Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Comandantul Forțelor Aeriene Ucrainene: Cei mai buni piloţi ucraineni mor în timp ce noi aşteptăm să primim avioane F-16
Forțele aeriene
Data actualizării:
Data publicării:
Generalul ucrainean Serhii Holubtsov, Şeful Comandamentului Forțelor Aeriene Ucrainene, a declarat pentru The Times că piloții ucraineni, care s-au aflat în această perioadă în SUA unde l-au fost evaluate abilităţile, ar fi apţi să piloteze avioane F-16 după mai puțin de șase luni de pregătire. Generalul Serhii Holubtsov face această precizare făcând trimitere la o evaluare pe care deja americanii ar fi făcută piloţilor ucraineni. De asemenea, trebuie să precizăm că cele șase luni de pregătire la care generalul ucrainean face referire că ar fi suficiente pentru piloţii ucraineni să piloteze F-16 reprezintă cu siguranţă perioada pentru pregătirea de bază şi nu pentru o pregătire în condiţii de luptă.  
Un Su-27 ucrainean decolează în spatele unui F-16C al Gărzii Naționale Aeriene din California, la o bază din Ucraina, în iulie 2011. Sursa Foto: Garda Națională Aeriană a SUA.
Un Su-27 ucrainean decolează în spatele unui F-16C al Gărzii Naționale Aeriene din California, la o bază din Ucraina, în iulie 2011. Sursa Foto: Garda Națională Aeriană a SUA.

Generalul Serhii Holubtsov a declarat pentru The Times că doi dintre piloții Forțelor Aeriene Ucrainene au revenit în Ucraina săptămâna trecută, după ce au fost supuşi unei evaluări riguroase în Statele Unite. De asemenea, Generalul Serhii a declarat că  Ucraina își pierde cei mai buni piloți militari în așteptarea F-16.

Forțele Aeriene Ucrainene au confirmat oficial, în urmă cu două săptămâni, prezența a doi piloți ucraineni în SUA. Informația a fost comunicata atunci în contextul nenumăratelor zvonuri cu privire transferul de avioane F-16 către Ucraina.

Sosirea primilor doi piloți a reprezentat o premieră, fiind pentru prima dată când piloții ucraineni au călătorit în Statele Unite pentru a le fi evaluate abilitățile de către instructori militari americani. Statele Unite au insistat să precizeze că nu este vorba de un antrenament specific pentru avioanele F-16, ci e mai mult un program ce implică un schimb de experiență.

Cert e că zvonurile privind avioane de luptă occidentale pentru Ucraina sunt tot mai multe, în pofida faptului că la nivel oficial Washingtonul neagă un astfel de transfer.

"Au petrecut trei săptămâni acolo și au fost instruiți pe un simulator F-16. Rezultatele au ieșit foarte bune: Piloții ucraineni pot învăța să zboare și să opereze sistemele de armament de pe F-16 în mai puțin de șase luni", a declarat generalul ucrainean Serhii Holubtsov.

În același timp, armata ucraineană subliniază că Ucraina avea nevoie de un număr mare de avioane de lupta de același tip.

,,Nu suntem stricți în privința unui anumit model, ci a caracteristicilor tehnice - dacă există alte platforme care pot deține și folosi aceeași muniție și au aceleași caracteristici [ca F-16], putem folosi acea platformă. Ne-am concentrat pe F-16 pentru că știm că există mai mult de 4.000 la nivel global - va fi ușor să le înlocuim și să obținem piese de schimb", a declarat Serhii Holubtsov, șeful aviației Forțelor Aeriene ale Ucrainei.



El a adăugat, de asemenea, că a avea diferite tipuri de avioane este costisitor. Ucraina ar dori să aibă unul sau maximum două tipuri, astfel încât întreținerea lor să fie rezonabilă și sustenabilă. Serhii Holubtsov a respins, de asemenea, îngrijorările cu privire la faptul că avioanele furnizate de Occident vor fi distruse rapid.

 

Cât de mult le-ar lua cu adevărat piloților ucraineni să treacă de la MiG-29 la F-16?

 

Analiştii militari ai publicaţiei The War Zone au realizat, la începutul lunii februarie, un interviu cu un pilot american de F-16, iar precizările pe care acesta le-a făcut nu prea coincid cu cele susţinute de generalul ucrainean Serhii Holubtsov.

Pilotul american precizează că F-16 este un avion relativ ușor de operat pentru Forțele Aeriene Ucrainene, dar este nevoie de câteva luni ca un pilot nefamiliarizat cu acest tip de aeronavă să poată zbura în siguranţă.

,,Sistemele sunt ușor de operat, avionul este ușor de pilotat și este foarte uşor de învățat. Viper-ul (n.r. F-16 Block 70/72) este o tranziție ușoară pentru un pilot de vânătoare experimentat, strict din punct de vedere al zborului, indiferent de tipul de aeronavă de pe care vine pilotul".

