Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Elicopterul autonom Black Hawk de la Sikorsky și DARPA zboară în misiuni de logistică și salvare fără piloți la bord
Forțele aeriene
Data publicării:
Compaia Sikorsky a demonstrat pentru prima dată armatei americane cum un elicopter Black Hawk care zboară în mod autonom (fără piloți la bord) ar putea efectua misiuni de reaprovizonare a infanteriei. Aceste zboruri fără echipaj ale Black Hawk au avut loc în octombrie la Yuma Proving Ground din Arizona. 

YUMA PROVING GROUND, Arizona, 3 noiembrie 2022 - Sikorsky, o companie Lockheed Martin și Agentia pentru Cercetari Avansate  (DARPA) au demonstrat pentru prima dată cu succes armatei SUA cum un elicopter Black Hawk fără piloți poate efectua în siguranță și în mod fiabil misiuni de reaprovizionare internă și externă a încărcăturii, precum și o operațiune de salvare.

Youtube video image

Efectuate în zilele de 12, 14 și 18 octombrie în cadrul experimentului Project Convergence 2022 (PC22) al armatei americane, zborurile arată cum elicopterele utilitare existente și viitoare ar putea, într-o bună zi, să efectueze misiuni complexe cu echipaj redus sau în modul autonom. Acest lucru ar oferi comandanților și aviatorilor armatei o mai mare flexibilitate în ceea ce privește modul și momentul în care sunt utilizate aeronavele și piloții, în special în medii cu vizibilitate limitată sau contestate.

 


De ce este important

 

Sikorsky a încheiat un parteneriat cu DARPA pentru a dezvolta o tehnologie cu funcționare autonomă care va îmbunătăți exponențial siguranța și eficiența zborului aeronavelor cu aripi rotative și fixe. Sistemul autonom Sikorsky, cunoscut sub numele de tehnologia MATRIX™, constituie nucleul proiectului ALIAS (Aircrew Labor In-cockpit Automation System) al DARPA.

"Credem că tehnologia MATRIX este pregătită acum pentru a fi transferată armatei, în contextul în care aceasta dorește să modernizeze flota de elicoptere de anduranță și să achiziționeze viitoarele aeronave cu decolare verticală", a declarat Igor Cherepinsky, director al Sikorsky Innovations.

"Pe lângă creșterea siguranței și fiabilității zborului, tehnologia MATRIX permite supraviețuirea în mediile de securitate ale secolului XXI, cu ritm și amenințări ridicate, în care elicopterele Black Hawk operează în prezent, iar elicopterele DEFIANT X® și RAIDER X® ar putea opera în viitor. Elicopterele fără echipaj sau cu echipaj redus ar putea îndeplini în siguranță misiuni critice și de salvare de vieți omenești, ziua sau noaptea, în terenuri complexe și în spații de luptă contestate."

 

Detaliile demonstrației de la Yuma

 
În timpul PC22 Technology Gateway, echipa Sikorsky și DARPA a arătat cum elicopterul Black Hawk cu pilot opțional, fără oameni la bord, poate livra în condiții de siguranță o cantitate mare de produse sanguine, zburând la joasă înălțime și rapid deasupra solului, folosind terenul pentru a-și masca prezența. De asemenea, acesta poate realimenta trupele cu o încărcătură externă și se poate reorienta în timpul zborului pentru a evacua un rănit.

Pentru a începe demonstrațiile de zbor, piloții au zburat și au aterizat aeronava Black Hawk, apoi au activat sistemul MATRIX pentru a oferi control total computerului de zbor. Când piloții au ieșit, elicopterul a realizat în mod autonom următoarele demonstrații de misiune:

Reaprovizionare medicală de lungă durată: Aeronava Black Hawk a zburat 83 de mile în timp ce era încărcată cu 400 de unități de sânge real și simulat - totalizând 500 de kilograme. La atingerea a 40 de mile de la punctul său inițial de decolare, elicopterul a coborât într-o vale la o înălțime de 200 de picioare deasupra solului la 100 de noduri. Livrarea de marfă și evacuarea victimelor (misiune combinată): Elicopterul a decolat cu o încărcătură externă de 2600 de kilograme atașată la un troliu de 40 de picioare și a zburat la 100 de noduri timp de 30 de minute spre o zonă de aterizare desemnată. În timpul zborului, elicopterul a fost redirecționat, simulând un scenariu în care o amenințare trebuia neutralizată în apropierea locului de aterizare principal. Sikorsky a demonstrat modul în care un operator de la sol cu un radio securizat și o tabletă poate prelua controlul elicopterului fără echipaj, îi poate ordona să elibereze încărcătura de troliu și apoi să aterizeze pentru a evacua o victimă dintr-o locație din apropiere.

Odată ce manechinul pe o targă a fost fixat în interiorul cabinei, operatorul de la sol a lansat aeronava. În timpul zborului de întoarcere, un dispozitiv de monitorizare a stării de sănătate BATDOK integrat în sistemul de comunicații al elicopterului a transmis în timp real semnele vitale ale pacientului către o echipă medicală de la sol.

