Ipoteze privind prăbușirea avionului MiG-29. Bulgaria nu exclude ca racheta să fi explodat, o versiune însă destul de improbabilă
Poliţia militară a finalizat ancheta asupra avionului MiG-29 al forţelor aeriene bulgare prăbuşit la 9 iunie în Marea Neagră, raportul anchetei avansând trei posibile motive ale accidentului, a anunţat miercuri Ministerul Apărării bulgar, potrivit Agerpres, care citează BTA.
scris de Darius Muresan
MiG-29, Bulgaria, sursă foto: DoD USA
În timpul accidentului, produs în timpul exerciţiilor militare Shabla 2021, a decedat pilotul aeronavei, maiorul Valentin Terziev (47 de ani). Cutia neagră a avionului a fost recuperată de la o adâncime de 70 metri, pe 24 iunie.
Potrivit primei versiuni de lucru, prăbuşirea avionului a fost cauzată de racheta transportată de acesta. A doua versiune avansează ipoteza că avionul de vânătoare a fost distrus sau pilotul a fost lovit de fragmente după ce racheta a explodat. Comisia de anchetă consideră aceste versiuni destul de improbabile.
Cea de-a treia versiune, considerată şi cea mai plauzibilă, indică faptul că avionul ar fi lovit suprafaţa apei după ce pilotul a pierdut coordonatele spaţiale.
Ministerul Apărării este pregătit să predea raportul către Parchet, care va continua investigaţiile în conformitate cu Codul bulgar de procedură penală. Cutia neagră urmează să fie trimisă spre analiză unui laborator al producătorului, din Federaţia Rusă.
Din cauza prăbuşirii avionului MiG-29, exerciţiile militare Shabla 21 au fost suspendate.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News
Ei au putut, noi nu. De ce Polonia a reușit ceea ce România nici nu visa în programul de F-16 și nu numai Industria națională de apărare continuă să sufere din cauza lipsei de viziune strategică și a negocierii eficiente în raport cu marile contracte de achiziții militare, atrage atenția analistul militar colonel (r.) Ion Petrescu. El a dat exemplul achiziției de avioane de luptă F-16 și a comparat achiziția noastră cu cea a Poloniei, unde decidenții politici de la Varșovia au reușit să implice industria națională poloneză de apărare în programe de cooperare industrială, așa-zisul offset, în contextul în care americanii nu sunt recunoscuți ca fiind foarte implicați în offset.