Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Pilot ucrainean de MiG-29: Avem nevoie de avioane F-16. Percepem inamicul doar ca pe o țintă
Forțele aeriene
Data actualizării:
Data publicării:
Pilotul ucrainean Vadim Voroșhilov, alias "Karaya", în vârstă de 28 de ani, a acordat în urmă cu câteva zile un interviu pentru publicaţia Ukrainska Pravda. Voroșhilov a devenit celebru în rândul piloţilor de avioane de luptă după ce la 12 octombrie 2022 a doborât cinci drone ruse, iar la scurt a reuşit să efectueze o prăbuşire controlată a MiG-ului 29 pe care îl pilota, serios avariat, în afara orașului Vinnitsia pentru a nu pune în pericol viaţa civililor. Un selfie pe care pilotul ucrainean Vădim Voroșhilov și l-a făcut cu fața acoperită de sânge imediat după ce s-a catapultat a devenit viral pe reţele de socializare.

În interviul acordat, pe 28 decembrie 2022, pentru publicaţia Ukrainska Pravda, pilotul ucrainean Vădim Voroșhilov a vorbit despre nevoile piloții ucraineni. Printre altele, potrivit acestuia, Forţele Aeriene Ucrainene au nevoie de rachete ghidate aer-aer pentru a crește raza de acțiune a atacurilor lor, nevoie care poate fi acoperită de avioanele de luptă occidentale.

Pilotul ucrainean a fost întrebat de publicaţia Ukrainska Pravda care este atitudinea sa faţă de piloţii statului agresor. 

Cunoscut după indicativul ‘’Karaya’’, Vadim Voroshilov, pilotul unui avion MiG-29 Fulcrum al Forțelor Aeriene Ucrainene, a devenit celebru după ce a postat pe contul său de Instagram, pe 6 decembrie 2022, o fotografie cu el în care avea faţa plină de sânge, la scurt timp de la iniţierea manevrelor de catapultare dintr-o aeronava pe care o pilota.

Voroșhilov a ţinut să precizeze că în trecut, în Primul Război Mondial, exista respect intre piloţii avioanelor de vânătoare, chiar dacă erau în tabere diferite, ceea ce nu este cazul acum.

,,Nu îi tratăm ca pe o persoană vie, ci ca pe niște ținte aeriene. Ei devin doar simple cifre în rezumatul zilnic al Statului Major General (pierderile înregistrate de armata rusă - n.r.), nimic mai mult. Desigur, au existat cazuri de respect pentru piloții inamici în istorie, dar cu mult timp în urmă, în Primul Război Mondial. Atunci au existat relații mai onorabile, dacă îmi permiteți să spun așa'', a spus pilotul ucrainean.

Ukrainska Pravda aminteşte că unii piloți ruși care au fost capturați au încercat să convingă autorităţile ucrainene că nu știau că bombardează clădiri rezidențiale, deoarece efectuau bombardamente pe baza coordonatelor care le fuseseră furnizate. Dar, Voroșhilov este de cu totul altă părere.

,,Nu cred asta deloc. Ei (n.r. piloţii rus ) foloses şi sisteme de navigație obișnuite, cum ar fi Garmin (n.r. producător american de sisteme de navigaţie GPS - concepute pentru diverse echipamentele, pentru automobile, aviație, marină, de călătorie și echipamente sportive) în diverse modificări. Poate că publicul lor acceptă această propagandă [că avioanele rusești nu lovesc ținte civile - n.r.], dar societatea noastră este destul de educată. Nu trebuie să fii aviator pentru a înțelege: dacă o persoană introduce latitudinea și longitudinea într-un dispozitiv GPS pentru drumeţii, poate vedea clar ce se află acolo'', a precizat Voroșhilov.

