Cum s-a ajuns ca modernizarea bombardierelor americane B-52 să fie la un pas de eșec: Principala problemă, lipsa pieselor de schimb
Forțele Aeriene ale SUA riscă să compromită programul de modernizare a bombardierelor strategice B-52 Stratofortress, în valoare de 48,6 miliarde de dolari, prin faptul că nu reușesc să identifice ce piese de schimb sunt disponibile pentru mentenanţa acestora și unde sunt ele fabricate în continuare.
Instalarea unor rachete de croazieră AGM-86/B pe aripa unui B-52H Stratofortress la Baza Minot a U.S. Air Force, 3 noiembrie 2015, în timpul exercițiului ''Global Thunder 16''. Sursa foto: U.S. Air Force.
,,În ciuda vechimii sale, B-52 rămâne o componentă de bază a arsenalului Forțelor Aeriene", a scris inspectorul general al U.S. Air Force, Robert P. Storch, într-un audit publicat la 28 noiembrie. "Provocările lanțului de aprovizionare identificate în acest audit ar putea avea un impact asupra capacității U.S. Air Force de a menține aeronava în zbor", potrivit revistei Stripes.
Forțele Aeriene ale SUA operează 76 de bombardiere B-52H, ultimul construit în 1962. Acestea sunt ultimele din cele 744 de B-52 construite de compania Boeing pentru Forțele Aeriene ale SUA, primele viind utilizate începând cu anul 1955.
Un plan de 48,6 miliarde de dolari al Pentagonului prevede ca B-52 să primească modernizări pentru a-și prelungi durata de viață până în 2060. Bombardierele ar urma să primească noi motoare Rolls Royce F130, avionică modernizată, radar și un compartiment de armament mărit și modernizat. După tranziție, bombardierele și-ar schimba denumirea pentru a reprezenta o nouă variantă, B-52J.
Forțele Aeriene ale SUA au păstrat bombardierele, spunând că acestea rămân o aeronavă redutabilă alături de actualele B-1B, B-2 și viitorul B-21.
O lipsă acută de piese de schimb pentru bombardierele B-52 ale U.S. Air Force
Deși modernizările planificate vor permite bombardierelor B-52 să opereze ca o aeronavă adaptată nevoilor actuale ale U.S. Air Force, structura și majoritatea pieselor au rămas aceleaşi din anii 1960.
"Auditul privind diminuarea stocurilor de componente și a penuriei de piese pentru B-52" a constatat că Forțele Aeriene ale SUA nu aveau o listă completă a pieselor de schimb necesare pentru a menține B-52 în stare operaţională și se bazau prea mult pe piesele care proveneau de la alte bombardiere B-52.
Auditul a constatat că Forțele Aeriene trebuie să fie la curent cu numărul de companii care încetează producția de piese de schimb pentru B-52.
Din cauza acestor deficiențe, auditul a declarat că Forțele Aeriene ale SUA s-au bazat prea des pe faptul că pot luat piese de pe alte aeronave, ceea ce a dus la un număr mai mic de bombardiere pregătite pentru misiune. Așteptarea pieselor a diminuat, de asemenea, numărul de aeronave pregătite pentru misiune.
Auditul a declarat că Forțele Aeriene ale SUA au fost de acord cu recomandarea de a finaliza o revizuire anuală a sistemului de inventariere pentru a se asigura că actualele coduri sunt corespunzătoare pentru piesele de schimb. Programul ar urma să fie elaborat împreună cu Agenția Logistică a Apărării.
Auditul a declarat că Forțele Aeriene au răspuns doar parțial la alte două recomandări, astfel încât statutul acestora rămâne deschis pentru audit și revizuire.
Aceste recomandări includ compilarea unei liste complete a pieselor de schimb pentru B-52 și un document semnat care să creeze un sistem de identificare și urmărire a producătorilor care produc componente și să monitorizeze planurile lor curente de a continua sau de a înceta producția de piese.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News