Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Comandantul Forțelor Aeriene Ucrainene: Cei mai buni piloţi ucraineni mor în timp ce noi aşteptăm să primim avioane F-16
Forțele aeriene
Data actualizării:
Data publicării:
Generalul ucrainean Serhii Holubtsov, Şeful Comandamentului Forțelor Aeriene Ucrainene, a declarat pentru The Times că piloții ucraineni, care s-au aflat în această perioadă în SUA unde l-au fost evaluate abilităţile, ar fi apţi să piloteze avioane F-16 după mai puțin de șase luni de pregătire. Generalul Serhii Holubtsov face această precizare făcând trimitere la o evaluare pe care deja americanii ar fi făcută piloţilor ucraineni. De asemenea, trebuie să precizăm că cele șase luni de pregătire la care generalul ucrainean face referire că ar fi suficiente pentru piloţii ucraineni să piloteze F-16 reprezintă cu siguranţă perioada pentru pregătirea de bază şi nu pentru o pregătire în condiţii de luptă.  
Un Su-27 ucrainean decolează în spatele unui F-16C al Gărzii Naționale Aeriene din California, la o bază din Ucraina, în iulie 2011. Sursa Foto: Garda Națională Aeriană a SUA.
Un Su-27 ucrainean decolează în spatele unui F-16C al Gărzii Naționale Aeriene din California, la o bază din Ucraina, în iulie 2011. Sursa Foto: Garda Națională Aeriană a SUA.

Generalul Serhii Holubtsov a declarat pentru The Times că doi dintre piloții Forțelor Aeriene Ucrainene au revenit în Ucraina săptămâna trecută, după ce au fost supuşi unei evaluări riguroase în Statele Unite. De asemenea, Generalul Serhii a declarat că  Ucraina își pierde cei mai buni piloți militari în așteptarea F-16.

Forțele Aeriene Ucrainene au confirmat oficial, în urmă cu două săptămâni, prezența a doi piloți ucraineni în SUA. Informația a fost comunicata atunci în contextul nenumăratelor zvonuri cu privire transferul de avioane F-16 către Ucraina.

Sosirea primilor doi piloți a reprezentat o premieră, fiind pentru prima dată când piloții ucraineni au călătorit în Statele Unite pentru a le fi evaluate abilitățile de către instructori militari americani. Statele Unite au insistat să precizeze că nu este vorba de un antrenament specific pentru avioanele F-16, ci e mai mult un program ce implică un schimb de experiență.

Cert e că zvonurile privind avioane de luptă occidentale pentru Ucraina sunt tot mai multe, în pofida faptului că la nivel oficial Washingtonul neagă un astfel de transfer.

"Au petrecut trei săptămâni acolo și au fost instruiți pe un simulator F-16. Rezultatele au ieșit foarte bune: Piloții ucraineni pot învăța să zboare și să opereze sistemele de armament de pe F-16 în mai puțin de șase luni", a declarat generalul ucrainean Serhii Holubtsov.

În același timp, armata ucraineană subliniază că Ucraina avea nevoie de un număr mare de avioane de lupta de același tip.

,,Nu suntem stricți în privința unui anumit model, ci a caracteristicilor tehnice - dacă există alte platforme care pot deține și folosi aceeași muniție și au aceleași caracteristici [ca F-16], putem folosi acea platformă. Ne-am concentrat pe F-16 pentru că știm că există mai mult de 4.000 la nivel global - va fi ușor să le înlocuim și să obținem piese de schimb", a declarat Serhii Holubtsov, șeful aviației Forțelor Aeriene ale Ucrainei.



El a adăugat, de asemenea, că a avea diferite tipuri de avioane este costisitor. Ucraina ar dori să aibă unul sau maximum două tipuri, astfel încât întreținerea lor să fie rezonabilă și sustenabilă. Serhii Holubtsov a respins, de asemenea, îngrijorările cu privire la faptul că avioanele furnizate de Occident vor fi distruse rapid.

 

Cât de mult le-ar lua cu adevărat piloților ucraineni să treacă de la MiG-29 la F-16?

 

Analiştii militari ai publicaţiei The War Zone au realizat, la începutul lunii februarie, un interviu cu un pilot american de F-16, iar precizările pe care acesta le-a făcut nu prea coincid cu cele susţinute de generalul ucrainean Serhii Holubtsov.

Pilotul american precizează că F-16 este un avion relativ ușor de operat pentru Forțele Aeriene Ucrainene, dar este nevoie de câteva luni ca un pilot nefamiliarizat cu acest tip de aeronavă să poată zbura în siguranţă.

,,Sistemele sunt ușor de operat, avionul este ușor de pilotat și este foarte uşor de învățat. Viper-ul (n.r. F-16 Block 70/72) este o tranziție ușoară pentru un pilot de vânătoare experimentat, strict din punct de vedere al zborului, indiferent de tipul de aeronavă de pe care vine pilotul".

