KF-X | Coreea de Sud a publicat noi imagini de la asamblarea primelor prototipuri ale noilor avioane de generația a V-a
Săptămâna aceasta, pe pagina de Facebook a Republic of Korea Armed Forces, au fost date publicităţii noi imagini de pe linia de producție a programului pentru dezvoltarea avionului KF-X, precizându-se că opt prototipuri de aeronavă sunt asamblate simultan și patru dintre ele sunt deja în ultima fază a acestui proces.
Noile imagini publicate sunt însoțite de câteva informaţii importante cu privire stadiul general în care se află programul pentru dezvoltarea avionului KF-X.
Până în acest moment, opt prototipuri ale avionului KF-X sun asamblate simultan, iar patru dintre ele sunt deja în ultima fază a acestui proces. Şase dintre cele opt vor fi utilizate pentru teste de zbor, în timp ce două vor fi utilizate pentru testarea la sol. 2 prototipuri vor fi variante cu două locuri.
Primul avion prototip KF-X este asamblat în proporție de aproximativ 92% și va fi prezentat în aprilie. Primul zbor este aşteptat să aibă loc în iulie 2022, după un an de testare la sol. Al 2-lea şi al 3-lea prototip vor fi asamblate până la sfârșitul anului, iar al 4-lea până la 6-lea până anul viitor. Dezvoltarea generală este programată să fie finalizată până în 2026, după implementarea operațională a programului KF-X.
În cele din urmă, KF-X va fi vopsit cu aceeași culoare ca F-15K de la ROKAF (gri închis). KF-X este un avion de luptă de generația 4.5, dezvoltat de Korea Aerospace Industries în parteneriat cu Lockheed Martin pentru Forțele Aeriene din Republica Coreea. Având dimensiuni de 16,9m x 4,7m x 11,2m, KF-X este mai mare decât F-16 și are o dimensiune similară cu F-18.
Compania sud-coreeană Korea Aerospace Industries (KAI) este responsabilă pentru proiectarea, asamblarea și testarea generală a aeronavei. Compania a avut experiență în dezvoltarea și fabricarea avioanelor din seria T-50. KF-X este un avion stealth de nouă generație care combină elemente ale unui avion de vânătoare de generația a 5-a. Deși inițial avioanele au fost destinate să fie produse ca aeronave de generația a 5-a, prima aeronavă care a ieșit de pe linia de producție, conform specificaţiilor este de generaţia 4++. Dar, conform producătorului, după o serie de alte lucrări planificate de actualizare, aeronava va deveni una de generația a V-a.
Dezvoltarea KF-X, conform programului, ar trebui finalizată undeva în 2026. Coreea de Sud intenționează să achiziționeze peste 250 de aeronave de acest fel. Noile avioane ale Coreei de Sud, dezvoltate intern, vor înlocui treptat aeronavele F-4 Phantom II și Northrop F-5E Tiger II.
Amintim că în cursul anului trecut, producătorul GE Aviation a anunțat în luna mai a livrat primul motor F414-GE-400K către Korea Aerospace Industries, compania sud-coreeană care se ocupă cu dezvoltarea programului.
Motoarele F414 se regăsesc de asemenea și pe aeronavele Boeing F/A-18 Super Hornet, JAS 39 Gripen, dar și pe aparatele indiene HAL Tejas. Știm totodată că în ceea ce privește armamentul, pe viitoarea aeronavă vor fi integrate rachete aer-aer Meteor dezvoltate de MBDA.
KAI spune că KF-X este unul dintre cele mai importante proiecte naționale de înlocuire a avioanelor de luptă existente în dotarea Forțelor Aeriene Sud-Coreene. Se așteaptă ca primul zbor al unei aeronave KF-X să aibă loc în 2022, în timp ce primul avion este planificat să intre în serviciul ROKAF până în 2025.
Este de aşteptat ca avionul multi-rol KF-X să atingă o viteză maximă de aproximativ 1.400 mph (aproximativ 1.83 Mach), să aibă o autonomie de aproximativ 2.900 km, să aibă o greutate maximă la decolare de 25.580 kg și o capacitate de încărcare utilă de până la 7.700 kg.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News