Ucraina este într-o continuă căutare de soluţii pentru a beneficia de avioane occidentale: Invitam foştii piloții de vânătoare F-16 să lupte cu Su-27 sau Su-35
Ucraina devine din ce în ce mai nerăbdătoare în cererile sale de a primi avioane de luptă americane F-16. Deși Washingtonul continuă să refuze, cererile Kievului nu se opresc. Până acum nu a fost luată o decizie oficială de a trimite avioane F-16 în Ucraina, dar ultimă declarație a ministrului ucrainean al apărării ridică multe semne de întrebare.
Dan Hampton, un locotenent-colonel în retragere cunoscut ca fiind "cel mai bun pilot de F-16 din Forțele Aeriene ale SUA", a declarat pentru Vocea Americii că este pregătit să piloteze el însuși avioane pentru armata ucraineană dacă va fi necesar. Sursa foto: Facebook Dan Hampton
Oleksi Reznikov, ministrul ucrainean al Apărării, citat de Ukrainska Pravda a făcut recent un apel la piloții cu experiență, cei care au pilotat avioane de luptă F-16. Reznikov a spus că, dacă există piloți cu experiență în pilotarea avionului F-16 și sunt dispuși și pregătiți să participe la războiul împotriva armatei ruse, ușile ''Legiunii Internaționale din Ucraina'' le sunt deschise.
Există cu siguranță cel puțin un pilot american care a declarat, cu câteva săptămâni în urmă, că este gata să meargă și să lupte în Ucraina împotriva avioanelor rusești Su-27, Su-30 și Su-35. Este vorba de Dan "Two Dogs" Hampton, care analizează de câteva săptămâni capacitățile Forțelor Aeriene Ruse. El a mai spus că ar lupta cu avioanele de luptă rusești dacă ar avea ocazia.
Dan Hampton, un locotenent-colonel în retragere cunoscut ca fiind "cel mai periculos pilot de F-16 din Forțele Aeriene ale SUA", a declarat pentru Vocea Americii că este pregătit să piloteze el însuși avioane pentru armata ucraineană dacă va fi necesar.
Pilotul, cunoscut sub numele de "Two Dogs", are o carieră de 20 de ani în cadrul Forțele Aeriene ale SUA, a luptat în războaiele din Golful Persic, Kosovo și Irak.
Declarația fostului pilot de F-16 ar putea fi motivul care l-a încurajat pe ministrului ucrainean al Apărării să facă apel la foştii piloţi de F-16 să vină să lupte în Ucraina.
Deși nu există o confirmare oficială a unei posibile desfășurări de F-16 în Ucraina, unele țări și-au exprimat o astfel de dorință. De exemplu, Olanda și Polonia au fost primele. A apărut chiar și o posibilă soluție - ca o țară terță să cumpere avioane de luptă din SUA și să le trimită în Ucraina. Oricare ar fi schemele făcute, însă, fără permisiunea Statelor Unite, un avion american nu poate apărea pe cerul Ucrainei.
Deocamdată, însă, Ucraina primește doar avioane de luptă sovietice. Polonia și Slovenia sunt cele două țări care au confirmat trimiterea de MiG-29 în Ucraina. Ieri, 10 aprilie, au apărut informații potrivit cărora și Bulgaria ar fi dispusă să își trimită avioanele MiG-29 în Ucraina.
Cu toate acestea, nu este clar dacă o astfel de acțiune a fost posibilă ca o donație sau ca o vânzare. Această decizie, cel puțin pentru moment, este dificil de pus în aplicare la Sofia. Bulgaria nu are niciun alt avion de luptă, ceea ce înseamnă că nu are cum să efectueze serviciul de poliţie aeriană. F-16 comandat din SUA va ajunge în Bulgaria în următorii ani.
Desigur, declarația lui Reznikov ridică un semn de întrebare. Nu cumva Reznikov încearcă să provoace SUA să trimită F-16, având o listă pregătită de foști piloți de F-16? În acest fel, Ucraina va arăta că este pregătită acum și imediat să contracareze în aer cu avioane occidentale. Acesta este un moment cheie, deoarece Kievul va găsi o soluție ușoară la problema timpului necesar pentru a pregăti un pilot de F-16, asta cel puţin pe hârtie.
Ministrul ucrainean al Apărării este destul de optimist şi poate mizează pe faptul că anumite echipamente militare pe care statele occidentale le-au trimis în Ucraina au fost utilizat la început şi de voluntarii ''Legiunii Internaționale'', iar această reţetă sa poate aplica şi în cazul avioanelor F-16.
Putem concluziona că speranţele ministrului ucrainean al Apărării sunt mari, dar nu şi realiste. Chiar dacă oficialul a făcut apel la politica ușilor deschis pentru ''Legiunii Internaționale din Ucraina'', nu înseamnă că de mâine foştii piloţi de F-16 o să stea la rând pentu a ajunge la Kiev. De asemenea, Reznikov uita, cel puţin la nivel declarativ, să menţioneze că pentru avioanele F-16, pe lângă piloţi, ai nevoie de mentenanţa, infrastructura, tehnicieni şi un bun lanţ logistic.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News