Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
H215M pentru România, cu linia de asamblare în țară. Airbus se declară pregătit să ducă investițiile și transferul de tehnologie la următorul nivel
Forțele aeriene
Data publicării:
Georges Durdilly, Airbus Head of Country Romania, , într-un interviu acordat publicației noastre a vorbit despre programul de înzestrare cu elicoptere.
Elicopter H215M, Sursă foto: Airbus
EXCLUSIV
Elicopter H215M, Sursă foto: Airbus

Deși programul pentru achiziționarea elicopterelor nu a fost încă lansat de MApN, șeful Airbus Romania reiterează faptul că Airbus propune țării noastre elicoptere H215M construite la Ghimbav.

Durdilly subliniază că IAR-H215M va oferi beneficii țării noastre în următorii 25 de ani. Totodată, elicoptereul a fost testat în luptă, el combinând andurața familiilor de elicoptere Cougar și Super Puma.

În același timp Airbus reiterează că „este pregătit să ducă investițiile la un alt nivel, investiții care vor include cooperare industrială, transfer de tehnologie și know-how, investiții în specializarea personalului”.

Redăm integral interviul pe care ni l-a acordat Georges Durdilly, Airbus Head of Country Romania:

DefenseRomania: În ceea ce privește programul de înzestrare prin care România ar urma să achiziționeze elicoptere de atac, oferta Airbus pentru H215M, construite la Ghimbav, ca urmare a parteneriatul exclusiv pe care Airbus îl are de 15 ani cu IAR, rămâne valabilă?

Georges Durdilly: Cu siguranță. Airbus este partenerul României de 50 de ani, suntem mândri de colaborarea noastră și încrezători în viitor. Avem centrul de mentenanță, reparați și reviziielicoptere (MRO) de la Ghimbav, rezultatul colaborării Airbus Helicopters – IAR, precum și fabrica Premium Aerotec, deținută de Airbus, care livrează componente pentru Airbus Commercial. Adăugarea unei linii de asamblare pentru IAR-H215M va genera dezvoltarea platformei aeronautice deja existente, oferind beneficii semnificative României în următorii 25 de ani: va  crea locuri de muncă și competențe profesionale de nivel înalt, va contribui la bugetul local și va investi în educație – iar România va deveni din nou producător de  elicoptere. Așadar, doar avantaje pe toate planurile. 

În ceea ce privește modelul H215M, acesta este un elicopter multirol de atac, versatil,  din categoria mediu-greu , care a fost testat în luptă. Acest model combină anduranța specifică familiilor de elicoptere Cougar și Super Puma cu avionica, opțiunea de pilotaj automat și cockpitul integral din sticlă al modelului H225M. Modelul H215M și-a dovedit performanța în misiuni de transport, putând transporta echipajul (2 sau 3 membri) alături de până la 24 de soldați. De asemenea, modelul H215M este o opțiune rezonabilă din punct de vedere al costului pentru misiuni de căutare și salvare (SAR), atât în plan civil cât și militar. 

Pentru elicoptere de atac, luând de asemenea în calcul o viitoare extindere a parteneriatului cu IAR, Airbus propune soluția cea mai bună și mai eficientă din punct de vedere al costului – H145M, un elicopter de luptă modern, care este utilizat deja de câteva țări și care, pe lângă caracteristicile de luptă, oferă posibilitatea de a transporta până la 6 militari ai Forțelor Speciale. H145M, dotat cu pilot automat în 4 axe și cu sistemul Helionix®, a fost optimizat pentru misiuni de recunoaștere, transport sau luptă la  o distanță sigură, pe timp de zi sau de noapte, în condiții meteo dificile sau în caz de vizibilitate redusă și în situații în care sunt folosite contramăsuri.  

DefenseRomania: În ceea ce privește o posibilă viitoare comandă din partea României, pentru începerea producției, rămâne valabilă și cifra de 16 elicoptere?

Georges Durdilly: Airbus nu impune României această condiție – comanzi 16 elicoptere și începem producția! Acest număr ține de fezabilitatea afacerii.

Producția în România a elicopterului H215M este un proiect mare, care include și implicarea partnerului nostru IAR, dar pentru a fi sustenabil, comanda minimă trebuie să fie de 16 elicoptere. Această comandă ne va permite să operăm transferul de tehnologie și know how-, să angajăm personalul de care avem nevoie și să îl instruim. Această comandă va oferi României - capacitatea de a personaliza și, mai apoi, de a întreține, repara și moderniza aceste aparate.

