Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Pilot ucrainean de MiG-29: Avem nevoie de avioane F-16. Percepem inamicul doar ca pe o țintă
Forțele aeriene
Data actualizării:
Data publicării:
Pilotul ucrainean Vadim Voroșhilov, alias "Karaya", în vârstă de 28 de ani, a acordat în urmă cu câteva zile un interviu pentru publicaţia Ukrainska Pravda. Voroșhilov a devenit celebru în rândul piloţilor de avioane de luptă după ce la 12 octombrie 2022 a doborât cinci drone ruse, iar la scurt a reuşit să efectueze o prăbuşire controlată a MiG-ului 29 pe care îl pilota, serios avariat, în afara orașului Vinnitsia pentru a nu pune în pericol viaţa civililor. Un selfie pe care pilotul ucrainean Vădim Voroșhilov și l-a făcut cu fața acoperită de sânge imediat după ce s-a catapultat a devenit viral pe reţele de socializare.

În interviul acordat, pe 28 decembrie 2022, pentru publicaţia Ukrainska Pravda, pilotul ucrainean Vădim Voroșhilov a vorbit despre nevoile piloții ucraineni. Printre altele, potrivit acestuia, Forţele Aeriene Ucrainene au nevoie de rachete ghidate aer-aer pentru a crește raza de acțiune a atacurilor lor, nevoie care poate fi acoperită de avioanele de luptă occidentale.

Pilotul ucrainean a fost întrebat de publicaţia Ukrainska Pravda care este atitudinea sa faţă de piloţii statului agresor. 

Cunoscut după indicativul ‘’Karaya’’, Vadim Voroshilov, pilotul unui avion MiG-29 Fulcrum al Forțelor Aeriene Ucrainene, a devenit celebru după ce a postat pe contul său de Instagram, pe 6 decembrie 2022, o fotografie cu el în care avea faţa plină de sânge, la scurt timp de la iniţierea manevrelor de catapultare dintr-o aeronava pe care o pilota.

Voroșhilov a ţinut să precizeze că în trecut, în Primul Război Mondial, exista respect intre piloţii avioanelor de vânătoare, chiar dacă erau în tabere diferite, ceea ce nu este cazul acum.

,,Nu îi tratăm ca pe o persoană vie, ci ca pe niște ținte aeriene. Ei devin doar simple cifre în rezumatul zilnic al Statului Major General (pierderile înregistrate de armata rusă - n.r.), nimic mai mult. Desigur, au existat cazuri de respect pentru piloții inamici în istorie, dar cu mult timp în urmă, în Primul Război Mondial. Atunci au existat relații mai onorabile, dacă îmi permiteți să spun așa'', a spus pilotul ucrainean.

Ukrainska Pravda aminteşte că unii piloți ruși care au fost capturați au încercat să convingă autorităţile ucrainene că nu știau că bombardează clădiri rezidențiale, deoarece efectuau bombardamente pe baza coordonatelor care le fuseseră furnizate. Dar, Voroșhilov este de cu totul altă părere.

,,Nu cred asta deloc. Ei (n.r. piloţii rus ) foloses şi sisteme de navigație obișnuite, cum ar fi Garmin (n.r. producător american de sisteme de navigaţie GPS - concepute pentru diverse echipamentele, pentru automobile, aviație, marină, de călătorie și echipamente sportive) în diverse modificări. Poate că publicul lor acceptă această propagandă [că avioanele rusești nu lovesc ținte civile - n.r.], dar societatea noastră este destul de educată. Nu trebuie să fii aviator pentru a înțelege: dacă o persoană introduce latitudinea și longitudinea într-un dispozitiv GPS pentru drumeţii, poate vedea clar ce se află acolo'', a precizat Voroșhilov.

 

Piloții ucraineni au nevoie, printre altele, de rachete ghidate aer-aer şi de avioanele de luptă occidentale

 

,,Primul lucru de care avem nevoie este să creștem raza de acțiune pe care o au sistemele radar și cele de țintire. Al doilea este reprezentat de rachete ghidate aer-aer cu o rază de acțiune mult mai mare decât cea pe care o avem în prezent. De aceea avem nevoie cu adevărat de F-16'', spune pilotul ucrainean Vădim Voroșhilov.

