Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Pilot ucrainean de MiG-29: Avem nevoie de avioane F-16. Percepem inamicul doar ca pe o țintă
Forțele aeriene
Data actualizării:
Data publicării:
Pilotul ucrainean Vadim Voroșhilov, alias "Karaya", în vârstă de 28 de ani, a acordat în urmă cu câteva zile un interviu pentru publicaţia Ukrainska Pravda. Voroșhilov a devenit celebru în rândul piloţilor de avioane de luptă după ce la 12 octombrie 2022 a doborât cinci drone ruse, iar la scurt a reuşit să efectueze o prăbuşire controlată a MiG-ului 29 pe care îl pilota, serios avariat, în afara orașului Vinnitsia pentru a nu pune în pericol viaţa civililor. Un selfie pe care pilotul ucrainean Vădim Voroșhilov și l-a făcut cu fața acoperită de sânge imediat după ce s-a catapultat a devenit viral pe reţele de socializare.

În interviul acordat, pe 28 decembrie 2022, pentru publicaţia Ukrainska Pravda, pilotul ucrainean Vădim Voroșhilov a vorbit despre nevoile piloții ucraineni. Printre altele, potrivit acestuia, Forţele Aeriene Ucrainene au nevoie de rachete ghidate aer-aer pentru a crește raza de acțiune a atacurilor lor, nevoie care poate fi acoperită de avioanele de luptă occidentale.

Pilotul ucrainean a fost întrebat de publicaţia Ukrainska Pravda care este atitudinea sa faţă de piloţii statului agresor. 

Cunoscut după indicativul ‘’Karaya’’, Vadim Voroshilov, pilotul unui avion MiG-29 Fulcrum al Forțelor Aeriene Ucrainene, a devenit celebru după ce a postat pe contul său de Instagram, pe 6 decembrie 2022, o fotografie cu el în care avea faţa plină de sânge, la scurt timp de la iniţierea manevrelor de catapultare dintr-o aeronava pe care o pilota.

Voroșhilov a ţinut să precizeze că în trecut, în Primul Război Mondial, exista respect intre piloţii avioanelor de vânătoare, chiar dacă erau în tabere diferite, ceea ce nu este cazul acum.

,,Nu îi tratăm ca pe o persoană vie, ci ca pe niște ținte aeriene. Ei devin doar simple cifre în rezumatul zilnic al Statului Major General (pierderile înregistrate de armata rusă - n.r.), nimic mai mult. Desigur, au existat cazuri de respect pentru piloții inamici în istorie, dar cu mult timp în urmă, în Primul Război Mondial. Atunci au existat relații mai onorabile, dacă îmi permiteți să spun așa'', a spus pilotul ucrainean.

Ukrainska Pravda aminteşte că unii piloți ruși care au fost capturați au încercat să convingă autorităţile ucrainene că nu știau că bombardează clădiri rezidențiale, deoarece efectuau bombardamente pe baza coordonatelor care le fuseseră furnizate. Dar, Voroșhilov este de cu totul altă părere.

,,Nu cred asta deloc. Ei (n.r. piloţii rus ) foloses şi sisteme de navigație obișnuite, cum ar fi Garmin (n.r. producător american de sisteme de navigaţie GPS - concepute pentru diverse echipamentele, pentru automobile, aviație, marină, de călătorie și echipamente sportive) în diverse modificări. Poate că publicul lor acceptă această propagandă [că avioanele rusești nu lovesc ținte civile - n.r.], dar societatea noastră este destul de educată. Nu trebuie să fii aviator pentru a înțelege: dacă o persoană introduce latitudinea și longitudinea într-un dispozitiv GPS pentru drumeţii, poate vedea clar ce se află acolo'', a precizat Voroșhilov.

