Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Un „păianjen” fabricat în România? Peste 25 de firme românești, gata să se implice în producția în țară a Redback, dacă România va opta pentru mașini de luptă Redback
Industrie de apărare
Data publicării:
Compania Hanwha Aerospace, gigantul coreean din domeniul apărării, a confirmat că România reprezintă un pilon esențial în strategia sa de cooperare industrială la nivel european. Iar în acest sens mașinile de luptă Redback (n.r. - în traducere numele păianjenului văduva neagră), ar putea oferi o nouă dimensiune cooperării industriale dintre Coreea și România, Hanwha fiind deja prezentă aici prin obuzierele K9 Thunder, care de altfel oferă numeroase comunalități cu mașinile de luptă Redback.
Mașină de luptă a infanteriei (MLI) Redback, prezentată de Hanwha Aerospace la fabrica sa din sudul Coreei. Photo source: DefenseRomania
Mașină de luptă a infanteriei (MLI) Redback, prezentată de Hanwha Aerospace la fabrica sa din sudul Coreei. Photo source: DefenseRomania

Amintim că în 2024 s-a semnat un contract cu gigantul coreean Hanwha Aerospace pentru achiziția a 54 de obuziere șenilate K9 Thunder. Așa cum arăta recent și DefenseRomania, livrările vor începe din 2027 iar din cele 54 de sisteme 36 vor fi produse în România. Concomitent Hanwha Aerospace propune țării noastre mașini de luptă de ultimă generație de tip Redback în programul în care România vizează înlocuirea bătrânelor MLI-84 Jderul

Programul pentru achiziția mașinilor de luptă se ridică la aproximativ 3 miliarde de euro și, în acest moment, soluția oficială e o licitație deschisă. România vizează înzestrarea cu peste 300 de mașini de luptă ale infanteriei.

În cadrul programului Redback, vehiculul de luptă de ultimă generație propus pentru dotarea Armatei Române, oficialii Hanwha au anunțat identificarea a 25 de companii românești care pot fi implicate direct în lanțul de producție și mentenanță.

 

Cel puțin 25 de companii românești sunt gata să se implice în „păianjenul” Redback. Dacă România va alege mașinile de luptă Redback, coreenii vor deschide o nouă linie de producție în țara noastră, pe lângă cea a obuzierelor K9 Thunder

 

2. Mașina de ... (redback-ifv_88919700.jpg)Mașina de luptă a infanteriei Redback. Photo source: Hanwha Aerospace

DefenseRomania a participat, la invitația Hanwha, la expoziția militară ADEX 2025 care a avut loc în Coreea, la Seul. În marja expoziției, DefenseRomania a vizitat și fabricile Hanwha din sudul țării, unde publicația noastră a discutat cu oficialii coreeni.

Aceștia au anunțat că cel puțin 25 de companii românești sunt gata să participe la programul Redback „made in Romania”, fiind deja identificate cel puțin 35 de componente produse de industria noastră. De la turele, la diferite componente, inclusiv în materie de software.

„Am analizat potențialul industriei românești de apărare și am identificat 25 de companii care pot lucra cu noi în diferite etape ale programului Redback”, ne-au declarat reprezentanții Hanwha Aerospace, care propun o colaborare pe termen lung cu transfer de tehnologie.

Planurile Hanwha includ ridicarea unei fabrici în România, aflată deja în construcție, care va deservi inițial programul K9 Thunder, obuzierul autopropulsat achiziționat anul trecut de Armata Română. Însă dacă România va alege și Redback facilitatea de producție va fi ulterior extinsă pentru producția mașinilor de luptă. 

1. Mașină de ... (redback-ifv_39532000.png)Mașină de luptă a infanteriei (MLI) Redback, prezentată de Hanwha Aerospace la fabrica sa din sudul Coreei. Photo source: DefenseRomania

Hanwha precizează că ambele platforme, atât obuzierele K9 cât și mașinile de luptă Redback, împărtășesc același grup motopropulsor (powerpack), compus din motor și transmisie, ceea ce va facilita mentenanța și va reduce implicit masiv și costurile de operare.

