Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
India semnează convenția de la Hong Kong pentru reciclarea navelor comerciale
Strategica
Data actualizării:
Data publicării:
Lansarea unei noi nave comerciale este un eveniment cu ceremonii elaborate, unde tradiționala sticlă de șampanie trebuie spartă în sunete de fanfară. Nimeni însă nu vede evenimentul de final al unui vas scos din uz și trimis la dezmembrare.
EXCLUSIV

Pentru acest moment nu sunt de loc prevăzute muzici, iar industria este la fel de gri ca şi tăierea în bucăți a unui petrolier. Mai nimeni nu cunoaște că practica controversată de „plajare", în care navele sunt eșuate intenționat pe plaje, adesea în țări precum India, Pakistan și Bangladesh și demontate în zone îndepărtate, continuă să producă victime și daune mediului. Iar cifra de afaceri ale acestei industrii sunt enorme. Muncitorii, unii sub minori, riscă vătămări grave și expunerea la azbest, metale grele și gaze inflamabile. Îmbrăcămintea și echipamentele de protecție pot fi absente sau inadecvate.

Pentru ca aceste practici să înceteze iar una dintre cele mai necunoscute industrii ale lumii, cea de reciclare a navelor maritime să devină nu numai ecologică dar și legală, a fost votată convenția de la Hong Kong. Iată că una din principalele puteri maritime ale lumii, India, după un deceniu de la apariția convenției propune intrarea ei în vigoare. Cabinetul indian a aprobat „Proiectul de lege privind reciclarea navelor, 2019" și aderarea la Convenția internațională din Hong Kong pentru reciclarea sigură și ecologică a navelor. Prin această decizie, India a devenit prima putere economică majoră de pe piața de reciclare a navelor care ratifică un proiect la scară globală.

„Convenția internațională din Hong Kong pentru reciclarea sigură și ecologică a navelor" a fost adoptată de Organizația Maritimă Internațională (OMI) în 2009. Convenția nu este încă în vigoare, deoarece nu a fost ratificată de 15 națiuni, reprezentând 40% din transportul mondial de comercianți cu tonaj brut (capacitate) și un volum maxim anual de reciclare a navelor de cel puțin 3% din cantitatea combinată a ţărilor.

Tratatul poate intra în vigoare la 24 de luni după îndeplinirea a trei criterii separate

Trebuie să fie ratificat de 15 state - dar aceste state trebuie să reprezinte 40% din transportul mondial de comercianți în tonaj brut și un volum maxim anual de reciclare a navelor (în ultimii 10 ani) de cel puțin 3% din tonajul lor brut combinat. Aderarea oricărei puteri maritime poate îndeplini prima și a doua condiție, dar a treia condiție va fi îndeplinită doar atunci când două dintre cele patru țări majore de reciclare a navelor - India, Bangladesh, China și Pakistan - aderă.

Atunci când Germania a aderat la tratat în iulie a acestui an ca al 13-lea stat contractant, a reprezentat 29,42 la sută din cantitatea de transport maritim din comerțul mondial, doar 10,58% din totalul necesar pentru a satisface a doua condiție. Când India va adera la tratatul OMI, după aprobarea parlamentului său, va deveni cel de-al 14-lea stat contractant care va ratifica Convenția din cele 15 necesare, conform primelor dintre cele trei condiții pentru ca aceasta să intre în vigoare. De aceea, specialiștii consideră că aderarea Indiei va ajuta la îndeplinirea celei de-a treia condiții a convenției. Dacă dintre celălalte mari puteri maritime din domeniul dezmembrării navelor uzate, una singură - China sau Bangladesh - aderă acum la tratat, acesta va intra imediat în vigoare la nivel global.