Cursul de bază complet pentru F-16, cunoscut și sub numele de ''Cursul B'', durează de obicei nouă luni pentru piloții abia ieșiți de pe băncile şcolilor de formare. În linii mari, acesta constă în cursuri academice, timp petrecut în simulatorul de zbor și zboruri reale. Pe lângă parcurgerea ''Cursului B'', unitățile de pregătire (FTU) ale U.S. Air Force organizează, de asemenea, cursuri de tranziție pentru piloții cu experiență pe alte avioane cu reacție - acestea sunt, de obicei, mult mai scurte decât ''Cursul B''.

În cazul Cursului B, o perioadă inițială de patru săptămâni de cursuri academice îi învață pe piloţi despre sistemele F-16 și despre procedurile de urgență. Acestea sunt urmate de aproximativ opt sesiuni de zboruri pe simulator, înainte de a trece la cabina unui F-16D cu dubla comanda pentru efectuarea unui minim de patru zboruri reale înainte de efectuarea primului zbor solo. 

Pentru piloții de vânătoare ucraineni cu experiență, trecerea la F-16 ar putea semăna cu un curs tipic de tranziție FTU, cunoscut sub numele de TX. Acesta se aplică în mod tradițional celor care trec de la un tip de aeronavă de luptă la altul. 

În plus, Serhii Holubtsov a declarat pentru The Times că experiența acumulată de piloții ucraineni permite scurtarea semnificativă a procesului de pregătire.

,,Abilitățile piloților au fost evaluate extrem de bine, iar aceștia erau piloți medii. Fiecare pilot este unic, așa că ar trebui să existe un plan de pregătire individual. Dar, după această evaluare, putem scurta semnificativ termenul în funcție de experiența anterioară a piloților ucraineni. Aceasta este o veste grozavă pentru noi", a declarat Serhii Holubtsov.

 

Efectuarea unui zbor în condiţii de luptă este cu totul altă poveste

 

,,Pentru un pilot cu aproximativ 500 de ore de experiență pe un avion de vânătoare occidental, dar care nu a mai zburat niciodată pe F-16 - cineva care face tranziția de la Hornet, de exemplu - fără pauze, lucrând în weekend-uri etc., are nevoie de 69 de zile pentru a învăța totul pentru a utiliza în siguranță un F-16 Viper", a comentat un instructor F-16 cu experiență pentru publicaţia The War Zone.

,,De asemenea, ar trebui să urmeze 210 ore de cursuri academice și între 10-20 de misiuni pe simulatoare. Nu poți face asta rapid - chiar și să faci două simulări pe zi înseamnă 10 zile la rând. Nu poți face așa ceva rapid. Așadar, aceste 69 de zile ar însemna că pilotul ar putea opera avionul în siguranță într-un mediu strict de antrenament tactic. Efectuarea unui zbor în condiţii de luptă este cu totul altă poveste", a spus instructorul.

,,Să intri în luptă împotriva unui Su-35, chiar și a unui Su-27 într-un spațiu aerian contestat - vorbim de ani de experiență. Nu poți face asta cu un pilot care a văzut totul o singură dată! Poți avea toate capacitățile avionului, dar dacă pilotul nu știe cum să îl folosească corect, atunci este inutil. Așa că pentru un pilot care vine de pe un MiG-29, care trebuie să învețe o PVI [interfață pilot-vehicul] nou-nouță, unde totul arată diferit, să folosească arme despre care doar a citit, să îi dai trei luni de pregătire și apoi să îl arunci în luptă - este o sarcină dificilă!", a mai precizat instructorul de F-16.

Publicația The Times subliniază că, în prezent, SUA nu oferă un răspuns clar la întrebarea privind transferul de avioane de vânătoare F-16 către Ucraina și precizează că, în prezent, aceasta nu este o prioritate în cadrul ajutorului militar acordat de Washington.

Pe de altă parte, Polonia și Slovacia au anunţat recent că vor oferii Ucrainei avioane de luptă MiG-29. Această decizie a fost dezbătută pe tot parcursul anului din cauza temerilor legate de o escaladare a conflictului cu Rusia.

