Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Comandantul Forțelor Aeriene Ucrainene: Cei mai buni piloţi ucraineni mor în timp ce noi aşteptăm să primim avioane F-16
Forțele aeriene
Data actualizării:
Data publicării:
Generalul ucrainean Serhii Holubtsov, Şeful Comandamentului Forțelor Aeriene Ucrainene, a declarat pentru The Times că piloții ucraineni, care s-au aflat în această perioadă în SUA unde l-au fost evaluate abilităţile, ar fi apţi să piloteze avioane F-16 după mai puțin de șase luni de pregătire. Generalul Serhii Holubtsov face această precizare făcând trimitere la o evaluare pe care deja americanii ar fi făcută piloţilor ucraineni. De asemenea, trebuie să precizăm că cele șase luni de pregătire la care generalul ucrainean face referire că ar fi suficiente pentru piloţii ucraineni să piloteze F-16 reprezintă cu siguranţă perioada pentru pregătirea de bază şi nu pentru o pregătire în condiţii de luptă.  
Un Su-27 ucrainean decolează în spatele unui F-16C al Gărzii Naționale Aeriene din California, la o bază din Ucraina, în iulie 2011. Sursa Foto: Garda Națională Aeriană a SUA.
Un Su-27 ucrainean decolează în spatele unui F-16C al Gărzii Naționale Aeriene din California, la o bază din Ucraina, în iulie 2011. Sursa Foto: Garda Națională Aeriană a SUA.

Generalul Serhii Holubtsov a declarat pentru The Times că doi dintre piloții Forțelor Aeriene Ucrainene au revenit în Ucraina săptămâna trecută, după ce au fost supuşi unei evaluări riguroase în Statele Unite. De asemenea, Generalul Serhii a declarat că  Ucraina își pierde cei mai buni piloți militari în așteptarea F-16.

Forțele Aeriene Ucrainene au confirmat oficial, în urmă cu două săptămâni, prezența a doi piloți ucraineni în SUA. Informația a fost comunicata atunci în contextul nenumăratelor zvonuri cu privire transferul de avioane F-16 către Ucraina.

Sosirea primilor doi piloți a reprezentat o premieră, fiind pentru prima dată când piloții ucraineni au călătorit în Statele Unite pentru a le fi evaluate abilitățile de către instructori militari americani. Statele Unite au insistat să precizeze că nu este vorba de un antrenament specific pentru avioanele F-16, ci e mai mult un program ce implică un schimb de experiență.

Cert e că zvonurile privind avioane de luptă occidentale pentru Ucraina sunt tot mai multe, în pofida faptului că la nivel oficial Washingtonul neagă un astfel de transfer.

"Au petrecut trei săptămâni acolo și au fost instruiți pe un simulator F-16. Rezultatele au ieșit foarte bune: Piloții ucraineni pot învăța să zboare și să opereze sistemele de armament de pe F-16 în mai puțin de șase luni", a declarat generalul ucrainean Serhii Holubtsov.

În același timp, armata ucraineană subliniază că Ucraina avea nevoie de un număr mare de avioane de lupta de același tip.

,,Nu suntem stricți în privința unui anumit model, ci a caracteristicilor tehnice - dacă există alte platforme care pot deține și folosi aceeași muniție și au aceleași caracteristici [ca F-16], putem folosi acea platformă. Ne-am concentrat pe F-16 pentru că știm că există mai mult de 4.000 la nivel global - va fi ușor să le înlocuim și să obținem piese de schimb", a declarat Serhii Holubtsov, șeful aviației Forțelor Aeriene ale Ucrainei.



El a adăugat, de asemenea, că a avea diferite tipuri de avioane este costisitor. Ucraina ar dori să aibă unul sau maximum două tipuri, astfel încât întreținerea lor să fie rezonabilă și sustenabilă. Serhii Holubtsov a respins, de asemenea, îngrijorările cu privire la faptul că avioanele furnizate de Occident vor fi distruse rapid.

 

Cât de mult le-ar lua cu adevărat piloților ucraineni să treacă de la MiG-29 la F-16?

 

Analiştii militari ai publicaţiei The War Zone au realizat, la începutul lunii februarie, un interviu cu un pilot american de F-16, iar precizările pe care acesta le-a făcut nu prea coincid cu cele susţinute de generalul ucrainean Serhii Holubtsov.

Pilotul american precizează că F-16 este un avion relativ ușor de operat pentru Forțele Aeriene Ucrainene, dar este nevoie de câteva luni ca un pilot nefamiliarizat cu acest tip de aeronavă să poată zbura în siguranţă.