De la semnarea convenției în 2009, India a reprezentat cheia pentru deblocarea intrării în vigoare a acesteia

Înainte de aprobarea cabinetului, mai mult de 77 de șantiere aflate la Alang, în districtul Bhavnagar din Gujarat – locul celor mai mari întinderi de plaje de tăiere și reciclare a navelor - și-au modernizat voluntar tehnologia, pentru a se conforma standardele convenției (HKC) și sunt certificate printr-o declarație de conformitate emisă de trei actori mondiali recunoscuţi pentru intransigența lor, Convenția NK japonez, RINA din Italia și IRClass-ul Indiei.

Proiectul de lege indian impune facilităților de reciclare a navelor să obțină autorizația de funcționare și numai șantierele autorizate vor avea voie să importe nave pentru reciclare. Planurile de reciclare specifice navei (SRP) vor trebui să fie pregătite pentru navele care sunt retrase din activitate, iar acestea vor trebui să obțină un „Certificat gata de reciclare" în conformitate cu HKC.

India va continua să accepte metoda de eșuare forțată a navelor pentru demontarea și reciclarea lor, metodă care este adesea criticată pentru aspectele sale de securitate și sănătate laxe. În conformitate cu metoda plajelor, navele sunt mai întâi împământate și apoi demontate. Convenția de la Hong Kong nu interzice demontarea navelor vechi prin metoda planării, dar acest lucru nu este permis în conformitate cu normele UE. Niciunul dintre șantierele de reciclare din Asia de Sud nu este aprobat și nu se află pe lista șantierelor agreate de către Uniunea Europeană (UE).


