Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Grup de experţi, apel către US Air Force: Renunțați la F-15EX pentru mai multe avioane F-35, dar şi pentru noi aeronave de luptători stealth
Industrie de apărare
Data publicării:
Forțele Aeriene Americane ar trebui să renunțe la planurile de a investii bani în revigorarea aeronavelor de generaţia a IV-a, cum ar fi programul F-15EX și, în schimb, să se concentreze pe construirea mai multor avioane F-35A și pe noi avioane de luptă stealth, se precizează în cel mai recent raport al Institutului Mitchell pentru Studii Aerospațiale.

Fostul pilot de F-16 Heather Penney, membra al grupului de experţi din cadrul Institutului Mitchell pentru Studii Aerospațiale, a declarat săptămâna trecută că programul F-15EX Eagle II este o ’’fundătură’’ – deoarece este un program militar bazat pe tehnologie învechită care nu s-ar potrivi bine Forțelor Aeriene în condiţii reale de conflict și nici nu economisiți bani pentru programul F-35. 

Heather Penney a ţinut să precizeze că F-15EX, fiind mai mult un avion fără tehnologie stealth, ar putea să ajunge cel mult un rol defensiv într-un război, într-un moment în care Forțele Aeriene ale SUA ar putea fi pus în situaţia de a nu dispune de suficiente aeronave de luptă.

În schimb, precizează Penney, Forțele Aeriene ale SUA ar trebui să aloce bani pentru a crește producția de avioane F-35 și pentru a dezvolta un alt avion de luptă - unul care să dispună de tehnologii stealth

Subliniind importanța construirii de noi aeronave stealth, Penney a ţinut să reamintească de recenta experiența pe care US Air Force a avut-o în Siria –  ţara pe teritoriul căreia în prezent sunt desfăşurate mai multe sisteme ruseşti de rachete sol-aer S-400, iar Forțele Aeriene ale SUA nu ar fi putut să treacă neobservate decât prin desfășurarea de avioane F-22 și F-35.

 

General Electric, contract cu US Air Force pentru furnizarea a 329 de motoare pentru avionul de luptă F-15EX

 

Trebuie precizat că îndemnul fostului pilot de F-16 a venit într-un moment în care compania General Electric a primit un contract din partea US Air Force pentru furnizarea a 329 de motoare pentru avionul de luptă F-15EX.

Motoarele F110-129, proiectate şi construite de compania General Electric, vor continua să fie instalate pe avioanele Boeing F-15EX Eagle II, au anunțat în urmă cu cateva zile Forțele Aeriene ale SUA, acordând companiei un contract de 1,6 miliarde de dolari.

Noul contract acoperă livrarea de motoare pentru al doilea lot de aeronave de luptă F-15EX Eagle II, dar şi posibilitatea ca acesta să fie extins, iar compania General Electric să furnizeze până la 329 de motoare pentru acesta noua versiune a avionului F-15.

Acordul recent încheiat, obligă compania General Electric să furnizeze imediat 29 de motoare GE F110-129 și piese de schimb – cost total aproximativ 137 de milioane de dolari –  pentru cele 12 aeronave F-15EX Eagle II din Lotul 2. 

Livrările vor începe în octombrie 2023 și vor dura până în iunie 2031, a declarat Forțele Aeriene într-un comunicat de presă.

 

USAF intenționează să cumpere, în următorii 10-12 ani, 144 de avioane F-15EX

 

US Air Force au plasat prima comandă pentru F-15E, în iulie 2020, atribuind un contract pentru primul lot de opt avioane – cu o valoare care să nu depășească aproximativ 1,2 miliarde de dolari – pentru care Congresul SUA a aprobat finanțarea în cadrul bugetului pentru apărare, pentru anul fiscal 2020.