,,Sistemele sunt ușor de operat, avionul este ușor de pilotat și este foarte uşor de învățat. Viper-ul (n.r. F-16 Block 70/72) este o tranziție ușoară pentru un pilot de vânătoare experimentat, strict din punct de vedere al zborului, indiferent de tipul de aeronavă de pe care vine pilotul".

Cursul de bază complet pentru F-16, cunoscut și sub numele de ''Cursul B'', durează de obicei nouă luni pentru piloții abia ieșiți de pe băncile şcolilor de formare. În linii mari, acesta constă în cursuri academice, timp petrecut în simulatorul de zbor și zboruri reale. Pe lângă parcurgerea ''Cursului B'', unitățile de pregătire (FTU) ale U.S. Air Force organizează, de asemenea, cursuri de tranziție pentru piloții cu experiență pe alte avioane cu reacție - acestea sunt, de obicei, mult mai scurte decât ''Cursul B''.

În cazul Cursului B, o perioadă inițială de patru săptămâni de cursuri academice îi învață pe piloţi despre sistemele F-16 și despre procedurile de urgență. Acestea sunt urmate de aproximativ opt sesiuni de zboruri pe simulator, înainte de a trece la cabina unui F-16D cu dubla comanda pentru efectuarea unui minim de patru zboruri reale înainte de efectuarea primului zbor solo. 

Pentru piloții de vânătoare ucraineni cu experiență, trecerea la F-16 ar putea semăna cu un curs tipic de tranziție FTU, cunoscut sub numele de TX. Acesta se aplică în mod tradițional celor care trec de la un tip de aeronavă de luptă la altul. 

În plus, Serhii Holubtsov a declarat pentru The Times că experiența acumulată de piloții ucraineni permite scurtarea semnificativă a procesului de pregătire.

,,Abilitățile piloților au fost evaluate extrem de bine, iar aceștia erau piloți medii. Fiecare pilot este unic, așa că ar trebui să existe un plan de pregătire individual. Dar, după această evaluare, putem scurta semnificativ termenul în funcție de experiența anterioară a piloților ucraineni. Aceasta este o veste grozavă pentru noi", a declarat Serhii Holubtsov.

 

Efectuarea unui zbor în condiţii de luptă este cu totul altă poveste

 

,,Pentru un pilot cu aproximativ 500 de ore de experiență pe un avion de vânătoare occidental, dar care nu a mai zburat niciodată pe F-16 - cineva care face tranziția de la Hornet, de exemplu - fără pauze, lucrând în weekend-uri etc., are nevoie de 69 de zile pentru a învăța totul pentru a utiliza în siguranță un F-16 Viper", a comentat un instructor F-16 cu experiență pentru publicaţia The War Zone.

,,De asemenea, ar trebui să urmeze 210 ore de cursuri academice și între 10-20 de misiuni pe simulatoare. Nu poți face asta rapid - chiar și să faci două simulări pe zi înseamnă 10 zile la rând. Nu poți face așa ceva rapid. Așadar, aceste 69 de zile ar însemna că pilotul ar putea opera avionul în siguranță într-un mediu strict de antrenament tactic. Efectuarea unui zbor în condiţii de luptă este cu totul altă poveste", a spus instructorul.

,,Să intri în luptă împotriva unui Su-35, chiar și a unui Su-27 într-un spațiu aerian contestat - vorbim de ani de experiență. Nu poți face asta cu un pilot care a văzut totul o singură dată! Poți avea toate capacitățile avionului, dar dacă pilotul nu știe cum să îl folosească corect, atunci este inutil. Așa că pentru un pilot care vine de pe un MiG-29, care trebuie să învețe o PVI [interfață pilot-vehicul] nou-nouță, unde totul arată diferit, să folosească arme despre care doar a citit, să îi dai trei luni de pregătire și apoi să îl arunci în luptă - este o sarcină dificilă!", a mai precizat instructorul de F-16.

Publicația The Times subliniază că, în prezent, SUA nu oferă un răspuns clar la întrebarea privind transferul de avioane de vânătoare F-16 către Ucraina și precizează că, în prezent, aceasta nu este o prioritate în cadrul ajutorului militar acordat de Washington.

Pe de altă parte, Polonia și Slovacia au anunţat recent că vor oferii Ucrainei avioane de luptă MiG-29. Această decizie a fost dezbătută pe tot parcursul anului din cauza temerilor legate de o escaladare a conflictului cu Rusia.

