Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Grup de experţi, apel către US Air Force: Renunțați la F-15EX pentru mai multe avioane F-35, dar şi pentru noi aeronave de luptători stealth
Industrie de apărare
Data publicării:
Forțele Aeriene Americane ar trebui să renunțe la planurile de a investii bani în revigorarea aeronavelor de generaţia a IV-a, cum ar fi programul F-15EX și, în schimb, să se concentreze pe construirea mai multor avioane F-35A și pe noi avioane de luptă stealth, se precizează în cel mai recent raport al Institutului Mitchell pentru Studii Aerospațiale.

Fostul pilot de F-16 Heather Penney, membra al grupului de experţi din cadrul Institutului Mitchell pentru Studii Aerospațiale, a declarat săptămâna trecută că programul F-15EX Eagle II este o ’’fundătură’’ – deoarece este un program militar bazat pe tehnologie învechită care nu s-ar potrivi bine Forțelor Aeriene în condiţii reale de conflict și nici nu economisiți bani pentru programul F-35. 

Heather Penney a ţinut să precizeze că F-15EX, fiind mai mult un avion fără tehnologie stealth, ar putea să ajunge cel mult un rol defensiv într-un război, într-un moment în care Forțele Aeriene ale SUA ar putea fi pus în situaţia de a nu dispune de suficiente aeronave de luptă.

În schimb, precizează Penney, Forțele Aeriene ale SUA ar trebui să aloce bani pentru a crește producția de avioane F-35 și pentru a dezvolta un alt avion de luptă - unul care să dispună de tehnologii stealth

Subliniind importanța construirii de noi aeronave stealth, Penney a ţinut să reamintească de recenta experiența pe care US Air Force a avut-o în Siria –  ţara pe teritoriul căreia în prezent sunt desfăşurate mai multe sisteme ruseşti de rachete sol-aer S-400, iar Forțele Aeriene ale SUA nu ar fi putut să treacă neobservate decât prin desfășurarea de avioane F-22 și F-35.

 

General Electric, contract cu US Air Force pentru furnizarea a 329 de motoare pentru avionul de luptă F-15EX

 

Trebuie precizat că îndemnul fostului pilot de F-16 a venit într-un moment în care compania General Electric a primit un contract din partea US Air Force pentru furnizarea a 329 de motoare pentru avionul de luptă F-15EX.

Motoarele F110-129, proiectate şi construite de compania General Electric, vor continua să fie instalate pe avioanele Boeing F-15EX Eagle II, au anunțat în urmă cu cateva zile Forțele Aeriene ale SUA, acordând companiei un contract de 1,6 miliarde de dolari.

Noul contract acoperă livrarea de motoare pentru al doilea lot de aeronave de luptă F-15EX Eagle II, dar şi posibilitatea ca acesta să fie extins, iar compania General Electric să furnizeze până la 329 de motoare pentru acesta noua versiune a avionului F-15.

Acordul recent încheiat, obligă compania General Electric să furnizeze imediat 29 de motoare GE F110-129 și piese de schimb – cost total aproximativ 137 de milioane de dolari –  pentru cele 12 aeronave F-15EX Eagle II din Lotul 2. 

Livrările vor începe în octombrie 2023 și vor dura până în iunie 2031, a declarat Forțele Aeriene într-un comunicat de presă.

 

USAF intenționează să cumpere, în următorii 10-12 ani, 144 de avioane F-15EX

 

US Air Force au plasat prima comandă pentru F-15E, în iulie 2020, atribuind un contract pentru primul lot de opt avioane – cu o valoare care să nu depășească aproximativ 1,2 miliarde de dolari – pentru care Congresul SUA a aprobat finanțarea în cadrul bugetului pentru apărare, pentru anul fiscal 2020.

Întregul program are o valoare plafon de 23 miliarde dolari, deoarece este de aşteptat să fie achiziţionate cel puțin 144 de avioane F-15EX, dar contractul include opțiuni pentru a permite Forțelor Aeriene să achiziționeze până la 200 de avioane.

