Gen. Ben Hodges: Infrastructura României nu face față unui conflict cu Rusia. Lipsesc podurile peste Dunăre, autostrăzile și căile ferate
Generalul-locotenent (ret) american Ben Hodges, fost comandant al Forţelor Terestre ale SUA în Europa (USAREUR), a analizat importanța infrastructurii militare și a atras atenția asupra acestei probleme pentru România.
Ben Hodges e unul din cei mai importanți experți militari pe zona Mării Negre și un foarte bun cunoscător al României.
În cadrul Black Sea and Balkans Security Forum, organizat în acest weekend de New Strategy Center, generalul american Ben Hodges a atras atenție asupra problemei infrastructurii. Acesta a luat cuvântul într-un panel dedicat special infrastructurii militare.
Ben Hodges consideră infrastructura esențială pentru descurajare, având în vedere că în lipsa ei tehnica de ultimă generație e ineficientă. Și, din păcate, România nu e pregătită din punct de vedere al infrastructurii pentru un conflict major.
„Pentru ca descurajarea să fie posibilă trebuie să ai capacitatea de a învinge orice adversar. Rusia trebuie să știe că avem capacitatea de a ne mișca la fel de repede ca ei.
România trebuie să fie capabilă să transporte echipamente grele, muniții, personal. Tot ce ține de logistică trebuie conectat cu infrastructura, prin poduri, tunele, porturi. Toate trebuie să facă față. Și, sincer să fiu, această țară minunată care e România încă nu e pregătită să facă față”, a precizat înaltul general american Ben Hodges.
Mihail Kogălniceanu, o poziție excelentă, dar pentru a descuraja Rusia e nevoie de poduri peste Dunăre, autostrăzi și căi ferate
Mobilitate militară. Sursă foto: NATO
Fostul comandant al Forţelor Terestre ale SUA în Europa a dat exemplul Bazei Mihail Kogălniceanu care are o poziție geografică excelentă, dar îi lipsesc podurile peste Dunăre, autostrăzile și căile ferate pentru a descuraja Federația Rusă.
„Lucrurile care îmbunătățesc logistica și mobilitatea militară nu exclud economia locală. Noi, Armata SUA cât și NATO avem nevoie de porturi marine, aeroporturi care să permită transportul rapid de mărfuri, muniții combustibili, dar și autostrăzi care pot pleca din Constanța și de la Aeroportul Mihail Kogălniceanu cu echipamente necesare.
Industria română are nevoie de acestu lucru, dar și întreaga Europă. Constanța și Mihail Kogălniceanu ar putea deveni motorul economic pentru regiunea Mării Negre, dar pentru acest lucru ar trebui ca Guvernul, care lucrează cu UE. să investească în Constanța și dezvolte platforme prin care să se poată transporta muniții, echipament gabaritic și alte produse. Pentru acest lucru e nevoie de investiții.
Constanța nu are capacitatea. Pentru stocarea de combustibili și muniție sunt necesare platforme speciale. SUA au ales aeroportul de la Mihail Kogălniceanu pentru centru de operațiuni și logistică pentru că există o poziție geografică bună, dar podurile peste Dunăre, autostrăzile și căile ferate nu sunt suficiente ca să avem încredere că putem descuraja forțele ruse”, a conchis generalul american Ben Hodges.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News