Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
India semnează convenția de la Hong Kong pentru reciclarea navelor comerciale
Strategica
Data actualizării:
Data publicării:
Lansarea unei noi nave comerciale este un eveniment cu ceremonii elaborate, unde tradiționala sticlă de șampanie trebuie spartă în sunete de fanfară. Nimeni însă nu vede evenimentul de final al unui vas scos din uz și trimis la dezmembrare.
EXCLUSIV

Pentru acest moment nu sunt de loc prevăzute muzici, iar industria este la fel de gri ca şi tăierea în bucăți a unui petrolier. Mai nimeni nu cunoaște că practica controversată de „plajare", în care navele sunt eșuate intenționat pe plaje, adesea în țări precum India, Pakistan și Bangladesh și demontate în zone îndepărtate, continuă să producă victime și daune mediului. Iar cifra de afaceri ale acestei industrii sunt enorme. Muncitorii, unii sub minori, riscă vătămări grave și expunerea la azbest, metale grele și gaze inflamabile. Îmbrăcămintea și echipamentele de protecție pot fi absente sau inadecvate.

Pentru ca aceste practici să înceteze iar una dintre cele mai necunoscute industrii ale lumii, cea de reciclare a navelor maritime să devină nu numai ecologică dar și legală, a fost votată convenția de la Hong Kong. Iată că una din principalele puteri maritime ale lumii, India, după un deceniu de la apariția convenției propune intrarea ei în vigoare. Cabinetul indian a aprobat „Proiectul de lege privind reciclarea navelor, 2019" și aderarea la Convenția internațională din Hong Kong pentru reciclarea sigură și ecologică a navelor. Prin această decizie, India a devenit prima putere economică majoră de pe piața de reciclare a navelor care ratifică un proiect la scară globală.

„Convenția internațională din Hong Kong pentru reciclarea sigură și ecologică a navelor" a fost adoptată de Organizația Maritimă Internațională (OMI) în 2009. Convenția nu este încă în vigoare, deoarece nu a fost ratificată de 15 națiuni, reprezentând 40% din transportul mondial de comercianți cu tonaj brut (capacitate) și un volum maxim anual de reciclare a navelor de cel puțin 3% din cantitatea combinată a ţărilor.

Tratatul poate intra în vigoare la 24 de luni după îndeplinirea a trei criterii separate

Trebuie să fie ratificat de 15 state - dar aceste state trebuie să reprezinte 40% din transportul mondial de comercianți în tonaj brut și un volum maxim anual de reciclare a navelor (în ultimii 10 ani) de cel puțin 3% din tonajul lor brut combinat. Aderarea oricărei puteri maritime poate îndeplini prima și a doua condiție, dar a treia condiție va fi îndeplinită doar atunci când două dintre cele patru țări majore de reciclare a navelor - India, Bangladesh, China și Pakistan - aderă.

Atunci când Germania a aderat la tratat în iulie a acestui an ca al 13-lea stat contractant, a reprezentat 29,42 la sută din cantitatea de transport maritim din comerțul mondial, doar 10,58% din totalul necesar pentru a satisface a doua condiție. Când India va adera la tratatul OMI, după aprobarea parlamentului său, va deveni cel de-al 14-lea stat contractant care va ratifica Convenția din cele 15 necesare, conform primelor dintre cele trei condiții pentru ca aceasta să intre în vigoare. De aceea, specialiștii consideră că aderarea Indiei va ajuta la îndeplinirea celei de-a treia condiții a convenției. Dacă dintre celălalte mari puteri maritime din domeniul dezmembrării navelor uzate, una singură - China sau Bangladesh - aderă acum la tratat, acesta va intra imediat în vigoare la nivel global.

De la semnarea convenției în 2009, India a reprezentat cheia pentru deblocarea intrării în vigoare a acesteia

Înainte de aprobarea cabinetului, mai mult de 77 de șantiere aflate la Alang, în districtul Bhavnagar din Gujarat – locul celor mai mari întinderi de plaje de tăiere și reciclare a navelor - și-au modernizat voluntar tehnologia, pentru a se conforma standardele convenției (HKC) și sunt certificate printr-o declarație de conformitate emisă de trei actori mondiali recunoscuţi pentru intransigența lor, Convenția NK japonez, RINA din Italia și IRClass-ul Indiei.

Proiectul de lege indian impune facilităților de reciclare a navelor să obțină autorizația de funcționare și numai șantierele autorizate vor avea voie să importe nave pentru reciclare. Planurile de reciclare specifice navei (SRP) vor trebui să fie pregătite pentru navele care sunt retrase din activitate, iar acestea vor trebui să obțină un „Certificat gata de reciclare" în conformitate cu HKC.

India va continua să accepte metoda de eșuare forțată a navelor pentru demontarea și reciclarea lor, metodă care este adesea criticată pentru aspectele sale de securitate și sănătate laxe. În conformitate cu metoda plajelor, navele sunt mai întâi împământate și apoi demontate. Convenția de la Hong Kong nu interzice demontarea navelor vechi prin metoda planării, dar acest lucru nu este permis în conformitate cu normele UE. Niciunul dintre șantierele de reciclare din Asia de Sud nu este aprobat și nu se află pe lista șantierelor agreate de către Uniunea Europeană (UE).