 

Piloții ucraineni au nevoie, printre altele, de rachete ghidate aer-aer şi de avioanele de luptă occidentale

 

,,Primul lucru de care avem nevoie este să creștem raza de acțiune pe care o au sistemele radar și cele de țintire. Al doilea este reprezentat de rachete ghidate aer-aer cu o rază de acțiune mult mai mare decât cea pe care o avem în prezent. De aceea avem nevoie cu adevărat de F-16'', spune pilotul ucrainean Vădim Voroșhilov.

,,Da, avem nevoie de o aeronavă masivă. Desigur, putem lua în considerare diferite tipuri de aeronave, cum ar fi Gripen și Eurofighter. Acestea sunt mai adaptabile la infrastructură aerodromurilor noastre, dar nu sunt masive. F-16 este unul dintre cele mai mari avioane din clasa să. Așadar, vom putea să le întreținem și, cel mai important, datorită partenerilor noștri occidentali, nu vom duce lipsă de mijloace de distrugere. Acestea sunt principalele motive pentru care avem nevoie de F-16'', a argumentat pilotul ucrainean.

În opinia sa, după ce Ucraina câştiga acest război, Forţele Aeriene Ucrainene vor avea avioane de tip occidental.

,,Capacitățile industriale pe care le avem trebuie implementate și dezvoltate, împreună cu companiile occidentale. Bineînțeles, suntem inferiori în ceea ce privește electronică și echipamentele aeronautice, dar avem o experiență extraordinară în proiectarea de avioane, rachete și în producția de motoare. Pentru a realiza produsul perfect, trebuie să combinăm experiența noastră cu cea a Occidentului", susţine Voroșhilov.

Întrebat care este obiectivul să ca pilot de avion de vânătoare, la capitolul ţinte pe care ar dori să le lovească, pilotul ucrainean a enumerat trei ţinte, toate aeriene: bombardierele Tu-95, Tu-160 și Tu-22M3.

,,Aceste ținte ne amenință orașele și civilii, dar nu intră în raza de acţiune a avioanelor noastre tactice. Le este frică să o facă. În acest moment, singura posibilitate de a le distruge pe care o văd este atunci când se află la sol pe aerodromuri. Deocamdată, aceasta este singura cale. Dar există încă avioane de atac inamice care operează deasupra teritoriilor ocupate temporar și, dacă am avea capacitatea tehnică, am paraliza complet inamicul în spațiul aerian ucrainean'', a spus pilotul ucrainean, precizând că avioanele de vânătoare de tip occidental ar contribui foarte mult la realizarea acestui obiectiv, arătând care este cu adevărat capacitate de luptă a Forţelor Aeriene Ucrainene.

 


