Unicul portavion al Rusiei, bătrânul Amiral Kuznețov, o epavă uitată la cheu în portul Murmansk
Amiral Kuznețov, care este în prezent singurul portavion al Federaţiei Ruse, aflat la cheu de aproape trei ani în portul Murmansk pentru reparaţii capitale, pare că în ultimul an s-a deteriorat şi mai mult.
Judecând după imaginile din satelit publicate de publicația chineză Sohu, nu s-au făcut încă reparații pe unicul portavion al Rusiei, bătrânul Amiral Kuznețov, care este supus unor lucrări de mentenanță de la începutul lui 2017. Cu toate acestea, după cum se poate observa în imagina ataşată, în mai puţin de un an de zile, puntea portavionului a ruginit, astfel încât a devenit vizibilă chiar și din satelit, precizează Uawire.org.
Din imaginile din satelit, publicate de sursa citată, reiese că nu există progrese reale în repararea portavionului Kuznețov, ba chiar şi chinezii s-s-au declarat surprinşi de cât de repede a ruginit putea navei.
Care sunt interesele chinezilor cu privire la starea actuală a portavionului rusesc, nu avem de unde să ştim, dar imaginile din satelit, prezentate de publicația chineză Sohu, au făcut deliciul publicului.
Anterior, agenția rusă de știri TASS a precizat că șantierul naval Zvezdochka din Murmansk, unde nava se află pentru reparații, a deschis o licitație pentru vopsirea părţii exterioare a portavionului, lucrare care se preconizează că va fi finalizată până la 1 septembrie 2022. Peste 250 de milioane de ruble ( 3,4 milioane USD) au fost alocate pentru această lucrare de întreţinere. Licitația s-a încheiat pe 20 mai. Conform serviciului de presă al șantierului naval, este de așteptat ca portavionul să se alăture marinei rusești în 2022.
Până când va reveni portavionul Amiral Kuznețov în dotarea Forţelor Navale Rus, trebuie să amintim că la sfârşitul anului 2019, acesta a luat foc. Amiralul Kuznețov a mai fost avariat şi în toamna anului 2018 când docul plutitor în care era ancorat s-a scufundat în urma unei defecțiuni a alimentării cu energie electrică, cauzând căderea unei macarale pe puntea portavionului. Mai mulți muncitori de la atelierul de reparații a ambarcațiunii militare au fost răniți în acel incident. În plus, puntea de decolare / aterizare a navei a fost grav avariată, apărând o gaură de 4×5 metri.
Amiral Kuznețov, singurul portavion al Rusiei
Amiral Kuznețov este nava amiral a flotei rusești și singurul portavion din dotarea marinei, iar conform catalogării interne este un crucișător greu purtător de avioane. A intrat în serviciu în 1991.
De-a lungul timpului a purtat mai multe nume: Riga, Leonid Brejnev, Tbilisi, fiind în cele din urmă botezat după amiralul flotei URSS, Nikolai Gherasimovici Kuznețov.
Este prima navă de acest fel, care a dat și numele clasei: clasa Kuznețov. Cea de a doua navă din această clasă a fost Varyag, care după dezmembrarea Uniunii Sovietice a ajuns în posesia Ucrainei, care apoi a vândut-o Chinei pentru a fi transformată în hotel plutitor.
În 1997 a intrat în reparații capitale, întorcându-se în serviciu în 1998. În ciuda problemelor tehnice, oficialii ruși vor ca portavionul Kuznețov să rămână în serviciu până cel puțin în anul 2030.
Amiral Kuznețov are o lungime de 302,3 metri, are un deplasament de 58.000 de tone și un echipaj de 2.626 de oameni. La bordul navei încap 26 de aparate de zbor - 13 avioane Su-33, 2 Su-25 UTG și 11 elicoptere. Kuznețov este propulsat de opt motoare diesel care dezvoltă 200.000 de cai-putere, se deplasează cu o viteză de până la 54 km/h și are o autonomie de 15.700 de kilometri.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News