Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Rusia caută să creeze o alternativă a Canalului Suez prin Marea Nordului
Strategica
Data publicării:
Blocarea luna trecută timp de aproape o săptămână a Canalului Suez de către o navă-container gigantică de 250.000 de tone a ridicat din nou problema căutării unei rute alternative pentru transportul maritim mondial.

După ce transcontainerul Ever Green s-a blocat din cauza unei furtuni de nisip în timp ce trecea prin canalul Suez pe 24 martie și a fost nevoie de șase zile pentru a-l elibera, se caută noi soluții pentru evitarea blocajului comercial, se arată într-o analiză Anadolu.

Egiptul câștigă aproximativ 5-6 miliarde de dolari venituri pe an din canal și s-a afirmat că daunele zilnice, prin eșuarea transcontainerului, date comerțului global au fost de aproximativ 10 miliarde de dolari.

Faptul că livrările de produse au fost întârziate au provocat, de asemenea, creșteri ale prețurilor mondiale la petrol și gaze naturale lichefiate (GNL). 

 

Planul alternativ un nou canal Israel-Emiratele Arabe Unite

 

Un nou canal planificat de Israel și Emiratele Arabe Unite (EAU) a apărut anul trecut și prevede conectarea portului Eilat din Marea Roșie cu Marea Mediterană. Proiectul a atras criticile Egiptului.

Deși nu este utopic, proiectul israelian-EAU este estimat a fi extrem de costisitor. Potrivit experților, săparea canallului la capătului estic al peninsulei Sinai pe aproximativ 250 de kilometri și prin tăierea dealurilor înalte va necesita cel o investiție de peste 100 de miliarde de dolari.

Canalul Suez este cu o sută de kilometri mai scurt decât acest traseu, iar înălțimile rareori ajung la 100 de metri.

Egiptul poate construi un nou canal paralel cu Canalul Suez sau îl poate lărgi pe cel existent la o treime din costul proiectului israelian-EAU. Chiar dacă Israelul și Emiratele Arabe Unite insistă asupra propriului lor proiect, pare puțin probabil că vor ajunge la o înțelegere cu Egiptul.

În timp ce aproximativ 12% din comerțul maritim mondial trece prin Canalul Suez, ruta nu este indispensabilă.

Când Marea Britanie, Franța și Israelul au ocupat canalul în 1956, trecerile navelor s-au oprit pentru o vreme, dar comerțul a continuat pe altă rută. Când Israelul a ocupat canalul în războiul arab-israelian din 1967, trecerile s-au oprit din nou timp opt ​​ani.

Cel mai important motiv al folosirii acestui canal sunt costurile. Navele comerciale care merg din Asia în Europa au alternativa de a naviga prin sudul Africii. Deși această rută costă mai mult combustibil și timp, nu provoacă o criză în comerțul mondial.

 

Încălzirea Oceanului Arctic ajută Rusia

 

Pentru Rusia, Traseul Mării Nordului este esențial, nu numai din punct de vedere economic, ci și militar și strategic.

Rusia, care a plătit un preț mare, neputând folosi ruta Mării Nordului în războiul ruso-japonez din 1905, a rezolvat această problemă, cel puțin militar, având de departe cea mai mare flotă de spărgătoare de gheață din lume. Cu toate acestea, navele spărgătoare de gheață sunt scumpe și nu oferă o soluție competitivă, dar încălzirea globală a ajutat Rusia în această problemă.

Subțierea vizibilă în ultimii ani a stratului de gheață care acoperă Oceanul Arctic a redus nevoia de spărgătoare de gheață. În plus, navele comerciale au fost echipate cu capacități de spargere a gheții, permițându-le astfel să folosească ruta Mării Nordului.

O navă rusă care transporta gaz natural lichefiat de la Yamal, unul dintre cele mai mari câmpuri de gaze naturale din Rusia, pe coasta Mării Nordului către China, a făcut făcut acest traseu în perioada 27 ianuarie - 19 februarie 2020, în mijlocul iernii și fără a fi nevoie de asistență pentru spargerea gheții.

