Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Turcia continuă să caute soluţii pentru salvarea tancului Altay. O mână de ajutor poate veni din partea Ucrainei
Industrie de apărare
Data actualizării:
Data publicării:
Turcia este încă în căutarea unor motoare care ar urma să fie instalate pe tancurile principale de luptă Altay, construite de industria turcă de apărare ca parte a programului militar cu acelaşi nume. Până recent era cunoscut publicului că industria turcă de apărare poartă negocieri cu compania sud-coreeană Hyundai Rotem pentru a rezolva problemele legate de lipsurile tehnologice care au ţinut pe loc programul militar pentru tancul Altay, dar şi faptul că şi-a luat angajamentul să lucreze la dezvoltarea primul prototip al motorului ''Batu'' care va fi montat pe acest tanc. Dar, din câte se pare, Turcia a decis să-şi diversifice portofoliul de parteneri în cadrul programului Altay, în prezent fiind purtate negocieri şi cu o companie ucraineană.
EXCLUSIV

Rețineți că tancul turcesc Altay este aproape gata pentru producția de serie, totul depinde de găsirea unui motor pentru acesta. Într-o analiză anterioară, publicată în luna ianuarie, am precizat că industria turcă de apărare va dezvolta primul prototip al motorului ''Batu'' care va fi montat pe tancul principal de luptă (MBT) Altay. Dezvoltarea acestui motor fiind unul dintre obiectivele pe care companiile turce de apărare trebuie să le îndeplinească în anul 2021.

Principalul tanc de luptă al Turciei, Altay – proiect lansat de compania turcă Otokar – ar urma să primească în anul 2021 un motor dezvoltat şi fabricat în integralitate de industria turcă de apărare. Ankara a anunțat dezvoltarea acestui motor ca pe o soluţie la înlocuirea motorului german MTU - planificat inițial să fie instalat pe tancul turcesc.

Pentru tancul Altay este planificată utilizarea unui motor numit Batu, a cărui dezvoltare a început în 2018 la uzina BMC (o companie turco-qatareză care a câștigat anterior un contract pentru dezvoltarea acestui motor). Lucrările la noul motor vor fi efectuate de compania Otokar.

Batu este un motor diesel ce ar trebui să dezvolte o putere de 1600 CP - alţi parametri tehnici nu sunt cunoscuţi, iar data începerii producției sale în serie este, de asemenea, necunoscută.

În toamna anului trecut, DefenseRomania a precizat că oficialii turci din domeniul achizițiilor militare, precum şi angajaţii unei companii militare private, au negociat cu o companie sud-coreeană pentru a salva de la eşec programul primului tanc principal de luptă turcesc, Altay.

Compania turca BMC, producătorul tancului Altay, a purtat discuții cu compania sud-coreeană Hyundai Rotem pentru a rezolva problemele legate de lipsurile tehnologice care au ţinut pe loc programul militar pentru tancul Altay. Compania BMC poartă discuţii, prin Hyundai Rotem, cu alţi doi producători sud-coreeni din domeniul apărării: producătorul de motoare Doosan și S&T Dynamics, care produce transmisii automate.

După cum știți, Coreea de Sud și se confruntă și ea cu dificultăți în dezvoltarea unui motor pentru propriul său tanc, iar Germania a interzis furnizarea de motoare MTU MT883 din cauza embargoului asupra armelor impus Turciei.

Coreea de Sud a întâmpinat probleme similare cu programul său de producție în serie a tancului K2 Black Panther. Realizarea la termen a programului K2 Black Panther a întâmpinat întârzieri tot din cauza problemelor legate de motor și transmisie.

 

O mână de ajutor poate veni din partea Ucrainei

 

La începutul aceste luni, publicaţia TurDef a relatat în exclusivitate ca Turcia este în negocieri cu Ucraina pentru motoare care ar urma să fie instalate pe obuzierul Firtina și pe tancul Altay. 

Publicaţia TurDef citează reprezentanţi ai companiei ucrainene Malyshev – parte a concernul militar ucrainean Ukroboronprom – care au fost prezenţi la Expoziției Internaționale de Apărare IDEF-2021 de la Istanbul şi care au prezentat motoarele 6TD Malyshev. Reprezentanții companiei au declarat pentru TurDef că sunt în negocieri cu Turcia.

