Designul ciudat al prototipului vehiculului blindat rusesc 'Lasok 4-P', ironizat la scară largă
Site-ul rusesc rg.ru a publicat prima fotografie a prototipului mașinii ușoare blindate „Lasok 4-P”. Directorul centrului de proiectare “Șasiuri inovatoare”, Serghei Tolmacev, a declarat pentru RG că proiectul reprezintă o inițiativă lansată în 2020, însă testele vehiculului sunt în curs de desfășurare.
Mașina blindată este considerată “aeromobilă” întrucât este optimizată pentru transportul aerian inclusiv cu elicopterele multifuncționale Mi-8 AMTSh și Mi-171Sh.
Vehiculul 4x4 “Lasok 4-P” este destinat unităților speciale, grupurilor de recunoaștere și atac. De asemenea, constructorul consideră că astfel de vehicule pot fi utilizate în misiuni de patrulare, asigurând acțiunile unităților luptătoare în diverse condiții dificile precum zonele urbane, muntoase sau în teren accidentat.
Sursa rusă evidențiază, pe baza imaginii, că în proiectarea mașinii s-au folosit așa-numitele “tehnologii de fațete”, care oferă unghiuri raționale eficiente de înclinare a suprafețelor blindate ale corpului, pentru a reduce suprafața de expunere și vizibilitatea la distanță mare.
Producătorul susține că are în vedere și crearea unei variante amfibii, precum și a unei versiuni “Lasok-REP” dotată cu echipamente destinate combaterii dronelor de joasă altitudine.
Încă de la primele apariții ale imaginii, cititorii, inclusiv cei din Rusia, au ironizat designul depășit al mașinii.
Corespondenții publicației The War Zone, susțin că nu a văzut niciodată un vehicul militar care seamănă cu acesta, cel puțin nu unul din secolul XXI, și consideră că în cel mai bun caz designul ciudat ar putea fi explicat prin faptul că cerința ca mașina să poată fi transportată cu cele două tipuri de elicoptere rusești este una foarte dificilă.
“Mașina nu arată exact din secolul nostru [...] Dacă în cele din urmă se produc în număr mare căruțe blindate din anii 1900, acest lucru ar putea spori și mai mult capacitățile forțelor ruse de desant aerian”.
Date tehnice furnizate de producător
Corpul vehicului, în formă de “V”, este format dintr-o capsulă blindată rezistentă la exploziile minelor, care poate găzdui 4 persoane și un modul de compartiment de marfă în care, dacă este necesar, pot fi transportate alte 3 persoane. Grosimea armurii variază de la 4,5 mm până la 6-8 mm în partea frontală și încadrează mașina în clasa de protecție de bază 4 (conform standardului rusesc GOST R 50963), însă poate fi crescut la 5 dacă beneficiarul dorește.
Masa fără sarcină a prototipului este de 2.045 kg, iar masa completă este de până la 2.700 kg, însă constructorul intenționează să reducă masa vehiculului la 1.900 kg pentru a crește capacitatea de transport la 800 kg. Dimensiunile vehicului sunt: înălțime 1.720 mm, lățime 1.880 mm, lungime 4.580 mm (cu compartimentului de marfă este rabatat, lungimea mașinii este redusă la 3.970 mm). Ampatamentul este de 2.420 mm, garda la sol este de 260 (370) mm, dimensiuni care corespund unui vad surmontabil de 0,9 m.
Motorul, alte componente și subansambluri au fost preluate de la vehiculele off-road de serie ale producătorilor autohtoni.
Ca armament, vehiculul permite instalarea unei mitraliere “Kord” de 12,7 mm, retractabile în cabină, și a versiunii mai mici calibrul 7,62 mm sau 5,45 mm.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News