Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Comandantul Forțelor Aeriene Ucrainene: Cei mai buni piloţi ucraineni mor în timp ce noi aşteptăm să primim avioane F-16
Forțele aeriene
Data actualizării:
Data publicării:
Generalul ucrainean Serhii Holubtsov, Şeful Comandamentului Forțelor Aeriene Ucrainene, a declarat pentru The Times că piloții ucraineni, care s-au aflat în această perioadă în SUA unde l-au fost evaluate abilităţile, ar fi apţi să piloteze avioane F-16 după mai puțin de șase luni de pregătire. Generalul Serhii Holubtsov face această precizare făcând trimitere la o evaluare pe care deja americanii ar fi făcută piloţilor ucraineni. De asemenea, trebuie să precizăm că cele șase luni de pregătire la care generalul ucrainean face referire că ar fi suficiente pentru piloţii ucraineni să piloteze F-16 reprezintă cu siguranţă perioada pentru pregătirea de bază şi nu pentru o pregătire în condiţii de luptă.  
Un Su-27 ucrainean decolează în spatele unui F-16C al Gărzii Naționale Aeriene din California, la o bază din Ucraina, în iulie 2011. Sursa Foto: Garda Națională Aeriană a SUA.
Un Su-27 ucrainean decolează în spatele unui F-16C al Gărzii Naționale Aeriene din California, la o bază din Ucraina, în iulie 2011. Sursa Foto: Garda Națională Aeriană a SUA.

Generalul Serhii Holubtsov a declarat pentru The Times că doi dintre piloții Forțelor Aeriene Ucrainene au revenit în Ucraina săptămâna trecută, după ce au fost supuşi unei evaluări riguroase în Statele Unite. De asemenea, Generalul Serhii a declarat că  Ucraina își pierde cei mai buni piloți militari în așteptarea F-16.

Forțele Aeriene Ucrainene au confirmat oficial, în urmă cu două săptămâni, prezența a doi piloți ucraineni în SUA. Informația a fost comunicata atunci în contextul nenumăratelor zvonuri cu privire transferul de avioane F-16 către Ucraina.

Sosirea primilor doi piloți a reprezentat o premieră, fiind pentru prima dată când piloții ucraineni au călătorit în Statele Unite pentru a le fi evaluate abilitățile de către instructori militari americani. Statele Unite au insistat să precizeze că nu este vorba de un antrenament specific pentru avioanele F-16, ci e mai mult un program ce implică un schimb de experiență.

Cert e că zvonurile privind avioane de luptă occidentale pentru Ucraina sunt tot mai multe, în pofida faptului că la nivel oficial Washingtonul neagă un astfel de transfer.

"Au petrecut trei săptămâni acolo și au fost instruiți pe un simulator F-16. Rezultatele au ieșit foarte bune: Piloții ucraineni pot învăța să zboare și să opereze sistemele de armament de pe F-16 în mai puțin de șase luni", a declarat generalul ucrainean Serhii Holubtsov.

În același timp, armata ucraineană subliniază că Ucraina avea nevoie de un număr mare de avioane de lupta de același tip.

,,Nu suntem stricți în privința unui anumit model, ci a caracteristicilor tehnice - dacă există alte platforme care pot deține și folosi aceeași muniție și au aceleași caracteristici [ca F-16], putem folosi acea platformă. Ne-am concentrat pe F-16 pentru că știm că există mai mult de 4.000 la nivel global - va fi ușor să le înlocuim și să obținem piese de schimb", a declarat Serhii Holubtsov, șeful aviației Forțelor Aeriene ale Ucrainei.



El a adăugat, de asemenea, că a avea diferite tipuri de avioane este costisitor. Ucraina ar dori să aibă unul sau maximum două tipuri, astfel încât întreținerea lor să fie rezonabilă și sustenabilă. Serhii Holubtsov a respins, de asemenea, îngrijorările cu privire la faptul că avioanele furnizate de Occident vor fi distruse rapid.

 

Cât de mult le-ar lua cu adevărat piloților ucraineni să treacă de la MiG-29 la F-16?

 

Analiştii militari ai publicaţiei The War Zone au realizat, la începutul lunii februarie, un interviu cu un pilot american de F-16, iar precizările pe care acesta le-a făcut nu prea coincid cu cele susţinute de generalul ucrainean Serhii Holubtsov.

Pilotul american precizează că F-16 este un avion relativ ușor de operat pentru Forțele Aeriene Ucrainene, dar este nevoie de câteva luni ca un pilot nefamiliarizat cu acest tip de aeronavă să poată zbura în siguranţă.