 

Piloții ucraineni au nevoie, printre altele, de rachete ghidate aer-aer şi de avioanele de luptă occidentale

 

,,Primul lucru de care avem nevoie este să creștem raza de acțiune pe care o au sistemele radar și cele de țintire. Al doilea este reprezentat de rachete ghidate aer-aer cu o rază de acțiune mult mai mare decât cea pe care o avem în prezent. De aceea avem nevoie cu adevărat de F-16'', spune pilotul ucrainean Vădim Voroșhilov.

,,Da, avem nevoie de o aeronavă masivă. Desigur, putem lua în considerare diferite tipuri de aeronave, cum ar fi Gripen și Eurofighter. Acestea sunt mai adaptabile la infrastructură aerodromurilor noastre, dar nu sunt masive. F-16 este unul dintre cele mai mari avioane din clasa să. Așadar, vom putea să le întreținem și, cel mai important, datorită partenerilor noștri occidentali, nu vom duce lipsă de mijloace de distrugere. Acestea sunt principalele motive pentru care avem nevoie de F-16'', a argumentat pilotul ucrainean.

În opinia sa, după ce Ucraina câştiga acest război, Forţele Aeriene Ucrainene vor avea avioane de tip occidental.

,,Capacitățile industriale pe care le avem trebuie implementate și dezvoltate, împreună cu companiile occidentale. Bineînțeles, suntem inferiori în ceea ce privește electronică și echipamentele aeronautice, dar avem o experiență extraordinară în proiectarea de avioane, rachete și în producția de motoare. Pentru a realiza produsul perfect, trebuie să combinăm experiența noastră cu cea a Occidentului", susţine Voroșhilov.

Întrebat care este obiectivul să ca pilot de avion de vânătoare, la capitolul ţinte pe care ar dori să le lovească, pilotul ucrainean a enumerat trei ţinte, toate aeriene: bombardierele Tu-95, Tu-160 și Tu-22M3.

,,Aceste ținte ne amenință orașele și civilii, dar nu intră în raza de acţiune a avioanelor noastre tactice. Le este frică să o facă. În acest moment, singura posibilitate de a le distruge pe care o văd este atunci când se află la sol pe aerodromuri. Deocamdată, aceasta este singura cale. Dar există încă avioane de atac inamice care operează deasupra teritoriilor ocupate temporar și, dacă am avea capacitatea tehnică, am paraliza complet inamicul în spațiul aerian ucrainean'', a spus pilotul ucrainean, precizând că avioanele de vânătoare de tip occidental ar contribui foarte mult la realizarea acestui obiectiv, arătând care este cu adevărat capacitate de luptă a Forţelor Aeriene Ucrainene.

 