 


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

O companie rusă plătește o recompensă de 165.000 de dolari pentru doborârea primului avion de luptă F-16 al Ucrainei
„Primele vor putea fi desfășurate în doar câteva săptămâni”. Germania și Ucraina vor coopera în producția de drone și rachete cu rază lungă de acțiune
India și Pakistan, cursă a înarmărilor cu drone. Ultima confruntare militară a expus și cea mai mare problemă a UAV-urilor. „A fost de zece ori mai bine decât mă așteptam”
Au fost în aer peste 100 de avioane. De ce s-au oprit la timp India și Pakistanul?
Mai multe avioane F-16 ajung în Ucraina: Un impuls de putere dat forţelor aeriene ucrainene în contextul escaladării conflictului declanşat de Rusia
Ucraina are Mirage și F-16, viitoarea ei coloană vertebrală, dar un alt avion s-ar plia cel mai bine pe nevoile ei. E însă suspendat transferul
Atac de precizie efectuat de ucraineni în Kursk (Video): Un avion MiG-29 lovește cu o bombă AASM Hammer locul de unde ruşii lansau drone
NATO aduce cercetarea aeriană mai aproape de granițele Rusiei: În această vară, va fi testată lansarea dronelor strategice de la o bază militară din Finlanda
Provocări pe cerul european: Avioane de luptă poloneze au interceptat un bombardier rus Su-24 care efectua „manevre periculoase”. Rusia nu se mai ascunde și testează zilnic Alianța
Rușii pot detecta F-35, dar e oare suficient? SUA, urmărită încă de „norocul chior” al Serbiei care a doborât un F-117 Nighthawk „invizibil”
Pentagonul avertizează că rușii au pus rachete aer-aer cu focoase nucleare pe avioane MiG-31 și Su-35. Cât de eficiente ar fi împotriva unor ținte aeriene
B61-13, bomba nucleară finalizată de SUA cu un an mai devreme, va fi utilizată exclusiv de bombardierul de generația a 6-a B-21 Raider
IAR-99SM, scenariu de comedie. Întârzieri la întârzieri. La alte întârzieri. Avioane Craiova a cerut un nou grafic de livrare deși modernizarea avioanelor trebuia finalizată deja
Încep să vină avioanele pentru Escadrila 571 Aviație Vânătoare. Încă două F-16 au aterizat în România
Turcii accelerează dezvoltarea ”Kaan” care ar trebui să țină loc de F-35: Primele informații despre motorul autohton care va fi integrat pe avionul de generația a cincea
De ce bombardierul american B-52, care a debutat în perioada Războiul Rece, îngrijorează China mai mult decât avioanele stealth F-22 şi F-35?
O dronă NATO RQ-4D ar fi pierdut legătura cu baza în timp ce zbura în Marea Neagră. Rușii se laudă că ar fi fost „ajutată” de Armata rusă
Rușii merg la intimidare: Două bombardiere Tu-95MS au patrulat cu armament la bord, deasupra Mării Barents
Bază militară norvegiana Boda va găzdui un nou centru de comandă aeriană NATO, consolidând prezența aliată în Nordul Îndepărtat
Uite avionul, nu e avionul: După ce unda de șoc a anunțului noului avion de luptă F-55 a trecut, în SUA s-a așternut liniștea
Încă o țară din Flancul Estic vrea sisteme cu rază lungă împotriva rachetelor balistice rusești. În afară de PATRIOT, opțiunile sunt limitate
Ucraina discută despre sistemele Patriot cu oficialii companiei Raytheon: Suntem gata să investim în acest domeniu
„Connecting F-35”. Mai mult decât un avion: Un alt F-35 non-american, care a decolat din SUA, a partajat în zbor date clasificate
S-a copiat 1:1 până și racheta aer-aer americană AIM-120, tocmai lansată dintr-un MiG-29. Și nu China a copiat-o, surprinzător
Forțele Aeriene ale Ucrainei au confirmat pierderea unui avion F-16 şi oferă noi detalii: În timpul unei misiuni de luptă, pilotul a doborât trei ţinte inamice
Situaţia de securitate de la Marea Neagră, revine în atenţia SUA: După 11 luni de absență, dronele americane de cercetare RQ-48 Global Hawk au revenit 
Ucraina se concentrează pe F-16 și Gripen, un stat european scoate din joben avioane MiG-29 cărora aviația militară ucraineană nu le-ar spune „nu”
Pentagonul vrea să accelereze achiziția de F-35, loturile 18 și 19 totalizând circa 300 de avioane. F-urile 35 ale României ar putea fi printre acestea?
De ce a fost amânat un survol la joasă altitudine al unui bombardier american B-52, într-un stat aliat aflat în coasta Rusiei
Calitate dovedită în luptă? Succesul J-10C și rachetelor PL-15 împotriva Rafale ar putea propulsa vânzările de arme ale Chinei

