Anunț surpriză al unei țări importante din Europa: 200 de piloți ucraineni au fost instruți deja și așteaptă să lupte pe avioane F-16
Numărul anunțat de tineri piloți ucraineni instruiți depășește cu mult numărul oficial cunoscut de avioane de luptă promise Ucrainei. Forțele Aeriene ale Ucrainei sunt cu un pas mai aproape să depăşească unul dintre obstacolele cu care se confrunta în calea primirii mai multor avioane de luptă occidentale. Pentru că atunci când a venit vorba de transferul avioanelor F-16 către Ucraina, una dintre probleme a fost, într-adevăr, formarea piloților pentru aceste aeronave.
Un nou grup de piloți ucraineni a terminat cursurile de pregătire elementară în domeniul aeronautic ale RAF. Următorul pas este pregătirea avansată pentru avioane cu reacție și trecerea la F-16. Sursa foto: Ukrainian Air Force.
Ucraina s-a confruntat cu o lipsă de locuri libere în centrele de formare, care a fost agravată de necesitatea de a recalifica piloți de luptă cu experiență pentru un alt avion și de necesitatea de a vorbi fluent limba engleză, nu doar engleza „tehnică aeronautică”.
Dar, în paralel cu formarea piloților cu experiență, a existat un alt program de formare pentru absolvenții Universității Forțelor Aeriene din Harkov, care a avut loc în Marea Britanie. Acesta durează doi ani, după cum a precizat Comandamentul Forțelor Aeriene Ucrainene, menționând că tinerii piloți învață terminologia aviatică în limba engleză și sunt instruiți pe aeronave ușoare.
Și ministrul britanic al apărării, Luke Pollard, a anunțat azi că Marea Britanie a instruit deja 200 de specialiști ucraineni și că „în curând acești piloți vor pilota avioane ucrainene F-16”.
Deci, evident, vorbim despre tineri piloți care au urmat imediat un curs complet de pregătire într-o școală de zbor occidentală, de la zero. Dar, desigur, aceștia nu sunt încă piloți pregătiți care să poată urca în cabina unui F-16 și să înceapă să zboare în misiuni de luptă.
Dacă ne uităm la programul oficial de zbor al U.S. Air Force pentru piloții de F-16, cadeții trebuie mai întâi să dobândească experiență de zbor pe avioane de antrenament cu reacție.
În timp ce în Regatul Unit, piloții ucraineni se antrenau nu numai pe avioane cu elice G 115, ci și pe avioane cu reacție Alpha Jet, un cadet ar trebui să urmeze doar 1,5-2 luni de antrenament pe avionul de antrenament pentru luptă AT-38. Dacă nu are experiență în pilotarea avioanelor cu reacție, atunci va trebui să mai zboare încă 7 luni pe aeronave T-38, configurate exclusiv pentru antrenament.
Abia după aceea începe cursul standard de pregătire pe F-16, care durează 9 luni în versiunea de bază și până la 12 luni cu cursuri suplimentare, cum ar fi spargerea apărării aeriene. În același timp, se știe că, în Europa, cursul de pregătire de bază este puțin mai scurt - 8 luni.
Acest lucru este evidențiat de calendarul de formare a piloților la centrul nou înființat în România. În același timp, după cum s-a anunțat oficial, piloții ucraineni vor fi instruiți atât în SUA, după ce au fost puse la dispoziţie mai multe locuri în centrele de pregătire decât înainte, cât și în România.
Dar cel mai important lucru este că Forțele Aeriene Ucrainene rezolvă problema personalului militar. Aceasta include 200 de noi tineri piloți numai din Marea Britanie, pe lângă acei piloți ucraineni care au terminat deja sau termină pregătirea pentru F-16.
Iar 200 de piloți, deși vorbim de un echipaj format din două persoane pentru fiecare aeronavă, este mult mai mult decât numărul maxim cunoscut de avioane F-16 și Mirage 2000-5 și mult mai aproape de nevoia actuală declarată a Ucrainei de avioane de luptă - 128 de aeronave. Și având în vedere că o astfel de pregătire costă o mulțime de bani, este puțin probabil ca Londra să instruiască piloți ucraineni doar de dragul instruirii.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News