Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Criză de piloți pentru avioane de luptă. Cum încearcă SUA să rezolve problema numărului de piloți, printr-un amplu program de formare
Forțele aeriene
Data publicării:
Aviația militară a SUA întâmpină probleme în a pregăti un număr suficienți de piloți. Pentru a rezolva problema se testează soluții de cooperare cu mediul civil. Ar putea deveni cel mai mare parteneriat militar-civil pe această direcție, după o abordare similară din cel de-al Doilea Război Mondial (WWII). 
Piloți de F-16 Fighting Falcon, în timpul unor manevre de antrenament
Piloți de F-16 Fighting Falcon, în timpul unor manevre de antrenament

Comandamentul pentru Educație și Formare Aeriană (AETC) a colaborat cu Programul de pregătire pentru zbor al Fundației Aerospațiale din Dakota de Nord a Universității din Arizona și cu Programul de pregătire pentru zbor Brunner Aerospace din Texas pentru a testa un nou model de Pregătire Inițială a Pilotului (Initial Pilot Training - IPT), au anunțat Forțele Aeriene ale SUA (USAF), pe 8 ianuarie.

Un total de 65 de piloți studenți ai USAF au urcat pe cer în Mesa, Arizona și Georgetown, Texas, ca parte a două Încercări în Grupuri Mici (Small Group TryOut – SGTO) care sprijină planul AETC de a revizui pregătirea piloților USAF și ai țărilor partenere.

Scopul SGTO este ca studenții să finalizeze formarea inițială în 139 de zile calendaristice în care vor înregistra aproximativ 110 ore de zbor. După finalizarea SGTO, cursanții USAF și-au obținut certificatul de pilot privat, calificarea instrumentală și calificarea pentru mai multe motoare.

„Rezultatele inițiale sunt pozitive”, a spus generalul de brigadă Matthew Leard, directorul AETC pentru Planuri, Programe, Cerințe și Afaceri Internaționale. „Parteneriatul cu sectorul aviației civile, unde există expertiză și capacitate, permite USAF să se concentreze pe predarea competențelor aviatice militare specifice.”

După finalizarea IPT, prima clasă de studenți SGTO a început, în septembrie 2024, formarea ca pilot cu licență (UPT - Undergraduate Pilot Training) utilizând o programă revizuită pe avionul T-6A [Texan II] la Baza Aeriană (AFB) Columbus. Se preconizează că a doua clasă de studenți SGTO va începe antrenamentul pe T-6 în martie 2025, tot la AFB Columbus.

 

Studenții se vor antrena cu instructori militari timp de 108 zile

 

2. Piloții ai... (cabina-de-pilotaj_78736400.jpg)

Piloții ai U.S. Marine Corps pilotează un MV-22B Osprey în timpul exercițiului Trident Juncture în apropiere de nordul Norvegiei, 6 noiembrie 2018. Sursa foto: U.S. Marine Corps.

În programul UPT revizuit, studenții se vor antrena cu instructori militari timp de 108 zile și vor înregistra aproximativ 57 de ore de zbor și 50 de ore de simulare pe T-6A Texan II. Programul se va baza pe competențele învățate în timpul IPT SGTO și se va concentra pe competențele aviatice militare specifice, studenții obținând calificarea de pilot militar la sfârșitul programului.

„Modelul pe care îl testăm permite un număr crescut pentru a îndeplini cerințele de pregătire a piloților din Forțele Aeriene, iar datele inițiale arată că face acest lucru, sporind și calitatea absolvenților noștri”, a spus generalul de brigadă Leard. „În plus, stabilește relații cu sistemul de formare din aviația comercială pentru a crea capacități viitoare, dacă este necesar.”

În continuare, AETC va continua să exploreze parteneriate cu mai multe universități publice care oferă cursuri de zbor conforme cu cerințele de pregătire SGTO pentru serii suplimentare de studenți în 2025.

