Moment istoric pentru Coreea de Sud (Video): Un prototip al KF-21 (KF-X), avion de generația a V-a, a efectuat primul zbor supersonic
Avionul de vânătoare KF-21, produs în Coreea de Sud, a zburat pentru prima dată la viteze supersonice, deschizând astfel calea industriei aeronatice din Coreea de Sud să devină una dintre puținele industrii care au produs avioane de vânătoare supersonice avansate.
Un prototip de avion de vânătoare KF-21 Boramae a decolat pentru a efectuat primul său zbor de testare supersonic marți, la ora 14:58, la baza de antrenament a Forțelor Aeriene Sud-Coreene din orașul Sacheon, provincia Gyeongsang de Sud.
Primul prototip al avionului de luptă KF-21 a depășit bariera sunetului, a efectuat zborul supersonic la o altitudine de 12.000 de metri începând cu ora 15:15 și a aterizat la ora 15:54.
Vitezele supersonice depășesc 1 Mach, ceea ce înseamnă mai rapid decât viteza sunetului. Viteza sunetului este de aproximativ 1.236 de kilometri pe oră la nivelul mării.
Efectuarea cu succes a testului de zbor supersonic - care este esențial pentru a se asigura că funcțiile unui avion de luptă funcționează corect indiferent de viteza la care zboară - are o importanță deosebită în cercetarea și dezvoltarea programului militar KF-21, a declarat agenția de stat sud-coreeană pentru achiziții de armament.
Zborul supersonic a demonstrat că KF-21 poate "să-și mențină stabilitatea structurală la viteze supersonice, având în vedere că KF-21 a fost capabil să depășească undele de șoc".
De precizat că, KF-21 este prima aeronavă supersonică dezvoltată pe plan intern pe care Coreea de Sud a supuso unui test de zbor la viteze supersonice.
Statele Unite, Rusia, China, Japonia, Franța, Suedia și un consorțiu european - format din Regatul Unit, Germania, Italia și Spania - sunt singurele care au dezvoltat și pilotat avioane de luptă supersonice avansate de generația 4++ sau 5.
Despre avionul FK-21 (KF-X) de generația a V-a dezvoltat de Coreea de Sud
KF-21 Boramae (cunoscut anterior ca KF-X ) este un avion de luptă de generația a V-a, dezvoltat de Korea Aerospace Industries în parteneriat cu mai multe companii din Indonezia. Având dimensiuni de 16,9m x 4,7m x 11,2m, KF-21 este mai mare decât F-16 și are o dimensiune similară cu F-18. Un alt partener al proiectului este compania americană GE Aviation care furnizează motoarele F414, utilizate şi pe avioanele F/A-18E/F Super Hornets și Saab JAS 39E/F Gripens.
Diverse publicaţii mass-media din domeniul aviaţiei indică data de 22 iulie ca fiind cea mai probabilă pentru zborul inaugural. Pentru un program atât de complex, întârzierea cu doar o lună poate fi considerată aproape nesemnificativă. Mai ales dacă ținem cont de faptul că între timp a existat o pandemie și neînțelegerile cu Indonezia, partener în acest program.
Compania sud-coreeană Korea Aerospace Industries (KAI) este responsabilă pentru proiectarea, asamblarea și testarea generală a aeronavei. Compania a avut experiență în dezvoltarea și fabricarea avioanelor din seria T-50. KF-21 Boramae este un avion stealth de nouă generație care combină elemente ale unui avion de vânătoare de generația a V-a. Deși inițial avioanele au fost destinate să fie produse ca aeronave de generația a V-a, prima aeronavă care a ieșit de pe linia de producție, conform specificaţiilor este de generaţia 4++.
Dar, conform producătorului, după o serie de alte lucrări planificate de actualizare, aeronava va devenit una de generația a V-a.
Cele șase prototipuri ale KF-21 Boramae produse până acum ar trebui să finalizeze faza de dezvoltare până în 2026. Aceasta va fi urmată de producția celor 40 de avioane KF-21 Boramae în configuraţia Block I. Avioanele KF-21 Block I sunt considerate aeronave de generația 4,5, având o amprentă radar destul de scăzută, similară cu cea a unui Dassault Rafale sau Boeing Super Hornet, și cu o electronică internă de generația a cincea.
După cum precizează publicaţia AviaciOnline, va urma şi un avion KF-21 Boramae în configuraţiile Block II şi Block III. În ceea ce privește KF-21 în configuraţia Block III, este de aşteptat ca această aeronavă să aibă caracteristici stealth similare cu cele ale F-35 sau F-22, pe lângă faptul că va încorpora alte tehnologii avansate care îl vor plasa pe deplin în liga aeronavelor de generația a V-a.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News