Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
H215M pentru România, cu linia de asamblare în țară. Airbus se declară pregătit să ducă investițiile și transferul de tehnologie la următorul nivel
Forțele aeriene
Data publicării:
Georges Durdilly, Airbus Head of Country Romania, , într-un interviu acordat publicației noastre a vorbit despre programul de înzestrare cu elicoptere.
Elicopter H215M, Sursă foto: Airbus
EXCLUSIV
Elicopter H215M, Sursă foto: Airbus

Deși programul pentru achiziționarea elicopterelor nu a fost încă lansat de MApN, șeful Airbus Romania reiterează faptul că Airbus propune țării noastre elicoptere H215M construite la Ghimbav.

Durdilly subliniază că IAR-H215M va oferi beneficii țării noastre în următorii 25 de ani. Totodată, elicoptereul a fost testat în luptă, el combinând andurața familiilor de elicoptere Cougar și Super Puma.

În același timp Airbus reiterează că „este pregătit să ducă investițiile la un alt nivel, investiții care vor include cooperare industrială, transfer de tehnologie și know-how, investiții în specializarea personalului”.

Redăm integral interviul pe care ni l-a acordat Georges Durdilly, Airbus Head of Country Romania:

DefenseRomania: În ceea ce privește programul de înzestrare prin care România ar urma să achiziționeze elicoptere de atac, oferta Airbus pentru H215M, construite la Ghimbav, ca urmare a parteneriatul exclusiv pe care Airbus îl are de 15 ani cu IAR, rămâne valabilă?

Georges Durdilly: Cu siguranță. Airbus este partenerul României de 50 de ani, suntem mândri de colaborarea noastră și încrezători în viitor. Avem centrul de mentenanță, reparați și reviziielicoptere (MRO) de la Ghimbav, rezultatul colaborării Airbus Helicopters – IAR, precum și fabrica Premium Aerotec, deținută de Airbus, care livrează componente pentru Airbus Commercial. Adăugarea unei linii de asamblare pentru IAR-H215M va genera dezvoltarea platformei aeronautice deja existente, oferind beneficii semnificative României în următorii 25 de ani: va  crea locuri de muncă și competențe profesionale de nivel înalt, va contribui la bugetul local și va investi în educație – iar România va deveni din nou producător de  elicoptere. Așadar, doar avantaje pe toate planurile. 

În ceea ce privește modelul H215M, acesta este un elicopter multirol de atac, versatil,  din categoria mediu-greu , care a fost testat în luptă. Acest model combină anduranța specifică familiilor de elicoptere Cougar și Super Puma cu avionica, opțiunea de pilotaj automat și cockpitul integral din sticlă al modelului H225M. Modelul H215M și-a dovedit performanța în misiuni de transport, putând transporta echipajul (2 sau 3 membri) alături de până la 24 de soldați. De asemenea, modelul H215M este o opțiune rezonabilă din punct de vedere al costului pentru misiuni de căutare și salvare (SAR), atât în plan civil cât și militar. 

Pentru elicoptere de atac, luând de asemenea în calcul o viitoare extindere a parteneriatului cu IAR, Airbus propune soluția cea mai bună și mai eficientă din punct de vedere al costului – H145M, un elicopter de luptă modern, care este utilizat deja de câteva țări și care, pe lângă caracteristicile de luptă, oferă posibilitatea de a transporta până la 6 militari ai Forțelor Speciale. H145M, dotat cu pilot automat în 4 axe și cu sistemul Helionix®, a fost optimizat pentru misiuni de recunoaștere, transport sau luptă la  o distanță sigură, pe timp de zi sau de noapte, în condiții meteo dificile sau în caz de vizibilitate redusă și în situații în care sunt folosite contramăsuri.  

DefenseRomania: În ceea ce privește o posibilă viitoare comandă din partea României, pentru începerea producției, rămâne valabilă și cifra de 16 elicoptere?

Georges Durdilly: Airbus nu impune României această condiție – comanzi 16 elicoptere și începem producția! Acest număr ține de fezabilitatea afacerii.

Producția în România a elicopterului H215M este un proiect mare, care include și implicarea partnerului nostru IAR, dar pentru a fi sustenabil, comanda minimă trebuie să fie de 16 elicoptere. Această comandă ne va permite să operăm transferul de tehnologie și know how-, să angajăm personalul de care avem nevoie și să îl instruim. Această comandă va oferi României - capacitatea de a personaliza și, mai apoi, de a întreține, repara și moderniza aceste aparate.

DefenseRomania: Care este stadiul contactelor cu MApN în ceea ce privește acest program? Au mai existat discuții?

