Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
India semnează convenția de la Hong Kong pentru reciclarea navelor comerciale
Strategica
Data actualizării:
Data publicării:
Lansarea unei noi nave comerciale este un eveniment cu ceremonii elaborate, unde tradiționala sticlă de șampanie trebuie spartă în sunete de fanfară. Nimeni însă nu vede evenimentul de final al unui vas scos din uz și trimis la dezmembrare.
EXCLUSIV

Pentru acest moment nu sunt de loc prevăzute muzici, iar industria este la fel de gri ca şi tăierea în bucăți a unui petrolier. Mai nimeni nu cunoaște că practica controversată de „plajare", în care navele sunt eșuate intenționat pe plaje, adesea în țări precum India, Pakistan și Bangladesh și demontate în zone îndepărtate, continuă să producă victime și daune mediului. Iar cifra de afaceri ale acestei industrii sunt enorme. Muncitorii, unii sub minori, riscă vătămări grave și expunerea la azbest, metale grele și gaze inflamabile. Îmbrăcămintea și echipamentele de protecție pot fi absente sau inadecvate.

Pentru ca aceste practici să înceteze iar una dintre cele mai necunoscute industrii ale lumii, cea de reciclare a navelor maritime să devină nu numai ecologică dar și legală, a fost votată convenția de la Hong Kong. Iată că una din principalele puteri maritime ale lumii, India, după un deceniu de la apariția convenției propune intrarea ei în vigoare. Cabinetul indian a aprobat „Proiectul de lege privind reciclarea navelor, 2019" și aderarea la Convenția internațională din Hong Kong pentru reciclarea sigură și ecologică a navelor. Prin această decizie, India a devenit prima putere economică majoră de pe piața de reciclare a navelor care ratifică un proiect la scară globală.

„Convenția internațională din Hong Kong pentru reciclarea sigură și ecologică a navelor" a fost adoptată de Organizația Maritimă Internațională (OMI) în 2009. Convenția nu este încă în vigoare, deoarece nu a fost ratificată de 15 națiuni, reprezentând 40% din transportul mondial de comercianți cu tonaj brut (capacitate) și un volum maxim anual de reciclare a navelor de cel puțin 3% din cantitatea combinată a ţărilor.

Tratatul poate intra în vigoare la 24 de luni după îndeplinirea a trei criterii separate

Trebuie să fie ratificat de 15 state - dar aceste state trebuie să reprezinte 40% din transportul mondial de comercianți în tonaj brut și un volum maxim anual de reciclare a navelor (în ultimii 10 ani) de cel puțin 3% din tonajul lor brut combinat. Aderarea oricărei puteri maritime poate îndeplini prima și a doua condiție, dar a treia condiție va fi îndeplinită doar atunci când două dintre cele patru țări majore de reciclare a navelor - India, Bangladesh, China și Pakistan - aderă.

Atunci când Germania a aderat la tratat în iulie a acestui an ca al 13-lea stat contractant, a reprezentat 29,42 la sută din cantitatea de transport maritim din comerțul mondial, doar 10,58% din totalul necesar pentru a satisface a doua condiție. Când India va adera la tratatul OMI, după aprobarea parlamentului său, va deveni cel de-al 14-lea stat contractant care va ratifica Convenția din cele 15 necesare, conform primelor dintre cele trei condiții pentru ca aceasta să intre în vigoare. De aceea, specialiștii consideră că aderarea Indiei va ajuta la îndeplinirea celei de-a treia condiții a convenției. Dacă dintre celălalte mari puteri maritime din domeniul dezmembrării navelor uzate, una singură - China sau Bangladesh - aderă acum la tratat, acesta va intra imediat în vigoare la nivel global.

De la semnarea convenției în 2009, India a reprezentat cheia pentru deblocarea intrării în vigoare a acesteia

Înainte de aprobarea cabinetului, mai mult de 77 de șantiere aflate la Alang, în districtul Bhavnagar din Gujarat – locul celor mai mari întinderi de plaje de tăiere și reciclare a navelor - și-au modernizat voluntar tehnologia, pentru a se conforma standardele convenției (HKC) și sunt certificate printr-o declarație de conformitate emisă de trei actori mondiali recunoscuţi pentru intransigența lor, Convenția NK japonez, RINA din Italia și IRClass-ul Indiei.

Proiectul de lege indian impune facilităților de reciclare a navelor să obțină autorizația de funcționare și numai șantierele autorizate vor avea voie să importe nave pentru reciclare. Planurile de reciclare specifice navei (SRP) vor trebui să fie pregătite pentru navele care sunt retrase din activitate, iar acestea vor trebui să obțină un „Certificat gata de reciclare" în conformitate cu HKC.

India va continua să accepte metoda de eșuare forțată a navelor pentru demontarea și reciclarea lor, metodă care este adesea criticată pentru aspectele sale de securitate și sănătate laxe. În conformitate cu metoda plajelor, navele sunt mai întâi împământate și apoi demontate. Convenția de la Hong Kong nu interzice demontarea navelor vechi prin metoda planării, dar acest lucru nu este permis în conformitate cu normele UE. Niciunul dintre șantierele de reciclare din Asia de Sud nu este aprobat și nu se află pe lista șantierelor agreate de către Uniunea Europeană (UE).


