Forţele Aeriene ale SUA au consemnat la sol toate aeronavele de transport C-130H: Au fost identificate fisuri la nivelul elicelor
Forțele Aeriene ale SUA au decis să consemneze la sol avioanelor de transport C-130H din cauza unor fisuri descoperite la nivelul elicelor. Este vorba despre 116 din cele 128 de aeronave C-130H care folosesc în prezent modelul de elice 54H60, iar aeronavele care pot fi operate în regim normal sunt cele echipate cu noile modele de elice NP2000 cu opt pale.
Potrivit publicaţiei Defense News, care a primit o confirmare oficială din partea U.S. Air Force, avariile la elicele avioanelor de transport C-130H au fost descoperite în urmă cu mai bine de o săptămână la una dintre aeronavele care era supusă lucrărilor de mentenanţă la centrul logistic aerian Warner Robins.
Imediat după aceea, au fost verificate elicele altor aeronave aflate în reparații, ceea ce a dus la descoperirea a altor două cazuri.
Decizia de a verifica toate aeronavele C-130H a fost luată marți de către comandamentul U.S. Air Force, iar acum aceste verificări continuă. În plus, față de flota de avioane militare de transport, a fost afectată și flota de aeronavele pentru misiuni speciale opt MC-130H Combat Talon și șapte EC-130H Compass Calls.
În prezent, se lucrează la inspectarea tuturor elicelor și la înlocuirea celor care sunt deteriorate. Nu se cunoscut cu exactitate cât timp ar dura verificarea şi consemnarea la sol a tuturor aeronavelor C-130H.
Nu este pentru prima dată când flota de C-130 Hercules este consemnată la sol. În 2019, o astfel de decizie a fost luată pentru 60 de aeronave care au aveau elicele fabricate înainte de 1971. Apoi a fost nevoie de câteva săptămâni pentru a le înlocui.
Trebuie amintit că, la sfârșitul lunii iulie, Forțele Aeriene ale SUA au luat o decizie radicală de a verifica toate avioanele F-35 și F/A-18, precum și alte aparate care folosesc scaune ejectabile de la compania britanică Martin-Baker.
U.S. Air Force a consemnat la sol majoritatea flotei sale de avioane F-35 Joint Strike Fighter, din cauza unei componente defecte - cartușele propulsoare din componența sistemelor de ejectare - care ar fi putut împiedica pilotul să se catapulteze în siguranță din aeronavă în caz de urgență.
Cartușele reprezintă componenta sistemului de catapultare care explodează pentru a propulsa scaunul pilotului și determină parașuta să se deschidă.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News