Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Pilot ucrainean de MiG-29: Avem nevoie de avioane F-16. Percepem inamicul doar ca pe o țintă
Forțele aeriene
Data actualizării:
Data publicării:
Pilotul ucrainean Vadim Voroșhilov, alias "Karaya", în vârstă de 28 de ani, a acordat în urmă cu câteva zile un interviu pentru publicaţia Ukrainska Pravda. Voroșhilov a devenit celebru în rândul piloţilor de avioane de luptă după ce la 12 octombrie 2022 a doborât cinci drone ruse, iar la scurt a reuşit să efectueze o prăbuşire controlată a MiG-ului 29 pe care îl pilota, serios avariat, în afara orașului Vinnitsia pentru a nu pune în pericol viaţa civililor. Un selfie pe care pilotul ucrainean Vădim Voroșhilov și l-a făcut cu fața acoperită de sânge imediat după ce s-a catapultat a devenit viral pe reţele de socializare.

În interviul acordat, pe 28 decembrie 2022, pentru publicaţia Ukrainska Pravda, pilotul ucrainean Vădim Voroșhilov a vorbit despre nevoile piloții ucraineni. Printre altele, potrivit acestuia, Forţele Aeriene Ucrainene au nevoie de rachete ghidate aer-aer pentru a crește raza de acțiune a atacurilor lor, nevoie care poate fi acoperită de avioanele de luptă occidentale.

Pilotul ucrainean a fost întrebat de publicaţia Ukrainska Pravda care este atitudinea sa faţă de piloţii statului agresor. 

Cunoscut după indicativul ‘’Karaya’’, Vadim Voroshilov, pilotul unui avion MiG-29 Fulcrum al Forțelor Aeriene Ucrainene, a devenit celebru după ce a postat pe contul său de Instagram, pe 6 decembrie 2022, o fotografie cu el în care avea faţa plină de sânge, la scurt timp de la iniţierea manevrelor de catapultare dintr-o aeronava pe care o pilota.

Voroșhilov a ţinut să precizeze că în trecut, în Primul Război Mondial, exista respect intre piloţii avioanelor de vânătoare, chiar dacă erau în tabere diferite, ceea ce nu este cazul acum.

,,Nu îi tratăm ca pe o persoană vie, ci ca pe niște ținte aeriene. Ei devin doar simple cifre în rezumatul zilnic al Statului Major General (pierderile înregistrate de armata rusă - n.r.), nimic mai mult. Desigur, au existat cazuri de respect pentru piloții inamici în istorie, dar cu mult timp în urmă, în Primul Război Mondial. Atunci au existat relații mai onorabile, dacă îmi permiteți să spun așa'', a spus pilotul ucrainean.

Ukrainska Pravda aminteşte că unii piloți ruși care au fost capturați au încercat să convingă autorităţile ucrainene că nu știau că bombardează clădiri rezidențiale, deoarece efectuau bombardamente pe baza coordonatelor care le fuseseră furnizate. Dar, Voroșhilov este de cu totul altă părere.

,,Nu cred asta deloc. Ei (n.r. piloţii rus ) foloses şi sisteme de navigație obișnuite, cum ar fi Garmin (n.r. producător american de sisteme de navigaţie GPS - concepute pentru diverse echipamentele, pentru automobile, aviație, marină, de călătorie și echipamente sportive) în diverse modificări. Poate că publicul lor acceptă această propagandă [că avioanele rusești nu lovesc ținte civile - n.r.], dar societatea noastră este destul de educată. Nu trebuie să fii aviator pentru a înțelege: dacă o persoană introduce latitudinea și longitudinea într-un dispozitiv GPS pentru drumeţii, poate vedea clar ce se află acolo'', a precizat Voroșhilov.