,,Da, avem nevoie de o aeronavă masivă. Desigur, putem lua în considerare diferite tipuri de aeronave, cum ar fi Gripen și Eurofighter. Acestea sunt mai adaptabile la infrastructură aerodromurilor noastre, dar nu sunt masive. F-16 este unul dintre cele mai mari avioane din clasa să. Așadar, vom putea să le întreținem și, cel mai important, datorită partenerilor noștri occidentali, nu vom duce lipsă de mijloace de distrugere. Acestea sunt principalele motive pentru care avem nevoie de F-16'', a argumentat pilotul ucrainean.

În opinia sa, după ce Ucraina câştiga acest război, Forţele Aeriene Ucrainene vor avea avioane de tip occidental.

,,Capacitățile industriale pe care le avem trebuie implementate și dezvoltate, împreună cu companiile occidentale. Bineînțeles, suntem inferiori în ceea ce privește electronică și echipamentele aeronautice, dar avem o experiență extraordinară în proiectarea de avioane, rachete și în producția de motoare. Pentru a realiza produsul perfect, trebuie să combinăm experiența noastră cu cea a Occidentului", susţine Voroșhilov.

Întrebat care este obiectivul să ca pilot de avion de vânătoare, la capitolul ţinte pe care ar dori să le lovească, pilotul ucrainean a enumerat trei ţinte, toate aeriene: bombardierele Tu-95, Tu-160 și Tu-22M3.

,,Aceste ținte ne amenință orașele și civilii, dar nu intră în raza de acţiune a avioanelor noastre tactice. Le este frică să o facă. În acest moment, singura posibilitate de a le distruge pe care o văd este atunci când se află la sol pe aerodromuri. Deocamdată, aceasta este singura cale. Dar există încă avioane de atac inamice care operează deasupra teritoriilor ocupate temporar și, dacă am avea capacitatea tehnică, am paraliza complet inamicul în spațiul aerian ucrainean'', a spus pilotul ucrainean, precizând că avioanele de vânătoare de tip occidental ar contribui foarte mult la realizarea acestui obiectiv, arătând care este cu adevărat capacitate de luptă a Forţelor Aeriene Ucrainene.

 