 


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Un sfert de escadrilă. Bulgaria primește încă două avioane F-16, dar Forțele Aeriene nu îndeplinesc încă misiuni de protecție a spațiului aerian
"Puffy Neptune". Ucraina prezintă varianta 3 a rachetei de croazieră care a distrus nava Moskva
Se vinde „F-ul chinezesc” care a doborât primul Rafale din istorie. A doua țară din lume care cumpără avioane J-10 din China
Drone de război electronic, o "cărămidă" importantă pentru zidul de drone al NATO. "EW-UAS" se află în faza de teste
S-a „scurs” o imagine rară cu avionul rus Su-75 Checkmate. Deși caută să resusciteze Su-57, rușii par să insiste pentru un avion de generația a 5-a cu un singur motor
Cu ce reușesc ucrainenii să lovească rafinăriile Rusiei. Flamingo e ”bijuteria coroanei”, dar greul îl duce o dronă de 55 de mii de dolari
Putin: Dacă Trump livrează Tomahawk Ucrainei, va distruge relațiile cu Rusia
Europa, ”vizitată” iar dinspre Est: 25 de baloane meteorologice din Belarus au cauzat închiderea aeroportului din Vilnius
Rusia folosește în Marea Baltică tactici la limita războiului, acuză danezii / Kievul îi învață pe europeni cum să doboare dronele. ”Piloții de drone Sting au primit zeci de întrebări”
F-16 pakistaneze doborâte? India publică propriul bilanț, la câteva luni după scurtul război cu Pakistanul
Un model ce ar putea fi aplicat și de România? Ucraina țintește să devină „vioara întâi” în materie de drone, cu transfer tehnologic masiv din SUA
Se caută avioane Mirage 2000 pentru Ucraina. Un stat european spune că simte presiuni pentru a-și vinde flota de Mirage 2000
O nouă livrare în Europa de F-16 Block 70, cea mai modernă versiune a F-16. Jumătate din numărul de avioane comandate de Slovacia a fost bifat
,,Fantoma din cer'': De ce s-a întors F-117A Nighthawk, avionul de vânătoare retras de U.S. Air Force, și ce caută el lângă Mexic?
Aici este dovada că drone ruseşti au fost doborâte în spațiul aerian al NATO: Un F-35 olandez se mândrește cu reușita sa (FOTO)
Rușii folosesc o nouă armă: Bombă aeriană cu motor de pe AliExpress. Racheta de croazieră ”Banderol” poate fi lansată din drone
Avioane de luptă Gripen, ca și sosite în Ucraina? „Când le veți vedea în aer, veți înțelege”. Ucraina așteaptă încă un lot de F-16 și va deține o flotă occidentală mixtă
”400 de F-35 mătură cerul”. Gen. Kellogg, mesaj către europeni: Sunteți mai buni decât credeți; raportul față de Rusia e de 4 la 1
Într-un final primul IAR-99 modernizat de Avioane Craiova a zburat și va efectua trageri în poligon. Rămân însă semne de întrebare privind întârzierile record
Avioane suedeze Gripen: Secretele negocierilor dintre Ucraina și Suedia, dezvăluite indirect de prim-adjunctul ministrului ucrainean al Apărării
Au cu adevărat Statele Unite planuri pentru viitoare atacuri chirurgicale în Venezuela? Washingtonul ar avea pe masă opţiunea utilizării dronelor şi avioanelor de vânătoare
”Ajustăm producția fabricilor din rusia”: Uzina militară „Electrodetal B”, lovită de rachete de croazieră Neptune
Contraofensivă ieftină: Cum vânează militarii ucraineni de pe avioane Yak-52 roiurile de drone ruseşti Shahed (Video)
Danemarca a înregistrat un nou incident cu drone deasupra celui mai mare aeroport militar din țară
Rusia isterizează Europa cu ”operațiunea drona”: Germania și Danemarca spun că au suspiciuni de sabotaj și spionaj
„Rusia ne monitorizează sateliții”. Ministrul german al Apărării: Investim 41 de miliarde de dolari în programe spațiale
Rușii au spus „da”: Prețul salvării avionului Su-57 de către o mare putere mondială va fi accesul acesteia la codul sursă și la toate datele sensibile
SUA trimit F-16 pentru a intercepta patru avioane rusești Su-35 și Tu-95 în apropierea Alaskăi
Sfidarea a fost totală: Rușii au „salutat” avioanele F-35 cu aripile avioanelor MiG-31 în timpul incidentului fără precedent în care au intrat în spațiul aliat
Calm și decis în fața provocărilor: Cum trebuie interpretat răspunsul NATO la escaladarea rusă în spațiul aerian estonian

