Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Criză de piloți pentru avioane de luptă. Cum încearcă SUA să rezolve problema numărului de piloți, printr-un amplu program de formare
Forțele aeriene
Data publicării:
Aviația militară a SUA întâmpină probleme în a pregăti un număr suficienți de piloți. Pentru a rezolva problema se testează soluții de cooperare cu mediul civil. Ar putea deveni cel mai mare parteneriat militar-civil pe această direcție, după o abordare similară din cel de-al Doilea Război Mondial (WWII). 
Piloți de F-16 Fighting Falcon, în timpul unor manevre de antrenament
Piloți de F-16 Fighting Falcon, în timpul unor manevre de antrenament

Comandamentul pentru Educație și Formare Aeriană (AETC) a colaborat cu Programul de pregătire pentru zbor al Fundației Aerospațiale din Dakota de Nord a Universității din Arizona și cu Programul de pregătire pentru zbor Brunner Aerospace din Texas pentru a testa un nou model de Pregătire Inițială a Pilotului (Initial Pilot Training - IPT), au anunțat Forțele Aeriene ale SUA (USAF), pe 8 ianuarie.

Un total de 65 de piloți studenți ai USAF au urcat pe cer în Mesa, Arizona și Georgetown, Texas, ca parte a două Încercări în Grupuri Mici (Small Group TryOut – SGTO) care sprijină planul AETC de a revizui pregătirea piloților USAF și ai țărilor partenere.

Scopul SGTO este ca studenții să finalizeze formarea inițială în 139 de zile calendaristice în care vor înregistra aproximativ 110 ore de zbor. După finalizarea SGTO, cursanții USAF și-au obținut certificatul de pilot privat, calificarea instrumentală și calificarea pentru mai multe motoare.

„Rezultatele inițiale sunt pozitive”, a spus generalul de brigadă Matthew Leard, directorul AETC pentru Planuri, Programe, Cerințe și Afaceri Internaționale. „Parteneriatul cu sectorul aviației civile, unde există expertiză și capacitate, permite USAF să se concentreze pe predarea competențelor aviatice militare specifice.”

După finalizarea IPT, prima clasă de studenți SGTO a început, în septembrie 2024, formarea ca pilot cu licență (UPT - Undergraduate Pilot Training) utilizând o programă revizuită pe avionul T-6A [Texan II] la Baza Aeriană (AFB) Columbus. Se preconizează că a doua clasă de studenți SGTO va începe antrenamentul pe T-6 în martie 2025, tot la AFB Columbus.

 

Studenții se vor antrena cu instructori militari timp de 108 zile

 

2. Piloții ai... (cabina-de-pilotaj_78736400.jpg)

Piloții ai U.S. Marine Corps pilotează un MV-22B Osprey în timpul exercițiului Trident Juncture în apropiere de nordul Norvegiei, 6 noiembrie 2018. Sursa foto: U.S. Marine Corps.

În programul UPT revizuit, studenții se vor antrena cu instructori militari timp de 108 zile și vor înregistra aproximativ 57 de ore de zbor și 50 de ore de simulare pe T-6A Texan II. Programul se va baza pe competențele învățate în timpul IPT SGTO și se va concentra pe competențele aviatice militare specifice, studenții obținând calificarea de pilot militar la sfârșitul programului.

„Modelul pe care îl testăm permite un număr crescut pentru a îndeplini cerințele de pregătire a piloților din Forțele Aeriene, iar datele inițiale arată că face acest lucru, sporind și calitatea absolvenților noștri”, a spus generalul de brigadă Leard. „În plus, stabilește relații cu sistemul de formare din aviația comercială pentru a crea capacități viitoare, dacă este necesar.”

În continuare, AETC va continua să exploreze parteneriate cu mai multe universități publice care oferă cursuri de zbor conforme cu cerințele de pregătire SGTO pentru serii suplimentare de studenți în 2025.

Datele rezultate în urma pregătirii sunt colectate, analizate și combinate cu lecțiile învățate pentru a informa deciziile viitoare în scopul sprijinirii obiectivului Forțelor Aeriene de a pregăti 1.500 de piloți anual.

Forțele aeriene au o istorie de parteneriat cu școli civile de zbor. În timpul celui WWII, Corpul Aerian al Armatei - Army Air Corps [de atunci] a colaborat cu școli de piloți civili pentru a oferi instruire de zbor primară.

3. Pilot de a... (pilot-american-de-f-16_41300600.jpg)

Pilot de avion F-16 al U.S. Air Force. Sursa Foto: U.S. European Command (EUCOM)/Senior Airman Raya Feltner

Army Air Corps avea un număr de 100.000 de candidați în așteptare și a decis să folosească Programul de formare prin colegii (College Training Program - CTP) în cadrul a 153 de colegii (facultăți – nota autorului) din întreaga țară. În timpul WWII, Army Air Corps a pregătit aproximativ 200.000 de piloți, dintre care jumătate au trecut prin Programul de formare prin colegii.

Forțele aeriene americane de astăzi nu se confruntă cu același întârziere descurajantă, dar nu a reușit de câțiva ani să atingă obiectivul de a pregăti 1.500 de piloți pe an.