Datele rezultate în urma pregătirii sunt colectate, analizate și combinate cu lecțiile învățate pentru a informa deciziile viitoare în scopul sprijinirii obiectivului Forțelor Aeriene de a pregăti 1.500 de piloți anual.

Forțele aeriene au o istorie de parteneriat cu școli civile de zbor. În timpul celui WWII, Corpul Aerian al Armatei - Army Air Corps [de atunci] a colaborat cu școli de piloți civili pentru a oferi instruire de zbor primară.

3. Pilot de a... (pilot-american-de-f-16_41300600.jpg)

Pilot de avion F-16 al U.S. Air Force. Sursa Foto: U.S. European Command (EUCOM)/Senior Airman Raya Feltner

Army Air Corps avea un număr de 100.000 de candidați în așteptare și a decis să folosească Programul de formare prin colegii (College Training Program - CTP) în cadrul a 153 de colegii (facultăți – nota autorului) din întreaga țară. În timpul WWII, Army Air Corps a pregătit aproximativ 200.000 de piloți, dintre care jumătate au trecut prin Programul de formare prin colegii.

Forțele aeriene americane de astăzi nu se confruntă cu același întârziere descurajantă, dar nu a reușit de câțiva ani să atingă obiectivul de a pregăti 1.500 de piloți pe an.

„La fel ca aviatorii de dinaintea noastră, lucrăm îndeaproape cu industria pentru a ne crește capacitatea de a pregăti piloți cu viteza necesară pentru a susține cerințele noastre de securitate națională”, a declarat generalul-locotenent Brian Robinson, comandantul AETC.

„Amenințările cresc și nu avem timp. AETC valorifică puterea mediului academic și a industriei americane pentru a reoptimiza rapid abilitatea noastră de a pregăti și dezvolta aviatori pentru competiția de mare putere. Dacă vom fi chemați, vom fi gata să ne apărăm națiunea; iar dacă va exista o luptă, vom câștiga.”