Ştiri Recomandate

Trump confirmă că retragerea parțială a trupelor SUA s-a luat în coordonare cu Casa Albă, dar afirmă că "Relația cu România este foarte bună"
IAR-99 Șoim. Sursă foto: Forțele Aeriene Române
EXCLUSIV
Privatizarea, ultima șansă pentru IAR-99 Șoim? Mișcare tectonică în industria românească: O companie, interesată de Avioane Craiova
Vânătorul de mine HMS Blyth din clasa Sandown. Foto: Royal Navy
EXCLUSIV
Gură de oxigen pentru Marina României: Încă un vânător de mine, în contextul în care 9 nave comerciale au fost avariate de mine marine în Marea Neagră
Șpagă pentru înzestrarea Armatei României: Ministrul Moșteanu a refuzat orice contact cu o persoană care a încercat să ofere 1 milion de euro pentru influență. Dosarul, pe masa DNA
Eurofighter vs. Rafale în „bătălia” pentru echilibrul strategic din Mediterană. Cum mută grecii după achiziția istorică a Turciei de 44 de avioane Eurofighter
Comisia Europeană a înăsprit regulile privind vizele pentru ruși
Ucraina a pulverizat un centru logistic vital al Rusiei (VIDEO): 1.000 de drone Shahed, distruse pe aeroportul din Donețk transformat în bază militară
Probleme pentru Lukoil în SUA: Vânzarea activelor, blocată de Departamentul Trezoreriei care a etichetat cumpărătorul Gunvor drept ”marionetă a Kremlinului”
Industrializarea Siberiei cu veterani din război. Propunerea lui Șoigu trădează colapsul demografic al Rusiei
Lavrov, în dizgrație după convorbirea telefonică eșuată cu Rubio? Kremlinul respinge speculațiile
Inovație după modelul Ucraina: Germania are o nouă armă anti-dronă. Sistemul Skyranger primește upgrade-ul mult aşteptat
Măcelul din Pokrovsk: Rusia își schimbă tactica și aruncă rezervele de elită în luptă, dar Ucraina transformă ofensiva într-un „cimitir al blindatelor”
Are Europa, de fapt, o armată? Studiul care arată deficitul uriaș de trupe și de ce depindem de SUA și de rezistenta Ucrainei pe front
Fake news major despre intrarea României în război. Ministrul Ionuț Moșteanu sesizează CNA și acuză o „formă de trădare morală” ce alimentează propaganda rusă
Jocul de-a războiul s-a terminat. Armatele viitorului se mută într-un spațiu virtual, un „metavers” militarizat
„America First” lovește Flancul Estic. Congresul SUA se revoltă împotriva retragerii trupelor din România, în timp ce NATO încearcă să calmeze spiritele
Photo source: NATO
EXCLUSIV
Să învățăm de la Ucraina: Flota de drone. Am. Pierre Vandier, Comandantul Suprem pentru Transformare: Am discutat și cu România. Modelul e deja testat și poate fi adus și în Marea Neagră
Fabrică de armament, sursă foto: Romarm
EXCLUSIV
Ce cumpărăm de cele 16 miliarde din SAFE? Și cum facem ca România să fie producătoare de arme, nu simplu client | Viorel Manole, directorul Patromil, la Obiectiv EuroAtlantic
Kazahstanul se alătură istoricelor Acorduri Abrahamice privind recunoașterea Israelului. Lovitură strategică cu manta a SUA în Asia Centrală, în fața Rusiei și Chinei?
Rușii au livrat un nou lot de Su-34, „calul de bătaie” al aviației în Ucraina. Câte avioane Su-34 au fost pierdute de la începutul invaziei
Pregătiri pentru vizita lui Erdogan? Ministrul de Externe, Oana Țoiu, vizită în Turcia unde a fost primită la Ankara de omologul ei
Rusia acuză că soldații ei sunt uciși în Ucraina de muniția și armamentul livrat de „fratele sârb”. Rușii arată pisica vecinilor noștri
Încă un pas în afara orbitei Moscovei: Sprijinită intens de Turcia, Armata azeră se aliniază la standardele NATO
„Țintă de mare valoare” lovită de ucraineni (FOTO/VIDEO). Cum a fost distrusă baza de drone Shahed din Donețk
„Reabilitare” pe frontul ucrainean? Ce se ascunde în spatele deciziei Marii Britanii de a trimite controversatele blindate Ajax
SUA vor stabili o prezență militară în Siria. Obiectivul e procesul de pace cu Israelul
„Pacea prin forță” a lui Mark Rutte: NATO cere industriei de apărare „supra-producție” pentru a depăși Rusia. Ce înseamnă „dividendul apărării” anunțat la București?
Mark Rutte anunță noua țintă strategică a NATO: 5% din PIB pentru Apărare. Președintele Dan: „Reînarmarea nu e o alegere, e o necesitate”
Nu mai au tehnologie: Cum a ajuns PAK DA, bombardierul rus al viitorului „victima” războiului din Ucraina. Scurgere masivă de documente
Mega-achiziție de aproiape 2 miliarde de euro: Croația își transformă armata cu tancuri Leopard și obuziere Caesar
NATO - Industry Forum 2025, la București. Mark Rutte și Nicușor Dan dau startul în ziua 2
Diplomația F-35: SUA, pe cale să spună „da” vânzării F-35 unei puteri cu capacitate de hegemon în regiune, un punct de cotitură în Orient
pixel