Întregul program are o valoare plafon de 23 miliarde dolari, deoarece este de aşteptat să fie achiziţionate cel puțin 144 de avioane F-15EX, dar contractul include opțiuni pentru a permite Forțelor Aeriene să achiziționeze până la 200 de avioane.

 

Tot recent, compania Raytheon a atras atenţia că înlocuirea motoarelor avioanelor F-35A este un proces mult prea costisitor pentru Forţele Aeriene ale SUA

 

Directorul executiv al Raytheon Technologies, Greg Hayes, a precizat marţi că Forţele Aeriene ale SUA ar putea fi puse într-o situaţie foarte neplăcută de a nu își putea permite să suporte costurile pentru construirea unui motor complet nou și avansat pentru avionul său de luptă F-35A Lightning II.

În 2016, Forțele Aeriene ale SUA au acordat companiei Pratt & Whitney și General Electric Aviation, deținută de Raytheon, câte un contract în valoare de un miliard de dolari pentru a dezvolta un nou motor pentru avioanele F-35A, ca parte a unui program militar ce urmăreşte realizarea unui motor mult mai performant.

Cu toate acestea, CEO-ul Raytheon, Greg Hayes, a declarat marți că acest nou motor nu ar putea fi folosit pe avioanele F-35B şi nici pe F-35C pe care U.S. Marine Corps le foloseşte, iar costul pentru dezvoltarea acestui ar urma să fie suportat în totalitate de Forțele Aeriene ale SUA.

Forțele Aeriene SUA iau în considerare, de asemenea, să păstreze și să modernizeze motorul F135 –  construit de compania Pratt & Whitney –  în loc să aștepte un nou motor pentru avioanele F-35.

Hayes a spus că Raytheon a discutat cu reprezentanţii Biroului pentru Programul Comun F-35 Lightning II despre ce soluţii există la îndemână pentru a moderniza actualul motor instalat pe avioanele F-35, la un cost semnificativ mai mic decât un motor nou-nouț.

Hayes le-a spus analiştilor că F-35 ar putea primi un motor nou în jurul anului 2027 sau 2028.


