Avionul de vânătoare F-15 continuă să scrie istorie. Versiunea modernizată F-15EX Eagle II poate transporta acum până la 12 rachete aer-aer
Două aeronave F-15EX Eagle II ale U.S. Air Force (USAF) au testat noile stații de lansare a rachetelor. Evenimentul a avut loc pe 29 noiembrie, în zona Golfului Mexic (poligonul de testare și antrenament Eglin), dar informația a fost publicată de-abia pe 4 ianuarie. Astfel, a fost certificată capacitatea avionului de vânătoare F-15EX de a transporta 12 rachete aer-aer, cu 50% mai mult decât versiunile precedente.
Piloți din Aripa 96 Testare au lansat o rachetă aer-aer cu rază medie de acțiune AIM-120 de la Stația 1 și o AIM-9X de la Stația 9.
”Utilizarea cu succes a acestor arme este un pas major în demonstrarea capacității de 12 rachete aer-aer a aeronavei Eagle II”, au precizat Forțele Aeriene SUA (USAF) într-un comunicat de presă.
,,Aceasta este una dintre numeroasele îmbunătățiri pe care F-15EX le aduce inventarului Forțelor Aeriene. Înainte de F-15EX Eagle II, modelele de avioane F-15 puteau transporta opt rachete aer-aer. F-15EX Eagle II adaugă patru stații de rachete suplimentare, situate spre vârfurile aripilor. Această misiune a oferit primele puncte de testare pentru validarea capacităților extinse de transport și angajare ale Eagle II”, au mai precizat USAF.
Comentariul autorului: Discuțiile inițiale între Boeing și USAF pentru realizarea F-15EX au avut loc în 2018, scopul fiind înlocuirea avioanelor de vânătoare F-15C/D. Primul zbor al F-15EX a avut loc pe 2 februarie 2021, iar primul F-15EX a fost livrat USAF, în martie 2021, fiind transportat la Baza Aeriană Eglin din Florida pentru teste. La 7 aprilie 2021, a fost anunțat numele său oficial ”Eagle II”. Până în mai 2022, USAF comandase 144 de aeronave F-15EX, dar ulterior a propus reducerea comenzilor sale la 80.
Caracteristicile F-15EX nu au fost publicate, dar se cunoaște că are viteza, raza de acțiune și sarcina utilă mai mari față de variantele anterioare. De asemenea, aeronava are cel mai mic cost pe ora de zbor din clasa sa. Potrivit Boeing, unitățile care vor trece la versiunea F-15EX au nevoie de o perioadă de pregătire de doar câteva săptămâni sau luni.
Deși F-15EX nu este construit în tehnologie stealth, analiștii consideră că va putea participa la misiuni comune cu aeronave din generația a cincea (F-22 și F-35), datorită capacității sale de a transporta un număr mare de rachete aer-aer cu rază medie de acțiune.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News