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Lovitură strategică a Ucrainei: SBU anunță că, de la începutul anului, a distrus 48% din totalul sistemelor „Panțir” ale Rusiei
Zelenski: Agențiile de spionaj ale Ucrainei au distrus lăudata rachetă “Oreshnik” a lui Putin în adâncimea teritoriului rusesc
Finlanda ridică miza la granița cu Rusia. 15.000 de soldați, inclusiv aliați NATO, simulează „condiții de război” într-un mesaj direct pentru Moscova
Orele regimului Maduro sunt deja numărate? Statele Unite au identificat deja ținte militare în Venezuela iar o campanie aeriană împotriva acestora pare iminentă
Rusia a folosit în Ucraina racheta de croazieră 9M729, care a provocat retragerea SUA din Tratatul INF
Divizia 101 Aeropurtată a SUA, aflată la Mihail Kogălniceanu
EXCLUSIV
Tabloul global de securitate: De ce au fost retrași și unde vor merge militarii americani din România?
Ecouri ale războiului din Ucraina. Kievul își închide ambasada la Havana din cauza "complicității" Cubei în agresiunea rusă
Mobilitate militară accelerată: UE și NATO refac infrastructura pentru a facilita deplasarea convoaielor grele pe flancul estic
"Arme fantomă" în era digitală: O nouă amenințare de securitate se naște pe Facebook și Discord
Trump a ordonat Pentagonului să reia imediat testele nucleare americane
ANALIZĂ: De la minele din Congo la cripto. Sistemul financiar ilicit din China care susține economiile de război din Africa
România, un „aliat puternic” ignorat! Lideri republicani de top denunță retragerea brigăzii SUA din ţara noastră: „Un semnal greșit transmis Rusiei”
Războiul declarațiilor pe axa Bruxelles-Moscova. Ministrul belgian al Apărării: „Dacă Putin atacă NATO, ștergem Moscova de pe hartă”
Test la frontiera NATO. Trupele americane din Estonia au doborât o dronă misterioasă lângă o bază strategică, la un pas de Rusia
Câți soldați aliați rămân în România după retragerea unei părți a americanilor. Moșteanu: Așteptarea de a avea armate întregi străine pentru a ne apăra e nerealistă
MApN confirmă oficial! SUA retrag o parte din trupele staționate în România. Ministrul Moșteanu va ieși într-o conferință de presă
Prelucrarea țițeiului la câmpul petrolier Yuzhno-Surgutskoye al companiei Rosneft. Sursa foto: TASS.
EXCLUSIV
Lecția germană a lucrului neterminat: Berlinul cere „scrisoare de consolare” de la SUA pentru activele rusești pe care nu le-a confiscat complet
Axă anti-Kiev în Uniunea Europeană. Ungaria vrea să blocheze ajutorul pentru Ucraina alături de Slovacia și Cehia
Avertismentul Finlandei: „China privește”. Înfrângerea Rusiei în Ucraina, vitală pentru a descuraja Beijingul
,,Războiul Rece al AI'' se joacă acum pe piața neagră: China continuă să folosească cipuri Nvidia H100 pentru dezvoltarea unor drone militare autonome
Războiul definit de software: Viitoarele conflicte militare se vor purta între roiuri de drone "pilotate de algoritmi"
Burevestnik: De ce „arma invincibilă” a Rusiei este, de fapt, un bluff radioactiv și un pericol global
Backup dacă SUA se retrag: O nouă „uniune nucleară” în Europa, pentru descurajarea Rusiei? Marea Britanie și Germania trebuie să aibă o strategie nucleară comună
Norvegia avertizează că Rusia își consolidează flota nucleară în apropierea Cercului Arctic
Mesaj pentru Trump: Bombardiere chineze H-6K au survolat împrejurimile Taiwanului, chiar înainte de întrevederea președintelui SUA cu Xi
SUA au împânzit coasta Venezuelei cu o întreagă flotă: După portavionul Gerald Ford, în regiune ajunge și un distrugător din clasa Arleigh Burke cu sistem anti-rachetă Aegis
Trageri reale efectuate de Armata României. Sursă foto: MApN
EXCLUSIV
România în fața unei noi ordini industriale de apărare. Lecțiile EDIP pentru o țară periferică
Avertisment de pe scena Forumului Aspen-GMF București. Lordul McConnell: „Urmează o nouă eră de instabilitate globală”
Capacitatea de apărare a NATO, confirmată de generalul Dorin Toma: Vă pot spune cu toată convingerea că putem respinge orice potențială agresiune asupra României
Primul transport China - Europa pe traseul nordic a durat jumătate din timpul pe ruta clasică (VIDEO). “Drumul Mătăsii de Gheață” trece însă prin Rusia