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Teroarea aeriană crește: În octombrie, rușii au lansat un număr record de bombe aeriene asupra Ucrainei
Germania dorește să fie mai puțin dependentă de Statele Unite pentru apărarea antiaeriană: Noile avioane de ,,spionaj'' Pegasus vor monitoriza mişcările armatei ruse
F-35 pentru Polonia: Șapte avioane produse, piloții se antrenează în Statele Unite. Când ajunge escadrila „Husarz” pe Flancul Estic?
Noapte de foc la granița României | Două valuri de atacuri rusești au ridicat de la sol avioane F-16 și Eurofighter. Piloții aveau undă verde să tragă
Informațiile DefenseRomania din aprilie, confirmate oficial: Încă 18 avioane F-16, pentru un euro. România a semnat azi contractul pentru încă o escadrilă
Rusia mizează pe Su-35, generația a 4++, folosit intens și în Ucraina livrând un nou lot. Numărul de Su-35 doborâte de ucraineni
Niciun F-16 Viper livrat. Un aliat al SUA cere despăgubiri din cauza întârzierilor F-16 Block 70, cea mai modernă versiune a F-ului american
Un militar american cu zero experiență de pilotaj a controlat un elicopter Black Hawk
Nu doar Gripen. Kievul își dorește o flotă de 250 de avioane noi, inclusiv F-16 și Rafale. Cât costă ora de zbor pentru fiecare
Războiul F-35 vs. Rafale, deghizat în "glume". De ce râd francezii de avioanele belgienilor și cum demontează Bruxellesul narațiunea Parisului
Eurofighter, pe val dintr-un capăt în celălalt al continentului. Europa ridică ștachete și vrea să ia fața F-35 într-un stat care a pus semnul de întrebare pe F-35
Avionul supersonic silențions X-59 al NASA, testat în zbor pentru prima dată
De ce Turcia chiar nu plânge după F-35: Din cele 44 de avioane Eurofighter, 20 vor fi „pe steroizi”, în versiunea Tranche 5
Zelenski a anunțat utilizarea în luptă a rachetelor Flamingo
Un singur lansator, 3 rachete: Rușii se laudă că pot lovi cu „rachetele invincibile” Iskander, Oreshnik și Burevestnik de pe aceeași platformă
Înlocuitorului "Himars-ului cu șenile", Europa lucrează la lansatorul de rachete THUNDART care lovește la 150 km
Rachete chinezești cu tehnologie americană? China, suspectată că și-a îmbunătățit rachetele PL-15 cu ajutorul informațiilor sustrase din SUA
Vânători de Shahed. SUA au reprofilat avioane de atac la sol A-10 Thunderbolt II pentru misiuni de combatere a dronelor
Rafale F5 e „noul avion” al Franței, cu motoare mai puternice. Planul B după ce ruptura de Germania în avionul viitorului de generația a 6-a e mai mare decât părea
HIMARS hipersonic. SUA vor avea o rachetă hipersonică care să poate fi utilizată de sistemele HIMARS actuale
Sistemul rusesc de detecție a eșuat din nou: Minus trei radare și o navă de debarcare, după un atac ucrainean în Crimeea
SUA își mențin prezența în Marea Neagră: O dronă de recunoaștere RQ-4B a monitorizat activitățile militare rusești din zonă
Gripen, aproape de un moment istoric: "Contăm pe 150 de avioane" și primul ajunge anul viitor, spune Kievul; SAAB va produce 20-30 de unități pe an
Rusia vrea să-și etaleze forța și trimite în patrulare bombardiere Tu-95MS până în Marea Japoniei
"Inovații" rusești. Shahed-urile și bombele cu planare, construite cu componente chinezești
România bifează două escadrile complete de F-16 care execută misiuni de Poliție Aeriană. Cerul României, apărat de zeci de avioane NATO
Soluție pentru blindatele din linia întâi: Divizia 1 Cavalerie a US Army creează o zonă de detecție de 3,5 km a dronelor mici
Demonstrație de forță a SUA: Bombardierele B-1B au zburat spre Venezuela; Maduro amenință că va doborî avioanele americane cu sisteme MANPAD Igla-S
Companiile europene Airbus, Thales și Leonardo își unesc forțele pentru a concura cu Starlink
”Gripen poate face întreaga Europă mai sigură”. Până la 150 de avioane, în cea mai modernă variantă (Gripen E), propunerea Suediei pentru Kiev