Cursul de bază complet pentru F-16, cunoscut și sub numele de ''Cursul B'', durează de obicei nouă luni pentru piloții abia ieșiți de pe băncile şcolilor de formare. În linii mari, acesta constă în cursuri academice, timp petrecut în simulatorul de zbor și zboruri reale. Pe lângă parcurgerea ''Cursului B'', unitățile de pregătire (FTU) ale U.S. Air Force organizează, de asemenea, cursuri de tranziție pentru piloții cu experiență pe alte avioane cu reacție - acestea sunt, de obicei, mult mai scurte decât ''Cursul B''.

În cazul Cursului B, o perioadă inițială de patru săptămâni de cursuri academice îi învață pe piloţi despre sistemele F-16 și despre procedurile de urgență. Acestea sunt urmate de aproximativ opt sesiuni de zboruri pe simulator, înainte de a trece la cabina unui F-16D cu dubla comanda pentru efectuarea unui minim de patru zboruri reale înainte de efectuarea primului zbor solo. 

Pentru piloții de vânătoare ucraineni cu experiență, trecerea la F-16 ar putea semăna cu un curs tipic de tranziție FTU, cunoscut sub numele de TX. Acesta se aplică în mod tradițional celor care trec de la un tip de aeronavă de luptă la altul. 

În plus, Serhii Holubtsov a declarat pentru The Times că experiența acumulată de piloții ucraineni permite scurtarea semnificativă a procesului de pregătire.

,,Abilitățile piloților au fost evaluate extrem de bine, iar aceștia erau piloți medii. Fiecare pilot este unic, așa că ar trebui să existe un plan de pregătire individual. Dar, după această evaluare, putem scurta semnificativ termenul în funcție de experiența anterioară a piloților ucraineni. Aceasta este o veste grozavă pentru noi", a declarat Serhii Holubtsov.

 

Efectuarea unui zbor în condiţii de luptă este cu totul altă poveste

 

,,Pentru un pilot cu aproximativ 500 de ore de experiență pe un avion de vânătoare occidental, dar care nu a mai zburat niciodată pe F-16 - cineva care face tranziția de la Hornet, de exemplu - fără pauze, lucrând în weekend-uri etc., are nevoie de 69 de zile pentru a învăța totul pentru a utiliza în siguranță un F-16 Viper", a comentat un instructor F-16 cu experiență pentru publicaţia The War Zone.

,,De asemenea, ar trebui să urmeze 210 ore de cursuri academice și între 10-20 de misiuni pe simulatoare. Nu poți face asta rapid - chiar și să faci două simulări pe zi înseamnă 10 zile la rând. Nu poți face așa ceva rapid. Așadar, aceste 69 de zile ar însemna că pilotul ar putea opera avionul în siguranță într-un mediu strict de antrenament tactic. Efectuarea unui zbor în condiţii de luptă este cu totul altă poveste", a spus instructorul.

,,Să intri în luptă împotriva unui Su-35, chiar și a unui Su-27 într-un spațiu aerian contestat - vorbim de ani de experiență. Nu poți face asta cu un pilot care a văzut totul o singură dată! Poți avea toate capacitățile avionului, dar dacă pilotul nu știe cum să îl folosească corect, atunci este inutil. Așa că pentru un pilot care vine de pe un MiG-29, care trebuie să învețe o PVI [interfață pilot-vehicul] nou-nouță, unde totul arată diferit, să folosească arme despre care doar a citit, să îi dai trei luni de pregătire și apoi să îl arunci în luptă - este o sarcină dificilă!", a mai precizat instructorul de F-16.

Publicația The Times subliniază că, în prezent, SUA nu oferă un răspuns clar la întrebarea privind transferul de avioane de vânătoare F-16 către Ucraina și precizează că, în prezent, aceasta nu este o prioritate în cadrul ajutorului militar acordat de Washington.

Pe de altă parte, Polonia și Slovacia au anunţat recent că vor oferii Ucrainei avioane de luptă MiG-29. Această decizie a fost dezbătută pe tot parcursul anului din cauza temerilor legate de o escaladare a conflictului cu Rusia.