 

Tot recent, compania Raytheon a atras atenţia că înlocuirea motoarelor avioanelor F-35A este un proces mult prea costisitor pentru Forţele Aeriene ale SUA

 

Directorul executiv al Raytheon Technologies, Greg Hayes, a precizat marţi că Forţele Aeriene ale SUA ar putea fi puse într-o situaţie foarte neplăcută de a nu își putea permite să suporte costurile pentru construirea unui motor complet nou și avansat pentru avionul său de luptă F-35A Lightning II.

În 2016, Forțele Aeriene ale SUA au acordat companiei Pratt & Whitney și General Electric Aviation, deținută de Raytheon, câte un contract în valoare de un miliard de dolari pentru a dezvolta un nou motor pentru avioanele F-35A, ca parte a unui program militar ce urmăreşte realizarea unui motor mult mai performant.

Cu toate acestea, CEO-ul Raytheon, Greg Hayes, a declarat marți că acest nou motor nu ar putea fi folosit pe avioanele F-35B şi nici pe F-35C pe care U.S. Marine Corps le foloseşte, iar costul pentru dezvoltarea acestui ar urma să fie suportat în totalitate de Forțele Aeriene ale SUA.

Forțele Aeriene SUA iau în considerare, de asemenea, să păstreze și să modernizeze motorul F135 –  construit de compania Pratt & Whitney –  în loc să aștepte un nou motor pentru avioanele F-35.

Hayes a spus că Raytheon a discutat cu reprezentanţii Biroului pentru Programul Comun F-35 Lightning II despre ce soluţii există la îndemână pentru a moderniza actualul motor instalat pe avioanele F-35, la un cost semnificativ mai mic decât un motor nou-nouț.

Hayes le-a spus analiştilor că F-35 ar putea primi un motor nou în jurul anului 2027 sau 2028.


