Interceptarea avioanelor ruse. MApN: MiG-urile, folosite până la epuizarea resursei. Ordinul misiunii a venit de la Centrul NATO din Spania
Cele două bombardiere strategice rusești Tu-22, împreună cu cele două avioanele de vânătoare Su-27 care au zburat ieri deasupra Mării Negre, nu s-au apropiat de spațiul aerian al României. Potrivit MApN, avioanele MiG-21 LanceR, care execută operațiuni de Poliție Aeriană au avut misiunea de a identifica vizual aeronavele rusești și de a le escorta. Misiunea a avut loc în spațiul aerian internațional.
Colonelul Constantin Spânu, directorul de comunicare din cadrul Ministerului Apărării, ne-a declarat că atâta timp cât MiG-urile mai au resursă de zbor ele sunt planificate pentru misiuni de Poliție Aeriană.
MiG-urile, modernizate și certificate NATO, până la epuizarea resursei
Acesta a precizat că decizia misiunii a venit din Spania, de la Centrul NATO de operațiuni aeriene combinate (CAOC-TJ) de la Baza Militară Aeriană de la Torrejon.
"Capacitățile sunt folosite până la epuizarea resursei. MiG-urile au avionică modernizată și sunt certificate la NATO pentru Poliție Aeriană. Atât timp cât MiG-urile vor avea resurse vor executa misiuni de Poliție Aeriană și ele. Acestea ies treptat din serviciu și atunci misiunile le vor prelua în totalitate F-urile. Cei de la Torejjon au decis ridicarea avioanelor pe baza mijloacelor care sunt înregistrate la momentul respectiv", a precizat Constantin Spânu, pentru DefenseRomania.
Avioanele ruse au fost interceptate în spațiul aerian internațional
Toate țările au înregistrate avioane destinate misiunilor de Poliție Aeriană. Iar supravegherea spațiului aerian aliat se face în comun.
„Alerta a fost dată în Marea Neagră iar centrul NATO din Torrejon a alarmat celula din România ordonând și tipul de misiune: identificare vizuală. Aeronavele rusești nu au intrat nici un moment în spațiul aerian național. Flight Information Region (FIR), care este definit prin tratatele internaționale din domeniul aeronavigației, este zona în care fiecare țară din lume are responsabilitatea dirijării traficului și are dreptul de a cere aeronavelor care zboară în acel spațiu să se identifice. Această zonă este mult dincolo de graniță, la câteva sute de kilometri. Această zonă este practic în spațiul aerian internațional. Aceste zone FIR se identifică după capitala țării respective sau dacă este o țară mai mare după centrele majore de dirijare a traficului aerian. Când o aeronavă se apropie de FIR, atunci se ia decizia de la centrele NATO pentru alertare. Avioanele civile au un transponder care identifică automat tipul de aeronavă, însă aeronavele militare pot deconecta acest transponder", ne-a mai declarat colonelul Constantin Spânu.
În momentul de față, România deține 12 aeronave F-16, urmând să primească încă 5. Toate avioanele F-16 pot efectua misiune de Poliție Aeriană.
Amintim că în cursul zilei de ieri, două aeronave MiG-21 LanceR ale Forțelor Aeriene Române au interceptat desupra Mării Negre, în spațiul aerian internațional, patru aeronave ale Federației Ruse.
Acesta este al doilea eveniment de acest fel în care sunt implicate MiG-urile românești, după ce pe data de 20 mai, Comandamentul Aerian Aliat a anunțat, într-o postare pe pagina oficială de Facebook, că o primă interceptare a bombardierelor ruseşti Tu-22M3, însoţite tot de avioane Su-27, a fost efectuată de către două avioane MiG-21 ale Forţelor Aeriene Române.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News