 


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Avionul fără pilot Kizilelma nu doar că a zburat cu un F-16, dar a și executat un atac aerian simulat asupra F-ului (Video). Turcia țintește fotoliul de lider mondial în domeniul dronelor
Kievul "privatizează" apărarea aeriană: Companiile din infrastructura ucraineană vor avea liber la folosirea armelor anti-drone
Bilanțul real al utilizării avioanelor F-16 în Ucraina: Cum au interceptat 1.300 de rachete rusești și au preluat 80% din misiunile de luptă ale Forţelor Aeriene Ucrainene
Franța mută imediat pentru a echilibra balanța: F-35 american pentru saudiți, contracarat în regiune cu Rafale în cea mai modernă versiune F5
Nu doar că nu e sfârșitul pentru F-22, ci e o nouă eră. În premieră un pilot american a controlat din cockpit o dronă de luptă MQ-20 Avenger
De la dovada celor şase rachete ruseşti doborâte la acordul strategic. Cum a folosit Ucraina avionul Mirage 2000 pentru a obține 100 de avioane Rafale de la Franța
Gripen latino american. JAS 39 Gripen învinge oficial F-16 american, tocmai în „curtea din spate” a SUA
Rachetele europene care vor putea lovi la peste 1.000 km. Storm Shadow și ATACMS sunt letale, însă au o rază de doar câteva sute de km
Obiectivul Rusiei pe 2025: 120.000 de bombe tip sovietic, transformate în bombe cu planare. Kremlinul lucrează și la creșterea razei de acțiune la 400 de km
Un avion de luptă Su-30 s-a prăbușit în nord-vestul Rusiei
Nu e nevoie de ruși: Europenii își „prăbușesc” singuri viitorul avion de generația a 6-a. De la „nemții nu pot construi singuri peste noapte un avion” la „francezii sunt liberi să plece”
”Zidul dronelor”, dezvoltat de NATO, perfecționat pe front. Dronele interceptoare care ajung în Ucraina, eficiență 100%, dar trebuie ”antrenate” la fiecare câteva săptămâni
O nouă oprire pentru Su-57E. Rușii continuă „ofensiva” să-și vândă avionul de generația a 5-a, după ce le-a luat ani să spargă gheața
Un bombardier american B-52H a îndeplinit misiuni specifice în spațiul aerian al Estoniei, la numai 50 de kilometri de granița Rusiei
SUA continuă monitorizarea Peninsulei Crimeea și a bazei navale Novorossiysk. Spațiul aerian al României utilizat intens în operațiunile americane
Angola și-ar putea păzi cei 5.000 de kilometri de graniță cu tehnologie din Emiratele Arabe Unite care integrează AI și drone de supraveghere
”Darul” cehilor pentru Putin: Armata Ucrainei primește sateliți militari, drone sau rachete, cumpărate de guvern sau ONG-uri
FSB acuză Kievul că a vrut să deturneze un MiG-31 asupra bazei de la Mihail Kogălniceanu pentru a fi doborât de sistemele NATO. De ce povestea e cusută cu ață albă
Ce știm despre sistemul american anti-dronă MEROPS trimis în România săptămânile trecute
Avioanele Super Tucano ar putea fi marea surpriză din flota Ucrainei. Ce poate face un Super Tucano și nu poate un F-16 sau Gripen
Bombardiere strategice americane B-52H au fost dislocate în Spania pentru misiunea “Bomber Task Force 26-1” în teatrul de operații european
IAR-99 Șoim. Sursă foto: Forțele Aeriene Române
EXCLUSIV
Privatizarea, ultima șansă pentru IAR-99 Șoim? Mișcare tectonică în industria românească: O companie, interesată de Avioane Craiova
Eurofighter vs. Rafale în „bătălia” pentru echilibrul strategic din Mediterană. Cum mută grecii după achiziția istorică a Turciei de 44 de avioane Eurofighter
Rușii au livrat un nou lot de Su-34, „calul de bătaie” al aviației în Ucraina. Câte avioane Su-34 au fost pierdute de la începutul invaziei
Înlocuitor ieftin pentru rachetele de croazieră. Rușii au mărit la 200 km raza de acțiune a bombelor de aviație sovietice cu ajutorul motoarelor chinezești
Turcia vinde armament și în Vest: Contract gigant în Europa pentru 45 de avioane de antrenament HURJET, în valoare de 3.1 miliarde de euro
Belgia anunță că va doborî drone deasupra bazelor sale
Teroarea aeriană crește: În octombrie, rușii au lansat un număr record de bombe aeriene asupra Ucrainei
Germania dorește să fie mai puțin dependentă de Statele Unite pentru apărarea antiaeriană: Noile avioane de ,,spionaj'' Pegasus vor monitoriza mişcările armatei ruse
F-35 pentru Polonia: Șapte avioane produse, piloții se antrenează în Statele Unite. Când ajunge escadrila „Husarz” pe Flancul Estic?