„La fel ca aviatorii de dinaintea noastră, lucrăm îndeaproape cu industria pentru a ne crește capacitatea de a pregăti piloți cu viteza necesară pentru a susține cerințele noastre de securitate națională”, a declarat generalul-locotenent Brian Robinson, comandantul AETC.

„Amenințările cresc și nu avem timp. AETC valorifică puterea mediului academic și a industriei americane pentru a reoptimiza rapid abilitatea noastră de a pregăti și dezvolta aviatori pentru competiția de mare putere. Dacă vom fi chemați, vom fi gata să ne apărăm națiunea; iar dacă va exista o luptă, vom câștiga.”


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

IAR-99 Șoim. Sursă foto: Forțele Aeriene Române
EXCLUSIV
Privatizarea, ultima șansă pentru IAR-99 Șoim? Mișcare tectonică în industria românească: O companie, interesată de Avioane Craiova
Eurofighter vs. Rafale în „bătălia” pentru echilibrul strategic din Mediterană. Cum mută grecii după achiziția istorică a Turciei de 44 de avioane Eurofighter
Rușii au livrat un nou lot de Su-34, „calul de bătaie” al aviației în Ucraina. Câte avioane Su-34 au fost pierdute de la începutul invaziei
Înlocuitor ieftin pentru rachetele de croazieră. Rușii au mărit la 200 km raza de acțiune a bombelor de aviație sovietice cu ajutorul motoarelor chinezești
Turcia vinde armament și în Vest: Contract gigant în Europa pentru 45 de avioane de antrenament HURJET, în valoare de 3.1 miliarde de euro
Belgia anunță că va doborî drone deasupra bazelor sale
Teroarea aeriană crește: În octombrie, rușii au lansat un număr record de bombe aeriene asupra Ucrainei
Germania dorește să fie mai puțin dependentă de Statele Unite pentru apărarea antiaeriană: Noile avioane de ,,spionaj'' Pegasus vor monitoriza mişcările armatei ruse
F-35 pentru Polonia: Șapte avioane produse, piloții se antrenează în Statele Unite. Când ajunge escadrila „Husarz” pe Flancul Estic?
Noapte de foc la granița României | Două valuri de atacuri rusești au ridicat de la sol avioane F-16 și Eurofighter. Piloții aveau undă verde să tragă
Informațiile DefenseRomania din aprilie, confirmate oficial: Încă 18 avioane F-16, pentru un euro. România a semnat azi contractul pentru încă o escadrilă
Rusia mizează pe Su-35, generația a 4++, folosit intens și în Ucraina livrând un nou lot. Numărul de Su-35 doborâte de ucraineni
Niciun F-16 Viper livrat. Un aliat al SUA cere despăgubiri din cauza întârzierilor F-16 Block 70, cea mai modernă versiune a F-ului american
Un militar american cu zero experiență de pilotaj a controlat un elicopter Black Hawk
Nu doar Gripen. Kievul își dorește o flotă de 250 de avioane noi, inclusiv F-16 și Rafale. Cât costă ora de zbor pentru fiecare
Războiul F-35 vs. Rafale, deghizat în "glume". De ce râd francezii de avioanele belgienilor și cum demontează Bruxellesul narațiunea Parisului
Eurofighter, pe val dintr-un capăt în celălalt al continentului. Europa ridică ștachete și vrea să ia fața F-35 într-un stat care a pus semnul de întrebare pe F-35
Avionul supersonic silențions X-59 al NASA, testat în zbor pentru prima dată
De ce Turcia chiar nu plânge după F-35: Din cele 44 de avioane Eurofighter, 20 vor fi „pe steroizi”, în versiunea Tranche 5
Zelenski a anunțat utilizarea în luptă a rachetelor Flamingo
Un singur lansator, 3 rachete: Rușii se laudă că pot lovi cu „rachetele invincibile” Iskander, Oreshnik și Burevestnik de pe aceeași platformă
Înlocuitorului "Himars-ului cu șenile", Europa lucrează la lansatorul de rachete THUNDART care lovește la 150 km
Rachete chinezești cu tehnologie americană? China, suspectată că și-a îmbunătățit rachetele PL-15 cu ajutorul informațiilor sustrase din SUA
Vânători de Shahed. SUA au reprofilat avioane de atac la sol A-10 Thunderbolt II pentru misiuni de combatere a dronelor
Rafale F5 e „noul avion” al Franței, cu motoare mai puternice. Planul B după ce ruptura de Germania în avionul viitorului de generația a 6-a e mai mare decât părea
HIMARS hipersonic. SUA vor avea o rachetă hipersonică care să poate fi utilizată de sistemele HIMARS actuale
Sistemul rusesc de detecție a eșuat din nou: Minus trei radare și o navă de debarcare, după un atac ucrainean în Crimeea
SUA își mențin prezența în Marea Neagră: O dronă de recunoaștere RQ-4B a monitorizat activitățile militare rusești din zonă
Gripen, aproape de un moment istoric: "Contăm pe 150 de avioane" și primul ajunge anul viitor, spune Kievul; SAAB va produce 20-30 de unități pe an
Rusia vrea să-și etaleze forța și trimite în patrulare bombardiere Tu-95MS până în Marea Japoniei