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Eficiența „chirurgicală” a avioanelor Mirage 2000 și paradoxul apărării aeriene ucrainene (Foto/Video). De ce o rată de interceptare de 98% nu este suficientă pentru a descuraja Rusia
Cum amplifică competiția în Orient primele avioane rusești Su-57E livrate vreodată extern. Ca răspuns multe țări vor F-35, dar unele trebuie să se mulțumească cu "second best"
România devine epicentrul viitorilor piloți de F-16 în Europa. După ce au donat 18 avioane F-16, olandezii s-au declarat impresionați de Baza 86
Ce căuta „Perla Neagră” rusă aproape de granițele Alianței? Interceptarea unui Tu-134A escortat de avioane Su-30 e un moment rarisim
Bombardierele strategice americane B-52H au părăsit teatrul de operații european. Prima misiune din anul fiscal 2026 a durat numai două săptămâni
Șah mat la Beijing? Presiunile SUA care au blocat brusc vânzarea avioanelor J-10C către Egipt
Schimbare de gardă în Luftwaffe: Primul F-35A intră în producție, în timp ce Germania ia în calcul extinderea comenzii cu încă 15 aeronave
Rușii au anunțat câte avioane Su-75 au construit și când va zbura primul. Deși noul Su-75 ar trebui să „rupă” piața, numărul comenzilor e egal cu zero
Avioane Eurofighter și F-16, ridicate de la sol în timp ce Rusia lovește la „milimetru” de granița NATO
Rușii fac orice compromis pentru ca Su-57 să ia fața F-35. Transferul tehnologic total către indieni e ceva rarisim, dar ar putea însemna salvarea programului
SUA tranșează dezbaterea: Au sau nu viitor elicopterele de atac? Apache în versiunea V6 tocmai au doborât 13 din 14 drone, folosind inclusiv rachete Hellfire și tactici diferite
Avionul fără pilot Kizilelma nu doar că a zburat cu un F-16, dar a și executat un atac aerian simulat asupra F-ului (Video). Turcia țintește fotoliul de lider mondial în domeniul dronelor
Kievul "privatizează" apărarea aeriană: Companiile din infrastructura ucraineană vor avea liber la folosirea armelor anti-drone
Bilanțul real al utilizării avioanelor F-16 în Ucraina: Cum au interceptat 1.300 de rachete rusești și au preluat 80% din misiunile de luptă ale Forţelor Aeriene Ucrainene
Franța mută imediat pentru a echilibra balanța: F-35 american pentru saudiți, contracarat în regiune cu Rafale în cea mai modernă versiune F5
Nu doar că nu e sfârșitul pentru F-22, ci e o nouă eră. În premieră un pilot american a controlat din cockpit o dronă de luptă MQ-20 Avenger
De la dovada celor şase rachete ruseşti doborâte la acordul strategic. Cum a folosit Ucraina avionul Mirage 2000 pentru a obține 100 de avioane Rafale de la Franța
Gripen latino american. JAS 39 Gripen învinge oficial F-16 american, tocmai în „curtea din spate” a SUA
Rachetele europene care vor putea lovi la peste 1.000 km. Storm Shadow și ATACMS sunt letale, însă au o rază de doar câteva sute de km
Obiectivul Rusiei pe 2025: 120.000 de bombe tip sovietic, transformate în bombe cu planare. Kremlinul lucrează și la creșterea razei de acțiune la 400 de km
Un avion de luptă Su-30 s-a prăbușit în nord-vestul Rusiei
Nu e nevoie de ruși: Europenii își „prăbușesc” singuri viitorul avion de generația a 6-a. De la „nemții nu pot construi singuri peste noapte un avion” la „francezii sunt liberi să plece”
”Zidul dronelor”, dezvoltat de NATO, perfecționat pe front. Dronele interceptoare care ajung în Ucraina, eficiență 100%, dar trebuie ”antrenate” la fiecare câteva săptămâni
O nouă oprire pentru Su-57E. Rușii continuă „ofensiva” să-și vândă avionul de generația a 5-a, după ce le-a luat ani să spargă gheața
Un bombardier american B-52H a îndeplinit misiuni specifice în spațiul aerian al Estoniei, la numai 50 de kilometri de granița Rusiei
SUA continuă monitorizarea Peninsulei Crimeea și a bazei navale Novorossiysk. Spațiul aerian al României utilizat intens în operațiunile americane
Angola și-ar putea păzi cei 5.000 de kilometri de graniță cu tehnologie din Emiratele Arabe Unite care integrează AI și drone de supraveghere
”Darul” cehilor pentru Putin: Armata Ucrainei primește sateliți militari, drone sau rachete, cumpărate de guvern sau ONG-uri
FSB acuză Kievul că a vrut să deturneze un MiG-31 asupra bazei de la Mihail Kogălniceanu pentru a fi doborât de sistemele NATO. De ce povestea e cusută cu ață albă
Ce știm despre sistemul american anti-dronă MEROPS trimis în România săptămânile trecute