 

Piloții ucraineni au nevoie, printre altele, de rachete ghidate aer-aer şi de avioanele de luptă occidentale

 

,,Primul lucru de care avem nevoie este să creștem raza de acțiune pe care o au sistemele radar și cele de țintire. Al doilea este reprezentat de rachete ghidate aer-aer cu o rază de acțiune mult mai mare decât cea pe care o avem în prezent. De aceea avem nevoie cu adevărat de F-16'', spune pilotul ucrainean Vădim Voroșhilov.

,,Da, avem nevoie de o aeronavă masivă. Desigur, putem lua în considerare diferite tipuri de aeronave, cum ar fi Gripen și Eurofighter. Acestea sunt mai adaptabile la infrastructură aerodromurilor noastre, dar nu sunt masive. F-16 este unul dintre cele mai mari avioane din clasa să. Așadar, vom putea să le întreținem și, cel mai important, datorită partenerilor noștri occidentali, nu vom duce lipsă de mijloace de distrugere. Acestea sunt principalele motive pentru care avem nevoie de F-16'', a argumentat pilotul ucrainean.

În opinia sa, după ce Ucraina câştiga acest război, Forţele Aeriene Ucrainene vor avea avioane de tip occidental.

,,Capacitățile industriale pe care le avem trebuie implementate și dezvoltate, împreună cu companiile occidentale. Bineînțeles, suntem inferiori în ceea ce privește electronică și echipamentele aeronautice, dar avem o experiență extraordinară în proiectarea de avioane, rachete și în producția de motoare. Pentru a realiza produsul perfect, trebuie să combinăm experiența noastră cu cea a Occidentului", susţine Voroșhilov.

Întrebat care este obiectivul să ca pilot de avion de vânătoare, la capitolul ţinte pe care ar dori să le lovească, pilotul ucrainean a enumerat trei ţinte, toate aeriene: bombardierele Tu-95, Tu-160 și Tu-22M3.

,,Aceste ținte ne amenință orașele și civilii, dar nu intră în raza de acţiune a avioanelor noastre tactice. Le este frică să o facă. În acest moment, singura posibilitate de a le distruge pe care o văd este atunci când se află la sol pe aerodromuri. Deocamdată, aceasta este singura cale. Dar există încă avioane de atac inamice care operează deasupra teritoriilor ocupate temporar și, dacă am avea capacitatea tehnică, am paraliza complet inamicul în spațiul aerian ucrainean'', a spus pilotul ucrainean, precizând că avioanele de vânătoare de tip occidental ar contribui foarte mult la realizarea acestui obiectiv, arătând care este cu adevărat capacitate de luptă a Forţelor Aeriene Ucrainene.

 


