Ruşii laudă calităţile avionului Su-57: Clienții străini manifestă un interes ridicat
Clienții străini manifestă un interes ridicat față de versiunea de export a avionului de luptă de generaţia a V-a, Su-57E, a declarat luni pentru TASS, Viktor Kladov, director pentru cooperare internaţională al companiei de stat Rostec - cel mai mare producătoare de armament din Rusia.
Potrivit lui Viktor Kladov un avion de luptă Su-57E, varianta de export a lui Su-57, va fi prezentat la expoziţia de tehnica militară aerospațială Aero India 2021, care va avea loc în orașul indian Bangalore în perioada 3-5 februarie.
Kladov a ţinut să precizeze pentru agenţia TASS că multe ţări, fără a preciza care sunt acestea, prezintă un interes foarte mare pentru avionul Su-57E, datorită faptului că această aeronavă are caracteristici de zbor unice. Acesta a ţinut să sublinieze că există pe piaţa de armament o cerere foarte mare de avioane de ultimă generaţie şi că Rostec are deja precomenzi pentru livrarea acestui avion.
Su-57 este un avion de luptă multi-rol din a V-a generație, conceput pentru a distruge toate tipurile de ținte aeriene, terestre și navale, cel puţin asta susţine Rusia. Avionul Su-57 dispune de tehnologie stealth; este capabil să zboare la viteze supersonice și este dotat cu cele mai avansate echipamente radio-electronice. Armamentul avionului va include, în special, rachete hipersonice.
Avionul Su-57 rămâne în spatele F-22 şi F-35. Principala problemă, motorul. Ruşii caută soluţii
Primul zbor efectuat cu un Su-57 a avut loc în 2010, iar primul aparat de acest timp s-a prăbușit în timpul unui test de zbor, în decembrie 2019.
Oficialii ruşi din domeniul apărării au declarat atunci că accidentul s-ar fi produs datorită unor defecţiuni tehnice apărute la sistemul de control. O comisie guvernamentală de experţi a fost fondată pentru a investiga accidentul, dar nu a fost realizat niciun raport care să fie prezentat public, susţine Bratersky.
În același an, armata rusă a comandat 76 de avioane Su-57. Costul unui singur Su-57 ar putea fi de aproximativ 3 miliarde de ruble (40 de milioane de dolari SUA). Avionul este echipat cu motorul AL-41F1, care este utilizat și pe Su-35.
Publicaţia rusă Topcor.ru, cunoscută ca fiind una de propagandă, a publicat luna trecută un articol despre așteptările și etapele pe care trebuie să le treacă noul sistem de propulsie instalat pe avioanele Su-57.
Rusia va avea, în anul 2022, un nou sistem de propulsie pentru avionul Su-57, cunoscut sub numele de ''Produsul 30'' [Izdelie 30]. Tot în acelaşi an, rușii se așteaptă să primească un număr mai mare de avioane Su-57, mult mai mare decât cel comandat până în prezent. Odată cu dezvoltarea noului motor, Moscova încetinește în mod deliberat producția în serie a aeronavei, susține publicația rusă.
Astăzi, pe avioanele Su-57 este instalat motorul AL-41F1, care, potrivit inginerilor militari din industria aeronautică, este o versiune îmbunătățită a motorului AL-41.
AL-41F1 este considerat un motor bun, iar diferența dintre el şi motorul F119 – instalat pe avioanele de luptă F-22 – este destul de mică – dezvoltă cu doar 9% mai puțină putere decât cel american, cel puţin asta susţin ruşii.
Cu alte cuvinte, nu ştim în ce condiţii Rostec are deja precomenzi pentru SU-57E, dacă industria rusă de apărare încă se mai confruntă cu probleme la producţia de serie a versiunii produse pentru uz intern.
De ce Su-57 nu este încă un avion de a cincea generație?
La începutul anului 2020, inginerii ruși și dezvoltatorii proiectului au întâmpinat dificultăți în trei domenii - tehnologia stealth, motor și avionică. Rușii au rezolvat problema cu tehnologia stealth, cel puţin asta susţin ei.
A doua problemă a fost motorul. După cum am explicat deja mai sus, rușii vor să dovedească că muncesc din greu să rezolve acesta problemă și se așteaptă ca în următorii doi ani să aibă un motor mai puternic decât cele instalate pe F-22 şi F-35.
Probleme apărute în dezvoltarea unui motor mai puternic pentru Su-35 a cântări destul de mult la refuzul Indiei și Chinei de a participa la proiectul acestei aeronave sau de a cumpăra câteva unităţi.
Presa rusă anunță că al doilea Su-57 din producția de serie va fi livrat forțelor ruse
Un al doilea Su-57 din producția de serie va fi livrat Forțelor Aerocosmice ale Rusiei, undeva spre finalul lunii martie. Mai mult, în 2021, rușii ar urma să livreze 3 sau 4 aeronave Su-57.
Dar cu toate că Moscova afirmă despre Su-57 că ar fi aeronave de generația a 5-a, ceea ce se vrea răspunsul rus la F-35, experții sunt de părere că Su-57 e o aeronavă de generația 4.5.
Amintim că Moscova a încheiat în 2019 un contract pentru achiziționarea a 76 de avioane de vânătoare Su-57. Cu acestea urmează să fie dotate trei regimente de aviație rusă. Finalizarea programului trebuie să se încheie până în 2027.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News