„Motorul și transmisia Redback sunt identice cu cele ale K9 Thunder, ceea ce înseamnă că România va putea folosi același lanț logistic și aceleași proceduri de instruire. Este un avantaj major pentru Armată, dar și pentru România, din perspectiva costurilor și a mentenanței comune”, ne-au precizat oficialii Hanwha.

Mașinile de luptă Redback, aflate deja în dotarea Armatei sud-coreene au fost selectate și de Australia în cadrul programului LAND 400, după ce Australia a testat timp de doi ani intens atât Redback, cât și alte mașini de luptă. Australia a contractat 129 de mașini de luptă Redback.

 

Ce știm despre Redback?

 

3. Mașină de ... (redback_07684000.jpg)Mașină de luptă Redback. Foto: Hanwha Aerospace

Redback are o greutate variabilă între 42 și 47 de tone, în funcție de configurația cerută de client. Platforma a fost concepută pentru a combina mobilitatea ridicată cu protecția superioară pentru echipaj și trupele transportate. Redback utilizează o suspensie in-arm (ISU), sistem în care amortizoarele și arcurile sunt integrate în brațul suspensiei și șenile compozite (Composite Rubber Tracks – CRT), care reduc vibrațiile, greutatea și zgomotul, crescând durabilitatea și confortul în teren dificil.

„Niciun alt concurent nu oferă combinația de suspensie internă și șenile compozite la această clasă de greutate. Redback este primul vehicul de luptă de infanterie din lume care folosește sistem CRT pe o platformă de peste 47 de tone, cu performanțe dovedite în teren”, au precizat cei de la Hanwha Aerospace, care au reamintit că mașina de luptă a fost testată timp de doi ani de Australia, inclusiv în condiții meteo extreme. 

În privința armamentului, versiunea de bază pentru Australia folosește turela MT30 de 30 mm, dar Hanwha a confirmat că vehiculul poate fi echipat și cu o turelă automată, în funcție de cerințele beneficiarului. Iar România are o astfel de cerință. Versiunea destinată României ar urma să fie o variantă cu turela UT-30, dezvoltată local în țara noastră.

Redback integrează și rachete antitanc Spike LR2, aflate deja în dotarea României.

România e interesată de cinci versiuni ale mașinilor de luptă.

Cu o lungime de 8.8 metri și o lățime de 3.8 metri, Redback atinge o viteză maximă de aproximativ 70 km/h și are o autonomie operațională de circa 600 de kilometri, ceea ce îi permite să susțină misiuni extinse fără realimentare. Vehiculul este propulsat de un motor de aproximativ 1.000 de cai putere, cu transmisie automată Allison. Capacitatea echipajului este de 3 + 6 desanturi.


