S-a deschis primul centru de producție pentru Redback, în afara Asiei. În Europa, România poate fi al doilea centru din lume unde se produc mașinile de luptă Redback
Gigantul coreean Hanwha Aerospace a deschis primul centru de producție pentru mașinile de luptă Redback, din afara Asiei.
Mașină de luptă a infanteriei (IFV) Redback. Photo source: DefenseRomania
E vorba de un centru de producție mult mai complex care vizează nu doar mașinile de luptă Redback, dar și producția obuzierelor AS9 și vehiculelor de realimentare AS10, ambele varianta australiană a celebrelor obuziere K9 Thunder și a vehiculelor de alimentare K10.
Reamintim că și România a ales, pe 10 iulie, gigantul coreean Hanwha pentru a achiziționa 54 de obuziere autopropulsate K9 Thunder, într-un contract în valoare de un miliard de dolari care va avea și o clauză de offset. Astfel, 80% din valoarea contractului se va întoarce în economia României prin construcția de la zero a unei fabrici și transfer de tehnologie, așa cum a anunțat în exclusivitate DefenseRomania.
Dar revenind la facilitatea de producție abia deschisă, este voba de centrul de producție H-ACE a ridicat în Geelong, un oraș-port din Australia. Prin acest parteneriat industrial, ce reprezintă o premieră pentru Hanwha, compania coreeană își accelerează intrarea pe piețele AUKUS (noua alianță la nivel militar și industrial ce domină regiunea, între Australia, Regatul Unit al Marii Britanii și Statele Unite ale Americii).
Deschiderea Centrului de Excelență și Producție pentru K9 și Redback de către Hanwha în Australia, primul centru în afara Coreei. Photo source: Hanwha Aerospace
Potrivit unui comunicat emis de la Seul de Hanwha Aerospace, către DefenseRomania, construirea fabricii reprezintă prima bază de producție a Hanwha din afara Coreei. Mai mult, e prima astfel de facilitate pe care o dezvoltă în afara Coreei nu doar Hanwha, dar și orice altă companie din industria de apărare coreeană.
„Acest moment vine să demonstreze din nou că Hanwha se concentrează pe viitoarele programe din regiune, care includ obuziere, vehicule de luptă și diferite progrese tehnologice care sunt momentan dincolo de inițiativele noastre actuale”, a precizat Jae-il Son, CEO al Hanwha Aerospace.
„Fabrica H-ACE este o parte semnificativă a lanțului nostru global de aprovizionare pentru apărare, consolidând și mai mult relația dintre Australia și Coreea. Vom continua să colaborăm cu companii australiene și să lucrăm pentru a integra multe dintre ele în rețelele noastre globale de aprovizionare”, a mai precizat președintele Hanwha.
Instalația H-ACE, construită pe un teren de aproximativ 150.000 de metri pătrați, include un total de 11 facilități, inclusiv sediul principal, centre de producție, uzină de asamblare, loc special de testare pentru tehnica militară și poligon de tragere. Situată la o oră de mers cu mașina de Melbourne și la 10 minute de Aeroportul Avalon, accesibilitatea zonei oferă avantaje logistice și numeroase oportunități de a crea locuri de muncă pentru australieni.
Redback, „made in Romania”? Coreenii vor să deschidă un centru de producție al vehiculelor de luptă și în țara noastră
Mașină de luptă a infanteriei (IFV) Redback. Photo source: DefenseRomania
Redback a fost dezvoltat pentru programul Land 400 al Australiei, pe care l-a și câștigat, în cooperare cu industria locală. Hanwha a primit un contract de furnizare pentru 129 de astfel de vehicule de luptă de ultimă generație.
Dar coreenii sunt interesați să intre cu Redback și pe piața din Europa, iar România are șansa aici să fie o poartă de intrare și un hub de producție.
Hanwha și-a exprimat de mai multe ori intenția de a dezvolta în România mașinile de luptă Redback.
Redback folosește aceeași sistem de propulsie precum obuzierele K9 ”Tunetul” achiziționate de România, ceea ce din start reprezintă un avantaj major în procesele de întreținere, mentenanță și logistică.
În cursul acestui an, în luna mai, aproximativ 20 de companii românești au participat la eveniment pentru a prezenta imagini de ansamblu ale programelor lor de afaceri și posibila implicare în proiectele Hanwha. Partenerii din industrie au avut, de asemenea, ocazia de a dialoga cu echipa Hanwha Aerospace în vederea unei viitoare colaborări.
Discuțiile s-au axat în principal pe Redback.
Astfel, coreenii fac primii pași pentru „Redback made in Romania”. Partea coreeană a subliniat totodată intenția de a dezvolta parteneriate stabile pe termen lung, nu doar bazate pe afaceri, în România, prin crearea inclusiv de locuri de muncă în țara noastră.
Mașina de luptă de ultimă generație Redback include tehnologii inovatoare
Mașină de luptă Redback. Foto: Hanwha Aerospace via Korean Blog @Facebook
Amintim că în următoarea perioadă România va demara programul de înzestrare Mașina de Luptă a Infanteriei (MLI). Valoarea totală a programului de înzestrare este estimată la 2.99 miliarde de euro și presupune dotarea Forțelor Terestre cu 298 de vehicule de luptă pentru infanterie. Pe lângă Hanwha cu Redback și alte companii și-au manifestat interesul în program.
Redback este azi printre cele mai moderne vehicule de luptă de infanterie din lume, cu cea mai bună protecție blindată, mobilitate și letalitate din clasa sa. Cu adaptabilitate și potențial de creștere, vehiculul utilizează o serie de tehnologii inovatoare, inclusiv șenile din cauciuc compozit, un sistem de protecție activă hard-kill și un afișaj transparent montat pe cască.
Redback este, de asemenea, considerat un punct de pornire pentru programul IFV de generație următoare al armatei sud-coreene.
CITEȘTE ȘI: Reușită remarcabilă a obuzierelor K9 care vor intra și în dotarea României: Lovitură chirurgicală cu un proiectil sofisticat american Excalibur (Video)
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News