DefenseRomania: Care este stadiul contactelor cu MApN în ceea ce privește acest program? Au mai existat discuții?

Georges Durdilly: Suntem în contact cu Ministerul Apărării și am răspuns cererilor de informare legate de produsele noastre, de câte ori am fost solicitați. Chiar dacă programul de achiziții de elicoptere nu a fost lansat încă, România va trebui, la un moment dat, să își reînnoiască flota de elicoptere și suntem pregătiți să contribuim la acest proces, oferind experiența acumulată, dat fiind faptul că suntem cei mai mari producători de elicoptere din lume.

După cum poate știți, avem o excelentă colaborare cu Ministerul de Interne, căruia îi oferim servicii  MRO pentru flota de elicoptere H135. De asemenea, am câștigat anul trecut licitația pentru 6 noi elicoptere H135.

Ce aș vrea să subliniez, în calitate de reprezentant Airbus în România, este că Guvernul se poate baza pe sprijinul nostru, iar Airbus este pregătit să ducă investițiile la un alt nivel, investiții care vor include cooperare industrială, transfer de tehnologie și know-how, investiții în specializarea personalului. Ne-am luat, de asemenea, angajamentul de a continua programul educațional de la Brașov, prin care 217 elevi studiază aeronautica în acest an, în cadrul Colegiului Transilvania.

DefenseRomania: Ovidiu Raețchi, vicepreședintele Comisiei pentru Apărare din Camera Deputaților, a anunțat că România se pregătește  de „un amplu program destinat elicopterelor multirol, de atac și, mai ales, celor antisubmarin”. Ce capacități ar putea oferi Airbus în cazul unor elicoptere antisubmarin?

Georges Durdilly: Airbus Helicopters are o experiență vastă în producția elicopterelor militare navale. De la începutul anului 1950 până în prezent, AH a produs unele dintre cele mai performante elicoptere navale care pot opera în orice condiții meteo, de la zona arctică la tropice, în operațiuni în largul mării sau în zona litorală. Am început cu Alouette 3 (SA319) și am ajuns la ultimul model NH90 – NFH inclusiv Super Frelon (SA321), dar să nu uităm și de cele câteva versiuni ale familiei Super-Puma/ Cougar (AS532, H215M, H225M).

Suntem conștienți de provocările actuale aduse de fiecare dintre aceste scenarii și am adaptat soluțiile navale pentru a răspunde cerințelor în continuă evoluție ale clienților. Printre dotările oferite de AH pot aminti: integrarea capacității premium a celor mai bune sonare care pot detecta de la cele mai mici submarine, convenționale, la cele nucleare, considerate cele mai rapide; cele mai eficiente radare care pot detecta periscopuri de atac sau care pot izola submarine de atac rapid ascunse printre nave de agrement sau turistice; integrarea armelor, de la cele de artilerie la rachete sau baterii de coastă și torpile.  

Domeniul capacităților de luptă anti-submarin este provocator, iar Airbus Helicopters are expertiza, dar și experiența și capacitatea de a conferi forțelor navale o poziție de avantaj. Studiem toate opțiunile posibile și putem dota, în prezent, elicoptere de categorie mare sau ușoară cu capabilități de luptă anti-submarin, fiind, în același timp, atenți către viitor, prin dezvoltarea unei drone care să ofere susținere premium prin sonare-balize pentru lupta anti-submarin și pentru alte categorii de luptă.

Este o veste bună că Forțele Navale ale României au lansat procesul de modernizare. Achiziția pentru corvete este în derulare, iar cele 2 fregate vor fi modernizate. România are nevoie de consolidarea capacității de la Marea Neagră, iar noi suntem gata să contribuim și în acest domeniu.

 