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

NATO ezită cu aderarea, UE propune un plan B? Ideea lui Andrius Kubilius: Armata ucraineană, călită în luptă, să apere tot flancul estic
Cum dispare încet, dar sigur mitul „mâinii forte” a liderului de la Kremlin
Atac strategic efectuat de ucraineni la Novorossiysk: Ucraina paralizează exporturile de petrol și distruge o baterie S-400. Analiza imaginilor din satelit
„Portavioane de buzunar” pe Marea Neagră: Ucraina a utilizat dronele Katran, înarmate cu torpile, pentru a anihila radarele rusești
Rusia atacă din nou la Dunăre. Un nou RO-Alert, emis în județul Tulcea, după un atac cu drone în proximitatea României
Rachetele europene care vor putea lovi la peste 1.000 km. Storm Shadow și ATACMS sunt letale, însă au o rază de doar câteva sute de km
Lukoil nu mai forează în perimetrul Trident din Marea Neagră. Sancțiunile SUA pun reflectorul pe autoritățile române: "Nu ne vindem țara" americanilor de la Exxon Vs. blândețea față de Lukoil
Franța ia vălul de pe racheta cu capacitate nucleară ASMPA-R. Lansată din Rafale-M, racheta e acum utilizată oficial de Marina Franceză
Scutul lui Ahile al Greciei, cu sisteme de apărare antiaeriană din Israel, inclusiv sistemul SPYDER ales și de România
SUA se pregătesc să lovească Venezuela: De ce primele ținte pentru F-35 vor fi avioanele Su-30 și care e riscul în ciuda diferenței uriașe de forță militară
Ce a obținut Viktor Orban după vizita la Trump: Zero sancțiuni, la schimb cu arme, LNG și echipamente nucleare din SUA
Crimeea nu e impenetrabilă. Gen. Mîndrescu: Avem ac pentru cojocul sistemului A2/AD. Dar românii ar fi rezistat ca societate precum ucrainenii? Ar fi bine să nu ne mințim
SUA vor apăra Europa de Est de un atac al Rusiei. Rubio clarifică și la ce se referă ”testarea capacităților nucleare” anunțată de Trump
Rușii au finalizat crearea ,,trupelor de sisteme fără pilot''. Oficiali ucraineni afirmă că Rusia a copiat abordările de succes ale Ucrainei în acest domeniu
Surse africane: EAU finanțează "Corpul African" al Rusiei și își asigură un punct de sprijin vital în Republica Centrafricană pentru a susține războiul din Sudan
Armata rusă. Foto: Ministerul Apărării din Rusia
EXCLUSIV
„Războiul din Umbră” este deja aici. Fost comandant NATO avertizează asupra noii strategii de sabotaj a Rusiei: de la drone la „flote fantomă”
Strategia Națională de Apărare. Nicușor Dan: ”Cine nu reușește să facă saltul tehnologic, va fi penalizat”
De la beneficiar de ajutor la partener strategic: Analiza „Drone Deal” care pune Ucraina în rol de inovator militar pentru SUA
Sistem Patriot, Ministerul slovac al apărării / Kinzhal, Russian Federation MoD
EXCLUSIV
De ce Ucraina cere mai multe sisteme Patriot deși sunt informații privind scăderea eficienței acestora contra rachetelor Kinjal
Un „oraș” al dronelor Shahed (FOTO). Sateliții au surprins complexul militar mamut pe care Rusia l-a ridicat în timp record pentru a copleși defensiva Ucrainei
,,Bomba de la Nord Stream'' ticăie la Berlin. O anchetă germană îl indică pe generalul Zalujnîi drept "creier" al sabotajului care a decuplat Europa de dependenţa gazului rusesc
Kremlinul spune că va relua testele nucleare doar dacă SUA vor face primul pas
Factura „shutdown-ului” american: 5 miliarde de dolari în rachete HIMARS și AMRAAM, blocate. De ce este Ucraina direct afectată de o criză birocratică a SUA
Rușii au început mobilizarea rezerviștilor pentru apărarea obiectivelor strategice. În 20 de regiuni, sunt formate detașamente pentru lupta împotriva dronelor
Galați Security Forum: Securitatea Europei și războiul din Ucraina, teme centrale dezbătute de experți și decidenți politici
Imaginile din satelit confirmă dezastrul (FOTO/VIDEO). Baza de drone a Rusiei din Aeroportul Donețk, rasă de pe fața pământului după un atac ucrainean
Sursă foto: Alexandru Aioanei, Baza 71 Aeriană
EXCLUSIV
Reînarmarea lucidă: 10 lecțiile de la București pentru o Românie care vrea să conteze. De la exemplul Centrului F-16 la pulberi
Foto: militar ucrainean, operând sistemul Avenger / Генеральний штаб ЗСУ / General Staff of the Armed Forces of Ukraine
EXCLUSIV
„Nu vom risca un al treilea război mondial de dragul Ucrainei” - Stoltenberg rememorează cum NATO a refuzat să închidă spațiul aerian ucrainean
Operațiunea „Triumf” eșuat (VIDEO): Cum sugrumă Ucraina logistica Rusiei din Crimeea. Atacurile surpriză devin noua normalitate pe frontul din Ucraina
Pentagonul intră în criză de timp. „China și Rusia avansează”. Reforma istorică propusă Armatei SUA, menită să câștige viitorul război înainte să înceapă