Ce urmează

Demonstrațiile PC22 au fost al doilea set de zboruri Black Hawk fără piloți din acest an. Sikorsky și DARPA vor continua să colaboreze în vederea tranziției către avceastă tehnologie și integrarea ei în operațiuni militare, cum ar fi sprijinul și operațiunile echipajelor aeriene, logistica și suportul medical, evacuarea victimelor, precum și pentru aplicații comerciale, cum ar fi lupta împotriva incendiilor, transportul de marfă și mobilitatea aeriană urbană.

Despre Lockheed Martin

Cu sediul în Bethesda, Maryland, Lockheed Martin este o companie internațională din industria aerospațială și de securitate, cu aproximativ 114.000 angajați în întreaga lume, specializată în cercetarea, proiectarea, dezvoltarea, producția, integrarea și întreținerea de sisteme, produse și servicii tehnologice avansate.

 

 

 

 


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

De ce Turcia chiar nu plânge după F-35: Din cele 44 de avioane Eurofighter, 20 vor fi „pe steroizi”, în versiunea Tranche 5
Zelenski a anunțat utilizarea în luptă a rachetelor Flamingo
Un singur lansator, 3 rachete: Rușii se laudă că pot lovi cu „rachetele invincibile” Iskander, Oreshnik și Burevestnik de pe aceeași platformă
Înlocuitorului "Himars-ului cu șenile", Europa lucrează la lansatorul de rachete THUNDART care lovește la 150 km
Rachete chinezești cu tehnologie americană? China, suspectată că și-a îmbunătățit rachetele PL-15 cu ajutorul informațiilor sustrase din SUA
Vânători de Shahed. SUA au reprofilat avioane de atac la sol A-10 Thunderbolt II pentru misiuni de combatere a dronelor
Rafale F5 e „noul avion” al Franței, cu motoare mai puternice. Planul B după ce ruptura de Germania în avionul viitorului de generația a 6-a e mai mare decât părea
HIMARS hipersonic. SUA vor avea o rachetă hipersonică care să poate fi utilizată de sistemele HIMARS actuale
Sistemul rusesc de detecție a eșuat din nou: Minus trei radare și o navă de debarcare, după un atac ucrainean în Crimeea
SUA își mențin prezența în Marea Neagră: O dronă de recunoaștere RQ-4B a monitorizat activitățile militare rusești din zonă
Gripen, aproape de un moment istoric: "Contăm pe 150 de avioane" și primul ajunge anul viitor, spune Kievul; SAAB va produce 20-30 de unități pe an
Rusia vrea să-și etaleze forța și trimite în patrulare bombardiere Tu-95MS până în Marea Japoniei
"Inovații" rusești. Shahed-urile și bombele cu planare, construite cu componente chinezești
România bifează două escadrile complete de F-16 care execută misiuni de Poliție Aeriană. Cerul României, apărat de zeci de avioane NATO
Soluție pentru blindatele din linia întâi: Divizia 1 Cavalerie a US Army creează o zonă de detecție de 3,5 km a dronelor mici
Demonstrație de forță a SUA: Bombardierele B-1B au zburat spre Venezuela; Maduro amenință că va doborî avioanele americane cu sisteme MANPAD Igla-S
Companiile europene Airbus, Thales și Leonardo își unesc forțele pentru a concura cu Starlink
”Gripen poate face întreaga Europă mai sigură”. Până la 150 de avioane, în cea mai modernă variantă (Gripen E), propunerea Suediei pentru Kiev
Noapte de coșmar la granița României: Atac masiv cu drone rusești la Dunăre, populația din Tulcea a primit RO-Alert
Flamingo, drona-rachetă ucraineană care schimbă regulile jocului: Motoare reciclate și putere mai mare decât Tomahawk
De ce nu grăbește Belgia livrarea F-16 către Ucraina și așteaptă mai multe F-35? F-urile belgiene sunt mai speciale. "Nu uitați că avem avioane cu dublă capacitate"
Aviația indiană, peste cea chineză, raportul care pătează imaginea dragonului asiatic. Mașinăria Beijingului se activează imediat și contestă "așa-zisul clasament" 
Marea Britanie va avea o lege pentru doborârea dronelor
SUA trimit un grup de bombardiere strategice în nordul Japoniei. În august, înainte de întâlnirea Trump - Putin, bombardierele americane au ajuns în Norvegia
Au făcut-o din nou: Rușii și-au doborât propriul avion Su-30, în timp ce antiaeriana trăgea după dronele Ucrainei
Uite F-35, nu e F-35. Canada a anunțat oficial decizia marii dileme: Renunță sau nu la achiziția avioanelor F-35?
„Ares” și lupta sa cu dronele iraniene: Legendarul A-10 Warthog, reinventat ca vânător de drone, revine în centrul atenţiei (FOTO)
În Europa se ridică „zidul F-35”, un scut de peste 700 de avioane. O nouă țară din vestul continentului intră în „clubul F-35” după prima livrare efectuată
Black Hawk care se pilotează singur. Legendarul elicopter, transformat în dronă ”U-Hawk”, în doar 10 luni
Zelenski spune ce zone din Rusia vor fi vizate de atacurile cu rachete Tomahawk

