Marina Regală Olandeză va avea o navă militară fabricată în totalitate la Șantierul Naval de la Galați.
La șantierele navale Damen din Galați a demarat construcția navei de sprijin de luptă (Combat Support Ship) "Den Helder" pentru Marina Regală Olandeză, se arată într-un comunicat al companiei.
Contractul a fost semnat anul trecut directorul Organizației pentru Materiale de Apărare din Olanda (DMO), viceamiralul Arie Jan de Waard și noul director executiv al grupului Damen Shipyards Group, Arnout Damen.
”Cu Den Helder, capacitatea de aprovizionare maritimă a Marinei Regale Olandeze va fi restabilită. Această navă va înlocui HNLMS Amsterdam, care a fost scoasă din uz din cauza reducerilor bugetare din 2014. Cealaltă navă de aprovizionare, HNLMS Karel Doorman, a intrat în flotă în 2015 înlocuind HNLMS Zuiderkruis. Den Helder va fi livrat în iunie 2024 și va fi pe deplin operațional un an mai târziu”, a spus viceamiralul Arie Jan de Waard.
Această navă tip Joint Support Ship (JSS) are capacități de încărcare mai mari și mai multe facilități. Va avea o lungime de 178,3 metri, o grindă de 26,4 metri, și un pescaj proiectat de 8,3 metri. Deplasamentul este de 22.595 tone. Echipajul permanent al navei de sprijin de luptă (CSS) este format din 75 de persoane. În plus, sunt disponibile facilități pentru încă 85 de persoane pentru efectuarea unor sarcini suplimentare legate de misiune.
”Nava poate opera în întreaga lume și într-un mediu ostil, protejată de fregate. În plus, ea poate fi folosită în lupta împotriva traficului de droguri, controlarea fluxurilor de refugiați și ajutor de urgență”, a spus viceamiralul Arie Jan de Waard.
Nava va fi echipată cu un grup generator diesel Wartsila (Tier 3) cu o putere instalată de 15,8 megawați. Motoarele cu propulsie electrică și cele două elice cu înclinație fixă permit o viteză maximă de 19 noduri.
Echipament
Nava este echipată cu două stații de realimentare pe mare pe ambele părți, construite în conformitate cu standardul NATO (STANAG), pentru a furniza navelor NATO combustibil pe mare, în timp ce ambele nave pot naviga și efectua manevre. CSS Den Helder poate transporta 7.600 m cubi de motorină și 1.000 m cubi de combustibil pentru aviație, precum și 226 m cubi de apă potabilă și 290 m cubi de uree destinat unui catalizator tip reducere catalitică selectivă. Nava este, de asemenea, capabilă să furnizeze pe mare: muniție (capacitate de depozitare 434 tone) și alte bunuri, cum ar fi provizii și piese de schimb. Nava poate transporta, de asemenea, 24 de containere pe punte și una sub punte. Nava va fi echipată cu două ambarcațiuni rapide de interceptări pentru forțele speciale și heliport. Hangarul este conceput pentru două elicoptere NH 90 sau un Merlin sau NH90 în combinație cu două vehicule aeriene fără pilot (UAV).
În timpul proiectării CSS, s-a acordat o atenție deosebită creșterii capabilității de supraviețuire a navei în timpul unei misiuni într-un mediu ostil. Acest lucru înseamnă că semnătura radar, zgomotul subacvatic și radiația în infraroșu (IR) sunt reduse pe cât de mult posibil. Nava va primi cel mai nou sistem de securitate cibernetică.
CSS Den Helder va fi construit în întregime la șantierul naval Damen din Galați, România, inclusiv punerea în funcțiune și executarea de probe pe mare.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News