,,Sistemele sunt ușor de operat, avionul este ușor de pilotat și este foarte uşor de învățat. Viper-ul (n.r. F-16 Block 70/72) este o tranziție ușoară pentru un pilot de vânătoare experimentat, strict din punct de vedere al zborului, indiferent de tipul de aeronavă de pe care vine pilotul".

Cursul de bază complet pentru F-16, cunoscut și sub numele de ''Cursul B'', durează de obicei nouă luni pentru piloții abia ieșiți de pe băncile şcolilor de formare. În linii mari, acesta constă în cursuri academice, timp petrecut în simulatorul de zbor și zboruri reale. Pe lângă parcurgerea ''Cursului B'', unitățile de pregătire (FTU) ale U.S. Air Force organizează, de asemenea, cursuri de tranziție pentru piloții cu experiență pe alte avioane cu reacție - acestea sunt, de obicei, mult mai scurte decât ''Cursul B''.

În cazul Cursului B, o perioadă inițială de patru săptămâni de cursuri academice îi învață pe piloţi despre sistemele F-16 și despre procedurile de urgență. Acestea sunt urmate de aproximativ opt sesiuni de zboruri pe simulator, înainte de a trece la cabina unui F-16D cu dubla comanda pentru efectuarea unui minim de patru zboruri reale înainte de efectuarea primului zbor solo. 

Pentru piloții de vânătoare ucraineni cu experiență, trecerea la F-16 ar putea semăna cu un curs tipic de tranziție FTU, cunoscut sub numele de TX. Acesta se aplică în mod tradițional celor care trec de la un tip de aeronavă de luptă la altul. 

În plus, Serhii Holubtsov a declarat pentru The Times că experiența acumulată de piloții ucraineni permite scurtarea semnificativă a procesului de pregătire.

,,Abilitățile piloților au fost evaluate extrem de bine, iar aceștia erau piloți medii. Fiecare pilot este unic, așa că ar trebui să existe un plan de pregătire individual. Dar, după această evaluare, putem scurta semnificativ termenul în funcție de experiența anterioară a piloților ucraineni. Aceasta este o veste grozavă pentru noi", a declarat Serhii Holubtsov.

 

Efectuarea unui zbor în condiţii de luptă este cu totul altă poveste

 

,,Pentru un pilot cu aproximativ 500 de ore de experiență pe un avion de vânătoare occidental, dar care nu a mai zburat niciodată pe F-16 - cineva care face tranziția de la Hornet, de exemplu - fără pauze, lucrând în weekend-uri etc., are nevoie de 69 de zile pentru a învăța totul pentru a utiliza în siguranță un F-16 Viper", a comentat un instructor F-16 cu experiență pentru publicaţia The War Zone.

,,De asemenea, ar trebui să urmeze 210 ore de cursuri academice și între 10-20 de misiuni pe simulatoare. Nu poți face asta rapid - chiar și să faci două simulări pe zi înseamnă 10 zile la rând. Nu poți face așa ceva rapid. Așadar, aceste 69 de zile ar însemna că pilotul ar putea opera avionul în siguranță într-un mediu strict de antrenament tactic. Efectuarea unui zbor în condiţii de luptă este cu totul altă poveste", a spus instructorul.

,,Să intri în luptă împotriva unui Su-35, chiar și a unui Su-27 într-un spațiu aerian contestat - vorbim de ani de experiență. Nu poți face asta cu un pilot care a văzut totul o singură dată! Poți avea toate capacitățile avionului, dar dacă pilotul nu știe cum să îl folosească corect, atunci este inutil. Așa că pentru un pilot care vine de pe un MiG-29, care trebuie să învețe o PVI [interfață pilot-vehicul] nou-nouță, unde totul arată diferit, să folosească arme despre care doar a citit, să îi dai trei luni de pregătire și apoi să îl arunci în luptă - este o sarcină dificilă!", a mai precizat instructorul de F-16.

Publicația The Times subliniază că, în prezent, SUA nu oferă un răspuns clar la întrebarea privind transferul de avioane de vânătoare F-16 către Ucraina și precizează că, în prezent, aceasta nu este o prioritate în cadrul ajutorului militar acordat de Washington.

Pe de altă parte, Polonia și Slovacia au anunţat recent că vor oferii Ucrainei avioane de luptă MiG-29. Această decizie a fost dezbătută pe tot parcursul anului din cauza temerilor legate de o escaladare a conflictului cu Rusia.