Ruta Mării Nordului nu mai este o mare periculoasă și impracticabilă așa cum a fost în secolele precedente, iar țările și companiile globale implicate în transportul maritim au început să utilizeze acest curs din ce în ce mai mult.

În 2018, președintele rus Vladimir Putin a dispus ca volumul de marfă pe ruta Mării Nordului să crească de la 30 de milioane de tone la 80 de milioane de tone până în 2024.

China a fost una dintre primele țări care a încercat această rută în scopuri comerciale și a trimis din 2013 un număr tot mai mare de nave prin Ruta Mării Nordului. 

O navă-container trebuie să navigheze de la Tokyo la Hamburg timp de aproximativ 48 de zile prin Canalul Suez, în timp ce aceeași navă are nevoie de aproximativ 35 de zile pe ruta Mării Nordului.


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Pacea, o promisiune aruncată de la mii de kilometri. Poate un summit „direct” cu Zelenski la Washington să salveze Ucraina?
Ministrul ceh, o voce hotărâtă în corul criticilor: „Problema este imperialismul rus, nu dorința Ucrainei de a trăi liber”
Putin și Trump / Foto: Casa Albă, X
EXCLUSIV
De la covorul roșu la zero acorduri: De ce a eșuat summitul de pace din Alaska și ce înseamnă asta pentru Ucraina
Summit Alaska: Miza economică a lui Vladimir Putin și eforturile de a deturna discuțiile despre războiul din Ucraina
Statele Unite includ pe lista neagră burse rusești de criptomonede. Ele finanțează atacuri cibernetice și contribuie la eludarea sancțiunilor
De ce reabilitează NATO vechile căi ferate ale Europei? O Rusie agresivă nu este doar un simplu avertisment, ci o amenințare iminentă
EXCLUSIV
Summitul din Alaska: De ce planul de pace al Rusiei înseamnă, de fapt, capitularea Ucrainei
Marea Neagră, un „câmp de luptă” în expansiune: România, prin vocea ministrului român al Apărării, cere patrule pentru protecția rutelor comerciale
Rusia pregătește o versiune "mini" a rachetei cu rază medie Oreshnik. Racheta Svirel ar putea fi testată tot pe Ucraina
Efectul de bumerang al tarifelor americane riscă să lovească în industria de apărare: Renunţă sau nu Elveţia la achiziţia de avioane F-35?
Serviciile norvegiene de informaţii consideră Rusia cea mai mare amenințare pentru Norvegia: Putin crede că țara să se află într-un conflict permanent cu Occidentul
Ce vrea Ucraina de la întâlnire Trump-Putin care îi poate distruge suveranitatea: O pace durabilă, susținută de garanții de securitate, este unul dintre obiectivele sale
O pace „à la Trump”: Statele Unite vor garanta securitatea Ucrainei, dar fără implicarea NATO. Ce facem cu „liniile roșii” ucrainene?
Manevrele ruso-belaruse “Vest-2025” vor include simularea de atacuri cu arme nucleare și rachete cu rază medie de acțiune “Oreshnik”