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Există viață și după F-35. Turcia alege oficial Eurofighter, dar în cea mai modernă versiune posibilă: Tranche 4 cu radar AESA
Bombardiere rusești cu rază lungă de acțiune Tu-22M3 au patrulat deasupra Mării Baltice. Avioane de vânătoare occidentale au escortat aparatele ruse
Portugalia e primul stat care renunță la F-35 și arată cu degetul către noua politică a SUA. Cu resursa de F-16 spre finalul vieții, există acum două opțiuni
Avioane Craiova bate toate recordurile și înregistrează întârzieri la întârzieri. MApN va percepe penalități în programul de modernizare IAR-99
Pentru ce se pregăteşte aviația strategică a Rusiei? Acumularea masivă de bombardiere rusești în peninsula Kola (Foto)
Avioane de luptă Rafale au traversat Marea Neagră. Francezii au pus la „lucru” sistemele SPECTRA de pe avioane, chiar în coasta rușilor
Șase bombe americane JDAM lansate de MiG-29 ucrainene, doborâte de Pantsir ruse? Prestigiul SUA ar fi puternic afectat dacă se va confirma
Marea Britanie nu va livra Ucrainei cele 30 de avioane multirol Typhoon Tranche 1 ce vor fi retrase din serviciu
Au și ghinion: Cum au ajuns motoarele americane ale avioanelor Gripen să „îngroape” miliarde. Istoria avionului se putea scrie diferit
Ucrainenii nu pot folosi F-16 în lupta „unu la unu” împotriva Su-35. Lipsa rachetelor cu rază mai lungă este o primă problemă, dar mai sunt și altele
F-16, în inima Ardealului: Moment istoric pentru Escadrila 48 Vânătoare a României. Se confirmă și informațiile noastre despre modernizare
Rusia pregătește ceva major asupra Ucrainei? După mult timp rușii au utilizat avioanele AWACS A-50, profitând că SUA au suspendat ajutorul militar
Patriot încă rămâne baza apărării ucrainene. Versiunea actuală a europeanului SAMP/T are limitări în privința interceptării balistice, dar noile sale rachete pot schimba situația
SUA cresc presiunea: Sistemele de război electronic de pe F-16-urile ucrainene nu vor mai primi actualizări. Musk spune că oprirea Starlink ar prăbuși apărarea ucraineană
Cea mai valoroasă armă din Ucraina ar putea fi în pericol. Patriot, mai ușor de lovit de rachete și dronele ruse, după suspendarea ajutorului SUA
Patru avioane F-16 ale României, în coasta Rusiei. Militarii români care vor apăra o regiune fierbinte a Europei au fost evaluați (Foto)
Se va paria pe avioane Rafale? Franța a dezvăluit numărul impresionant de avioane Rafale pe care are capacitatea să-l producă lunar
Ariane 6, la prima misiune complet operațională. Racheta europeană pune pe orbită un satelit francez de spionaj
Acesta e viitorul inclusiv pentru România? Arme europene pe F-35: În premieră un F-35B a testat o rachetă aer-aer Meteor
Avioanele MiG-29, odată și în dotarea României, încă se cumpără. De ce Ungaria tocmai a vândut MiG-29 unui stat din Europa
Belgia amână livrarea avioanelor F-16 în Ucraina până anul viitor, din cauza întârzierilor programului F-35 belgian
Generația a 5-a? F-35 și restul: Flota globală F-35 domină cerul, depășind 1 milion de ore de zbor. România a intrat și ea recent în „clubul F-35”
Bombardierele americane B-52 fac echipă cu aviațiile militare din Est. Avioane F-16 ale României au zburat alături de celebrele B-52
Joaca de-a aviaţia în Marea Mediterană: Avion de luptă rusesc Su-35, manevre periculoase în apropierea unei drone franceze Reaper (Video)
Pe fondul agravării situației din jurul războiul din Ucraina, Franța este tot mai prezentă în zona Mării Negre. Patru avioane militare franceze au evoluat simultan în regiune
Dacă pentru România elicopterele de atac nu sunt o prioritate, pentru Polonia sunt. Polonezii preiau în leasing AH-64 Apache până încep livrările celor 96 achiziționate
Bluf rusesc cu Su-57 privind o țară care se pregătește să semneze un mare contract. Rușii sunt misterioși și dau de înțeles că ar putea fi pentru Su-75
Forțele Aeriene ale SUA testează capacitățile bombardierelor B-2 Spirit într-un mediu contestat, pe măsură ce tensiunile cresc în Pacific
Alternativa germană la un centru european de lansare spațială: Bundeswehr-ul comandă dezvoltarea unui avion hipersonic care va ajunge în spațiu
Francezii vin cu noi detalii: Primul lot de avioane franceze Mirage 2000 e operațional deja în Ucraina