Ştiri Recomandate

Cât de aproape este pacea în Ucraina? Adevărul despre „ultimii 10 metri” ai negocierilor
Fabrica de minciuni asistată de AI: Rețeaua rusă „Doppelgänger” inundă Franța cu sute de site-uri de știri false înaintea alegerilor cruciale din 2026
Criză istorică la nivelul industriei militare americane: SUA recunosc oficial că nu mai au capacitatea să construiască două avioane de generația a șasea simultan
Ucraina nu mai irosește rachete de milioane de dolari pe drone. Arma „low-cost” montată surprinzător pe avioanele F-16 (FOTO)
Tensiuni în Europa: Germania evaluează aderarea la programul rival de avioane de luptă GCAP, pe fondul blocajului cu Franța
„Momentul adevărului” pentru europeni: Șeful apărării din UE cere un plan de pace european, independent de cel propus de SUA
Sfârșitul unei ere de tensiuni? Turcia, la un pas de a renunța la sistemele rusești S-400 pentru a reveni în programul F-35
NATO realiniază flancul nordic: Danemarca, Suedia și Finlanda trec în responsabilitatea comandamentului din Statele Unite
Ce înseamnă să fii considerat încă aliat cheie al SUA pe Flancul Estic al NATO: Polonia a reușit să obțină o flotă de 250 de blindate Stryker la prețul simbolic de un dolar
"Resturi" de drone ucrainene au lovit din nou uriașa rafinărie din Riazan. Moscova minimizează pagubele
Șeful Armatei Ucrainei: Rușii sunt superiori la artilerie, dar 60% din lovituri sunt realizate de drone; acolo suntem la paritate
Putin oferă Indiei acces nelimitat la petrolul rusesc; Modi spune că India nu este neutră, ci se află de partea păcii
NATO reacționează în Polonia: Avioane poloneze și elicoptere cehe Mi-171 au decolat, ca răspuns la valul de rachete și drone rusești care a lovit Ucraina
"Sarcofagul" de la Cernobîl nu mai este sigur, anunță ONU. Se impun reparații mai serioase după atacul rusesc din februarie 2025
Una dintre cele mai puternice armate limitează utilizarea Android și pariază pe iPhone-uri
Rachetele Oreshnik din Belarus fac din baza de la Deveselu o țintă principală. Cum va răspunde NATO la amplasarea de rachete rusești la câteva sute de km de capitale europene
Negocierile SUA–Ucraina avansează lent. Witkoff & Co vor să-i convingă pe ucraineni că e cel mai bun Plan de Pace, în timp ce Putin amenință cu scenariul Novorossiya
Rusia a efectuat un nou atac masiv asupra Ucrainei cu rachete Kinjal, Iskander-M, rachete de croazieră și drone
Marea Britanie și Norvegia vor opera împreună o flotilă de fregate
Unitatea de elită a României: JLTV au turele automatizate iar blindatele Polaris au fost parașutate cu succes. Forțele speciale excelează ca dotări și pregătire
Suedia va opri asistența pentru dezvoltare acordată unor țări și va dona Ucrainei banii. În schimb, Danemarca reduce din contribuție
Combinația letală, rachete Meteor și F-35, tot mai aproape de realitate, iar România ar putea fi unul dintre beneficiari. Teste la sol, trecute cu brio, urmează zborul
O bază de submarine nucleare franceze, survolată de drone. Militarii au deschis focul
Consultări militare România - SUA. Discuții tehnice privind modernizarea armatei și programele de achiziții
Sursă foto: US Army Facebook
EXCLUSIV
Ultimatum de la Washington: Statele Unite impun termenul limită 2027 pentru ca Europa să preia conducerea apărării NATO
Bundestagul aprobă reforma Armatei: Începând cu 2026, tinerii vor fi întrebați cu privire la disponibilitatea lor de a se înrola
F-16 primesc "vedere" de F-35: Sistemul de țintire Sniper NTP partajează informații între avioane de a cincea și a patra generație
„Cimitirul” de fier vechi al Rusiei: De ce noile autorități siriene refuza să utilizeze tancurile „inutile” furnizate de ruşi
Noua strategie de securitate a SUA avertizează asupra „declinului civilizațional” al Europei și pune sub semnul întrebării viitorul NATO
România şi Ungaria, acord pentru creșterea capacității de transport a liniilor electrice
Proiectul Talon: Un gigant american vrea să își ia revanșa și dezvăluie noul design de dronă-avion autonomă, pariind pe viteză și costuri reduse (VIDEO)
O nouă forță militară de descurajare în Orientul Mijlociu: SUA pariază masiv pe dronele de atac ieftine pentru a contracara amenințările regionale
pixel