Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
H215M pentru România, cu linia de asamblare în țară. Airbus se declară pregătit să ducă investițiile și transferul de tehnologie la următorul nivel
Forțele aeriene
Data publicării:
Georges Durdilly, Airbus Head of Country Romania, , într-un interviu acordat publicației noastre a vorbit despre programul de înzestrare cu elicoptere.
Elicopter H215M, Sursă foto: Airbus
EXCLUSIV
Elicopter H215M, Sursă foto: Airbus

Publicitate

Deși programul pentru achiziționarea elicopterelor nu a fost încă lansat de MApN, șeful Airbus Romania reiterează faptul că Airbus propune țării noastre elicoptere H215M construite la Ghimbav.

Durdilly subliniază că IAR-H215M va oferi beneficii țării noastre în următorii 25 de ani. Totodată, elicoptereul a fost testat în luptă, el combinând andurața familiilor de elicoptere Cougar și Super Puma.

În același timp Airbus reiterează că „este pregătit să ducă investițiile la un alt nivel, investiții care vor include cooperare industrială, transfer de tehnologie și know-how, investiții în specializarea personalului”.

Redăm integral interviul pe care ni l-a acordat Georges Durdilly, Airbus Head of Country Romania:

DefenseRomania: În ceea ce privește programul de înzestrare prin care România ar urma să achiziționeze elicoptere de atac, oferta Airbus pentru H215M, construite la Ghimbav, ca urmare a parteneriatul exclusiv pe care Airbus îl are de 15 ani cu IAR, rămâne valabilă?

Georges Durdilly: Cu siguranță. Airbus este partenerul României de 50 de ani, suntem mândri de colaborarea noastră și încrezători în viitor. Avem centrul de mentenanță, reparați și reviziielicoptere (MRO) de la Ghimbav, rezultatul colaborării Airbus Helicopters – IAR, precum și fabrica Premium Aerotec, deținută de Airbus, care livrează componente pentru Airbus Commercial. Adăugarea unei linii de asamblare pentru IAR-H215M va genera dezvoltarea platformei aeronautice deja existente, oferind beneficii semnificative României în următorii 25 de ani: va  crea locuri de muncă și competențe profesionale de nivel înalt, va contribui la bugetul local și va investi în educație – iar România va deveni din nou producător de  elicoptere. Așadar, doar avantaje pe toate planurile. 

În ceea ce privește modelul H215M, acesta este un elicopter multirol de atac, versatil,  din categoria mediu-greu , care a fost testat în luptă. Acest model combină anduranța specifică familiilor de elicoptere Cougar și Super Puma cu avionica, opțiunea de pilotaj automat și cockpitul integral din sticlă al modelului H225M. Modelul H215M și-a dovedit performanța în misiuni de transport, putând transporta echipajul (2 sau 3 membri) alături de până la 24 de soldați. De asemenea, modelul H215M este o opțiune rezonabilă din punct de vedere al costului pentru misiuni de căutare și salvare (SAR), atât în plan civil cât și militar. 

Pentru elicoptere de atac, luând de asemenea în calcul o viitoare extindere a parteneriatului cu IAR, Airbus propune soluția cea mai bună și mai eficientă din punct de vedere al costului – H145M, un elicopter de luptă modern, care este utilizat deja de câteva țări și care, pe lângă caracteristicile de luptă, oferă posibilitatea de a transporta până la 6 militari ai Forțelor Speciale. H145M, dotat cu pilot automat în 4 axe și cu sistemul Helionix®, a fost optimizat pentru misiuni de recunoaștere, transport sau luptă la  o distanță sigură, pe timp de zi sau de noapte, în condiții meteo dificile sau în caz de vizibilitate redusă și în situații în care sunt folosite contramăsuri.  

DefenseRomania: În ceea ce privește o posibilă viitoare comandă din partea României, pentru începerea producției, rămâne valabilă și cifra de 16 elicoptere?

Georges Durdilly: Airbus nu impune României această condiție – comanzi 16 elicoptere și începem producția! Acest număr ține de fezabilitatea afacerii.

Producția în România a elicopterului H215M este un proiect mare, care include și implicarea partnerului nostru IAR, dar pentru a fi sustenabil, comanda minimă trebuie să fie de 16 elicoptere. Această comandă ne va permite să operăm transferul de tehnologie și know how-, să angajăm personalul de care avem nevoie și să îl instruim. Această comandă va oferi României - capacitatea de a personaliza și, mai apoi, de a întreține, repara și moderniza aceste aparate.

DefenseRomania: Care este stadiul contactelor cu MApN în ceea ce privește acest program? Au mai existat discuții?