Potrivit sursei citate, motoarelor 6TD, dezvoltate şi produse de compania Malyshev sunt luate în considerare pentru a fi instalate pe obuzierul autopropulsat Firtina și pe tancul principal de luptă Altay.

Expoziția Internațională de Apărare IDEF-2021 a avut loc luna trecută la Istanbul. La această expoziţie militară au participat mai multe companii din Ucraina, printre care Malyshev. Yehor Ovcharov, reprezentant al întreprinderii de stat „Uzina Malyshev” a declarat în exclusivitate pentru TurDef că în prezent sunt purtate discuţii cu Turcia pentru furnizarea mai multor motoare, printre acestea fiind propuse: un motor 6TD-2 pentru obuzierul Firtina – care este deja utilizat pe mai multe tancuri din Ucraina, Pakistan și Thailanda, iar motorul propus pentru tancul Altay MBT este 6TD-4 – care dezvoltă 1500 CP. 

Yehor Ovcharov a mai precizat că instalarea motorului 6TD-4 în compartimentul motor al tancului Altay va întâmpina unele probleme, dar nu ceva foarte sofisticat care nu poate fi rezolvat.

 

Programul de dezvoltare a tancului Altay

 

În mai 2011, macheta primului MBT Altay a fost prezentată publicului la expoziţia de apărare IDEF 2011 și primele prototipuri au fost livrate Forțelor Armate Turce, în noiembrie 2016. În noiembrie 2018, Președinția Industriilor de Apărare (SSB) a încheiat un contract cu producător de vehicule blindate BMC pentru producția în serie a tancului Altay, 

Programul de producție derulat de Turcia pentru primul său tanc principal de luptă (MBT), de nouă generație, Altay a început să prindă contur în anul 2018, când guvernul de la Ankara și compania turcă BMC au semnat contractul pentru acesta.

Contractul prevede fabricarea unui prim lot de 250 de unități, suport logistic pe toată durată de viață operațională și construirea unui centru de mentenanţă. Ca parte a contractului, compania BMC ar trebui să proiecteze, să dezvolte și să producă şi o versiune fără echipaj a tancului Altay.

Programul Altay este împărțit în două faze: T1 și T2. Faza T1 acoperă producția primelor 250 de unități, iar T2 implică dezvoltarea şi producerea unei versiuni mult mai avansate. În cadrul programului Altay, Turcia şi-a propus să producă în cele din urmă 1.000 de tancuri, urmând să fie produsă și o versiune fără echipaj.

Tancul cântărește 60 de tone, în timp ce poate atinge viteze de până la 70 km / h, iar armamentul principal al Altay constă dintr-un tun de ​​calibru de 120 mm - fabricat de compania turcă MKE printr-un contract de transfer tehnologic cu Hyundai Rotem din Coreea de Sud.

 