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Europa dă credit Eurofighter, coloana vertebrală a superiorității aeriene europene. Două state mizează din nou pe Eurofighter Typhoon
De ce schimbă americanii scaunele de catapultare ale avioanelor F-16. Decizia ar putea viza și F-22, dar și bombardierele B-1
E ceva în neregulă cu avioanele rusești Su-35? Aliații Rusiei ocolesc Su-35 și încep discuțiile pentru avioane JF-17
După un început „secetos”, Armata României a avut unul din cei mai fructuoși ani. Cei trei grei: Obuziere K9, avioane F-35 și blindate Cobra II
Cazul avionului chinez L-15 Falcon care a „învins” avioane europene într-un stat din Africa. Dar cu motoare fabricate în Ucraina
Primul tip de avion occidental care ajunge sub comanda Ucrainei după F-16. Dar există aceeași problemă ca la F-urile americane
Moment istoric pentru industria din Turcia: Anka-3, primul avion turc de luptă stealth fără pilot și simbolul „independenței industriale”, livrat în curând
Ucraina a atacat Rusia cu aproape o escadrilă de avioane de luptă. Rușii se laudă că ar fi doborât un F-16 care a participat la atac, dar nu e confirmată informația
China a testat un prototip al unei aeronave necunoscute (Foto/Video): Noul avion de luptă va dispune de o serie de tehnologii de ultimă generație
Misterioasa prăbușire a avionului azer ERJ-190 stârnește o teorie referitoare la utilizarea unui sistem rusesc de rachete
Câte avioane F-35 au fabricat deja americanii pentru Polonia și de ce ele au fost transferate la baza aeriană a Gărzii Naționale a SUA
Prioritatea de dreapta pe Frontul de Est. Un Su-25 s-a ciocnit în aer cu o dronă în Ucraina, dar povestea e cu final fericit pentru ruși (Foto)
Un nou lot de Su-57 și un „bonus” de Su-34 au fost livrate Rusiei. Câte Su-57 de „generația a 5-a” deține azi Rusia, după căderea primului avion fabricat
41 e mai mare decât 9. Avioanele Gripen au „distrus” Su-27 la foc automat în cadrul unor lupte aeriene de tip dogfight
Nu e doar o joacă. Documente clasificate tehnice despre radarul CAPTOR al Eurofighter, publicate pe un forum de gaming al unei companii ruse
Comandă uriașă plasată pentru 145 de avioane F-35. Americanii vor construi o parte din ele și în Europa, dar și într-un stat din Asia
Războiul aerian va arăta complet diferit. Dronele CCA vor revoluționa tot ce știm, dar SUA dau verdictul: F-35 nu va dispărea
Carte de vizită pentru atât de criticatele F-16 ale României: F-urile aviației militare române vor apăra cele mai fierbinți regiuni ale Europei
Transferul planificat de avioane F-16 către Ucraina stagnează pe fondul unei decizii luate de Belgia: Există o lipsă de piloți instruiți și de piese de schimb esențiale
Regatul Unit trimite avioane Eurofighter Typhoon în Turcia. Se pregătește Ankara să achiziționeze avioane europene în detrimentul F-16?
Rheinmetall a folosit cu succes un sistem automatizat anti-drone pentru distanțe ultra-scurte
Bombardierele strategice rusești Tu-95MS au fost detectate în zona de apărare aeriană din Alaska: Aceste zboruri sunt departe de a fi exerciții de rutină
Viper în Europa: Slovacia își apără spațiul aerian cu F-16 în cea mai modernă versiune. Câte F-16 Block 70 a livrat SUA
Bombardiere rusești Tu-22M3 înarmate cu rachete de croazieră Kh-22/32 au patrulat deasupra apelor neutre din Marea Baltică. Aviația militară aliată le-a interceptat
Polonia își consolidează capacitățile de culegere de informații prin achiziționarea de drone americane MQ-9B SkyGuardian
Bătălia pentru India: Se pare că marele câștigător nu e nici Su-57 al Rusiei și nici F-35 american. Când doi se ceartă al treilea câștigă
Un avion Su-30 a fost incendiat în Rusia (Video) Dovada că Ucraina are încă puterea pentru operațiuni de sabotaj în adâncimea Rusiei
Combinația dintre avioanele sovietice Su-27 și muniția americană GBU-39 SDB, care ”intră pe geam”, folosită cu succes de ucraineni
Ucrainenii sunt deja în România, dar SUA pun degetul pe rană: Avem suficiente F-16 și capacitatea de a-i pregăti, dar problema e la Ucraina