Georges Durdilly: Suntem în contact cu Ministerul Apărării și am răspuns cererilor de informare legate de produsele noastre, de câte ori am fost solicitați. Chiar dacă programul de achiziții de elicoptere nu a fost lansat încă, România va trebui, la un moment dat, să își reînnoiască flota de elicoptere și suntem pregătiți să contribuim la acest proces, oferind experiența acumulată, dat fiind faptul că suntem cei mai mari producători de elicoptere din lume.

După cum poate știți, avem o excelentă colaborare cu Ministerul de Interne, căruia îi oferim servicii  MRO pentru flota de elicoptere H135. De asemenea, am câștigat anul trecut licitația pentru 6 noi elicoptere H135.

Ce aș vrea să subliniez, în calitate de reprezentant Airbus în România, este că Guvernul se poate baza pe sprijinul nostru, iar Airbus este pregătit să ducă investițiile la un alt nivel, investiții care vor include cooperare industrială, transfer de tehnologie și know-how, investiții în specializarea personalului. Ne-am luat, de asemenea, angajamentul de a continua programul educațional de la Brașov, prin care 217 elevi studiază aeronautica în acest an, în cadrul Colegiului Transilvania.

DefenseRomania: Ovidiu Raețchi, vicepreședintele Comisiei pentru Apărare din Camera Deputaților, a anunțat că România se pregătește  de „un amplu program destinat elicopterelor multirol, de atac și, mai ales, celor antisubmarin”. Ce capacități ar putea oferi Airbus în cazul unor elicoptere antisubmarin?

Georges Durdilly: Airbus Helicopters are o experiență vastă în producția elicopterelor militare navale. De la începutul anului 1950 până în prezent, AH a produs unele dintre cele mai performante elicoptere navale care pot opera în orice condiții meteo, de la zona arctică la tropice, în operațiuni în largul mării sau în zona litorală. Am început cu Alouette 3 (SA319) și am ajuns la ultimul model NH90 – NFH inclusiv Super Frelon (SA321), dar să nu uităm și de cele câteva versiuni ale familiei Super-Puma/ Cougar (AS532, H215M, H225M).

Suntem conștienți de provocările actuale aduse de fiecare dintre aceste scenarii și am adaptat soluțiile navale pentru a răspunde cerințelor în continuă evoluție ale clienților. Printre dotările oferite de AH pot aminti: integrarea capacității premium a celor mai bune sonare care pot detecta de la cele mai mici submarine, convenționale, la cele nucleare, considerate cele mai rapide; cele mai eficiente radare care pot detecta periscopuri de atac sau care pot izola submarine de atac rapid ascunse printre nave de agrement sau turistice; integrarea armelor, de la cele de artilerie la rachete sau baterii de coastă și torpile.  

Domeniul capacităților de luptă anti-submarin este provocator, iar Airbus Helicopters are expertiza, dar și experiența și capacitatea de a conferi forțelor navale o poziție de avantaj. Studiem toate opțiunile posibile și putem dota, în prezent, elicoptere de categorie mare sau ușoară cu capabilități de luptă anti-submarin, fiind, în același timp, atenți către viitor, prin dezvoltarea unei drone care să ofere susținere premium prin sonare-balize pentru lupta anti-submarin și pentru alte categorii de luptă.

Este o veste bună că Forțele Navale ale României au lansat procesul de modernizare. Achiziția pentru corvete este în derulare, iar cele 2 fregate vor fi modernizate. România are nevoie de consolidarea capacității de la Marea Neagră, iar noi suntem gata să contribuim și în acest domeniu.

 