Ştiri Recomandate

Lynx se pare că ar fi marele câștigător în bătălia viitoarei mașini de luptă a României. Ar urma clarificări privind producția în România dacă alegerea se confirmă
Indiciul care a dat China de gol: Portavionul pe care tocmai îl construiește va fi nuclear. China intră într-un club select unde doar două țări mai sunt
Comisia Europeană, miliarde suplimentare pentru Ucraina. Nordicii și balticii plusează și cumpără arme americane de 500 de milioane de dolari, prin mecanismul PURL
Nu e nevoie de ruși: Europenii își „prăbușesc” singuri viitorul avion de generația a 6-a. De la „nemții nu pot construi singuri peste noapte un avion” la „francezii sunt liberi să plece”
”Zidul dronelor”, dezvoltat de NATO, perfecționat pe front. Dronele interceptoare care ajung în Ucraina, eficiență 100%, dar trebuie ”antrenate” la fiecare câteva săptămâni
Cine clipește primul? Ursula von der Leyen: „Putin crede că poate rezista mai mult decât noi. Greșește” UE a deblocat un nou ajutor pentru Ucraina
Crimeea nu e impenetrabilă. Gen. Mîndrescu: Avem ac pentru cojocul sistemului A2/AD. Dar românii ar fi rezistat ca societate precum ucrainenii? Ar fi bine să nu ne mințim
SUA vor apăra Europa de Est de un atac al Rusiei. Rubio clarifică și la ce se referă ”testarea capacităților nucleare” anunțată de Trump
Premierul R. Moldova: Am avut recent o exprimare ruptă din context. România e strânsă legată de soarta noastră
O nouă oprire pentru Su-57E. Rușii continuă „ofensiva” să-și vândă avionul de generația a 5-a, după ce le-a luat ani să spargă gheața
Mesajele tulburătoare ale lui Epstein către ruși: Puteți afla mai multe despre Trump discutând cu mine
Răspunsul UE la războiul hibrid al Rusiei: De ce noul „serviciu de informații” al Bruxelles-ului creează mai multe probleme interne decât rezolvă
Trump a promulgat legea care opreşte cea mai lungă paralizie bugetară din istoria SUA
Studiu: Riscul de blackout și reziliența energetică. Implicații asupra securității naționale
Inovația născută din disperare: Sting, drona FPV care a devenit coșmarul dronelor Shahed. Poate Ucraina câștiga războiul de uzură tehnologică?
Un bombardier american B-52H a îndeplinit misiuni specifice în spațiul aerian al Estoniei, la numai 50 de kilometri de granița Rusiei
Rușii au finalizat crearea ,,trupelor de sisteme fără pilot''. Oficiali ucraineni afirmă că Rusia a copiat abordările de succes ale Ucrainei în acest domeniu
Vecinii înnoiesc flota, noi ne scufundăm în birocrație. Cum reușește Bulgaria să testeze fregate noi, construite acasă, în timp ce România încă face calcule
Surse africane: EAU finanțează "Corpul African" al Rusiei și își asigură un punct de sprijin vital în Republica Centrafricană pentru a susține războiul din Sudan
Armata rusă. Foto: Ministerul Apărării din Rusia
EXCLUSIV
„Războiul din Umbră” este deja aici. Fost comandant NATO avertizează asupra noii strategii de sabotaj a Rusiei: de la drone la „flote fantomă”
Situație critică la Pokrovsk: Peste 300 de militari ruși au intrat deja în oraș, iar retragerea ucrainenilor pare o chestiune de timp
Operațiunea Midas. Scandalul uriaș de corupție din Ucraina ia amploare. Ministrul Justiției a fost demis
Turcia prezintă primul obuzier autopropulsat produs în țară. T-155 TTA vrea să concureze Caesar și RCH 155
Strategia Națională de Apărare. Nicușor Dan: ”Cine nu reușește să facă saltul tehnologic, va fi penalizat”
Nu se poate fără petrolul rusesc, "o narațiune complet falsă". Croația îl acuză pe Orban că a dezinformat Casa Albă
Venezuela se pregătește pentru un atac american. Ce arme rusești folosește
Președintele Columbiei a ordonat suspendarea schimbului de informații cu SUA
SUA continuă monitorizarea Peninsulei Crimeea și a bazei navale Novorossiysk. Spațiul aerian al României utilizat intens în operațiunile americane
Un aliat NATO se înarmează împotriva altui aliat NATO: Grecia cere de la Statele Unite rachete AIM-120D pentru F-35 ca să anuleze avantajul strategic al Turciei
De la beneficiar de ajutor la partener strategic: Analiza „Drone Deal” care pune Ucraina în rol de inovator militar pentru SUA
Sistem Patriot, Ministerul slovac al apărării / Kinzhal, Russian Federation MoD
EXCLUSIV
De ce Ucraina cere mai multe sisteme Patriot deși sunt informații privind scăderea eficienței acestora contra rachetelor Kinjal
Un „oraș” al dronelor Shahed (FOTO). Sateliții au surprins complexul militar mamut pe care Rusia l-a ridicat în timp record pentru a copleși defensiva Ucrainei
pixel