 


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Activități neobișnuite ale americanilor deasupra Mării Negre: Pentru prima dată după mulți ani au zburat în regiune două avioane RC-135V Rivet Joint și un P-8 Poseidon
Veste bună: Europa, la doar câțiva ani distanță de rachetele TP15 și RJ10 care străpung apărarea antiaeriană inamică. „Super rachete” pentru Super Rafale
“Radarele zburătoare” rusești A-50U au fost semnalate pe direcția Sumy: Apariția acestora în zonă poate indica pregătirea unor noi acțiuni ofensive în regiune
Franța nu doar că nu slăbește ajutorul pentru Ucraina, dar accelerează puternic: Mai multe avioane Mirage 2000-5F și posibilitatea ca alte țări să livreze și ele
Algeria, care a semnat recent cu Rusia pentru Su-57, a primit și avioane Su-35. Devine al doilea client extern după China iar o a treia țară se pregătește și ea
Sursă foto: Forțele Aeriene Române - ROAF Facebook
EXCLUSIV
Gl. Simionescu explică de ce era greu de zburat ''fierul de călcat''. Aripa delta a MiG-21 LanceR și viteza mare inclusiv la aterizare nu ierta piloților greșeala
F-35, victima efectului de domino: Canada a anunțat și ea că analizează posibilitatea de a renunța la F-35. Pentru SUA ar fi o lovitură de 13 mld. de dolari
Există viață și după F-35. Turcia alege oficial Eurofighter, dar în cea mai modernă versiune posibilă: Tranche 4 cu radar AESA
Bombardiere rusești cu rază lungă de acțiune Tu-22M3 au patrulat deasupra Mării Baltice. Avioane de vânătoare occidentale au escortat aparatele ruse
Portugalia e primul stat care renunță la F-35 și arată cu degetul către noua politică a SUA. Cu resursa de F-16 spre finalul vieții, există acum două opțiuni
Avioane Craiova bate toate recordurile și înregistrează întârzieri la întârzieri. MApN va percepe penalități în programul de modernizare IAR-99
Pentru ce se pregăteşte aviația strategică a Rusiei? Acumularea masivă de bombardiere rusești în peninsula Kola (Foto)
Avioane de luptă Rafale au traversat Marea Neagră. Francezii au pus la „lucru” sistemele SPECTRA de pe avioane, chiar în coasta rușilor
Șase bombe americane JDAM lansate de MiG-29 ucrainene, doborâte de Pantsir ruse? Prestigiul SUA ar fi puternic afectat dacă se va confirma
Marea Britanie nu va livra Ucrainei cele 30 de avioane multirol Typhoon Tranche 1 ce vor fi retrase din serviciu
Au și ghinion: Cum au ajuns motoarele americane ale avioanelor Gripen să „îngroape” miliarde. Istoria avionului se putea scrie diferit
Ucrainenii nu pot folosi F-16 în lupta „unu la unu” împotriva Su-35. Lipsa rachetelor cu rază mai lungă este o primă problemă, dar mai sunt și altele
F-16, în inima Ardealului: Moment istoric pentru Escadrila 48 Vânătoare a României. Se confirmă și informațiile noastre despre modernizare
Rusia pregătește ceva major asupra Ucrainei? După mult timp rușii au utilizat avioanele AWACS A-50, profitând că SUA au suspendat ajutorul militar
Patriot încă rămâne baza apărării ucrainene. Versiunea actuală a europeanului SAMP/T are limitări în privința interceptării balistice, dar noile sale rachete pot schimba situația
SUA cresc presiunea: Sistemele de război electronic de pe F-16-urile ucrainene nu vor mai primi actualizări. Musk spune că oprirea Starlink ar prăbuși apărarea ucraineană
Cea mai valoroasă armă din Ucraina ar putea fi în pericol. Patriot, mai ușor de lovit de rachete și dronele ruse, după suspendarea ajutorului SUA
Patru avioane F-16 ale României, în coasta Rusiei. Militarii români care vor apăra o regiune fierbinte a Europei au fost evaluați (Foto)
Se va paria pe avioane Rafale? Franța a dezvăluit numărul impresionant de avioane Rafale pe care are capacitatea să-l producă lunar
Ariane 6, la prima misiune complet operațională. Racheta europeană pune pe orbită un satelit francez de spionaj
Acesta e viitorul inclusiv pentru România? Arme europene pe F-35: În premieră un F-35B a testat o rachetă aer-aer Meteor
Avioanele MiG-29, odată și în dotarea României, încă se cumpără. De ce Ungaria tocmai a vândut MiG-29 unui stat din Europa
Belgia amână livrarea avioanelor F-16 în Ucraina până anul viitor, din cauza întârzierilor programului F-35 belgian
Generația a 5-a? F-35 și restul: Flota globală F-35 domină cerul, depășind 1 milion de ore de zbor. România a intrat și ea recent în „clubul F-35”
Bombardierele americane B-52 fac echipă cu aviațiile militare din Est. Avioane F-16 ale României au zburat alături de celebrele B-52

