H215M ar putea fi produs la Brașov. Nu doar elicopterele pentru Armata României, ci și pentru alți clienți ai Airbus
Francezii de la Airbus Helicopters plusează în cursa pentru elicopterele Armatei României și vin cu propuneri de transfer tehnologic și producție în România la IAR Brașov, Ghimbav.
Elicoptere militare H215M ale statului Chile. Sursă foto: Airbus
În acest sens, Airbus Helicopters şi IAR au semnat în urmă cu câteva săptămâni un acord de Cooperare Industrială în vederea personalizării elicopterului H145M pentru misiuni de atac pentru forţele armate române.
Așadar, oferta celor de la Airbus pentru Armata României e tandemul H215M, multirol mediu-greu și H145M, multirol ușor, propus și pentru misiunile de atac.
Airbus încearcă să ia fața celorlalți competitori prin cooperare industrială și offset.
În cursul acestei săptămâni, francezii au adus în premieră în România un elicopter H145M care a fost testat de partea română. La eveniment a participat și DefenseRomania.
CITEȘTE ȘI: H145M, multirolul propus României și pentru misiunile de atac. Airbus a prezentat avantajele elicopterului
Airbus ar putea produce la Brașov elicoptere H215M nu doar pentru Armata României
Foto: Elicopter H215M, Sursă foto: Airbus
Publicația noastră a ridicat problema cooperării industriale în cazul în care oferta celor de la Airbus va fi cea aleasă de MApN.
Georges Durdilly, directorul general Airbus Helicopters Romania, la evenimentul menționat, ne-a confirmat că H145M nu va fi produs în România, însă va fi personalizat în țara noastră, în funcție de opțiunile Armatei.
În schimb la Ghimbav ar putea fi produs H215M. Mai mult, Georges Durdilly precizează că la Brașov ar putea fi produse elicopterele H215M nu doar pentru România, ci și viitoarele comenzi internaționale pe care Airbus le va avea pentru acest model.
În ceea ce privește mentenanța, atât pentru H145M cât și pentru H215M, aceasta se va face în țara noastră. Airbus estimează că un astfel de program ar aduce peste 1.000 de locuri de muncă.
H215M e un multirol din categoria mediu-greu. Aparatul este combat proven. H215M combină anduranța Cougar și Super Puma cu avionica, opțiunea de pilotaj automat și cockpitul integral din sticlă al modelului mai avansat H225M.
H215M ar putea înlocui elicopterele IAR 330 PUMA.
Modelul H215M poate fi utilizat și în misiuni de transport, putând transporta echipajul (2 sau 3 membri) alături de până la 24 de soldați. De asemenea, modelul H215M este o opțiune rezonabilă din punct de vedere al costului pentru misiuni de căutare și salvare (SAR), atât în plan civil cât și militar, spune Airbus.
Ofertele pentru elicopterele Armatei României
Airbus pare să aibă cea mai bună ofertă în ceea ce privește transferul de tehnologie și cooperarea industrială. Cu siguranță alegerea se va face și analizând criterii precum prețul, caracteristicile în funcție de necesitățile României, sau strategia pe viitor a Armatei, mai exact pe ce misiuni ar dori MApN să se axeze.
Pe lângă H215M și H145M oferite de Airbus, pentru elicopterele militare pentru Forțele Terestre, MApN mai are oferte și din partea americanilor de la Bell cu tandemul AH-1Z Viper - UH-1Y Venom, dar și din partea Sikorsky, parte a Lockheed Martin, cu BlackHawk S-70. În acest sens, Sikorsky și Romaero au semnat încă de anul trecut un acord de parteneriat pentru finalizarea şi personalizarea elicopterelor Black Hawk la noi în țară.
Și nu e exclus ca în competiție să intre și cei de la Leonardo. Potrivit unor date informative pe care Leonardo le-a transmis către DefenseRomania, compania e gata să ofere României elicoptere militare multirol. Leonardo va veni cu două propuneri: AW149 și AW139M.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News