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Grecia începe ”derusificarea” sistemelor antiaeriene: S-300 nu vor pleca însă spre Ucraina, ci spre aliatul geostrategic al Atenei
Cad ca muștele avioanele Su-34 în Ucraina. Câte Su-34 a pierdut Rusia până acum și de ce nu poate să țină pasul cu pierderile
Demonstrație de forță la granițele Rusiei. Escortat de avioane F-16 și Eurofighter, un bombardier B-52 al SUA a lansat bombe ghidate de aviație JDAM
Inovație totală: Cum vor ucrainenii să lanseze rachete ATACMS de pe avioane F-16. Există cel puțin un precedent care a avut succes
Drone necunoscute continuă să survoleze Europa, spionând portavionul britanic HMS Queen Elizabeth și o baza aeriană americană cu avioane F-15E
Cu un ochi la vecinul său mai mare, Grecia vrea să aibă propriul „Iron Dome”, cu ajutorul Israelului
După 18 ani de F-35, SUA vorbesc deschis despre provocările ce trebuie rezolvate la cel mai bun avion din lume: Tunul de 25 mm sau întreținerea
Americanii simulează apărarea României cu sisteme cu rază scurtă de acțiune (Foto/Video). Col. Ruff: Le spunem ferm românilor: SUA sunt aici pentru a apăra România
F-35 va fi de neoprit. SUA livrează prima rachetă SiAW aer-sol de ultimă generație. Detalii și datele tehnice ale SiAW, ce vor fi integrate pe F-35
F-20 primește titlul de „cel mai performant avion de luptă care nu a mai fost construit vreodată”. Cine și de ce au pus cruce în SUA pe F-20 Tigershark
Grecia ar putea alege sistemul franco-italian SAMP/T de apărare aeriană
Avioanele F-16 ale României vor executa zboruri la înălţimi mici pe întreg teritoriul țării. Apel către populație pentru a evita îngrijorările
Ungaria își va desfășura sistemele antiaeriene (probabil NASAMS) lângă granița cu Ucraina, a anunțat ministrul apărării
Rușii au executat un atac combinat cu rachete asupra Ucrainei. Răspunsul la loviturile anterioare ale armatei ucrainene este considerat însă sub așteptări
Centrul de pregătire a piloților de F-16 de la Borcea, la capacitate maximă. Ultimele două F-uri olandeze au aterizat în România
Mai multe avioane F-16 destinate ucrainenilor: Danemarca îşi asuma angajamentul de a consolida capacitățile de apărare aeriană ale Ucrainei
Nemesisul lui Su-57 rus vine tot de la un „35”, dar nu F-35. Su-57 ar putea fi îngropat pe piața externă chiar de un stat aliat Rusiei
Bulgaria a comandat avioane F-16V Block 70 în urmă cu 5 ani, dar nici infrastructura, nici piloții nu sunt încă pregătiți
India intră în clubul hipersonic. Test reușit cu o rachetă hipersonică cu rază lungă de acțiune
Iranul nu e convins de S-400-le Rusiei, după ce, la ultimul atac israelian, sistemele antiaeriene rusești s-au făcut de râs în fața aviației IDF
Se mai găsesc MiG-29 pentru Ucraina? Câte MiG-uri mai are Polonia și care e condiția obligatorie pusă pentru a livra avioanele Ucrainei
Echipajul unui avion F-15E al U.S. Air Force, dezvăluiri despre complexitatea unei misiuni de respingere a unui atac iranian asupra Israelului
După ce chinezii au râs, la propriu, de Su-57, Rusia se laudă că avionul de generația a 5-a e combat proven cu performanțe „uluitoare” împotriva Ucrainei
SUA inaugurează scutul antirachetă din Polonia: Sistemele Aegis Ashore de la Redzikowo și Deveselu, operaționale împotriva rachetelor lansate din Orientul Mijlociu
S-a terminat telenovela turcă: Contractul pentru 40 de F-16 în cea mai modernă versiune a fost semnat. Bonus nesperat: „Da” și pentru Eurofighter
Favoritul pentru postul de cancelar al Germaniei: Putin trebuie să aleagă, altfel vom furniza Ucrainei rachete cu rază lungă Taurus
Știați că SUA au dezvoltat și F-16XL cu aripă delta? De ce F-16XL nu au avut viață lungă și unde sunt azi singurele avioane construite
România, în criză de timp? Contractul pentru F-35 trebuie semnat în doar câteva zile, dar avionul „a decolat” târziu de la Cotroceni
Bombardiere strategice rusești au patrulat deasupra Mării Negre și Mării Barents. Aeronavele Tu-22M3 și Tu-95MS au zburat cu rachete de croazieră la bord
"Made" in Taiwan. Zeci de lansatoare Hawk ar fi fost trimise Ucrainei din stocurile Armatei taiwaneze