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

A fost semnat contractul pentru HISAR iar România are oficial prima navă nouă după 35 de ani. Cât a costat corveta ușoară TCG Akhisar
Fără șoferi, fără echipaj: Armata SUA dezvoltă „artileria fantomă” care se încarcă autonom pe câmpul de luptă
Viitoarele arme de asalt ale României, prin fonduri SAFE. Beretta plusează cu pistoale și automate fabricate aici cu transfer complet de tehnologie
Deși în conflictul cu Ucraina “nu au rupt gura târgului”, sistemele rusești de rachete antiaeriene S-400 Triumf se pare că sunt la mare căutare în India
Polonia a primit un nou lot de Abrams și e deja de departe cel mai mare operator Abrams din Europa. România e pe lista de așteptare a livrărilor
Rusia vânează avioane F-16 schimbând periculos tactica: În premieră, rachete aer-aer R-60 au fost integrate pe drone (Foto)
Recorduri în industria de apărare: "Tigrii" europeni și asiatici au avut o creștere spectaculoasă, dar SUA încă domină jumătate din piață
Dacă și Eurotank cade, Franța rămâne descoperită. Câte tancuri Leclerc are Franța și de ce presiunea e pe ea în „disputa” cu Germania
Avioanele saudite F-35, mai puțin avansate decât versiunea israeliană, nu vor survola Riadul mai devreme de cel puțin patru ani
Cum au reușit israelienii și românii să dezvolte o versiune SPIKE care costă doar o treime din prețul rachetei: „Performanțe similare. Racheta va fi un boom”
Dilema strategică a Canadei: Avantajele tactice ale F-35 ,,cedează teren'' în fața autonomiei industriale promise de Gripen
Parteneriatul anti-dronă forțează o reconfigurare militară: Cum lecțiile de pe Flancul Estic (România-Polonia) schimbă strategia de achiziții a Armatei SUA
Incendiu la depozitul de muniţie de la Mija. Ministerul Economiei: Au ars componente pentru grenade PG-7VM
Adio improvizații, bun venit industrie: Olanda oficializează ''scuturile anti-dronă'' pe obuzierele grele PzH 2000, inspirate de frontul ucrainean
Suedia își reconfigurează postura de apărare: Armata solicită rachete cu rază de 2.000 km, capabile să atingă Moscova
Măcar turelele viitoarelor mașini de luptă să fie produse în România? Turela UT30 MK2 e deja integrată pe Redback, dar poate fi și pe Lynx sau ASCOD
Epuizarea „rezervelor sovietice”(FOTO): Imaginile din satelit arată golirea depozitelor strategice de blindate ale Rusiei din Orientul Îndepărtat
Rușii au anunțat câte avioane Su-75 au construit și când va zbura primul. Deși noul Su-75 ar trebui să „rupă” piața, numărul comenzilor e egal cu zero
Primul portavion pentru drone european care se construiește în România a deschis apetitul pe continent. A doua țară din Europa care tatonează terenul pentru o astfel de navă
Watchkeeper X de la Elbit
EXCLUSIV
Dronele Watchkeeper X pentru Armata României, 'coming soon'. Câte s-au cumpărat și când vor fi livrate UAV-urile
În ciuda problemelor, Estonia s-a răzgândit și merge în continuare pe mâna HIMARS
Rușii fac orice compromis pentru ca Su-57 să ia fața F-35. Transferul tehnologic total către indieni e ceva rarisim, dar ar putea însemna salvarea programului
Cu România prinsă în negocierile pentru elicoptere H215M deși Armata vrea H225M, un stat african bate palma pentru H225M. Cu centru de întreținere și reparații local
Avionul fără pilot Kizilelma nu doar că a zburat cu un F-16, dar a și executat un atac aerian simulat asupra F-ului (Video). Turcia țintește fotoliul de lider mondial în domeniul dronelor
Un ,,scut invizibil'' pentru Europa. Cum a reușit sistemul Sky Warden să securizeze frontiera Frontex și ce înseamnă asta pentru autonomia strategică a UE
Korea power: De ce mizează Orientul pe tehnologia sud-coreeană. Noile avioane KF-21 sunt și ele pe „lista de cumpărături”
Blocajul transatlantic. Marea Britanie retrage oficial dronele Reaper, dar exclude orice donație către Ucraina: Explicația din spatele refuzului categoric
Cotitură strategică a Berlinului: Germania furnizează arme cu rază lungă de acţiune. Se vor produce rachete chiar în Ucraina?
Rusia și China se duelează prin proxy: Su-57 vs. sisteme antiaeriene HQ-9B. În scenarii simulate un HQ-9 doboră cu ușurință un Su-57, dar cu o condiție
România nu cumpără 300 de tancuri Abrams, dar un alt stat o face. La fel ca și în cazul nostru pariul e în continuare pe tancuri