Georges Durdilly: Suntem în contact cu Ministerul Apărării și am răspuns cererilor de informare legate de produsele noastre, de câte ori am fost solicitați. Chiar dacă programul de achiziții de elicoptere nu a fost lansat încă, România va trebui, la un moment dat, să își reînnoiască flota de elicoptere și suntem pregătiți să contribuim la acest proces, oferind experiența acumulată, dat fiind faptul că suntem cei mai mari producători de elicoptere din lume.

După cum poate știți, avem o excelentă colaborare cu Ministerul de Interne, căruia îi oferim servicii  MRO pentru flota de elicoptere H135. De asemenea, am câștigat anul trecut licitația pentru 6 noi elicoptere H135.

Ce aș vrea să subliniez, în calitate de reprezentant Airbus în România, este că Guvernul se poate baza pe sprijinul nostru, iar Airbus este pregătit să ducă investițiile la un alt nivel, investiții care vor include cooperare industrială, transfer de tehnologie și know-how, investiții în specializarea personalului. Ne-am luat, de asemenea, angajamentul de a continua programul educațional de la Brașov, prin care 217 elevi studiază aeronautica în acest an, în cadrul Colegiului Transilvania.

DefenseRomania: Ovidiu Raețchi, vicepreședintele Comisiei pentru Apărare din Camera Deputaților, a anunțat că România se pregătește  de „un amplu program destinat elicopterelor multirol, de atac și, mai ales, celor antisubmarin”. Ce capacități ar putea oferi Airbus în cazul unor elicoptere antisubmarin?

Georges Durdilly: Airbus Helicopters are o experiență vastă în producția elicopterelor militare navale. De la începutul anului 1950 până în prezent, AH a produs unele dintre cele mai performante elicoptere navale care pot opera în orice condiții meteo, de la zona arctică la tropice, în operațiuni în largul mării sau în zona litorală. Am început cu Alouette 3 (SA319) și am ajuns la ultimul model NH90 – NFH inclusiv Super Frelon (SA321), dar să nu uităm și de cele câteva versiuni ale familiei Super-Puma/ Cougar (AS532, H215M, H225M).

Suntem conștienți de provocările actuale aduse de fiecare dintre aceste scenarii și am adaptat soluțiile navale pentru a răspunde cerințelor în continuă evoluție ale clienților. Printre dotările oferite de AH pot aminti: integrarea capacității premium a celor mai bune sonare care pot detecta de la cele mai mici submarine, convenționale, la cele nucleare, considerate cele mai rapide; cele mai eficiente radare care pot detecta periscopuri de atac sau care pot izola submarine de atac rapid ascunse printre nave de agrement sau turistice; integrarea armelor, de la cele de artilerie la rachete sau baterii de coastă și torpile.  

Domeniul capacităților de luptă anti-submarin este provocator, iar Airbus Helicopters are expertiza, dar și experiența și capacitatea de a conferi forțelor navale o poziție de avantaj. Studiem toate opțiunile posibile și putem dota, în prezent, elicoptere de categorie mare sau ușoară cu capabilități de luptă anti-submarin, fiind, în același timp, atenți către viitor, prin dezvoltarea unei drone care să ofere susținere premium prin sonare-balize pentru lupta anti-submarin și pentru alte categorii de luptă.

Este o veste bună că Forțele Navale ale României au lansat procesul de modernizare. Achiziția pentru corvete este în derulare, iar cele 2 fregate vor fi modernizate. România are nevoie de consolidarea capacității de la Marea Neagră, iar noi suntem gata să contribuim și în acest domeniu.

 