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Tancuri K2 Panther, imagine cu caracter ilustrativ
EXCLUSIV
În sfârșit, tancuri. România demarează achiziția a 216 tancuri noi iar a doua veste bună e că vor fi produse în România
Economia rusă, iluzia prosperității: Cum militarizarea forțată a societăţii ascunde recesiunea industrială
Paradoxul Kievului: Exportul de armament sprijină achiziția de armament 
F-16 ale României cu sisteme MEROPS? Ce sunt sistemele de ultimă generație MEROPS, care vor proteja România de dronele și avioanele Rusiei
Dronele ucrainene interceptoare, baza „zidului european al dronelor”: Marea Britanie le produce în masă pentru a contracara agresiunea rusă
Franța a primit șah în programul viitorului avion de generația a 6-a: Marea Britanie atrage Germania în programul GCAP pe fondul crizei franco-germane
Independența aeriană: Cum schimbă CA-1 Europa de la Helsing piața dronelor de luptă – O soluție 100% europeană (VIDEO)
Dependența României de Serbia e mult mai „adâncă”: Explozibilii vin de fapt și din China. Cu eticheta schimbată în Vietnam
România confirmă că vrea să construiască o fabrică de drone cu fonduri SAFE, în parteneriat cu Ucraina
În Estonia se poate: Parc industrial, dedicat sectorului apărării. România are minim un an de întârziere la Fabrica de pulberi de la Victoria
Polonia investește masiv în forțele sale armate: Peste 1.200 de vehicule tactice Legwan, fabricate sub umbrela cooperării cu Seul
Invenția ucraineană care sperie Rusia. De ce racheta de croazieră „Flamingo”, construită din vechituri sovietice, reprezintă o provocare pentru ruși
Rușii au spus „da”: Prețul salvării avionului Su-57 de către o mare putere mondială va fi accesul acesteia la codul sursă și la toate datele sensibile
Ionuț Moșteanu, în vizită în Luxemburg. România caută soluții pentru a aduce expertiza luxemburgheză în tehnologie și apărare, în țară
Modernizarea Armatei României din fonduri europene. Bolojan: Propunerile României pentru programul SAFE vor fi elaborate până la jumătatea lui octombrie
Soarta avionului european de generația a 6-a, pecetluită? Franța iese la atac: Metoda Eurofighter nu merge cu noi. Dacă nemții vor să facă singuri, să o facă
Pachetul de apărare al Turciei sub lupa SUA: Avioanele F-35 și F-16, miza viitoarelor negocieri de la Washington
Răspunsul Statelor Unite la provocările din Pacific, proiectul "F-47": Boeing a început producția noului avion stealth care va înlocui F-22 Raptor
Rusia are mari probleme cu „radarele zburătoare”. De ce producția noilor avioane A-100 a fost suspendată, în timp ce resursele A-50 sunt aproape epuizate
Au fost disecate rachetele și dronele ruse care lovesc zilnic Ucraina iar rezultatul e îngrijorător: În medie fiecare are 44 de componente din țări aliate Ucrainei
Viitorul aviației militare este aici: Ce este ''Vectis'', drona stealth care schimbă regulile războiului aerian (FOTO/VIDEO)
De ce nu se mai înghesuie lumea să cumpere tancuri Leopard 2. Versiunea ce mai modernă A8 e o mașină scumpă de luptă, dar cu producție într-un ritm hilar
Serbia vrea să fie puterea militară din regiune: Demonstrație cu tancuri rusești, avioane Rafale și lasatoare PULS capabile să lovească orice capitală din Balcani
Unde și de ce s-a blocat avionul de luptă de generația a 6-a al Europei. Francezii acuză că sunt împinși pe scări și lansează 2 scenarii
Noua amenințare pentru flota rusă din Marea Neagră (FOTO/VIDEO): Ucraina prezintă TOLOKA, drona care poate lovi la 2000 km distanţă
Socoteala de acasă a F-35 nu se potrivește cu cea din târg. Prețul F-35 pentru Elveția a explodat iar o comisie va analiza ce a mers prost
Germania vrea o soluție cu termen limită pentru viitorul avion european de generația a 6-a. FCAS, înlocuitorul Eurofighter, o dispută franco-germană?
Un parteneriat istoric pentru securitatea Europei de Est: Cum a forțat incidentul cu dronele rusești o cooperare fără precedent între Polonia și Ucraina
„Bestia” americană se reinventează. De ce Armata SUA grăbește radical modernizarea legendarului tanc Abrams?
Update nu doar la avioane. Un aliat esențial al SUA în Asia va dispune de un simulator F-16 Bock 70 Viper, cea mai modernă versiune a F-ului american