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Marco Rubio susține că s-au făcut „progrese” către acordul de pace - dar spune că doar Vladimir Putin poate pune capăt războiului din Ucraina
„Condamnate din start”: Motivul pentru care discuțiile Statele Unite-Rusia nu pot opri războiul din Ucraina
Psihologia slăbiciunii în UE: Europa pică cu brio testul Ucraina pe care singură și l-a impus. Când va renunța Europa la strategia ei eșuată?
„Singuri în fața tăvălugului”. Scenariul militar testat de NATO la Cincu: Câte săptămâni ar trebui să reziste România fără americani
Alianța Ankara-Cairo: Cum remodelează Turcia și Egiptul echilibrul de securitate în Orientul Mijlociu
Încă o provocare rusească la frontiera cu Polonia: Apărarea antiaeriană poloneză a fost alertată din cauza unor avioane MiG-31 prezente în apropierea graniței
Sfârșitul iluziilor și „pacea de necesitate”. Are dreptate generalul ucrainean Valeri Zalujnîi când vorbește despre o victorie incompletă a Ucrainei?
Dincolo de mirajul celor 250 de avioane: De ce Ucraina trebuie să aleagă pragmatismul în fața ,,vitrinei occidentale'' de aeronave de luptă
Viktor Orban continuă să facă opinie separată în cadrul UE: După o vizită la Moscova, premierul ungar a spus că Ucraina trebuie să redevină o zonă tampon între NATO și Rusia
Tensiuni militare în Caraibe: SUA declară spațiul aerian venezuelean „închis” și mobilizează avioane F-35 împotriva regimului Maduro
Războiul din umbră al Rusiei se mută la Marea Baltică: De ce au devenit porturile germane noua țintă predilectă a spionajului rusesc
Avem dovada (Foto/Video): Ucraina a deschis oficial vânătoarea „flotei fantomă” în Marea Neagră. Imaginile care arată cum dronele Sea Baby au lovit petrolierele Rusiei
Dezinfectarea unui siloz de rachete aflat lângă orașul Derazhnya din centrul Ucrainei, 23 octombrie 1996. Sursa foto: Arhiva Radio Free Europe/AFP.
EXCLUSIV
Cum plătește Ucraina prețul naivității din 1994: A dat stocul de arme nucleare pe o bucată de hârtie, iar acum i se cere o amputare teritorială
Cum să supraviețuiești lângă Rusia: Estonia rescrie programa școlară și transformă pilotajul dronelor într-o competență vitală de apărare națională
Umilința scutului antiaerian rusesc: Dronele ucrainene au spulberat sistemele Buk și Tor, vitale pentru Kremlin. De ce devine Rusia vulnerabilă în propriul teritoriu
Mitul „Sarmat” s-a prăbușit din nou (FOTO/VIDEO): Eșecul catastrofal de la poligonul rusesc Yasny dovedește că șantajul nuclear al Rusiei nu are acoperire tehnică
Putin, odă pentru Orban care provoacă frisoane: Relațiile bilaterale, cele mai bune din istorie. Între timp, România vrea Lynx jumătate "made in Hungary"
Căderea lui Andrii Yermak: Când lupta anticorupție lovește chiar în mâna dreaptă a lui Zelenski, în cel mai vulnerabil moment al războiului
Ukrainian Army. Photo credit: Генеральний штаб ЗСУ / General Staff of the Armed Forces of Ukraine
EXCLUSIV
Mai există Ucraina ca stat pentru Statele Unite sau a rămas doar un teritoriu de negociat: Cum s-a ajuns la amputarea teritoriilor ucrainene de dragul Rusiei?
Cercul de foc din Caraibe se strânge: Cum transformă Statele Unite lupta antidrog într-un asediu tăcut la adresa Venezuelei
Lynk KF41 / rheinmetall
EXCLUSIV
Paradoxul periculos al reînarmării Europei: Cum logica „fiecare pentru el” riscă să slăbească NATO exact când amenințarea Rusiei este mai mare
O pace falsă pentru un viitor război prelungit?: De ce transformă Vladimir Putin ,,planul american'' într-un ultimatum pentru capitularea totală a Ucrainei
Mesagerul de serviciu al Kremlinului: Cum folosește Putin „pionul” Lukașenko pentru a șantaja Ucraina cu pierderea totală a litoralului dacă refuză planul Trump
Este NATO pregătită dacă Rusia atacă „mâine”? Planul militar german „OPLAN DEU” dezvăluie vulnerabilitățile critice ale Europei
Avertismentul generalului Ben Hodges: De ce abandonarea Europei ar fi o „eroare de calcul fatală” pentru economia SUA. Iluzia păcii prin concesii teritoriale
Cum văd rușii România, deja a doua putere militară din Est. Suntem pe locul 10 în topul statelor ostile și anticipează F-35, bombardiere B-52 și avioane AWACS dislocate aici
Între sabotaj și acaparare forțată: Strategia Rusiei pentru preluarea controlului centralei nucleare de la Zaporojie
Vladimir Putin ordonă „rusificarea” totală a teritoriilor anexate din Ucraina: Planul strategic până în 2036 pentru ștergerea identității ucrainene
Rachete antiaeriene MANPAD Mistral pentru Armata României. Ce prevede contractul de peste 600 de milioane de euro semnat cu Franța
Rusia a trezit colosul militar german. Pe lângă achiziții de F-35 sau Patriot, nemții vin cu o idee bună și pentru România: Veterani ucraineni împărășesc experiența de luptă împotriva Rusiei

