Mare cât o fregată. Lituania a dezvăluit conceptul navei de patrulare de noua generație pe care vrea să o producă cu sprijin danez
Compania lituaniană Western Baltic Engineering, în colaborare cu furnizorul danez de servicii de proiectare OSK Design, a dezvoltat conceptul unei nave de patrulare de ultimă generație destinată Lituaniei.
Foto: Imagine concept publicată de Western Baltic Engineering (Facebook).
După cum s-a informat, proiectul inovator, denumit “Perkūnas” (“Tunet”), prezintă „tehnologii de ultimă generație” pentru protecția infrastructurii critice și operații speciale.
Nava va avea o lungime mare pentru o navă de patrulare, de 88 de metri, o lățime de asemenea mare, de 17 metri și un pescaj de 4,5 metri, ceea ce îi asigură un spațiu amplu de acomodare a sistemelor de luptă și posibilitatea de a naviga în condiții deosebite ale mării.
În același timp, nava de patrulare propulsată de un motor de 6 MW va fi capabilă să atingă viteze de peste 18 noduri și va avea capacitatea de a găzdui un echipaj cuprins între 30 și 60 de membri, fiind adaptabilă la diferite cerințe ale misiunii.
Se consideră că realizarea acestui proiect va aduce beneficii substanțiale Lituaniei, contribuind atât la consolidarea securității naționale prin capabilități avansate de patrulare, cât și prin stimularea industriei locale cu o activitate economică avansată și de perspectivă.
„Echipa noastră se străduiește în mod continuu să ne extindă portofoliul și să identifice noi nișe în ingineria maritimă. Proiectul Perkūnas combină expertiza, creativitatea și un angajament profund față de securitatea țării noastre. Suntem cu adevărat mândri să facem parte din viitorul apărării maritime a Lituaniei și să contribuim la modelarea acestuia”, a declarat directorul Western Baltic Engineering, Marius Arkusauskas.
În ceea ce privește caracteristicile propriu-zise ale navei de patrulare, atrage atenția raportul ușor atipic între lungimea și lățimea sa. În timp ce lungimea poate fi considerată la limita superioară a navelor cu această destinație, situându-se în zona celor de patrulare oceanică, lățimea sa depășește standardul cu aproximativ 30%. Pe de altă parte, viteza limită anunțată este sub cea urmărită de regulă la astfel de nave care, pentru îndeplinirea misiunilor specifice ar trebui să poată depășii ușor 20 de noduri.
Se pare, așadar, că Lituania optează pentru o platformă navală puternică, apropiată de o fregată mai mică, cu accent pe posibilitatea instalării la bord a unui număr mai mare de sisteme de luptă diversificate, printre care, foarte probabil, lansatoare puternice de rachete, toate acestea în detrimentul manevrabilității navei.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News