Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Ministerul german al apărării vine cu veşti proaste: Nu există garanţii privind finanţarea proiectelor SCAF și MGCS
În urmă cu mai bine de două săptămâni, publicaţiile de specialitate din domeniul apărării şi securităţii, au precizat că Franța, Germania și Spania au găsit un numitor comun, punându-se de acord privind începerea ’’fazei 1B’’ a programul ’’Sistemul de Luptă Aerian al Viitorului’’ (FCAS/SCAF) - care trebuie să fie operațional până în 2040 – care are ca scop dezvoltarea unui avion de generaţia a VI-a, dar şi a unor drone cu inteligenţa artificială. Cu toate acestea, încă nu a fost întocmită o ’’listă”  în care să fie specificate drepturi de proprietate intelectuală care urmau să fie puse la comun şi care să rămână în cadrul fiecărei companii implicate în acest proiect – acesta fiind şi mărul discordiei care a dus la întârzierea programului FCAS - dar nu există nici garanţii din partea Germaniei privind finanţarea proiectelor SCAF și MGCS.

În program sunt implicate giganți din industria de apărare din Europa, programul viitorului avion fiind dezvoltat de Franța, Germania și Spania. Potrivit datelor din industria, programul trebuie implementat până în 2040.

Next Generation Fighter a fost pus sub semnul întrebării când neînțelegeri între companiile din statele implicate cu privire la responsabilitățile și sarcinile din cadrul ambițiosului proiect au devenit publice. 

În timpul negocierilor, Eric Trappier, șeful Dassault Aviation, a atras atenția asupra dificultăţilor cu care se confruntă în negocierile cu Airbus în ceea ce privește partajarea sarcinilor industriale în cadrul programul SCAF și a propus un plan B pentru soluţionarea acestora, precizând că în caz contrar Franța poate dezvolta și singură aeronava. Ca răspuns, Airbus a anunțat că nu există un asemenea plan iar nicio națiune nu poate dezvolta singură avionul.

Deși Florence Parly, ministrul apărării de la Paris, a cerut să se ajungă la un acord până la 1 mai, lucrurile au întârziat puțin din cauza faptului că Germania nu a fost de acord cu privire la cele stabilite în utilizarea drepturilor de proprietate intelectuală și la accesul pe care îl are în program. Până la urmă, giganții din industrie au bătut palma.

G Ad:

Amintim că luna trecută și publicația noastră a anunțat că Airbus și Dassault Aviation au ajuns la un acord. Airbus și Dassault sunt principali contractori ai programului FCAS, participarea şi contribuţia fiind împărțite în mod egal între Franța, Germania și Spania. 

Din acest moment mingea este în terenul celor trei state, Franța, Germania și Spania care vor trebui să aprobe finanțarea care le-a fost prezentată de industrie. Practic, din acest moment, se deschide ușa pentru începerea dezvoltării prototipului Next Generation Fighter (NGF).

 

Nu există garanţii privind finanţarea proiectelor SCAF și MGCS

 

După ratificare, industria de apărare din statele implicate în proiect va începe dezvoltarea primului prototip al avionului de generația a VI-a. Potrivit sursei citate, se estimează că primul zbor al prototipului să aibă loc în 2026 sau 2027.

Publicaţia franceză Opex 360 se întrebă într-un articol, publicat săptămâna trecută, Bundestagul va ratifica acordul, deoarece ’’faza 1B’’ a programului SCAF se ridica aproximativ 4 miliarde de euro, iar Germania a fost mai tot timpul reticentă să semneze cu uşurinţă acorduri în domeniul apărării care depășește 25 de milioane de euro.

Sursa citată precizează că nici măcar Ministerul Apărării din Germania nu are, în acest moment, nicio garanție din partea Ministerului German al Finanțelor cu privire la finanțarea SCAF, dar nici a MGCS [Main Ground Combat System – viitorul tanc franco-german], precum nu are garanţii nici pentru programe militare naţionale, precum înlocuirea avionului de patrulare P3C Orion al Deutsche Marine. 

Într-adevăr, potrivit unui document „confidențial” al Ministerului Apărării din Germania la care a avut acces agenția Reuters, mai multe proiecte cu o valoare totală de câteva miliarde de euro „riscă să fie abandonate deoarece bugetul necesar pentru finanţarea acestora nu a fost aprobat”. 

„Pare puțin surprinzător faptul că Ministerul Apărării pune astfel sub semnul întrebării proiectele multinaționale considerate până acum sigure”, scrie blog-ul german Augen geradeaus! - un proiect jurnalistic care abordează teme care ţine de politica de apărare și securitate a Germaniei.

Se estimează că programul FCAS va costa în jur de 8 miliarde de euro, iar achizițiile și operarea sistemului ar putea ajunge la 100 de miliarde de euro. Noul avion de luptă, care ar urma să devină operaţional către anul 2040, este piesa de bază a programului SCAF (sistemul de luptă aeriană al viitorului), care mai cuprinde drone şi rachete de croazieră.

Crossuri parteneri

Ştiri Recomandate

Aviația israeliană a bombardat iar Fâșia Gaza după un atac cu baloane incendiare (Video)
Bombardierul stealth chinez H-20 va fi mai mare decât B-21 Raider
Palestinienii acuză pe Hamas că depozitează arme în zone rezidențiale
Zumwalt - distrugătoarele stealth prin care SUA vor continua să domine mările: Rachete hipersonice și semnătură radar a unei bărci de pescuit
Statele Unite vor continua raidurile aeriene în Afganistan dacă ofensiva talibanilor nu încetează
Putin: Marina rusă „poate descoperi orice adversar și, în caz de necesitate, îl poate lovi în mod decisiv”
India va participa la exercițiul “Vest-2021”, organizat de Rusia, deși printre invitați se numără China și Pakistanul
Doi soldați turci au fost uciși după ce blindatul în care se aflau a fost atacat în Siria
Crossuri parteneri
DCBusiness.ro
DCBusiness.ro
DCNews.ro
DCNews.ro
StiriDiaspora.ro
StiriDiaspora.ro
DCMedical.ro
DCMedical.ro