Ştiri Recomandate

Kellogg, mediatorul lui Trump, îi tăie lui Zelenski orice urmă de speranţă: Ucraina „nu-și va recăpăta arsenalul de arme nucleare''
Ținta este Flota rusă din Marea Neagră. Câte avioane Mirage au fost transferate în Ucraina şi ce misiuni vor îndeplini acestea?
O nouă eră pentru Forțele Aeriene Poloneze: Piloţii polonezi sunt deja pregătiţi pentru operațiuni de luptă cu avioane F-35A (Foto/Video)
U.S. Navy încredințează companiei Lockheed Martin misiunea de a dezvolta racheta Trident II D5 lansată de pe submarinele din clasa OHIO
Mirage 2000 intră în război alături de F-16. Franța a făcut anunțul istoric: Primele avioane au fost deja livrate Ucrainei
Armata SUA desfășoară sute de militari în Arctica pentru a-și consolida interesele strategice
Cel mai nou membru din clubul țărilor cu portavioane. Iranul a transformat o fostă navă de transport containere
Phenianul își "ascute săbiile" în Ucraina: Precizia rachetelor nord-coreene s-a îmbunătățit simțitor
Bilanț sumbru al Rusiei în Kurskul ocupat de ucraineni: Pentru prima dată în 80 de ani rușii pierd mii de soldați și sute de tancuri, adânc în teritoriul rus
T-14 e trecut la „și altele”. (VIDEO) Rușii au prezentat în premieră noul sistem de protecție Arena-M pe un T-90 Proryv, actuala „vedetă” a tancurilor rusești
Ucrainenii au lovit aerodromul militar din regiunea Krasnodar din Rusia, folosit pentru lansarea dronelor Shahed
Panama dezminte anunțul SUA și spune că nu a acceptat ca navele americane să fie scutite de taxe când trec Canalul Panama
Echipa lui Trump este divizată cu privire la modul în care trebuie să se pună capăt războiului din Ucraina: Ce opţiuni sunt luate în calcul la masa negocierilor?
Rămasă în urmă la capitolul rachete de croazieră, Germania nu crede în programul european LCM și vrea mai repede Tomahawk de la SUA
Statele Unite intenționează să retragă toate trupele din Siria
F-16 devine mai puternic: Noul sistem de război electronic Viper Shield permite avionului de luptă să bruieze rachetele inamice
Panama a cedat presiunilor SUA. Navele americane vor traversa Canalul Panama fără să mai fie taxate
Rușii susţin că au planuri ambițioase pentru producția de avioane militare în acest an: Noi versiuni ale aeronavelor Su-35S și Su-57 sunt promise armatei
Într-o declarație rară, Kievul recunoaște că are 45.000 de militari ucraineni morți în războiul cu Rusia. Armata Ucrainei folosește deja unități robotizate complet autonome
România și-a trasat obiectivul de a semna 10 contracte mari de înzestrare anul acesta. Armament individual de ultimă generație, Piranha 5 și sisteme de apărare cu rază scurtă și foarte scurtă
Sistemele autonome vor juca un rol tot mai important în războaiele asimetrice: Armata SUA își consolidează capacitățile de atac prin achiziția de muniții Switchblade
Economia și ce se întâmplă pe plan extern după venirea lui Trump la Casa Albă | Interviu Adrian Zuckerman și Andrei Caramitru
Marina SUA a testat cu succes armele laser: HELIOS, folosit împotriva unei drone aeriene
Arctica, ocean rusesc? Dacă Trump vrea Groenlanda, noi vrem Arctica. Aliatul lui Putin propune rusificarea numelor
Rușii și-au umflat mușchii în Nord: Bombardiere Tu-95 au patrulat cu rachete de croazieră Kh-101 la vedere. Aliații au răspuns cu F-35
Transportor blindat TAB-71M, produs de România în perioada Războiului Rece, sub licență sovietică. Foto: Ministerul Apărării Naționale (MApM)
EXCLUSIV
Sistemul Patriot donat Ucrainei e doar vârful aisbergului. „Secretul” ciudat al României când pe toate mitralierele trimise Ucrainei scrie „Cugir”
UE va cheltui încă 250 de milioane pentru a dezlega Moldova de energia rusească. Fondurile, utilizate pentru compensarea facturilor și pentru investiții
Trump vrea ca SUA să preia controlul asupra Fâşiei Gaza. S-ar putea întâmpla o strămutare majoră din Gaza?
Raportul instituțiilor franceze: Alegerile din România, ţinta unei operațiuni sofisticate. Legăturile merg până la o firmă cu sediul în Ucraina
Zelenski: Dacă SUA nu este pregătită să ne accepte în NATO, să ne dea arme nucleare
Turcia intenționează să stabilească două baze militare în Siria și să desfășoare avioane de luptă F-16
Polonia și Ucraina consolidează cooperarea în domeniul apărării pentru a-și perfecționa forțele armate
pixel