Cu un portavion care ruginește la cheu, rușii spun că dețin tehnologia de a construi nave stealth
În pofida problemelor fără sfârșit cu care se confruntă singurul portavion rus Amiral Kuznețov, rușii susțin că șantierele lor navale sunt capabile să construiască nave de luptă dotate cu tehnologie stealth.
Mercury Project 20386, corveta stealth a Rusiei, imagine concept via. NavyRecognition.com
Alexei Rahmanov, CEO United Shipbuilding Corporation (USC), într-un interviu acordat agenției de presă Tass, a declarat că șantierele navele ale companiei pe care o reprezintă dispun de capacitatea tehnologică de a construi corvete stealth.
El a precizat că deja o astfel de navă se află în construcție, fiind vorba despre despre corveta Mecury, parte a Proiect 20386.
„Suntem cu siguranță capabili (n.a. - să dezvolte nave stealth). De fapt, o astfel de navă - Mercury Project 20386 - este chiar în aceste momente în construcție”, a precizat Rahmanov, CEO al USC, potrivit sursei citate.
Amintim că SUA dețin deja două distrugătoare stealth din clasa Zumwalt. E vorba despre USS Zumwalt și USS Michael Monsoor.
CITEȘTE ȘI: Premieră în SUA: Noul distrugător stealth Zumwalt preia controlul navelor fără pilot și a UAV-urilor
În ceea ce privește corveta stealth a rușilor, DefenseRomania a scris încă de la începutul lunii trecute despre Mercury Project 20386. Nava stealth ar trebui livrată Forțelor Navale Ruse anul viitor și va fi prevăzută cu un strat de absorbție a radiațiilor electromagnetice specifice sistemelor radar, va avea o formă specială pentru a minimiza reflexiile de pe suprafața sa și va beneficia de utilizarea intensivă a materialelor compozite.
USC construiește corvete stealth, dar Amiral Kuznețov, singurul portavion al Rusiei, ruginește la cheu
Interesant este faptul că USC dispune de tehnologie pentru a construi corvete stealth, dar tot sub egida aceleiași companii, portavionul Amiral Kuznețov se „zbate” să fie readus pe mare.
Portavionul se află la cheu de aproape patru ani în portul Murmansk pentru reparaţii capitale și are numeroase probleme tehnice.
Coșmarul pentru Amiral Kuznețov a început la sfârşitul anului 2019, când acesta a luat foc. Amiralul Kuznețov a mai fost avariat şi în toamna anului 2018 când docul plutitor în care era ancorat s-a scufundat în urma unei defecțiuni a alimentării cu energie electrică, cauzând căderea unei macarale pe puntea portavionului. Mai mulți muncitori de la atelierul de reparații a ambarcațiunii militare au fost răniți în acel incident. În plus, puntea de decolare/aterizare a navei a fost grav avariată, apărând o gaură de 4×5 metri.
CITEȘTE ȘI: Unicul portavion al Rusiei, bătrânul Amiral Kuznețov, o epavă uitată la cheu în portul Murmansk, ar urma să revină pe mare în 2023
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News