Un inginer român din Iași, produce la AE Electronics din Bacău, un cip pentru mersul în formație al navelor fără echipaj. Comanda a fost făcută de Agenția Spațială Europeană.
Puțină lume știe ce densitate de IQ pe metru pătrat se află la Bacău. Da, ați auzit bine, în România. Într-o clădire de 5.000 de metri pătrați, situată în apropierea Aeroportului George Enescu din Bacău se află sediul AE Electronics, subsidiară a Elbit Systems. În această unitate deschisă în anul 1998, cei 275 de angajați, conduși de directorul general Carmen Baston produc echipamente pentru industria aeronautică militară care 100% iau calea exportului. Primele comenzi au constat în modernizarea avionului MiG-21 care a devenit MiG-21 LanceR. Aici, acum, sunt cercetate, dezvoltate și fabricate de la cabluri și echipamente de cabluri până la cipuri și display-uri pentru avioanele și elicopterele din generația a V-a. Anual sunt livrate peste 100.000 de echipamente care ajung la companii precum Boeing, Airbus, Northrop Grumman sau Sikorsky.
Așa se face că elicopterele UH-60 Blackhawk, CH-47, CH-53, H-145, H-175, Mi - 24, Mi-17 sau avioanele T-38, C-17 și T-50 ori drona Hermes 900 conțin echipamente fabricate la Bacău. Poate cele mai importante, fără de care o aeronavă nu poate sta în aer. "Acum am trecut de la Avionics la Tankionics. Altfel spus echipamentele de pe aeronave sunt folosite pe echipamentele terestre, respectiv display-urile și echipamentele electronice", a declarat Carmen Baston, care din anul 1998 este directorul general al societății.
Paul Mihai Pușcașu, doctor în electronică ne-a declarat că în prezent lucrează la un proiect pentru Agenția Spațială Europeană. "Proiectul se numește Proba 3 și are ca rol studiul și demonstrarea zborului în formație a doi sateliți care sunt menținuți la o distanță de câteva sute de metri dar cu o precizie de câțiva milimetri. Contribuția companiei AE Electronics la acest proiect este de a proiecta și de a asambla două tipuri de plăci care împreună cu un ansamblu opto-electronic formează un instrument numit coronagraf, ansamblu care propriu-zis va filma și va analiza atmosfera și corona soarelui. Zborul în formație este o operație tehnică prin care două sau mai multe nave fără echipaj zboară fără a se abate de la un traseu dat".
Foto: Paul Mihai Pușcașu
Odată dezvoltat acest proiect plăcile electronice vor fi montate și pe sistemele aeriene fără pilot pentru zborul în formație.
Vezi și: Airbus a prezentat un proiect Top Secret, drona LOUT, nedetectabilă radar
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News