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Cum contestă „umbrela” aeriană a Europei dominația Patriot american: Producția de rachete ASTER turată la maximum. Bonus, pas spre interceptori de hipersonice
India spune ”nu” avioanelor F-35 și pare că alege varianta Su-57 ”made in India”
Rușii provoacă intens, dar de fiecare dată F-urile României sunt acolo. Imagini video specatuloase de la misiunile F-16 din Lituania. Cmdr. Vasile Petrea: Stăm împreună, luptăm împreună!
Un F-35C al U.S. Navy s-a prăbușit în California: Avionul aparținea unei escadrile de instruire (Foto/Video)
Ucraina primește radare TRML-4D și SPEXER 2000 de la Hensoldt. Radarele, integrate inclusiv pe sistemele antiaeriene IRIS-T și Skyranger 30
Avioane USR Craiova. Ultima șansă pentru IAR-99 și resuscitarea unei companii căpușată și băgată în comă?
De unde a început isteria Iron Dome în România? Sistemele Spyder personalizate pentru România vor fi o versiune hibridă cum nu s-a mai văzut
JAS 39 Gripen a primit botezul focului. Cum s-au descurcat avioanele Gripen în primele misiuni reale de luptă
Iranul „așteaptă” următoarele lovituri ale F-35I cu sisteme rusești S-400. Rusia a livrat S-400, într-o mișcare menită să schimbe radical echilbrul de putere în regiune
Luftwaffe va proteja România. Avioane Eurofighter germane au ajuns în țară unde alături de F-16 ale României vor asigura protejarea spațiului aerian
Avioanele Su-35 vânează F-16 în Ucraina. În premieră rușii au aruncat în luptă Su-35 cu noile rachete aer-aer R‑77M
Belgia, Franța și Marea Britanie, misiune de supraveghere aeriană deasupra Mării Negre (FOTO): Scopul a fost „întărirea securității europene în apele internaționale''
Concluzii îngrijorătoare: SUA au folosit în 12 zile producția pe 10 ani a sistemelor imbatabile THAAD, pentru a intercepta rachetele iraniene
De ce aviația militară rusă a eșuat să domine spațiul aerian în Ucraina. Su-34 pe post de „artilerie aeriană” iar piloții ruși nu au mai intrat de un an în Ucraina
Avioanele A400M ale Germaniei vor fi protejate de sisteme de autoprotecție DIRCM. Sistemul contracarează rachetele ghidate, în special cele lansate de MANPADS
Un joc de-a v-ați ascunselea: Cum îşi protejează Ucraina flota de F-16 de atacurile cu rachete ruseşti (Video)
F-35 ca „punte” către F-47: Compania Lockheed propune un ,,upgrade strategic'' după eșecul contractului NGAD
Polonia, centrul de greutate al NATO în Est cu sprijin american: Flota de avioane F-16, modernizată pentru a consolida Flancul Estic al Alianţei
Tensiunile se intensifică în urma atacului avioanelor de vânătoare thailandeze F-16 asupra forțelor cambodgiene (Foto/Video)
De ce sistemul de rachete MIM-23 Hawk, fabricat în SUA, vechi de 60 de ani, încă mai satisface nevoile de apărare aeriană ale Ucrainei?
Ucraina anunță un contract militar uriaș de drone pentru SUA. ”Ne-am înțeles cu Trump; vor cumpăra de 10-30 de miliarde”
Trei din zece au fost bifate. Ucraina a anunțat cine îi va livra primele 3 sisteme Patriot din cele 10 necesare
SUA frânează achizițiile de F-35: Doar 26 de avioane în următorul an, până la rezolvarea întârzierilor cu următoarea versiune de F-35
FCAS la răscruce: Între problemele interne și presiunea SUA, proiectele militare europene de top bat pasul pe loc
Avioanele F-35 și F-16 interceptează bombardiere rusești ce testează din nou aviaţia americană în Alaska (FOTO)
Avioane F-16 thailandeze au lovit ținte militare de la frontiera cu Cambodgia
Final de telenovelă cu happy end. Turcia intră în ,,clubul Eurofighter" după ce ultima țară care i s-a opus a spus ,,da"
Turcia prezintă prima sa rachetă hipersonică, Tayfun Block-4
Ucraina a pierdut în premieră și un Mirage 2000. Avionul nu a fost însă doborât de ruși
Mistral 3 e și mai performantă. Racheta franceză, capabilă să lovească bărci mici de asalt și drone