Ştiri Recomandate

Rusia acuză că NATO vrea să transforme Moldova în hub militar pentru Ucraina, uitând de fapt că Armata rusă de ocupație e prezentă ilegal în Moldova
Poate fi interceptată din România noua rachetă rusă Oreșnik? Pe val, rușii analizează interceptoarele americane SM-3 din România și dau verdictul
Marea Baltică este o zonă vitală atât pentru Suedia, iar apropierea de Rusia îi determină pe suedezi să-şi modernizeze apărarea de coastă
Rusia sfidează întreaga regiune: Racheta rusă a survolat spațiul aerian al R. Moldova în drum spre Ucraina, confirmă Chișinăul
Cine are dreptate? Ucraina susține că o rachetă rusă a intrat în spațiul României timp de 2 minute. MApN transmite că radarele Armatei și ale statelor NATO nu confirmă incidentul
Raport al serviciilor americane de informații: Bombardierul chinez stealth H-20 va transforma proiecția puterii strategice a Chinei până în anii 2030
Zelenski: Putin a ales deliberat să atace masiv infrastructură civilă în ziua Crăciunului. Poate fi ceva mai inuman?
Crăciun Fericit și Sărbători Luminate din partea echipei DefenseRomania!
Prioritatea de dreapta pe Frontul de Est. Un Su-25 s-a ciocnit în aer cu o dronă în Ucraina, dar povestea e cu final fericit pentru ruși (Foto)
În loc de un armistițiu de Crăciun: Armata rusă a executat un nou atac masiv cu rachete și drone asupra instalațiilor militare și energetice ale Ucrainei
Putere de foc uriașă cu sute de obuziere. Polonia se străduiește să devină cea mai mare forță militară din Europa prin achiziționarea obuzierelor Krab și K9A1
Ucraina lovește aerodromul rusesc Millerovo (Foto/Video): Aici îşi avea ,,casa'' un important regiment de aviație de luptă cu avioane Su-35
Tancul modern Arjun Mk II, „made in” Africa de Nord? Propunere interesantă făcută de India unui stat african pentru producția de Arjun Mk II
Accident ori sabotaj: Cargoul rusesc Ursa Major n-a mai ajuns la Tartus, scufundându-se în vestul Mării Mediterane
La limita unui dezastru ecologic major în Marea Neagră: Petrolierele rusești reprezintă o amenințare pentru mediu - Rusia folosește nave cu o vechime de peste 50 de ani
Armata britanică testează cu succes o armă cu unde radio capabilă să neutralizeze roiurile de drone
Ucraina dezvoltă o nouă rachetă de croazieră avansată, capabilă să ajungă la Moscova: Versiunea de baza zboară cu 400 km/h și are o rază de acțiune de 140 km
Faceți cunoștință cu noul obuzier autopropulsat al SUA care poate doborî și rachete de croazieră sau avioane: Poate lansa obuze la viteze de peste 9.000 km/h
Oreshnik, cea mai nouă rachetă rusească nu este chiar atât de nouă: Prima analiză a epavei rachetei arată că piesele datează din 2017
Procesul lui Nicolae și Elenei Ceaușescu, din 25.12.1989, foto: Agerpres
EXCLUSIV
Pierderea puterii și procesul. Mărturisiri din plutonul de execuție și ordinul ca toată lumea să treagă în toată lumea dacă Ceaușescu era achitat | Interviu Dan Voinea
Lista completă a noului Guvern Ciolacu 2.0. Continuitate la Apărare cu Angel Tîlvăr, nume nou la Externe cu reputatul ambasador Emil Hurezeanu
Un nou lot de Su-57 și un „bonus” de Su-34 au fost livrate Rusiei. Câte Su-57 de „generația a 5-a” deține azi Rusia, după căderea primului avion fabricat
Pachet militar important acordat Ucrainei de către Germania: Printre altele, tancuri Leopard 1A5, obuziere PzH 2000 sau sisteme Iris-T
Rutte ceartă Ucraina pentru criticile aduse Germaniei care refuză să livreze rachete Taurus Armatei ucrainene
41 e mai mare decât 9. Avioanele Gripen au „distrus” Su-27 la foc automat în cadrul unor lupte aeriene de tip dogfight
Mossadul ajunge până în Teheran. Israelul recunoaște că l-a lichidat în inima Iranului pe Ismail Haniyeh, liderul Hamas, și spune că va decapita și întreaga conducere Houthi
Carne de tun de la Kim: 1 din 10 militari nord-coreeni trimiși în Rusia au murit deja în luptele cu ucrainenii
Fortăreața Taiwan. Ultima linie de apărare în fața unei invazii chineze va fi formată din tancuri Abrams, o versiune specială dezvoltată pentru Taiwan
Viitorul avion de luptă de generația a VI-a se naște greu. SUA însă aprobă conceptul NGAD, cu echipaj uman
Rusia, o amenințare existențială pentru Finlanda: Apărarea trebuie consolidată prin toate mijloacele posibile
,,Expresul sirian'' se îndreaptă spre portul Tartus: Trei nave mari de desant și două cargouri rusești au intrat deja în Marea Mediterană
Un detaliu mai puţin cunoscut: Avionul de vânătoare stealth F-22 Raptor a luat naştere în urma îngrijorărilor legate de apărarea aeriană siriană
pixel