Ştiri Recomandate

Statele Unite au un nou ambasador în România: Darryl Nirenberg, confirmat de Senatul SUA
Ucraina primește de la Rusia trupurile a peste 1.000 de militari căzuți în luptă. Cum se explică diferența foarte mare de trupuri repatriate reciproc
Portavioanele SUA nu vor avea prea curând un avion de generația a șasea: F/A-XX aproape că a rămas fără finanțare în 2026
Americanii sunt interesați de dronele navale ucrainene: O delegație de la Pentagon a asistat la teste oficiale
Kievul dezvăluie cât durează trecerea pe F-16. Cu MiG-29 poloneze, Aviația Ucrainei cumpără timp
Întâlnirea din Miami. Oficialii europeni vor participa la discuțiile de pace dintre Umerov și Witkoff
Brațul lung al spionajului ucrainean ajunge în Marea Mediterană (VIDEO): Un petrolier din Flota Fantomă a Rusiei, „vânat” cu drone la 2.000 km de front
Germania introduce serviciul militar voluntar, iar după 2027 ar putea trece la armata obligatorie
F-35 vs. Gripen: Dilema de miliarde care împarte Canada în două și pune la încercare relația politico-economică cu Statele Unite
Armă de asalt NARP. Foto: Beretta
EXCLUSIV
Avem detalii despre armele de asalt: Ce înseamnă localizarea 100% în România a puștilor de asalt NARP 5.56 mm, pistoalelor APX și lansatoarelor de grenade de 40 mm
Dronele ucrainene scot din joc două lansatoare de rachete S-400 în Belgorod, expunând flancul aerian rusesc la noi atacuri (VIDEO)
Egiptul devine „gardianul Canalului Suez”: Strategia militară de un miliard de dolari care schimbă echilibrul în Orientul Mijlociu
„Nimeni să nu se pună cu Polonia”: Armata poloneză, prima care operaționalizează complet sistemul Patriot integrat cu IBCS
Ungaria și compania Lockheed Martin semnează un acord industrial pentru integrarea sistemelor HIMARS pe camioane produse local
Sistemele S-400 înapoi la Rusia? În ce constă planul Turciei de a recâştiga accesul la avioanele F-35
Nu poate conduce la nesfârșit Belarusul: Lukașenko a vorbit din nou despre retragerea de la putere
Continuă saga rachetelor Oreshnik: Belarusul își umflă mușchii iar Rusia susține că a format prima brigadă dotată cu astfel de sisteme
Rusia se îndoiește că Europa a adus ceva pozitiv planului de pace în Ucraina și așteaptă clarificările și modificările punctelor să îi fie prezentate de SUA
Câte blindate 4x4 Cobra II au fost livrate României? A doua veste bună e că începe producția Cobra II „made in Romania” 100%
Racheta balistică ucraineană FP-7 e o clonă de S-400 rusesc, recunoaște Kievul. Ucrainenii pregătesc o variantă de balistică cu rază de acțiune mult extinsă
Rușii au lovit pentru prima dată o țintă la 800 km cu noul sistem de rachete Iskander 1000. Timpul de avertizare e de 5 minute, mult mai mic decât în cazul hipersonicelor Kinjal
Armata spaniolă anunță o achiziție-record: 100 de elicoptere militare Airbus vor intra în dotarea tuturor categoriilor de forțe
Schimb de replici între Polonia și Ungaria: Înțelegem că dacă Armatele ruse invadează Europa, maghiarii vor lupta alături de Rusia
Rusia primește o nouă lovitură puternică, de data aceasta în Crimeea (FOTO): Printre țintele atinse se numără un MiG-31 complet înarmat
Mutare strategică: Norvegia cumpără rachete sovietice S-300 și muniție F-16 pentru înarmarea Ucrainei
Asta înseamnă frontieră comună cu Rusia: Trei grăniceri ruși s-au plimbat pe teritoriul NATO și au rămas în Estonia timp de 20 de minute
Salt tehnologic în Armata poloneză: Roboții tereștri intră oficial în prima linie. Ce pot face vehiculele „Goblin” și „Gnom”
Submarine B-271 Kolpino, Black Sea Fleet (photo by Andrey Brichevsky, 28 October 2019).
EXCLUSIV
Au apărut dovezile: Vopseaua trădează victima. Submarinul lovit de ucraineni e de fapt B-271 „Kolpino”, cel mai modern „ucigaș tăcut” al Flotei ruse din Marea Neagra
Taiwanul cotizează pentru propria securitate: Aproape 8 mii de rachete HIMARS, zeci de obuziere, drone - contracte în valoare de 11 miliarde
Generalul ucrainean Zalujnîi avertizează: Pericol de război civil în Ucraina. Milioanele de veterani, marea provocare post-conflict
Tancul K2 Black Panther produse de compania Hyundai Rotem. Sursa foto: Defence24.com.
EXCLUSIV
Polonia securizează licența pentru tancul K2 „Pantera Neagră”. Lecția de 6,5 miliarde de dolari pentru ambițiile blindate ale României
Arabia Saudită lansează prima navă de luptă, construită după modelul navelor americane Freedom-class LCS
pixel