Ştiri Recomandate

Joia Neagră pentru a doua Armată a lumii: Trupele de elită ruse, decimate la Pokrovsk. Cifrele „dezastrului irevocabil”, fără niciun centimetru avans
Cum folosește Rusia aviația militară pe post de „artilerie aeriană” și de ce marele perdant e Marina, zdrobită de o țară fără nave de luptă
Rușii au încercat spargerea frontului de sud. Nouă tactică folosită în regiunea Zaporojie, implică atacuri conduse cu o întregă unitate de luptă
Franța are trei submarine nucleare în Oceanul Planetar și capacitatea de a lovi oricând Rusia. Marea întrebare e dacă blufează după ce deschide umbrela nucleară
Avioanele US Navy au atacat un port petrolier important din Yemen
Trump încarcă nota aliaților din Asia, care ar putea fi obligați să plătească în plus pentru staționarea militarilor americani în Coreea de Sud și Japonia
De la pacea în 24 de ore la eșec total? SUA amenință că vor abandona inițiativa de a realiza pacea în Ucraina dacă nu va fi semnat un acord rapid
Oare în România se poate? Polonia interzice fotografierea infrastructurii critice, inclusiv poduri, tuneluri sau trenuri
Un avion de generația a 6-a cum Europa nu a mai văzut, dar sunt probleme în paradis. Acuze între parteneri după fuziunea Tempest și F-X
Moscova anunță că ”armistițiul energetic” a expirat, dar nu este clar ce instrucțiuni va da Vladimir Putin
Zelenski: China trimite arme Rusiei. Cum ajutorul militar de la Beijing și Phenian ține în viață mașinăria de război rusească
Trump s-a răzgândit. Zelenski nu e vinovat de declanșarea războiului rus de agresiune împotriva Ucrainei, dar continuă să îl critice
Nu doar România: Polonia își alege și ea președintele în luna mai. Cine sunt candidații și cine pleacă cu prina șansă
Chinezii reunță la contractele în derulare pentru avioane Boeing 737 MAX în contextul războiului tarifelor cu SUA? Boeing nu va fi însă afectată major
Rachete germane Taurus pentru Ucraina. Rusia amenință direct Germania cu războiul dacă planul Berlinului va fi dus până la capăt
De la Ana la Caiafa cu muniția de 155 mm. România va produce muniția pentru obuzierele sale K9 Tunetul, dar marea întrebare e când?
Vasile Bănescu, în studiourile DefenseRomania @Screenshot DefenseRomania
EXCLUSIV
Răstignirea, învierea lui Iisus, propagandă și războiul în numele Lui. Vasile Bănescu: Rusia ca antihrist într-o credință răsturnată | Obiectiv EuroAtlantic cu Tudor Curtifan
Au început discuțiile despre „pace în Ucraina” cu Europa la masă. Rubio și Witkoff, reprezentanții SUA, primiți la Paris
„Toată lumea vrea fabrici, le putem construi”. Panzerul Rheinmetall mizează pe artilerie și se așteaptă la comenzi de 300 de miliarde de euro
Danemarca vrea să trimită soldați neînarmați în Ucraina pentru antrenament. Rusia avertizează: Sunt o țintă legitimă
Dronele ucrainene atacă o altă brigadă rusă de rachete implicată în măcelul de Florii, de la Sumî / Rusia continuă loviturile masive cu Shahed în orașe și lovește la Dnipro
Un pas istoric pentru F-35 în Europa: În premieră un F-35 non-american aflat în zbor a partajat date clasificate cu un sistem european
Delegația ucraineană sosește la Paris. Negocieri cu Witkoff, Rubio și cu oficiali europeni
O explozie a afectat o facilitate unde Northrop Grumman dezvoltă motoare de rachete
România va primi în acest an corveta ușoară HISAR din Turcia, dar e nevoie și de aprobarea Parlamentului
Baza 57 Aeriană de la Mihail Kogălniceanu va deveni hub strategic regional pentru NATO
Ucraina pregătește Armatei ruse o nouă surpriză ”hibrid”: BARS este o dronă-rachetă cu raza de acțiune de 800 de kilometri
Rusia spune că „nu este pregătită” să spună când va expira moratoriul fragil cu Ucraina privind atacurile asupra infrastructurii energetice
Forțele paramilitare din Sudan anunță formarea unui guvern alternativ. Criza se adâncește după scenariul libian
Aviația militară a SUA e în criză și nu numărul de F-35 sau F-16 e problema. România a scăpat „la mustață” de aceeași problemă
Emil Hurezean / Harta europei, mapchart
EXCLUSIV
Prezența militară americană în Europa poate fi redistribuită. Hurezeanu: Securitatea Statelor Unite, apărată mai bine de la Mihail Kogălniceanu decât din Virginia
Soldați chinezi capturați în Ucraina: Rusia nu este atât de puternică, nu luptați pentru ea
pixel