Ştiri Recomandate

Belarus: Sau cum să-ţi asumi rolul de „fabrica din umbră” a mașinăriei de război rusești
Colaps în industria petrolieră rusă: Cum a reușit Ucraina să scoată din uz rafinării strategice și să taie exporturile din Marea Neagră
Ucraina nu știe ce au discutat rușii cu americanii, dar a fost invitată în SUA pentru o nouă rundă de discuții privind programul de pace
În premieră un Gripen E brazilian a lansat o rachetă METEOR. Rachetele aer-aer ar putea fi integrate și pe viitoarele F-35 ale României
Belgia nu dă înapoi: Finanțarea Ucrainei cu activele rusești înghețate rămâne blocadă în ciuda presiunii Comisiei pe guvernul belgian
A fost semnat contractul pentru HISAR iar România are oficial prima navă nouă după 35 de ani. Cât a costat corveta ușoară TCG Akhisar
Dronă ucraineană ,,Sea Baby” neutralizată în Marea Neagră: Scafandrii militari români s-au ocupat de detonat dispozitivul
Se reiau căutările zborului MH370. Avionul de linie Boeing 777 dispărut brusc de pe radar în 2014 fără să fie găsit vreodată e cel mai mare mister din istoria aviației
Viitoarele arme de asalt ale României, prin fonduri SAFE. Beretta plusează cu pistoale și automate fabricate aici cu transfer complet de tehnologie
Revelația unui general NATO: Cum a ajuns o forță minusculă de 2% a Ucrainei să provoace jumătate din toate pierderile armatei ruse
Fără șoferi, fără echipaj: Armata SUA dezvoltă „artileria fantomă” care se încarcă autonom pe câmpul de luptă
S-a stabilit, UE renunță definitiv la gazul rusesc. Interdicție treptată până în 2027 și controale înaintea importurilor
Marco Rubio susține că s-au făcut „progrese” către acordul de pace - dar spune că doar Vladimir Putin poate pune capăt războiului din Ucraina
Pași importanți pentru consolidarea suveranității tehnologice și a rezilienței cibernetice din România: Codata Software Solutions semnează un parteneriat strategic cu ICI București
Hegemonie aeriană: Grecia își construiește o „super-flotă” de 121 de avioane F-16 Viper pentru a domina Mediterana de Est
Deși în conflictul cu Ucraina “nu au rupt gura târgului”, sistemele rusești de rachete antiaeriene S-400 Triumf se pare că sunt la mare căutare în India
Cursa pentru recuperarea tehnologiei militare: Statele Unite cer Libanului returnarea unei bombe neexplodate GBU-39, de teama spionajului rus și chinez
„15 minute de manevre extreme”: Cum a supraviețuit un pilot american de F-16 unui atac cu rachete în Orientul Mijlociu
„Condamnate din start”: Motivul pentru care discuțiile Statele Unite-Rusia nu pot opri războiul din Ucraina
Aviația Strategică rusă și-a schimbat tacticile privind loviturile cu rachete asupra Ucrainei. Majoritatea avioanelor Tu-160 și Tu-95MS decolează acum din Extremul Orient
Donald Trump anunță că SUA nu mai contribuie la asistența Ucrainei, în timp ce Witkoff e primit călduros la Kremlin
Ucraina anunță că încă rezistă la Pokrovsk, Vovceansk și Kupyansk, deși propaganda rusă anunța încă din august ocuparea Pokrovskului
NATO trimite tot mai des avioane de luptă pentru a intercepta MiG-urile și Su-urile rusești deasupra Mării Baltice
F-35 vs. J-20. Cine ar câștiga într-o luptă aeriană? Două avioane asemănătoare, dar atât de diferite: Chinezii ar fi în avantaj într-un singur scenariu
Thales prezintă un simulator pentru scenarii anti-dronă. Militarii îl pot integra direct în instrucția din poligon
Dacă Europa vrea război, Rusia este pregătită, amenință Putin
Fosta șefă a diplomației UE, Federica Mogherini, reținută într-o anchetă privind trucarea unei licitații
Nave chineze și japoneze se șicanează în apropierea Insulelor Senkaku, disputate de ambele părți
În sfârșit ajung sistemele NSM. România, fără nave de suprafață moderne, dar măcar cu baterii de coastă Naval Strike Missile de ultimă generație
NATO lansează serviciu cloud pentru schimbul de date de luptă cu Ucraina: Aplicabil din 2026, dar securitatea rămâne o problemă
Flota fantomă a Rusiei, lovită din nou în apropierea coastelor Turciei. Al treilea petrolier a fost lovit în doar câteva zile
Polonia a primit un nou lot de Abrams și e deja de departe cel mai mare operator Abrams din Europa. România e pe lista de așteptare a livrărilor
pixel