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Măcar turelele viitoarelor mașini de luptă să fie produse în România? Turela UT30 MK2 e deja integrată pe Redback, dar poate fi și pe Lynx sau ASCOD
Epuizarea „rezervelor sovietice”(FOTO): Imaginile din satelit arată golirea depozitelor strategice de blindate ale Rusiei din Orientul Îndepărtat
Rușii au anunțat câte avioane Su-75 au construit și când va zbura primul. Deși noul Su-75 ar trebui să „rupă” piața, numărul comenzilor e egal cu zero
Primul portavion pentru drone european care se construiește în România a deschis apetitul pe continent. A doua țară din Europa care tatonează terenul pentru o astfel de navă
Watchkeeper X de la Elbit
EXCLUSIV
Dronele Watchkeeper X pentru Armata României, 'coming soon'. Câte s-au cumpărat și când vor fi livrate UAV-urile
În ciuda problemelor, Estonia s-a răzgândit și merge în continuare pe mâna HIMARS
Rușii fac orice compromis pentru ca Su-57 să ia fața F-35. Transferul tehnologic total către indieni e ceva rarisim, dar ar putea însemna salvarea programului
Cu România prinsă în negocierile pentru elicoptere H215M deși Armata vrea H225M, un stat african bate palma pentru H225M. Cu centru de întreținere și reparații local
Avionul fără pilot Kizilelma nu doar că a zburat cu un F-16, dar a și executat un atac aerian simulat asupra F-ului (Video). Turcia țintește fotoliul de lider mondial în domeniul dronelor
Un ,,scut invizibil'' pentru Europa. Cum a reușit sistemul Sky Warden să securizeze frontiera Frontex și ce înseamnă asta pentru autonomia strategică a UE
Korea power: De ce mizează Orientul pe tehnologia sud-coreeană. Noile avioane KF-21 sunt și ele pe „lista de cumpărături”
Blocajul transatlantic. Marea Britanie retrage oficial dronele Reaper, dar exclude orice donație către Ucraina: Explicația din spatele refuzului categoric
Cotitură strategică a Berlinului: Germania furnizează arme cu rază lungă de acţiune. Se vor produce rachete chiar în Ucraina?
Rusia și China se duelează prin proxy: Su-57 vs. sisteme antiaeriene HQ-9B. În scenarii simulate un HQ-9 doboră cu ușurință un Su-57, dar cu o condiție
România nu cumpără 300 de tancuri Abrams, dar un alt stat o face. La fel ca și în cazul nostru pariul e în continuare pe tancuri
Germania recunoaște că nu poate ajunge la 3,5% pentru apărare până în 2029. Câteva dintre programele de înzestrare ale Bundeswehr
Cum schimbă sistemele germane Skynex ecuația războiului de uzură din Ucraina în prag de iarnă. Soluția tehnică pentru contracararea atacurilor de saturație cu drone
Armata germană a preluat în mod simbolic primul tanc Leopard 2A8 de nouă generație. Cehii au comandat și ei 44 de tancuri de acest tip
Golul marcat de Lynx în România, anulat la VAR. În programul viitoarelor mașini de luptă ale României meciul încă se joacă
Lecția ucraineană pentru NATO. Cum schimbă sistemul „Merops” ecuația de securitate la Marea Neagră și de ce pe viitor România nu mai are scuze în fața dronelor rusești
Mirajul flotei aeriene a Ucrainei: Între ambiția a 250 de avioane occidentale și realitatea banilor care nu există. Soluţia este în seifurile rusești
,,Scutul Ucrainei'' devine mai puternic? De ce upgrade-ul lansatoarelor Patriot la standardul M903 este o mutare strategică pentru ucraineni
Ucraina joacă în liga mare. După Rafale și SAMP-T franceze, vine rândul Spaniei, iar surpriza vine din Grecia: Coproducție de drone navale
Câte tancuri pot produce rușii anual? Vestea bună e că exporturile s-au prăbușit, cea proastă că Rusia își reface stocurile pulverizate în Ucraina
Urmează prezentarea primului prototip VLAH: Prima mașină de luptă blindată 4x4 concepută și produsă în România
Rheinmetall anticipează că până în 2030 își va crește vânzările de cinci ori
Cum fabrică regimul Lukașenko muniție „oarbă” pentru armata rusă. Linii de producție și ingineri aduși special din China pentru sistemele GRAD
O nouă armă a Rusiei, aruncată pe frontul din Ucraina. Shahed-101, drona iraniană low-cost proiectată pentru atacuri de saturație și rezistentă la bruiaj
Mașină de luptă a infanteriei de tip Lynx. Photo source: Rheinmetall
EXCLUSIV
Noi detalii despre „achiziția” de Lynx a României: Care sunt semnele de întrebare înainte de decizia finală 
De la giganți industriali la faliment iminent. Cum au ajuns fabricile de tancuri și avioane ale Rusiei să fie înecate în datorii și paralizate de birocrație