Ştiri Recomandate

Rusia creează o armată de drone în spatele frontului aproape de granița României. Informațiile arată că Transnistria va fi folosită ca trambulină împotriva Ucrainei și destabilizarea Moldovei
Ucraina e pe punctul de a mai primi câteva avioane MiG-29 din Europa. S-au reluat negocierile pentru avioanele MiG-29 poloneze „înghețate” de doi ani și jumătate
Sursă foto: FORTER
EXCLUSIV
Recalibrarea prezenței militare SUA în Europa pune România în fața unor noi responsabilități strategice. Un punct de comparație necesar: Polonia
IAR-99 nu pot efectua testele în zbor ale noului soft. Nici „Dumnezeu, râul, ramul nu ține” cu avioanele românești IAR-99 Șoim
Moscova, încântată de declarațiile lui Trump: Interviul e în conformitate cu viziunea noastră
Nicuşor Dan a mers la fabrica Thales din Limours: "România va investi semnificativ în apărare, dar nu doar ca simplu cumpărător"
Noua dronă MQ-28 a lovit cu succes cu o rachetă aer-aer AIM-120 o țintă reală. Statul fortăreață din celălalt capăt al flancului României ar putea fi primul client european
Imagini cu sistemul antidronă MEROPS, cumpărat și de România: Cu peste 1.000 de drone doborâte în Ucraina, un UAV costă 10% dintr-un Shahed
Siria prin ochii americanilor: „O călătorie nebună de la izolare la deschidere”. Experții îndeamnă la reforme și avertizează împotriva „conducerii unei țări falimentare”
Norvegia schimbă doctrina de apărare: Se caută rachete cu rază lungă capabile să lovească inima flotei rusești din Arctica
Nicușor Dan la Paris: Promisiuni ferme privind doborârea dronelor rusești și un nou demers în industria de apărare, după întâlnirea cu Emmanuel Macron
Avioane militare din China și Rusia au pătruns neautorizat în Zona de Identificare a Apărării Antiaeriene a Coreei de Sud
„Națiuni în descompunere”: Donald Trump lansează cel mai virulent atac de până acum la adresa Europei și a liderilor săi
„Cele mai periculoase vremuri”: Polonia se pregătește oficial de un eventual război dinspre Est și își transformă granița într-o fortăreață
Grecia cumpără 36 de sisteme de rachete israeliene PULS pentru 650 de milioane de euro
Germania are Unitate specială Anti-drone. Decizia, după ce un număr record de drone au fost observate în apropierea aeroporturilor
Vizită la nivel înalt la Paris (VIDEO): Președintele Nicușor Dan, primit la Palatul Élysée pentru discuții strategice cu Emmanuel Macron
Ultima aeronavă rusă de transport An-22 "Antey" s-a prăbușit astăzi din motive tehnice
Lovitură de teatru la negocierile pentru încheierea războiului din Ucraina? SUA sunt gata să „sacrifice” Donbasul și să-l ofere Rusiei pentru pace
Tren militar din Rusia / Ministerul apărării (imagine ilustrativă)
EXCLUSIV
Gura de oxigen pentru Ucraina se amână: Japonia nu e de acord cu propunerea UE de confiscare a activelor rusești în favoarea Ucrainei
Revoluție tactică pentru blindate: SUA testează cu succes tancul Abrams transformat în ,,rampă de lansare'' pentru drone kamikaze
Croația mizează pe parteneriatul cu Franța și cumpără obuziere Caesar. De ce francezii și nu germanii
Ucraina arată momentul distrugerii „titanului zburător” al Rusiei (VIDEO): Unitatea Alpha a SBU a lovit un elicopter gigant Mi-26
Suspiciuni de corupție în NATO. Numele companiei israeliene Elbit apare printre companiile suspectate
Moment istoric la Marea Neagră: Bulgaria a ridicat drapelul pe prima sa navă de război construită local după un secol
Avioane de vânătoare confundate cu rachete: SUA publică rezultatele anchetei privind pierderea a trei avioane F/A-18 și haosul de pe portavionul Truman
Aliniere periculoasă? Rusia susține că noua strategie de securitate a Statelor Unite îi validează pretențiile geopolitice
Kievul avertizează că Rusia ar putea deschide un nou front în nordul Ucrainei, în timp înaintează și la Pokrovsk
Congresul american “corectează” strategia administrației Trump privind sprijinul aliaților. Reducerea numărului de trupe de la Kogălniceanu rămâne însă aplicată  
Rusia încearcă să revină în Marea Mediterană: O fregată și un submarin urmează să ajungă din nou în pozițiile pierdute după divergențele cu Siria
Raport Norvegia: Europa va plăti dublu dacă Rusia câștigă războiul din Ucraina. Factura se ridică la 1,6 trilioane de euro
În așteptarea mașinilor de luptă: Sub presiunea SUA, decizia României privind MLI devine un test strategic pentru Europa
pixel