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Rusia aduce un MiG-35 și un tanc T-90 în „curtea din spate” a SUA. Mesaj sau strategie pe termen lung în zona de influență americană?
Noi bombardiere modernizate rusești se vor alătura trupelor care lovesc Ucraina. Primul lot de aeronave Su-34M din acest an a fost livrat Forțelor Aerocosmice
Un alt stat european este deranjat de politica lui Trump. După ce F-35 a fost numit „opțiunea Ferrari”, acum se cere renunțarea la avionul american printr-o petiție
S-au înecat la mal? Cine și de ce blochează pe ultima sută de metri achiziția Turciei de avioane Eurofighter, într-un moment dificil pentru aviația militară turcă
România va avea șapte sisteme PATRIOT. Ce știm despre programul de rachete și care sunt necunoscutele
Su-57 visează la performanțele F-35, dar rușii mizează pe cifre. Câte avioane ar putea arunca în luptă Rusia, dacă ar declanșa un război major
Trei F-16 ale Escadrilei 48 revin din Marea Britanie. F-urile au participat la exercițiul Ramstein Flag 2025, bazat pe lecțiile din Ucraina
SUA exersează noi tactici anti-dronă. Până când dronele MQ-9B și avioanele vor putea folosi arme laser, F-16 americane învață să lupte împotriva UAV-urilor
Un avion de generația a 6-a cum Europa nu a mai văzut, dar sunt probleme în paradis. Acuze între parteneri după fuziunea Tempest și F-X
Un pas istoric pentru F-35 în Europa: În premieră un F-35 non-american aflat în zbor a partajat date clasificate cu un sistem european
Aviația militară a SUA e în criză și nu numărul de F-35 sau F-16 e problema. România a scăpat „la mustață” de aceeași problemă
Franța ridică ștacheta. Ceea ce nu au reușit rușii și americanii cu MiG-105 și X-20: Un avion spațial? Orizontul de timp e extrem de îndrăzneț
Un sistem rusesc S-400 sau o racheta R-37 ar fi doborât un avion F-16 în Ucraina
Avioanele JAS 39 Gripen sunt pe val. Au învins după 12 ani F-16 iar acum obiectivul e să ia locul F-35 într-un stat din Europa
Avioanele MiG-29 ale Ucrainei lovesc intens cu bombe franceze AASM HAMMER (Video). Aviația ucraineană atacă centrele de comandă rusești
F-16 se „mută” în Europa de Est. În România e singurul centru de pregătire, iar întreținerea pentru F-16 în cea mai modernă versiune va fi găzduită de Slovacia
Cehia își asigură tranziția la F-35: Contractul Gripen urmează să fie prelungit până în 2035, dar în condiții avantajoase
Francezii dau lovitura și bat palma cu o putere militară mondială: Mega contract pentru 26 de Rafale M, versiunea pentru portavioane, pentru a ține piept Chinei
Un bombardier Tu-22, distrus imediat după aterizare în Rusia, de o dronă ucraineană. Sau cum să pierzi 100 de milioane de euro din cauza unei banale drone
”Ne vom ține de cuvânt”. Deși a promis Ucrainei cele mai multe F-16, Belgia e nevoită să amâne transferul până la momentul F-35
Piloții americani de F-16 primesc căști modernizate cu sistemul Scorpion produs de compania franceză Thales
NATO stă cu ochii larg deschiși pe întregul flanc estic al alianței: Misiuni de cercetare aeriană de la Arctica la Marea Neagră
TOP 10 cele mai scumpe avioane de luptă din lume: De ce F-35 e departe de primele trei poziții, mult sub Rafale sau Eurofighter
Cu aproape 70 de avioane F-16, România devine o forță în regiune. Dar ne vom confrunta cu o provocare, atrage atenția gen. (r) Strîmbeanu
Efect de bumerang asupra F-35 în războiul declanșat de SUA împotriva tuturor? Vestea proastă e că 80% din piesele pentru F-35 nu sunt produse în State
Cum se vede un F-35 din cabina unui Su-35 rusesc (Video). Întâlnire de gradul zero între cel mai puternic avion al SUA și cel mai promovat al Rusiei
Gripen a spart în sfârșit gheața: După 12 ani s-a găsit cumpărător, avioanele Gripen „învingând” în competiție F-16, chiar în America de Sud
Moment istoric la sud de Dunăre: De la MiG-29 la F-16 Block 70 Viper nu-i puțin lucru. Cât plătesc bulgarii pentru cea mai modernă versiune a F-ului american
Aviaţia strategică a Rusiei este de zi şi mai slab pregătită: Un bombardier cu rază lungă de acțiune Tu-22M3 s-a prăbușit în regiunea Irkutsk (Foto/Video)
„Aglomerație” de F-16 în regiune: Încă două F-16 Block 70 Viper, cea mai modernă versiune, au aterizat în Slovacia. Slovacii au cumpărat în total 14