Ştiri Recomandate

Dronele ucrainene lovesc rafinăria Slaviansk și paralizează rețeaua electrică în Krasnodar, într-o nouă campanie coordonată „Deep Strike”
Trump: „Venezuela, încercuită de cea mai mare Armadă din istoria Americii de Sud”. Președintele SUA ordonă o blocadă petrolieră totală și declară întregul regim Maduro organizație teroristă
Germania nu are timp de pierdut și anunță dezvoltarea unui tanc nou „intermediar” pentru a completa flota de Leopard. Proiectul Eurotank e de azi un vis și mai îndepărtat
Revenire în era rachetelor balistice: Cum și de ce e forțată dezvoltarea rapidă a sistemului NIGHTFALL cu rază de 600 km de către britanici
Încep să se critice între ei: Un expert militar rus desființează Marina după dezastrul de la Novorossisk și spune că „Rusia a pierdut conceptul războiului pe mare”
Primul din cele 64 de F-35 ale Finlandei e gata. "Vom primi cele mai bune avioane din lume", o declarație pe care vrem să o auzim și în cazul României
Amiralul Montgomery: Spre deosebire de Rusia, China nu vrea să radă orașe cu rachete. Am condus 10 ani grupul de luptă al portavionului George Washington, le cunosc strategia
Rusia face o tentativă palidă de a spăla rușinea scufundării submarinului Varșavianka cu bombardiere Tu-22M3 desupra Mării Negre
Cele 4 mari probleme unde nu avem soluții în caz de război: Rachetele hipersonice sau mobilitatea: Un avion A-400 nu poate ateriza la Focșani
Bani de la UE pentru blindate, arme sau drone? Nicușor Dan: Majoritatea achizițiilor militare de până în 2040 se vor face prin SAFE, dar vrem să accesăm fonduri și din noul buget al UE
SUA clasifică fentanilul drept armă de distrugere în masă. Război total și împotriva "narcoteroriștilor", după ce SUA atacă încă trei nave suspectate de trafic
MAE: SUA au recunoscut rolul României de partener-cheie în securitatea energetică
Cel mai mic stat din NATO vrea să cumpere SAMP-T în cea mai modernă variantă. O nouă comandă de SAMP/T NG ar consolida industria europeană de apărare
Obuzierele K9 blindează Europa: Polonia finalizează recepția flotei K9 Thunder iar „Tunetul” românesc e în producție. Fabrica din România începe să fie ridicată în ianuarie
Dispută în SUA privind pensionarea avioanelor A-10 si F-15 și viitorul aviației militare. Lupta pentru generația a 6-a: F-47 vs. F/A-XX
Veste bună de peste ocean: Producția de avioane F-16 Block 70 Viper, cea mai modernă versiune a F-ului american, finalizată pentru Bulgaria și Slovacia
Rusia respinge prezența în Ucraina a trupelor din state NATO. Kremlinul nu vrea nici măcar armistițiu de Crăciun
Cât va plăti România pentru antrenarea piloților de F-16 la Baza 86 Borcea în următorii 5 ani. La Fetești e singurul Centru de pregătire F-16 din Europa
Avioane de luptă F-16 ale Turciei doboară o dronă „scăpată de sub control” deasupra Mării Negre pe fondul escaladării tensiunilor navale
Ucraina, la un pas de „Articolul 5”: Zelenski anunță garanții de securitate istorice din partea Statelor Unite
Nu a fost o dronă de suprafață. Cu ce armă au lovit ucrainenii, de fapt, submarinul rusesc în inima portului Novorossiysk (Foto/Video)
Nicușor Dan spune că modelul finlandez e o posibilă cale de urmat și pentru Romarm
Rușii nu scapă de „ochii” din cer ai dronelor SUA: Un RQ-4B Global Hawk a scanat din nou Marea Neagră, după o lungă absență
„Grădina zoologică” a sistemelor robotizate de pe front. De ce diversitatea dronelor a devenit o capcană strategică pentru Ucraina
Pacificul cere o "Armată a Dronelor". De ce Statele Unite trebuie să renunțe la protecționism industrial pentru a contracara China
Dronă AR3, photo source: Tekever. Imagine cu caracter ilustrativ
EXCLUSIV
Pot întoarce soarta războiului dronele ucrainene? La Pokrovsk și Kupiansk aflate sub asediu rus Ucraina a întors cu 180 de grade situația operativă
Mai multe țări din Europa s-au angajat să conducă o forță multinațională de menținere a păcii în Ucraina. România nu e printre semnatari
SUA promit Ucrainei garanții de securitate similare cu cele din Articolul 5 al Tratatului NATO. "Nu vom repeta greșelile de la Minsk", avertizează Merz
România laudă rolul sistemelor americane MEROPS în posibila contracararea a viitoarelor incursiuni de drone
Și Elveția se uită la preț: Mai puține F-35 cumpărate, după ce prețul a crescut cu aproximativ 10%. Când sunt așteptate primele avioane de luptă
India spală imaginea „pătată” de ucraineni a S-400. Problema pentru indieni e că sistemele ruse depind de China, stat împotriva căruia reprezintă principala apărare
Nicușor Dan: China e un mare actor global economic iar România nu poate nega această realitate. Dezvoltarea relației nu trebuie să producă riscuri de securitate
pixel