Tehnică militară rusă distrusă în timpul invaziei din Ucraina. Sursă foto: DefenceView
EXCLUSIV
De ce nu mai sunt „cruci” în cimitirul de tancuri din Ucraina. Rusia a pierdut în iunie 22 de tancuri, dar problema rămâne. Hossu: Calitativ, Polonia va fi mai puternică
Summit-ul Trump-Putin: Alaska, un front geopolitic reînviat la granița fragilă dintre Est și Vest
„Să nu repetăm un Munchen 1938”. Avertismentul istoric care zguduie Europa înaintea întâlnirii Trump-Putin: Granițele internaționale nu trebuie schimbate prin forță
Sursa foto: global.espreso.tv.
EXCLUSIV
Un ministru al Apărării dintr-o țară NATO a încercat să oprească propaganda rusă. Laboratorul de fake news care a lovit Slovacia: Cum se uită istoria și se rescrie prezentul
Imagine cu caracter ilustrativ (generată de AI). Photo source: FreePik
EXCLUSIV
Orizontul negru al Ucrainei: Un dictat de la Trump și Putin?
Photo source: Генеральний штаб ЗСУ / General Staff of the Armed Forces of Ukraine
EXCLUSIV
Pacea cinică impusă Ucrainei: Sunt ucrainenii obosiți de război şi pregătiți pentru încheierea conflictului cu orice preț?
Rusia utilizează acum un „mini Storm Shadow”: O nouă rachetă de croazieră, similară conceptual cu modelul ucrainean „Peklo”
Senator american din aripa dură anti-Putin: Rusia și Ucraina ar trebui, probabil, să facă schimb de teritorii pentru a ajunge la încetarea focului
Foto: militar ucrainean, operând sistemul Avenger / Генеральний штаб ЗСУ / General Staff of the Armed Forces of Ukraine
EXCLUSIV
Soarta Ucrainei, decisă la Alaska peste capul Kievului. Planul lui Trump: Pace cu teritorii cedate și o notă de plată pentru Europa
Sursă foto: U.S. Department of Defense (DoD) Facebook
EXCLUSIV
Războaiele Americii și adevărata natură a adversarului ei
Escadrila 48 Vânătoare a României. Foto: Forțele Aeriene Române
EXCLUSIV
România nu intră în război 2.0. Rusia trece de Armata română și „cucerește România în 3 ore”, exact cum a cucerit Ucraina în trei zile
Dronă rusă Geran 2 (Shahed)
EXCLUSIV
Experiment militar misterios al Rusiei: În premieră linia întâi ucraineană de pe frontul larg a fost lovită cu drone Shahed
Rusia pregătește un test iminent pentru racheta cu propulsie nucleară ''Burevestnik'' în Arctica
Cabinetul de securitate israelian aprobă preluarea totală a controlului militar asupra Gazei
EXCLUSIV
Războiul cognitiv pe care riscăm să-l pierdem în fața Rusiei. Sau cum vrea Rusia să-și atingă obiectivele militare fără să tragă un glonț în direcția Vestului
„Victoria nu poate fi obținută în defensivă”: Generalul Oleksandr Sîrskîi a confirmat că Ucraina pregătește noi operațiuni în timp ce diplomația se intensifică