Ştiri Recomandate

Cu dedicație pentru Rusia? Avioanele Gripen vor putea lovi în mare adâncime cu rachete Taurus. Integrarea Taurus pe avioanele europene, accelerată
MAGA-Dreptate: Trump vrea libertate de exprimare pe rețele de socializare, dar amenință cu închiderea emisiunile tv incomode
Noua generație a sistemului SAMP/T va primi botezul focului cât de curând: Anul 2026 ar putea aduce o veste bună pentru Ucraina, direct din Franța
Așa arată versiunea finală a planului de pace: Zelenski dezvăluie proiectul complet în 20 de puncte stabilit cu SUA și trimis Rusiei
Un fel de HIMARS ucrainean: Confruntați cu coșmarul logistic, ucrainenii dezvoltă un lansator universal compatibil cu mai multe rachete, pe principiul GMLRS și ATACMS
De ce guvernul Netanyahu închide postul de radio al armatei israeliene?
Dronele ucrainene au pătruns adânc în Rusia și au lovit o fabrică de cauciuc din regiunea Tula
Un înalt oficial SUA arată cum China se pregătește de război: În cazul unui conflict planul Chinei e de a bloca industria americană, motorul celei mai puternice Armate din lume
Se conturează sistemul antidronă de la frontiera de est a NATO: Polonia anunță că a instalat o parte dintre sistemele radar
Rușii au avansat la Siversk, dar prețul plătit pentru 1% din Ucraina e uriaș pentru Moscova: 400 de mii de oameni în ultimii 2 ani, estimează britanicii
Pakistanul în cooperare cu industria chineză vinde avioane JF-17 într-un stat „fierbinte” din Africa. Unul din cele mai controversate și mari acorduri pentru Pakistan
Radu Miruță a preluat oficial Ministerul Apărării, în timp ce Irineu Darău este noul ministru al Economiei, în subordinea căruia se află și industria de apărare
Avionul care nu a mai fost: De ce au renunțat SUA la YF-23 „Văduva Neagră” schimbând istoria aviației militare. Eșecul proiectului a însemnat nașterea F-22
Șeful Armatei Libiei a murit în accidentul aviatic din Turcia. Avionul s-a prăbușit la puțin timp după decolare și anunțase o problemă electrică
Fără submuniții. SUA testează la 112 km ER GMLRS, soluția modernă care înlocuiește muniția cu dispersie
Rusia a crescut numărul trupelor din Ucraina la 710.000 de oameni pentru o ofensivă strategică. Cu "Generalul Iarnă“ la ușă, mișcarea Rusiei ar putea fi cu două tăișuri
Ucraina și SUA au pregătit versiuni preliminare privind garanțiile de securitate și sfârșitul războiului
Rușii se laudă cu al treilea motor pentru avionul de vânătoare Su-57. În sfârșit de generația a cincea?
Serbia confirmă că rușii de la Gazprom negociază cu compania maghiară MOL vânzarea participați sale deținută la NIS în Serbia
Șeful Marinei Regale Britanice avertizează că "rușii investesc miliarde" în construcția de submarine
20 de nave "clasa Trump". Președintele SUA anunță un proiect major pentru Marină: "Vor fi cele mai mari din istoria omenirii”
Atac masiv al rușilor înainte de Crăciun: Au fost lovite ținte atât de la frontiera cu România, cât și din vestul Ucrainei
Grecia desfășoară rachete israeliene Spike NLOS în insulele din Egee și la granița cu Turcia, pe fondul tensiunilor cu Ankara
Armata germană va folosi pistoale de la CZ; compania cehă e gata să furnizeze și României armament individual de luptă
Estonia completează stocul de HIMARS cu sisteme sud-coreene Chunmoo. Oficialii baltici spun care sunt principalele diferențe
Franța pregătește urmașul pentru Charles de Gaulle și va lansa în 2038 cel mai mare portavion construit vreodată în Europa
Pot avioanele F-35 și rachetele Tomahawk să sperie cu adevărat Rusia? Cum se inspiră SUA din nouă precedente celebre când oferă garanții pentru Ucraina
Teste finale pentru SAMP/T NG, eficient împotriva Kinjal. Franța și Italia vor primi la anul sistemul european antirachetă SAMP/T NG
Dublă lovitură primită de ruși: Încă două avioane Sukhoi lovite pe pista aerodromului / Un general din Statul Major, ucis la Moscova
Cel mai bun tanc german Leopard 2 se "fabrică" în Cehia: Sute de Leopard 2A8 vor avea carena produsă de Tatra Defence
Armata rusă, sursă foto: Ministerul Apărării din Rusia
EXCLUSIV
De ce a intensificat Rusia loviturile pe frontul din Ucraina chiar înainte de Crăciun
Consolidarea flancului estic: Compania Raytheon livrează României echipamente suplimentare Patriot în cadrul unui contract de 168 milioane dolari
pixel