Ştiri Recomandate

Statele Unite, avertizate de un fost comandant al NORAD: „Trebuie să putem primi un pumn în nas și să ne ridicăm”
Compania Romaero: Miracol sau rezultate financiare promovate cu surle și trâmbițe? Cifrele dau speranțe, dar politica își bagă coada
Mândria turcă pe șenile: Producția în serie a tancului Altay a început, un vis de „100 de ani” devenit realitate
Planul Poloniei de a deveni o forță regională: Achiziții de bombe GBU-39B pentru avioanele F-35 și F-16, dar și investiții record în industria de apărare
Tehnologie la schimb pentru sisteme de rachete: O nouă abordare a Statelor Unite pentru a continua sprijinul militar acordat Ucrainei
Resetarea pieței de armament: De ce cred Statele Unite că decizia de a clasifica dronele drept „avioane” va schimba balanța puterii militare la nivel global
Blindat Cobra II ce va fi livrat Armatei României, produs de Otokar. Photo source: DefenseRomania
EXCLUSIV
Mișcări de „trupe” în industria de apărare. Automecanica SA Mediaș, unde vor fi produse blindatele Cobra II ale României, nu renunță la achiziția Popeci Utilaj Greu
Ca urmare a presiunilor recente ale armatei ucrainene asupra apărării antiaeriene a Rusiei, dronele Bayraktar TB2 au revenit pe frontul din Ucraina
Gata de lansare de pe avioane MiG-29 și F-16: Ucraina ar urma să primească din SUA primele 800 de rachete ERAM în 2026
Reactivarea unei facilităţi militare strategice din perioada Războiul Rece (FOTO/VIDEO): Franța modernizează vechiul radar ,,Nostradamus'' pentru a detecta rachete hipersonice ruseşti
Propuneri de pace la masa negocierilor: Un "plan B" pentru Ucraina, cu trupe din Bangladesh și garanții de securitate fără NATO?
Dincolo de modernizarea armatei: De ce solicitarea pentru Abrams M1E3 redefinește capacitatea de producție a tancurilor în SUA
Sursă foto: US Army
EXCLUSIV
Adio, securitate americană? Statele Unite taie ajutorul militar pentru țările de la granița cu Rusia, forțând un test de maturitate al apărării europene
Războiul te învață: Ucraina e lider nu doar la drone, dar produce obuziere cât Germania și Franța la un loc
Două F-16 venezuelene au survolat provocator distrugătorul american USS Jason Dunham. „Spectacol de forță” în Caraibe unde tensiunile ating un nou nivel
Scăpare sau intenție? Forțele ucrainene au folosit în misiuni MiG-29 cu schema de camuflaj a Azerbaidjanului
Rusia amenință că forțele de menținere a păcii din Ucraina sunt ținte legitime. Ce contingent va fi dislocat, cine trimite trupe și care va fi rolul României
Viitorul apărării antiaeriene e racheta PAC-3 MSE a Patriot, care a interceptat deja hipersonice ruse Kinjal: Cel mai mare contract din istorie pentru PAC-3 MSE
Armata română, Bogdan Bucur
EXCLUSIV
Cum s-a prăbușit România Mare: Alianțe, „trădări”, mituri și istoria folosită ca „armă”. Istoricul Bogdan Bucur vine la Obiectiv EuroAtlantic
Armata israeliană anunţă că deţine controlul a 40% din oraşul Gaza
Dronele și rachetele rusești au lovit estul Ucrainei / Rafinăria din regiunea rusă Riazan și un depozit de petrol din Luhansk, atacate cu drone
SUA elimină treptat din 2026 fondurile de securitate pentru statele ce se învecinează cu Rusia. Nu România va fi cea mai afectată, ci statele baltice
Trump chiar schimbă numele Pentagonului; modificările ar putea costa sute de milioane de dolari
Adio, război de tranșee? Ucraina primește o flotă masivă de roboți THeMIS, arma care ar urma să facă diferența pe front
Noi garanții de securitate pentru Ucraina: Rachete cu rază lungă și sancțiuni sporite pentru Rusia pentru că tărăgănează intenționat procesul de negociere
Atac devastator confirmat în Crimeea (FOTO): „Flamingo”, cea mai nouă rachetă a Ucrainei, a făcut ravagii într-o bază rusă a FSB
O viziune europeană divizată: De ce Marea Britanie, Italia și Germania se află în tabere opuse pe tema garanțiilor de securitate pentru Ucraina
Ziua și provocarea: Două drone ale Rusiei au violat spațiul aerian al Poloniei. Avioane F-35 au fost ridicate de la sol, dar nu au doborât UAV-urile ruse
SUA lucrează la companionul perfect pentru F-35: Drona YFQ-42A face primele teste de zbor, într-un timp record
Marea Britanie se pregătește să livreze o nouă armă-minune Ucrainei. Proiectul „NIGHTFALL” și miza unui nou timp de sprijin
Orban și Fico vor să scape șase oligarhi ruși de sancțiunile UE
Aliații au finalizat pregătirea garanțiilor de securitate pentru Ucraina / Rutte: Rusia rămâne o amenințare - doar anul acesta va produce sute de rachete Iskander
pixel