F-35 se mai și refuză. Belgia a refuzat să primească primele două avioane F-35 fabricate pe motiv că nu sunt în versiunea Block 4
Asamblarea primelor două F-35A pentru Forțele Aeriene Regale Belgiene a început la uzina Lockheed Martin din Fort Worth. Conform termenilor contractului de furnizare a celor 34 de avioane F-35A, primele două aeronave trebuie să fie gata și transferate înainte de sfârșitul anului 2023.
Linia de producție a F-35 Lightning II. Foto: Lockheed Martin
Cu toate acestea, Forțele Aeriene Regale Belgiene refuză să accepte primul avion terminat, cu numărul AY-01, care a părăsit deja linia de asamblare. Potrivit departamentului militar belgian, primele două avioane AY-01 și AY-02 în curs de finalizare nu îndeplinesc cerințele tehnice ale standardului Block 4.
Se menționează că în contractul de achiziție s-a specificat că aeronava va fi livrată în cea mai modernă versiune disponibilă. În prezent, cea mai recentă modificare este versiunea Block 4, cu care F-35A ar trebui să primească multe caracteristici noi.
Această modificare include un nou procesor integrat TR-3 cu o putere de procesare mai mare, un afișaj panoramic al cockpitului, o unitate de memorie îmbunătățită, un nou radar, un sistem de război electronic, capacitatea de a utiliza arme moderne și alte îmbunătățiri.
Potrivit unui anunț al companiei Lockheed Martin, aceste modernizări vor face ca avionul stealth să fie mai rezistent la amenințările moderne terestre și aeriene, atât în misiuni ofensive, cât și defensive. În prezent, se lucrează la integrarea și certificarea suplimentară a procesorului TR-3, ceea ce va dura mai mult decât se preconiza anterior.
Procesorul instalat al anterioare - versiunea TR-2 - nu dispune de resurse necesare pentru noua modificare Block 4. Acum se preconizează că toate lucrările la noua versiune vor fi finalizate în al doilea trimestru al anului 2024.
Forțele Aeriene Belgiene nu vor accepta avioane de luptă F-35A până când nu va fi finalizată modernizarea acestora la versiunea Block 4 cu procesor TR3 și până când avionul de luptă nu va fi complet testat și certificat, a declarat Ministerul belgian al Apărării.
Procesoarele TR-2 și TR-3 sunt ambele utilizate pe avionul de luptă F-35, dar au scopuri diferite. TR-2 este responsabil pentru gestionarea datelor senzorilor aeronavei, în timp ce TR-3 este responsabil pentru executarea software-ului de misiune al avionului. Această utilizare diferită permite o procesare mai eficientă și o performanță generală mai bună a F-35.
Procesorul TR-2 este fabricat de BAE Systems și se bazează pe arhitectura PowerPC. Acesta este responsabil de procesarea datelor de la diverși senzori ai F-35, inclusiv radarul, sistemul de țintire electro-optic și sistemul de război electronic. TR-2 este proiectat să gestioneze rapid și eficient cantități mari de date, permițând F-35 să identifice și să urmărească rapid țintele în aer și la sol.
Procesorul TR-3, pe de altă parte, este fabricat de Lockheed Martin și se bazează pe arhitectura ARM. Acesta este responsabil pentru executarea software-ului de misiune al F-35, care include comenzile de zbor, sistemele de armament și sistemele de comunicații. TR-3 este proiectat pentru a fi extrem de fiabil și sigur, asigurând că F-35 își poate îndeplini misiunile în siguranță și în mod eficient.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News