De frica dronelor maritime ucrainene, cargourile rusești folosite pentru transporturi de arme nu mai intră în Marea Neagră, utilizând rute ocolitoare spre Marea Baltică
Potrivit site-ului itamilradar.com, în ultimele zile, sursele deschise (OSINT) au monitorizat deplasarea cargourilor rusești Sparta IV (IMO: 9743033) și Ursa Major (IMO: 9538892), care au părărsit portul Tartus din Siria și se îndreaptă spre Rusia (probabil către Sankt Petersburg). Cele două nave sunt urmate de petrolierul rusesc Yaz (IMO: 9735323).
În timp ce au traversat Strâmtoarea Gibraltar, cargourile rusești au fost escortate de nava de patrulare HMS Dagger (P296) a Marinei Regale britanice.
Cargourile rusești sunt bine-cunoscute publicului de specialitate, deoarece acestea fac naveta între porturile rusești de la Marea Neagră și Siria, transportând în special armament și tehnică militară destinată trupelor rusești din Orientul Mijlociu.
Recent, experții internaționali au apreciat că fluxul de arme a fost inversat, adică din Orientul Mijlociu către Rusia, din cauza nevoilor militare rusești în Ucraina. În trecut, aceste nave erau escortate de nave de luptă rusești, ceea ce reprezintă un indiciu că acestea nu transportau materiale civile.
Trebuie semnalat faptul că, acum, cele două nave, în loc să ajungă în Rusia folosind ruta Mării Negre, care este cea mai simplă, se deplasează pe un traseu prin Marea Mediterană, Oceanul Atlantic și Marea Baltică, ceea ce prelungește călătoria cu 2-3 săptămâni.
De ce se întâmplă acest lucru? Cel mai probabil nu din cauza intenției Turciei de a închide strâmtorile pentru aceste nave, care, prin activitatea lor, încalcă prevederile Convenției de la Montreux, ci din cauza amenințării reprezentate de dronele maritime ucrainene. În ultimul timp, acestea au făcut din Marea Neagră un bazin extrem de periculos pentru navele aflate sub pavilion rusesc.
Comentariul autorului: Cele două cargouri rusești aparțin societății Oboronlogistics afiliată Ministerului Apărării, care mai deține și alte nave de acest tip, între care Sparta, Sparta II și Pizhma.
Societatea rusească a fost sancționată de Marea Britanie, Statele Unite, Canada, Australia și Ucraina pentru furnizarea de sprijin logistic în timpul invaziilor din 2014 și 2022.
Sparta IV este o navă generală de mărfuri sub pavilion rusesc, cu un deplasament de 8.870 de tone, măsurând 122 de metri lungime și 20 de metri lățime. Aceasta poate să navigheze la o viteză de până la 14 noduri.
Construcția și capacitatea navei Sparta IV fac din aceasta un mijloc excelent pentru tranzitul de materiale militare mari, inclusiv tancuri. Nava este echipată cu două macarale cu o capacitate de ridicare de 55 de tone fiecare și poate transporta 630 de TEU (twenty-foot equivalent unit), inclusiv 44 de containere frigorifice. Mai exact, acest fapt ar însemna că Sparta IV poate transporta camioane tactice de tip KAMAZ-5350.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News