Ştiri Recomandate

Trebuie oferite Ucrainei capabilități pentru a distruge fabricile rusești de drone - ministrul de externe al Letoniei
Fotografie ilustrativă: Donald Trump / flickr, Official White House Photo by Tia Dufour
EXCLUSIV
Este timpul ca Donald Trump să pună piciorul în prag în problema chestiunii rusești
Compania Lockheed Martin transformă eșecul în strategie cu planuri ambițioase de modernizare avioanelor F-35
Să nu fim luaţi prin surprindere! Statele europene membre NATO se pregătesc pentru un scenariu care nu mai pare imposibil: Reducerea prezenţei militare americane în Europa
100 de bombardiere B-21 nu ar fi de ajuns pentru Statele Unite: Presiuni tot mai mari asupra Pentagonului pentru a dubla miza în fața Chinei
Fostul comandant al trupelor SUA în Europa: Rusia este deja în război cu noi și vizează statele baltice. Următorul test: exercițiul militar Zapad 2025
Ce înseamnă iniţiativa germană ,,Punctul de Cotitură Istoric'': Proiect ambiţios pentru achiziționarea a 1.000 de tancuri Leopard 2
Experiment curajos la Kiev: zeci de drone Shaheed interceptate de UAV-uri ucrainene
Trump a vorbit cu Zelenski la o zi după Putin. Au discutat despre consolidarea apărării aeriene a Ucrainei
Ei au putut, noi nu. De ce Polonia a reușit ceea ce România nici nu visa în programul de F-16 și nu numai
România ar putea redeschide Consulatul de la Odesa. "Suntem în strânsă coordonare cu partenerii noştri ucraineni"
Serviciile olandeze de informații: Rusia lansează din drone arme chimice, folosite și în Primul Război Mondial
Beijingul "scapă", pe surse, mesajul principal transmis Europei de ministrul chinez de externe: "Nu ne putem permite ca Rusia să piardă în Ucraina"
Un tanc Leopard în timpul unui exercițiu militar NATO în Korzeniewo, nordul Poloniei. Sursa foto: Wojtek Radwanski/Getty Images.
EXCLUSIV
Ce poate învăţa România din noua Strategie de Securitate Națională a Poloniei? General polonez: În calitate de stat aflat la frontiera NATO, nu ne mai permitem o abordare pur defensivă
"A fost găsit sub fereastră". Continuă epidemia de sinucideri din Rusia; încă un oficial din Rusia a căzut de la etaj
Clivajul NATO | Statele Baltice sfidează axa franco-germană în privința renunţării la armamentul american: Securitatea nu poate aștepta
Colonel din Forțele Aeriene ucrainene, recrutat de soție în FSB. Sarcina sa era de a trimite coordonatele bazelor aeriene
Bătrânul F-22 Raptor e pariul SUA: Modernizări de zeci de milioane de dolari pentru a menţine superioritatea aeriană în fața Chinei
Exercitiu militar NATO in Estonia: Sursa foto: SHAPE - NATO Allied Command Operation/X.
EXCLUSIV
Rusia este o amenințare acută pentru Europa, pentru NATO, pentru întreaga lume civilizată: „Putin are nevoie de conflict, așa cum peștele are nevoie de apă”
După ce a vorbit la telefon cu Donald Trump, Vladimir Putin a lovit violent capitala Ucrainei cu drone și rachete balistice
Marina Britanică nu slăbește din ochi navele rusești: Submarinul “Novorossiysk”, monitorizat în Marea Nordului și Canalul Mânecii
F-urile României, umăr la umăr cu avioanele Eurofighter ale Aeronautica Militare pentru protejarea graniței NATO
Europa are încă o fabrică de componente F-35. Rheinmetall va produce anual peste 30 de secțiuni centrale de fuzelaj
Putin și Trump au avut o nouă discuție telefonică. Nu vom renunța la obiectivele noastre, i-a spus liderul de la Kremlin lui Trump
O companie din SUA va colabora cu Ucraina pentru producția în comun de drone
Ucrainenii au lichidat al unsprezecelea general rus. Locțiitorul șefului Forțelor Navale a fost ucis de un atac cu rachete
China avertizează UE cu privire la pericolul confruntării: „Nu ar trebui să ne considerăm rivali din cauza diferențelor dintre noi”
Să nu ajungem la voia întâmplări! Marea Britanie și Germania pregătesc un pact de apărare istoric, pe fondul temerilor legate de actuala politică SUA faţă de Europa
Robotul de luptă Type-X al Europei, echipat cu rachete franceze: Ce promite proiectul MARSEUS în contextul implementării autonimie strategice militare europene?
Cu sau fără sisteme ruseşti S-400, Turcia nu trebuie să primească F-35: Care sunt argumentele celor care se opun vânzării de avioane către Ankara
,,Spionul din Marea Baltică’’: Polonia a lansat la apă o navă SIGINT cu care vrea să redeseneze harta securității regionale în fața Rusiei
Grupul de companii românești E-INFRA devine partener strategic al Atlantic Council
pixel