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Cele mai ieftine soluții de doborâre a Shahezilor. De la Yak-52, până la drone interceptoare și lasere
Furt misterios pe o bază militară din Ungaria: Piese esențiale, sustrase de la avioane MiG-29 dezafectate
Flota Aeriană a Rusiei, decimată în Marea Neagră: O bătălie de uzură pe care Kremlinul o pierde pe frontul din Ucraina
Rusia pregătește o versiune "mini" a rachetei cu rază medie Oreshnik. Racheta Svirel ar putea fi testată tot pe Ucraina
Pentru prima dată din 1945, Japonia reactivează flota de avioane de luptă cu decolare de portavioane odată cu sosirea primelor trei F-35B
Polonia e ”all-in”: Toate F-16, aduse la standardul Viper, cu 3,8 miliarde de dolari. Block 72 e posibil și în cazul României?
"Vrem să instruim 15.000 de adulți și 7.000 de copii". Lituania va preda construirea și operarea dronelor chiar și copiilor de 8 ani
Reședința privată a lui Putin, păzită de un număr record de sisteme Pantsir
Avioane italiene F-35 au fost trimise în misiune deasupra Mării Baltice pentru a face față incursiunilor avioanelor rusești și Su-27
Bombardierele B-1 B-1B Lancer ale U.S. Air Force se întorc în Norvegia: Un mesaj pentru Rusia înaintea exercițiului Zapad-2025
De ce a zburat un F-16 cu schema de camuflaj a unui Su-57 rusesc. F-ul are în „palmares” și doborârea unui MiG-23
Și dacă F-55 deja „există”? SUA visează la un F-35 cu două motoare, dar soluția e în curtea lor: Avioanele F-22 Raptor transformate în generația a 6-a
O nouă inovație a Ucrainei: Cum au ajuns avioanele agricole Z-137, integrate cu rachete aer-aer R-37 (Video). „Ajutor” pentru F-16 ca vânător de drone?
Și totuși, F-35. Prima țară care dă înapoi de la intenția de a renunța la achiziția de F-35, decizie luată de curând de Spania
SUA mută zeci de avioane F-16 în imediata apropiere a Nordului. Noile mișcări de trupe din Coreea ar trebui să fie temporare, dar lumea tensiunile mondiale sunt mari
Rebeliunea spaniolă: Spania renunță oficial la intenția de a cumpăra avioane F-35. Va alege acum din două alte opțiuni
Rușii ar fi integrat racheta lor hipersonică de „neegalat” pe Su-57 și visează la o flotă de „sute de Su-57” până în 2030, deși au livrat abia 20 de avioane
România așteaptă F-35, statele europene le înarmează deja cu rachete de ultimă generație JASSM-ER și LRASM. Contract gigant pentru rachete de ultimă generație AGM-158
Încă o bătaie de cap pentru Kiev: Bombele aeriene rusești pot plana acum peste 100 de kilometri
Armata SUA din Europa pregătește sistemul anti-dronă al viitorului: Proiectul Flytrap
Cum contestă „umbrela” aeriană a Europei dominația Patriot american: Producția de rachete ASTER turată la maximum. Bonus, pas spre interceptori de hipersonice
India spune ”nu” avioanelor F-35 și pare că alege varianta Su-57 ”made in India”
Rușii provoacă intens, dar de fiecare dată F-urile României sunt acolo. Imagini video specatuloase de la misiunile F-16 din Lituania. Cmdr. Vasile Petrea: Stăm împreună, luptăm împreună!
Un F-35C al U.S. Navy s-a prăbușit în California: Avionul aparținea unei escadrile de instruire (Foto/Video)
Ucraina primește radare TRML-4D și SPEXER 2000 de la Hensoldt. Radarele, integrate inclusiv pe sistemele antiaeriene IRIS-T și Skyranger 30
Avioane USR Craiova. Ultima șansă pentru IAR-99 și resuscitarea unei companii căpușată și băgată în comă?
De unde a început isteria Iron Dome în România? Sistemele Spyder personalizate pentru România vor fi o versiune hibridă cum nu s-a mai văzut
JAS 39 Gripen a primit botezul focului. Cum s-au descurcat avioanele Gripen în primele misiuni reale de luptă
Iranul „așteaptă” următoarele lovituri ale F-35I cu sisteme rusești S-400. Rusia a livrat S-400, într-o mișcare menită să schimbe radical echilbrul de putere în regiune
Luftwaffe va proteja România. Avioane Eurofighter germane au ajuns în țară unde alături de F-16 ale României vor asigura protejarea spațiului aerian