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

ROMARM începe să respire în sfârșit: Offset în programul K9, dar și discuții despre retehnologizare, producție, muniție și arme pentru Armată și MAI, pe agendă în Coreea
Rafale F5 e „noul avion” al Franței, cu motoare mai puternice. Planul B după ce ruptura de Germania în avionul viitorului de generația a 6-a e mai mare decât părea
Obuziere K9 Thunder și mașini de luptă Redback „made in Romania”, vândute în Europa? Cum plănuiesc coreenii să transforme România într-un „gigant industrial” în Europa de Est
Mai multă muniție pentru Polonia: Companii franceze și poloneze vor produce propulsori pentru obuzele de 155 mm
A început producția pentru România a obuzierelor K9 și a vehiculelor de alimentare K10. Când va fi mutată în țară producția
Un „păianjen” fabricat în România? Peste 25 de firme românești, gata să se implice în producția în țară a Redback, dacă România va opta pentru mașini de luptă Redback
Armata SUA, în fața unei dileme istorice: Imprimarea 3D a echipamentelor militare ca ultimă soluție pentru a nu depinde de marile companii de apărare
Artileria rămâne regina războiului. „România a ales soluția de ultimă generație K9 „Tunetul”, dar ușa ne este larg deschisă”
Noi submuniții permit unei rachete HIMARS să lovească trei ținte simultan. La raza maximă de acțiune se adaugă până la 120 de km
Arma secretă a Ucrainei: Cum a fost transformat un avion ultrauşor într-un mic bombardier strategic cu rază lungă de acţiune
Corespondență DefenseRomania din Coreea: K9, primul mare contract dintre cele două țări. Când ajung obuzierele și ce companii românești sunt prezente la Seul
FN SCAR / ©: DefenseRomania
EXCLUSIV
Arme de asalt și mitraliere made în România, propunerea grupului de armament FN Herstal. Fabrica, vizitată și de ministrul Moșteanu
Ucraina negociază un contract pe termen lung pentru 25 de sisteme Patriot: Finanțarea, asigurată din activele rusești înghețate
Cobra II, photo source: DefenseRomania
EXCLUSIV
Blindatele 4x4 Cobra II produse în România, un model ce va fi copiat? Industria turcă, tot mai dispusă să mute producția în România
Tehnologia occidentală alimentează în continuare mașina de război a Rusiei: Cum ocolește Moscova sancțiunile economice și cine plătește prețul?
Olanda, primul aliat european în programul de drone de luptă al SUA: F-35 primește un "coechipier loial" echipat cu Inteligență Artificială
Miliarde de dolari investite în van? De ce NATO a ignorat intensitatea războiul electronic (EW) rusesc, iar acum plăteşte un cost prea mare pentru interceptarea dronelor
,,Războiul robotizat'' este aici: Sistemele care „prind” şi ,,lansează'' dronele din mers. O inovație militară care a stârnit deja interesul Armatei SUA
Inovația care ,,stinge lumina'' Marinei Ruse: De ce drona ucraineană Magura a devenit coșmarul fiecărui amiral rus
Programe cheie pentru modernizarea României: Camioane Iveco, blindate Piranha 5 și Cobra II sau arme de asalt. Cum să revitalizăm inteligent industria cu bani europeni
Polonia, într-o cursă istorică a înarmării: Submarinele ORKA, între oferta Germaniei, tehnologia Franței și investiția în industrie a Coreei de Sud
Curajoasa „fantomă” care vrea să anuleze amenințarea cu rachete hipersonice a Rusiei: Investiția colosală a companie americane Raytheon în noul radar GhostEye
Furnizarea rachetelor Taurus către Ucraina devine şi mai complicată: O companie japoneză, implicată în dezvoltarea motorului noii rachete germane
Portdrapelul României în Europa? Singura armă modernă pe care o producem și o putem oferi altor state. A treia oară poate e cu noroc
Inovația militară ,,născută din foc'': Drona americană Artemis, „vărul” Shahed, trecută în producția de serie. Sistemul care navighează și fără GPS
Cine înlocuiește MLI-84 Jderul? Ciudatul caz al mașinilor de luptă: Cum ar putea România cumpăra Lynx, „made in” Ungaria
Artilerie rămâne regina, dar muniția de ultimă generație schimbă regulile jocului. SUA testează LRMP, noul proiectil de 155 mm integrat pe tot ce înseamnă artilerie americană
Jocul prostesc de imagine al Rusiei: Intensificarea cooperării militare cu Belarus, sub pretextul acuzațiilor de "război hibrid" dinspre Occident
Contract gigant pentru componetele de ghidaj ale rachetelor PAC-3 Patriot. Cine ar putea fi clienții „misterioși” care pregătesc apărarea teritoriului cu Patriot
Nava turcă TCG Akhisar din clasa Hisar, numită și popular „corvetă ușoară”, în timpul testelor pe mare. Foto: ASFAT
EXCLUSIV
Prima navă nouă pe care România o achiziționează în 35 de ani: Corveta TCG Akhisar. Turcii, pregătiți să vină să continue construcția în țară