Ştiri Recomandate

Ucraina respinge din capul locului un punct al tratatului de pace propus de SUA: Nu vom recunoaște niciodată Crimeea ca parte a Rusiei
Reprezentanții americani boicotează nivelul discuțiilor de la Londra pe tema încetării războiului ruso-ucrainean
Câte arsenale de muniţii şi rachete mai are Federația Rusă? Strategia Ucrainei de a lovi armata rusă ,,drept în inimă'' a dat roade
Lockheed Martin schimbă strategia: În fața rivalului F-47, viitorul F-35 va integra tehnologie de generația a 6-a
Președintele interimar Ilie Bolojan a convocat CSAT-ul. Pe ordinea de zi se va afla și Legea Apărării
Rusia desfășoară lansatoare de rachete nord-coreene M1991 pe frontul din Ucraina (Video)
Amenințarea ,,blindată din est'' a determinat statele europene să înceapă producţia de mine antitanc modernizate DM22
În cadrul unei operațiuni NORAD, avioane de vânătoare americane F-35 interceptează aeronave de spionaj rusești A-50 „Mainstay” lângă Alaska
Arde, uite cum arde! (Video) În regiunea Vladimir, un important depozit de arme rus e în flăcări. Incendiu „ciudat” la Arsenalul 51
Surpriză plăcută: În timp ce Ucraina luptă pentru independența informațională față de SUA, o putere asiatică îi oferă accesul la datele sateliților săi
Planul de pace al SUA în războiul din Ucraina: Emisarul lui Trump, Steve Witkoff, așteptat la Moscova de ruși
Challenger 3 va fi un tanc cu adevărat impresionant. Marea întrebare e: Cel mai bun tanc construit vreodată sau un proiect niciodată finalizat?
Rusia spune că nu există planuri concrete despre negocieri pentru o încetare a atacurilor asupra zonelor civile
Armata de roboți care scrie viitorul războiului: Ucraina a devenit un „laborator de război”, un poligon militar de testare a viitoarelor tehnologii
„Încetarea focului” de Paște propusă de Vladimir Putin, o operațiune de PR pentru a-l calma pe Trump
Militarii britanici se pregătesc pentru războiul modern (Video): Au exersat distrugerea un roi de drone cu o nouă armă cu microunde
Europa care deranjează: Maşina de propagandă a spionajului rusesc sugerează că SUA și Rusia luptă acum împreună împotriva „eurofascismului''
Statele Unite, într-un punct critic al dependenţei de China: Nu se pot produce drone fără componente chinezeşti
Rusia lansează un atac masiv cu drone asupra orașului Odesa, pe fondul apelului Kievului pentru încetarea focului asupra infrastructurii civile
Noi bombardiere modernizate rusești se vor alătura trupelor care lovesc Ucraina. Primul lot de aeronave Su-34M din acest an a fost livrat Forțelor Aerocosmice
Un alt stat european este deranjat de politica lui Trump. După ce F-35 a fost numit „opțiunea Ferrari”, acum se cere renunțarea la avionul american printr-o petiție
SUA vor să propună atribuirea unui statut neutru teritoriilor din jurul Centralei Nucleare Zaporojie și să preia controlul acesteia
Lista dorințelor lui Putin se măreşte | Kremlinul este „mulțumit” de declarațiile SUA care exclud aderarea Ucrainei la NATO
Cum să demontezi democrația: Lecții pe care aspiranții la autocrați le pot învăța de la Orban al Ungariei
China testează o bombă non-nucleară cu hidrogen pe fondul creșterii tensiunilor în Indo-Pacific
Nici măcar ucrainenii nu știu ce au distrus (Video). Un monstru blindat pe șine, lovit inteligent sub „burtă” în Rusia, în cel mai vulnerabil punct
O solicitare a Ucrainei care aproape a şocat mediul politic european: Germania, rugată să transfere 30% din activele sale militare către armata ucraineană
S-au înecat la mal? Cine și de ce blochează pe ultima sută de metri achiziția Turciei de avioane Eurofighter, într-un moment dificil pentru aviația militară turcă
Dacă negocierile comerciale eșuează și Trump impune tarifele, UE amenință SUA cu restricții la unele exporturi europene către State
Bombardarea Yemenului pe Signal ia amploare. Hegseth, șeful Pentagonului, mai avea un grup de Signal cu familie și prieteni unde oferea informații clasificate
Armistițiul de Paște propus de Putin, doar un exercițiu de imagine: “Este un spectacol cu un singur spectator - Donald Trump”
Încă un Bradley, capturat în Ucraina. "Ucigașul de tancuri", prezentat de ruși ca un mare trofeu
pixel