Ştiri Recomandate

Cum se pregătește China pentru operațiuni de luptă la scară largă: O analiză detaliată a strategiei militare a Beijingului
Statele Unite învață lecția Ucraina în materie de inovație și război modern. Project GI, cea mai nouă și ambițioasă inițiativă americană
Sabotajul efectuat anul trecut de Serviciul ucrainean de Informații al Apărării pe nava purtătoare de rachete Serpukhov, confirmat de o instanţă din Rusia
F-16 Block 70 Viper se mai și refuză? De ce un aliat al SUA a dat de înțeles că va renunța la achiziția celei mai moderne versiuni a F-ului american
Corveta ușoară pakistaneză PNS Tabuk, construită în România la Galați, în timpul unei misiuni în Golful Oman. Photo source: US Navy
EXCLUSIV
MApN confirmă că înainte de corveta ușoară turcă Hisar avea pe masă o altă ofertă. Cum justifică România alegerea și noi detalii interesante din ofertă
Tranziția către F-35 se face și cu Gripen. Un stat european tocmai a spus „da” pentru încă 10 ani cu avioane Gripen în chirie
Și totuși, China. Rusia folosește lasere chinezești împotriva dronelor ucrainene. Ce știm despre sistemul „Silent Hunter” ce are la bază un laser cu fibră optică
Rusia încasează o nouă lovitură usturătoare (VIDEO): SBU a detonat stâlpii podului Kerci din Crimeea după o operațiune ca în filme
De Ziua Națională a Italiei, Ambasadorul Mangoni: Sprijinim constant România, de la intrarea în UE și Schengen, la misiunile de poliție aeriană de la Mihail Kogălniceanu
Polonia și Lituania vor propune la summitul NATO de la Haga creșterea bugetelor statelor membre la 5% PIB pentru Apărare
Cum au planificat serviciile ucrainene de informaţii operațiunea „Pânza de Păianjen”? (Video): Inteligența Artificială, cheia preciziei dronelor FPV utilizate de ucraineni
Belgia intenționează să își mărească flota de avioane de vânătoare F-35A cu peste 50%
Lovitură de precizie: Avion ucrainean Su-27 folosește rachete HARM împotriva sistemelor rusești Buk/Tor (Video)
De la T-55 la Abrams, cu accent pe munițe: România se axează cu ajutorul SUA pe producția de muniție de 120 mm pentru tancuri
Războiul readus pe continent de Rusia deschide a doua umbrelă nucleară: După Franța, un alt stat vrea să contribuie la descurajarea nucleară
Revoluția dronelor FPV pe front: Armata franceză vrea micro-fabrici mobile care redefinesc logistica militară (Video)
Adevăruri incomode: fostul secretar de stat Pompeo - SUA nu au făcut suficient pentru a opri războiul în 2014
Zelenski: Ucraina poate conta pe sprijinul continuu al României. Îi mulțumesc lui Nicușor Dan, România rămâne alături de noi
De ce bombardierele Tu-95, Tu-22 și Tu-160 făcute scrum de Ucraina cu drone lansate din camioane civile nu pot fi înlocuite. Într-un gest rar rușii recunosc dezastrul
Rușii și ucrainenii au „negociat” sub 60 de minute. A doua rundă de discuții din Turcia s-a încheiat în mai puțin de o oră
Marea vulnerabilitatea a celei mai puternice armate din lume: Armata SUA, prea „ușoară” pentru a câștiga. Rețeta declinului ar fi focalizarea exclusivă pe Pacific
Nicușor Dan spune că Europa e ținta unui război hibrid rus. România, îngrijorată pe termen lung de situația de la Marea Neagră
Rușii promit să se răzbune după atacul istoric al Ucrainei. O posibilă țintă, poduri de pe Nipru lovite cu rachete Oreșnik, „imposibil de interceptat”
F-35, sursă foto: Lockheed Martin
EXCLUSIV
Italia, printre puținele țări implicate în procesul de producție și asamblare al F-35. România, „new entry” în F-35, ar putea identifica noi oportunități de cooperare industrială
Lavrov l-a sunat imediat pe Rubio după atacul ucrainean asupra bazelor aeriene rusești
Frica de Rusia ajunge până în Marea Britanie: Guvernul anunță 12 submarine nucleare noi și investiții de 20 miliarde de dolari în focoase nucleare
România mai cumpără un lot de vehicule blindate VAMTAC ST5. Contractul, 2 milioane de euro
Drone lansate din camioane și inteligență artificială. Planul prin care SBU ucrainean a reușit să lovească 41 de bombardiere strategice rusești
Ce va cere Ucraina la negocierile de la Istanbul din 2 iunie
Până cumpără România MLI-uri, ar putea fi dezvoltate variante fără pilot: Japonezii de la Mitsubishi au prezentat primul proiect-concept
Conservatorul Karol Nawrocki a câștigat alegerile prezidențiale din Polonia, după o noapte albă cu rezultatul întors dramatic
Dezastru istoric pentru Forțele Aeriene rusești (Video). Ucraina a lovit 4 aerodromuri; zeci de bombardiere strategice rusești au fost afectate
pixel