Ştiri Recomandate

De la Blitskriegul de 3 zile la Războiul de 4 ani. Hărțuită de dronele ucrainene, Rusia apelează la elicoptere, rezerviști și dirijabile pentru apărarea rafinăriilor
Un „păianjen” fabricat în România? Peste 25 de firme românești, gata să se implice în producția în țară a Redback, dacă România va opta pentru mașini de luptă Redback
”Gripen poate face întreaga Europă mai sigură”. Până la 150 de avioane, în cea mai modernă variantă (Gripen E), propunerea Suediei pentru Kiev
India și SUA se apropie de un acord comercial istoric. Taxe de 16%, în schimbul reducerii importurilor de petrol rusesc
Undă verde de la deputați: Stagiul militar voluntar, pasul către întinerirea rezervei Forțelor Armate Române
Rusia a desfășurat exercițiul nuclear anual: Rachete balistice și de croazieră au fost lansate de pe uscat, din aer și de pe mare
Efortul de război al Kremlinului începe să fie erodat de tensiuni financiare și opoziție internă
Armata din Myanmar a efectuat raiduri într-o facilitate de la granița cu Thailanda, folosită pentru fraude cibernetice
Artileria rămâne regina războiului. „România a ales soluția de ultimă generație K9 „Tunetul”, dar ușa ne este larg deschisă”
Lovitură vitală în inima complexului militar rusesc: Rachetele Storm Shadow, lansate de ucraineni, au vizat Uzina Chimică din Briansk
 Întrevederea Trump - Putin de la Budapesta, amânată: "Nu vreau o întâlnire inutilă"
Armata SUA, în fața unei dileme istorice: Imprimarea 3D a echipamentelor militare ca ultimă soluție pentru a nu depinde de marile companii de apărare
Noapte de coșmar la granița României: Atac masiv cu drone rusești la Dunăre, populația din Tulcea a primit RO-Alert
Atacurile rusești din timpul nopții au provocat noi victime în orașele ucrainene: La Kiev au murit două persoane, iar alte 13 au fost rănite la Zaporojie
Flamingo, drona-rachetă ucraineană care schimbă regulile jocului: Motoare reciclate și putere mai mare decât Tomahawk
De ce nu grăbește Belgia livrarea F-16 către Ucraina și așteaptă mai multe F-35? F-urile belgiene sunt mai speciale. "Nu uitați că avem avioane cu dublă capacitate"
Europenii susțin înghețarea ostilităților în Ucraina pe actuala linie a frontului. Europa și Kievul, plan în 12 puncte pentru oprirea războiului
Corespondență DefenseRomania din Coreea: K9, primul mare contract dintre cele două țări. Când ajung obuzierele și ce companii românești sunt prezente la Seul
Zelenski: După ce pericolul Tomahawk a trecut, Rusia și-a intensificat atacurile asupra infrastructurii energetice ucrainene
Aviația indiană, peste cea chineză, raportul care pătează imaginea dragonului asiatic. Mașinăria Beijingului se activează imediat și contestă "așa-zisul clasament" 
„Îl vom escorta, dar pe un scaun la Haga”. Sikorski spune că avionul lui Putin nu va putea survola Polonia
Tentativă de sabotaj dejucată la București: SRI a oprit un atac la sediul companiei Nova Post, coordonat de serviciile secrete ruse
Lovitură de precizie în Crimeea: Ucrainenii au distrus sistemul radar „Valday”, simbol al defensivei rusești anti-drone (VIDEO)
Noi submuniții permit unei rachete HIMARS să lovească trei ținte simultan. La raza maximă de acțiune se adaugă până la 120 de km
Arma secretă a Ucrainei: Cum a fost transformat un avion ultrauşor într-un mic bombardier strategic cu rază lungă de acţiune
Olanda taie partajarea de informații clasificate cu Statele Unite: De ce serviciile de intelligence nu mai au încredere în administrația Trump
Lideri internaționali se reunesc la București pentru a dezbate viitorul Europei și al regiunii Mării Negre
,,Războiul maritim al sancțiunilor'': Cum vor statele europene să destructureze rețeaua de petroliere rusești sub pavilion fals
Obuzier autopropulsat 2S1 „Hvozdika” al forțelor de ocupație ale Rusiei, prezente în Donbass.
EXCLUSIV
Davai ceas, davai Donbas: De ce vrea Rusia cu orice preț „fortăreața” ucraineană pe care nu o poate cuceri cu tancurile
FN SCAR / ©: DefenseRomania
EXCLUSIV
Arme de asalt și mitraliere made în România, propunerea grupului de armament FN Herstal. Fabrica, vizitată și de ministrul Moșteanu
Armata Ucrainei. Photo source: Генеральний штаб ЗСУ / General Staff of the Armed Forces of Ukraine
EXCLUSIV
De ce războiul din Ucraina nu se va încheia în următorii patru ani?
Parlamentul României, undă verde pentru achiziția de noi tancuri de luptă
pixel