Ştiri Recomandate

Rusia, bună de plată? Grecia s-a alăturat oficial Comisiei Internaționale care va stabili despăgubirile pentru Ucraina
Dronele ucrainene au lovit baza aeriană Belbek pentru a doua oară într-o săptămână: Două avioane rusești Su-27 distruse
Schimbare de discurs la Praga? Ministrul ceh al Apărării: „Suntem de partea Ucrainei, Rusia este agresorul”
Digitizarea ,,bătrânului'' F-16: Cum X-62 VISTA și Proiectul VENOM construiesc viitorul aviației autonome în cadrul Forțelor Aeriene ale SUA
Ucraina atinge pragul de 1.000 de drone interceptoare pe zi: Soluția de 2.500 de dolari care înlocuiește rachetele scumpe în lupta contra UAV-urilor Shahed
Decizie strategică la NATO: România preia comanda celui de-al doilea mare hub militar pentru aprovizionarea Ucrainei
Cea mai amplă operațiune americană împotriva ISIS din ultimii ani (VIDEO): Pentagonul a declanșat un atac masiv în Siria
Trupele ruse distrug podurile de cale ferată din regiunea Odesa pentru a tăia accesul la logistica de pe Dunăre
Cea mai mare putere de foc din Europa: Fregatele germane F127 vor primi simultan 96 de lansatoare de rachete Tomahawk
Rușii au din nou un submarin în Marea Mediterană, cu toate că pierderea portului Tartus a afectat capacitatea Rusiei de a-și proiecta puterea în regiune
Rouhani sparge mitul: Iranul, mai puternic în declarații decât pe câmpul de luptă
Statele Unite au un nou ambasador în România: Darryl Nirenberg, confirmat de Senatul SUA
Ucraina primește de la Rusia trupurile a peste 1.000 de militari căzuți în luptă. Cum se explică diferența foarte mare de trupuri repatriate reciproc
Portavioanele SUA nu vor avea prea curând un avion de generația a șasea: F/A-XX aproape că a rămas fără finanțare în 2026
Americanii sunt interesați de dronele navale ucrainene: O delegație de la Pentagon a asistat la teste oficiale
Kievul dezvăluie cât durează trecerea pe F-16. Cu MiG-29 poloneze, Aviația Ucrainei cumpără timp
Întâlnirea din Miami. Oficialii europeni vor participa la discuțiile de pace dintre Umerov și Witkoff
Brațul lung al spionajului ucrainean ajunge în Marea Mediterană (VIDEO): Un petrolier din Flota Fantomă a Rusiei, „vânat” cu drone la 2.000 km de front
Germania introduce serviciul militar voluntar, iar după 2027 ar putea trece la armata obligatorie
F-35 vs. Gripen: Dilema de miliarde care împarte Canada în două și pune la încercare relația politico-economică cu Statele Unite
Armă de asalt NARP. Foto: Beretta
EXCLUSIV
Avem detalii despre armele de asalt: Ce înseamnă localizarea 100% în România a puștilor de asalt NARP 5.56 mm, pistoalelor APX și lansatoarelor de grenade de 40 mm
Dronele ucrainene scot din joc două lansatoare de rachete S-400 în Belgorod, expunând flancul aerian rusesc la noi atacuri (VIDEO)
Egiptul devine „gardianul Canalului Suez”: Strategia militară de un miliard de dolari care schimbă echilibrul în Orientul Mijlociu
„Nimeni să nu se pună cu Polonia”: Armata poloneză, prima care operaționalizează complet sistemul Patriot integrat cu IBCS
Ungaria și compania Lockheed Martin semnează un acord industrial pentru integrarea sistemelor HIMARS pe camioane produse local
Sistemele S-400 înapoi la Rusia? În ce constă planul Turciei de a recâştiga accesul la avioanele F-35
Nu poate conduce la nesfârșit Belarusul: Lukașenko a vorbit din nou despre retragerea de la putere
Continuă saga rachetelor Oreshnik: Belarusul își umflă mușchii iar Rusia susține că a format prima brigadă dotată cu astfel de sisteme
Rusia se îndoiește că Europa a adus ceva pozitiv planului de pace în Ucraina și așteaptă clarificările și modificările punctelor să îi fie prezentate de SUA
Câte blindate 4x4 Cobra II au fost livrate României? A doua veste bună e că începe producția Cobra II „made in Romania” 100%
Racheta balistică ucraineană FP-7 e o clonă de S-400 rusesc, recunoaște Kievul. Ucrainenii pregătesc o variantă de balistică cu rază de acțiune mult extinsă
Rușii au lovit pentru prima dată o țintă la 800 km cu noul sistem de rachete Iskander 1000. Timpul de avertizare e de 5 minute, mult mai mic decât în cazul hipersonicelor Kinjal
pixel