Ştiri Recomandate

Generalul Sîrskîi, șeful Armatei Ucrainei: Rusia are o superioritate de 3 la 1 în oameni și arme pe front. În zonele ofensivei se ajunge și la 6 la 1. Ucraina însă rezistă
Un ofițer de intelligence prezintă indicii că Rusia pregătește un război major. Dacă va fi luată decizia nebună de a „intra” în Europa, rușii nu o vor face prin România
Misterul unor MiG-29 ale unui aliat al Rusiei, văzute azi luptând sub comanda Ucrainei. Cum au pus mâna ucrainenii pe cel puțin 3 avioane MiG-29
Trump spune că e pregătit să treacă la o nouă etapă de sancțiuni împotriva Rusiei, după bombardamentele intense împotriva Kievului
Lovitură strategică la inima industriei petroliere rusești (FOTO/VIDEO): Forțele ucrainene pentru Operații Speciale au scos din funcțiune rafinăria petrolieră Ilsk
În noaptea celui mai mare atac efectuat de Rusia asupra Ucrainei, cel puțin o dronă rusească a intrat în spaţiul aerian al Poloniei
F-35, un proiect „cu aripile frânte”? Un recent raport dezvăluie întârzieri, costuri nejustificate și un program de modernizare blocat
Sursă foto: US Army
EXCLUSIV
Noua politică externă a SUA, un viraj brusc care influenţează relaţia cu Europa: Elbridge Colby, arhitectul noii strategii care abandonează „îngrădirea” Chinei
Prețul cinic al războiului din Ucraina: Rusia ar putea iniția o nouă mobilizare, ignorând nemulțumirea internă
Noii „ochelari de super-soldat” ai Armatei SUA: Rivet și Anduril, pariurile Pentagonului pe inteligența artificială de pe front
Parteneriat strategic: F-15EX și drona „fantomă” MQ-28, noua ofertă primită de Polonia de la compania Boeing
Atacurile nocturne ale rușilor au provocat cel puțin doi morți și 17 răniți în capitala Ucrainei
Statele Unite, avertizate de un fost comandant al NORAD: „Trebuie să putem primi un pumn în nas și să ne ridicăm”
Compania Romaero: Miracol sau rezultate financiare promovate cu surle și trâmbițe? Cifrele dau speranțe, dar politica își bagă coada
Mândria turcă pe șenile: Producția în serie a tancului Altay a început, un vis de „100 de ani” devenit realitate
Planul Poloniei de a deveni o forță regională: Achiziții de bombe GBU-39B pentru avioanele F-35 și F-16, dar și investiții record în industria de apărare
Tehnologie la schimb pentru sisteme de rachete: O nouă abordare a Statelor Unite pentru a continua sprijinul militar acordat Ucrainei
Resetarea pieței de armament: De ce cred Statele Unite că decizia de a clasifica dronele drept „avioane” va schimba balanța puterii militare la nivel global
Blindat Cobra II ce va fi livrat Armatei României, produs de Otokar. Photo source: DefenseRomania
EXCLUSIV
Mișcări de „trupe” în industria de apărare. Automecanica SA Mediaș, unde vor fi produse blindatele Cobra II ale României, nu renunță la achiziția Popeci Utilaj Greu
Ca urmare a presiunilor recente ale armatei ucrainene asupra apărării antiaeriene a Rusiei, dronele Bayraktar TB2 au revenit pe frontul din Ucraina
Gata de lansare de pe avioane MiG-29 și F-16: Ucraina ar urma să primească din SUA primele 800 de rachete ERAM în 2026
Reactivarea unei facilităţi militare strategice din perioada Războiul Rece (FOTO/VIDEO): Franța modernizează vechiul radar ,,Nostradamus'' pentru a detecta rachete hipersonice ruseşti
Propuneri de pace la masa negocierilor: Un "plan B" pentru Ucraina, cu trupe din Bangladesh și garanții de securitate fără NATO?
Dincolo de modernizarea armatei: De ce solicitarea pentru Abrams M1E3 redefinește capacitatea de producție a tancurilor în SUA
Sursă foto: US Army
EXCLUSIV
Adio, securitate americană? Statele Unite taie ajutorul militar pentru țările de la granița cu Rusia, forțând un test de maturitate al apărării europene
Războiul te învață: Ucraina e lider nu doar la drone, dar produce obuziere cât Germania și Franța la un loc
Două F-16 venezuelene au survolat provocator distrugătorul american USS Jason Dunham. „Spectacol de forță” în Caraibe unde tensiunile ating un nou nivel
Scăpare sau intenție? Forțele ucrainene au folosit în misiuni MiG-29 cu schema de camuflaj a Azerbaidjanului
Rusia amenință că forțele de menținere a păcii din Ucraina sunt ținte legitime. Ce contingent va fi dislocat, cine trimite trupe și care va fi rolul României
Viitorul apărării antiaeriene e racheta PAC-3 MSE a Patriot, care a interceptat deja hipersonice ruse Kinjal: Cel mai mare contract din istorie pentru PAC-3 MSE
Armata română, Bogdan Bucur
EXCLUSIV
Cum s-a prăbușit România Mare: Alianțe, „trădări”, mituri și istoria folosită ca „armă”. Istoricul Bogdan Bucur vine la Obiectiv EuroAtlantic
Armata israeliană anunţă că deţine controlul a 40% din oraşul Gaza
pixel