Ştiri Recomandate

Evitarea interpretării de către Rusia a unui declaraţii de război? De ce România nu vrea să susţină instituirea unei zone de interdicție aeriană deasupra Ucrainei
În timp ce dronele rusești testează "liniile roșii" ale NATO, Ucraina solicită o poziție clară din partea Statelor Unite privind sancțiunile și garanțiile de securitate
Propaganda Kremlinului a găsit vinovații pentru "OZN-urile" din România și Polonia: Incursiunile cu drone, organizate de serviciul de informații britanic MI6
Călin Georgescu, trimis în judecată pentru tentativă de subminare a ordinii constituționale
Rușii se laudă cu un nou lot de Su-34. Finisajele trădează graba pe linia de producție, dar aeronavele rămân periculoase pentru fortificațiile ucrainene (VIDEO)
Președintele suveranist al Poloniei: "Trebuie să facem totul să fim pregătiţi de război"
O nouă ofensivă terestră în Fâșia Gaza. Tancurile IDF au intrat până în centrul orașului Gaza
”Garda de Est” a NATO, întărită cu avioane Eurofighter britanice / Varșovia înființează Comandamentul Forțelor Medicale
Trump semnează ordinul de desfășurare a Gărzii Naționale în Memphis
Noi incidente de securitate în Polonia: Dronă neutralizată deasupra clădirilor guvernamentale, doi cetățeni belaruși reținuți
Compania Lockheed Martin vrea să resusciteze F-35: Cum noile tehnologii de ,,generația a șasea'' ar transforma radical avionul de luptă
"Băiețelul" european se maturizează: Şeful Rheinmetall explică de ce investițiile în apărare sunt singura șansă a Germaniei de a deveni un partener de încredere pentru SUA
România permite cu bună știință folosirea spațiului ei național pentru atacarea Ucrainei
Câte avioane de luptă a pierdut Ucraina de la începutul războiului? "Contabilii" rușilor numără de câteva ori același avion doborât
Amenințarea de la graniță: De ce vrea Uniunea Europeană să replice modelul de apărare al Ucrainei cu un „Zid de Drone”
Tensiunile dintre Rusia și NATO cresc în mod periculos: Oficiali ruși de nivel înalt afirmă că alianța se află “de facto” în război cu Moscova
Franţa este gata să joace rolul de garant al securității Poloniei: Ce mesaj transmite Rusiei desfăşurarea avioanelor Rafale în sprijinul polonezilor?
Ucraina răspunde ironiilor Ambasadei Rusiei la București: Afirmațiile cu privire la „date nesatisfăcătoare”, o practică rusească bine-cunoscută
Ursula von der Leyen: Europa nu mai poate depinde în mod excesiv de alții pentru propria securitate
Iată de ce e mai ieftin să te înarmezi pentru descurajare: Ucraina cheltuie 172 de milioane de dolari pe zi, doar pentru a se apăra de invazia Rusiei
Zid anti-drone în stil asiatic: Japonia dezvoltă sistemul de apărare costieră SHIELD
Adio F-16 și rachete costisitoare pentru doborârea dronelor? Ucraina anunță că e una dintre puținele țări care dezvoltă arme electromagnetice
MApN: Spațiul aerian românesc, încălcat de drone de 11 ori de la începutul invadării Ucrainei / Echipele poloneze anti-drone vor fi instruite de operatori ucraineni
Rusia simulează un atac cu Iskander și noile rachete balistice Oreshnik asupra Europei. Cele șase state luate în vizor de rachetele „imposibil de interceptat”
Putin se pregătește de întoarcerea veteranilor, planul fiind de a-i implica inclusiv în politică
SUA și Marea Britanie vor semna un acord privind reactoare modulare mici în timpul vizitei lui Trump la Londra
Moşteanu: Procedura doborârii dronelor e aprobată din iulie / Piloţii aveau autorizarea, au evaluat riscurile colaterale şi au decis să nu deschidă focul
J-20S este o nouă generație de avioane de luptă stealth cu două locuri, dezvoltate de Aviation Industry Corporation of China. Sursa foto: X.
EXCLUSIV
”Chinezii i-au prins din urmă pe americani”; cât e propagandă, cât adevăr. De la noul portavion ”Fujian”, la F-35 care depinde de pământuri rare din China
MApN clarifică misterul dronei ”pierdute” de radarele avioanelor F-16: Drona a evoluat 50 de minute în spațiul României, dar ulterior a ieșit
Bulgaria primește gratuit 7 nave pentru modernizarea Marinei sale. Cu o condiție similară României în donația celor 18 avioane F-16 olandeze
Renunțarea la S-400, poarta către revenirea Turciei în programul F-35? Rusia ar vrea să răscumpere sistemele S-400 vândute Turciei
Două rafinării din Rusia au suferit avarii după atacuri cu drone ucrainene
pixel