Ştiri Recomandate

Ucraina dezvăluie detalii neștiute din „operațiunea submarinul”. Înainte a fost distrus singurul avion Il-38N al Rusiei din regiune, care putea compromite operațiunea
Bruxelles-ul vrea război, Ungaria vrea pace, tună Viktor Orban care nu suflă niciun cuvânt despre ce vrea Rusia
Pentru a „Face America măreață din nou”, americanii trebuie să apere ceea ce este corect
Rușii îl caută pe Moș Gerilă: Bombardiere Tu-95MS au zburat în nordul Scandinaviei / Între timp, dronele și rachetele ruse au lovit din nou infrastructura din Odesa
Kim Jong Un a mers în inspecție la docurile unde RPDC construiește primul „submarin nuclear” și l-a adus cu el pe probabilul său succesor
Cu dedicație pentru Rusia? Avioanele Gripen vor putea lovi în mare adâncime cu rachete Taurus. Integrarea Taurus pe avioanele europene, accelerată
MAGA-Dreptate: Trump vrea libertate de exprimare pe rețele de socializare, dar amenință cu închiderea emisiunile tv incomode
Noua generație a sistemului SAMP/T va primi botezul focului cât de curând: Anul 2026 ar putea aduce o veste bună pentru Ucraina, direct din Franța
Așa arată versiunea finală a planului de pace: Zelenski dezvăluie proiectul complet în 20 de puncte stabilit cu SUA și trimis Rusiei
Un fel de HIMARS ucrainean: Confruntați cu coșmarul logistic, ucrainenii dezvoltă un lansator universal compatibil cu mai multe rachete, pe principiul GMLRS și ATACMS
De ce guvernul Netanyahu închide postul de radio al armatei israeliene?
Dronele ucrainene au pătruns adânc în Rusia și au lovit o fabrică de cauciuc din regiunea Tula
Un înalt oficial SUA arată cum China se pregătește de război: În cazul unui conflict planul Chinei e de a bloca industria americană, motorul celei mai puternice Armate din lume
Se conturează sistemul antidronă de la frontiera de est a NATO: Polonia anunță că a instalat o parte dintre sistemele radar
Rușii au avansat la Siversk, dar prețul plătit pentru 1% din Ucraina e uriaș pentru Moscova: 400 de mii de oameni în ultimii 2 ani, estimează britanicii
Pakistanul în cooperare cu industria chineză vinde avioane JF-17 într-un stat „fierbinte” din Africa. Unul din cele mai controversate și mari acorduri pentru Pakistan
Radu Miruță a preluat oficial Ministerul Apărării, în timp ce Irineu Darău este noul ministru al Economiei, în subordinea căruia se află și industria de apărare
Avionul care nu a mai fost: De ce au renunțat SUA la YF-23 „Văduva Neagră” schimbând istoria aviației militare. Eșecul proiectului a însemnat nașterea F-22
Șeful Armatei Libiei a murit în accidentul aviatic din Turcia. Avionul s-a prăbușit la puțin timp după decolare și anunțase o problemă electrică
Fără submuniții. SUA testează la 112 km ER GMLRS, soluția modernă care înlocuiește muniția cu dispersie
Rusia a crescut numărul trupelor din Ucraina la 710.000 de oameni pentru o ofensivă strategică. Cu "Generalul Iarnă“ la ușă, mișcarea Rusiei ar putea fi cu două tăișuri
Ucraina și SUA au pregătit versiuni preliminare privind garanțiile de securitate și sfârșitul războiului
Rușii se laudă cu al treilea motor pentru avionul de vânătoare Su-57. În sfârșit de generația a cincea?
Serbia confirmă că rușii de la Gazprom negociază cu compania maghiară MOL vânzarea participați sale deținută la NIS în Serbia
Șeful Marinei Regale Britanice avertizează că "rușii investesc miliarde" în construcția de submarine
20 de nave "clasa Trump". Președintele SUA anunță un proiect major pentru Marină: "Vor fi cele mai mari din istoria omenirii”
Atac masiv al rușilor înainte de Crăciun: Au fost lovite ținte atât de la frontiera cu România, cât și din vestul Ucrainei
Grecia desfășoară rachete israeliene Spike NLOS în insulele din Egee și la granița cu Turcia, pe fondul tensiunilor cu Ankara
Armata germană va folosi pistoale de la CZ; compania cehă e gata să furnizeze și României armament individual de luptă
Estonia completează stocul de HIMARS cu sisteme sud-coreene Chunmoo. Oficialii baltici spun care sunt principalele diferențe
Franța pregătește urmașul pentru Charles de Gaulle și va lansa în 2038 cel mai mare portavion construit vreodată în Europa
Pot avioanele F-35 și rachetele Tomahawk să sperie cu adevărat Rusia? Cum se inspiră SUA din nouă precedente celebre când oferă garanții pentru Ucraina
pixel