Ştiri Recomandate

F-35 vs. J-20. Cine ar câștiga într-o luptă aeriană? Două avioane asemănătoare, dar atât de diferite: Chinezii ar fi în avantaj într-un singur scenariu
Thales prezintă un simulator pentru scenarii anti-dronă. Militarii îl pot integra direct în instrucția din poligon
Fosta șefă a diplomației UE, Federica Mogherini, reținută într-o anchetă privind trucarea unei licitații
Nave chineze și japoneze se șicanează în apropierea Insulelor Senkaku, disputate de ambele părți
În sfârșit ajung sistemele NSM. România, fără nave de suprafață moderne, dar măcar cu baterii de coastă Naval Strike Missile de ultimă generație
NATO lansează serviciu cloud pentru schimbul de date de luptă cu Ucraina: Aplicabil din 2026, dar securitatea rămâne o problemă
Flota fantomă a Rusiei, lovită din nou în apropierea coastelor Turciei. Al treilea petrolier a fost lovit în doar câteva zile
Polonia a primit un nou lot de Abrams și e deja de departe cel mai mare operator Abrams din Europa. România e pe lista de așteptare a livrărilor
Primul stat non-UE acceptat în mecanismum european SAFE. Un pas major în redefinirea cooperării transatlantice de apărare
România încă ține la „secret” programele de pe SAFE, dar Bulgaria le-a publicat: Printre ele se numără obuziere de 155 mm sau rachete VL Mica
Lituania și Belarusul se acuză reciproc de incursiuni cu baloane de contrabandă și drone. UE pregătește un nou pachet de sancțiuni pentru aliatul Rusiei
Psihologia slăbiciunii în UE: Europa pică cu brio testul Ucraina pe care singură și l-a impus. Când va renunța Europa la strategia ei eșuată?
Furie la Moscova din cauza afirmațiilor unui ofițer superior NATO: Un atac asupra Moscovei va avea consecințe
Recorduri în industria de apărare: "Tigrii" europeni și asiatici au avut o creștere spectaculoasă, dar SUA încă domină jumătate din piață
Rusia se laudă cu un avans-record în Ucraina, dar realitatea e că a ocupat abia jumătate din regiunea Donețk, în 4 ani de război
Rusia vânează avioane F-16 schimbând periculos tactica: În premieră, rachete aer-aer R-60 au fost integrate pe drone (Foto)
Dacă și Eurotank cade, Franța rămâne descoperită. Câte tancuri Leclerc are Franța și de ce presiunea e pe ea în „disputa” cu Germania
„Singuri în fața tăvălugului”. Scenariul militar testat de NATO la Cincu: Câte săptămâni ar trebui să reziste România fără americani
Războiul din Ucraina înghite aproape 40% din banii Rusiei. "E un buget militar", recunoaște Medvedev
NATO își propune să iasă din postura defensivă. Amiralul Giuseppe Cavo Dragone: Inclusiv o lovitură preventivă asupra Rusiei nu mai trebuie să fie un scenariu tabu
De ce nu au mai fost ridicate de la sol azi avioanele F-16 ale României. MApN demontează o teorie falsă: „În caz de război F-urile se ridică în orice condiție”
După încă o vizită la Moscova, Orban preia masiv tezele preferate ale propagandei ruse. Președintele Poloniei anulează brusc întâlnirea cu liderul ungar
La mulți ani, România! Militarii români și aliații noștri vor defila pe sub Arcul de Triumf cu ocazia Zilei Naționale a României (Video)
Avioanele Gripen, târâte într-un scandal de corupție. Cum e explicat prețul de 183 de milioane de euro pentru un singur avion
Alianța Ankara-Cairo: Cum remodelează Turcia și Egiptul echilibrul de securitate în Orientul Mijlociu
Încă o provocare rusească la frontiera cu Polonia: Apărarea antiaeriană poloneză a fost alertată din cauza unor avioane MiG-31 prezente în apropierea graniței
Sfârșitul iluziilor și „pacea de necesitate”. Are dreptate generalul ucrainean Valeri Zalujnîi când vorbește despre o victorie incompletă a Ucrainei?
Dincolo de mirajul celor 250 de avioane: De ce Ucraina trebuie să aleagă pragmatismul în fața ,,vitrinei occidentale'' de aeronave de luptă
Renașterea „Fantomei”: De ce reactivează Statele Unite linia de producție a bombardierului B-2 Spirit și ce trădează această decizie despre întârzierea B-21 Raider
Viktor Orban continuă să facă opinie separată în cadrul UE: După o vizită la Moscova, premierul ungar a spus că Ucraina trebuie să redevină o zonă tampon între NATO și Rusia
Tensiuni militare în Caraibe: SUA declară spațiul aerian venezuelean „închis” și mobilizează avioane F-35 împotriva regimului Maduro
Războiul din umbră al Rusiei se mută la Marea Baltică: De ce au devenit porturile germane noua țintă predilectă a spionajului rusesc
pixel