Ştiri Recomandate

Un atac rarisim: Rușii au lovit Ucraina cu noua rachtă hipersonică Zircon. Anomalia e că au lansat-o terestru din Crimeea ocupată
SUA se pregătesc să lovească Venezuela: De ce primele ținte pentru F-35 vor fi avioanele Su-30 și care e riscul în ciuda diferenței uriașe de forță militară
Surpriză plăcută în Armata R. Moldova: Obuziere moderne ATMOS de 155 mm. Achiziție istorică care nu a fost anunțată oficial ci prezentată în timpul tragerilor
Elicopterele Black Hawk ale României au zburat dublu față de Black Hawk ale Armatei SUA. Cum se „leagă” mentenanța F-16 și Black Hawk
Ucraina le-a pregătit rușilor o nouă surpriză pe lângă Flamingo. Au fost lansate și rachete Long Nepune împotriva țintelor din Rusia (Video)
Cinci țări importante din Europa s-au angajat să coopereze cât mai strâns pentru a combate amenințarea hibridă a Rusiei
Ce a obținut Viktor Orban după vizita la Trump: Zero sancțiuni, la schimb cu arme, LNG și echipamente nucleare din SUA
Ambasadorul Rusiei, convocat la MAE după ce o nouă dronă rusă a căzut în România
Dronele ucrainene au atacat un terminal petrolier rusesc din Novorossiisk
Lukoil ar putea fi preluat de Carlyle. Grupul american are investiții și în sectorul energetic românesc
Avertismentul Uniunii Africane: Mali e la un pas de a fi preluat de grupări jihadiste
SUA lansează Operațiunea militară "Southern Spear". Nave de război, F-35 și portavionul Gerald Ford, desfășurate pentru combaterea traficului de droguri
Cum țintesc dronele și rachetele rusești infrastructura energetică ucraineană: Blocuri de locuințe lovite și cel puțin 26 de victime
Un avion de luptă Su-30 s-a prăbușit în nord-vestul Rusiei
Declarație G7: Sprijinul acordat Rusiei de Iran, Coreea de Nord și China este un „factor decisiv” în continuarea războiului de agresiune rus
Lynx se pare că ar fi marele câștigător în bătălia viitoarei mașini de luptă a României. Ar urma clarificări privind producția în România dacă alegerea se confirmă
Rachetele ucrainene Flamingo devin încet dar sigur coșmarul antiaerienei Rusiei. Atacuri masive în Crimeea ocupată și în interiorul Federației
Indiciul care a dat China de gol: Portavionul pe care tocmai îl construiește va fi nuclear. China intră într-un club select unde doar două țări mai sunt
În „războiul pe piața dronelor” se ciocnesc Turcia și Israel. Însă o confruntare reală cu drone riscă să aibă loc pe cerul Siriei
Comisia Europeană, miliarde suplimentare pentru Ucraina. Nordicii și balticii plusează și cumpără arme americane de 500 de milioane de dolari, prin mecanismul PURL
Nu e nevoie de ruși: Europenii își „prăbușesc” singuri viitorul avion de generația a 6-a. De la „nemții nu pot construi singuri peste noapte un avion” la „francezii sunt liberi să plece”
Schimbare de paradigmă în Siria: Damascul cere SUA să devină garantul integrării militare interne
”Zidul dronelor”, dezvoltat de NATO, perfecționat pe front. Dronele interceptoare care ajung în Ucraina, eficiență 100%, dar trebuie ”antrenate” la fiecare câteva săptămâni
Cine clipește primul? Ursula von der Leyen: „Putin crede că poate rezista mai mult decât noi. Greșește” UE a deblocat un nou ajutor pentru Ucraina
Crimeea nu e impenetrabilă. Gen. Mîndrescu: Avem ac pentru cojocul sistemului A2/AD. Dar românii ar fi rezistat ca societate precum ucrainenii? Ar fi bine să nu ne mințim
SUA vor apăra Europa de Est de un atac al Rusiei. Rubio clarifică și la ce se referă ”testarea capacităților nucleare” anunțată de Trump
Premierul R. Moldova: Am avut recent o exprimare ruptă din context. România e strânsă legată de soarta noastră
O nouă oprire pentru Su-57E. Rușii continuă „ofensiva” să-și vândă avionul de generația a 5-a, după ce le-a luat ani să spargă gheața
Mesajele tulburătoare ale lui Epstein către ruși: Puteți afla mai multe despre Trump discutând cu mine
Răspunsul UE la războiul hibrid al Rusiei: De ce noul „serviciu de informații” al Bruxelles-ului creează mai multe probleme interne decât rezolvă
Trump a promulgat legea care opreşte cea mai lungă paralizie bugetară din istoria SUA
Studiu: Riscul de blackout și reziliența energetică. Implicații asupra securității naționale
pixel