Cu industria auto pe marginea prăpastiei, Germania primește ajutorul industriei de apărare: Rheinmetall răspunde ”prezent” și va transforma fabricile germane
Șeful Rheimetall este unul dintre puținii lideri europeni cu viziune și curaj, capabil să le ofere rușilor un răspuns foarte ferm. Nu degeaba a încercat Moscova să-l asasineze anul trecut.
Primul IFV Lynx produs în serie la uzina din Ungaria. Sursa foto: Rheinmetall.
O analiză făcută de Politico creionează o imagine sumbră a economiei germane, grav afectată de costurile mari cu forța de muncă și cu energia, probleme la care s-au adăugat complicațiile războiului comercial cu China.
Industria auto a alimentat ascensiunea Germaniei ca putere economică a Europei. Acum, același sector este în criză și trage în jos întreaga economie germană.
Cauzele furtunii perfecte?
Alături de costurile de producție ridicate, putem spune că tranziția verde a sufocat Germania.
Producătorii de automobile se confruntă cu trecerea la vehicule electrice mai puțin complexe, unde Germania nu controlează tehnologia crucială a bateriilor, în timp ce concurența agresivă a rivalilor chinezi este aproape să pună pe butuci măreața industrie auto germană.
O nouă lovitură ar putea veni din partea președintelui SUA, Donald Trump, care amenință cu tarife care ar da peste cap sistemul de liber schimb care stă la baza succesului economic al Germaniei bazat pe export.
Momentul se asemănă cumva cu scenariul Nokia, atunci când gigantul finlandez din comunicații a pierdut definitiv lupta cu mai agilii săi competitori Apple și Samsung.
De data aceasta, situația ar putea fi alta, mai ales că industria auto germană reprezintă coloana vertebrală a țării, iar politicul are tot interesul să o salveze.
De unde ar putea veni salvarea

Rheinmetall, cel mai mare producător de muniție din Europa, intenționează să reutileze două dintre fabricile sale de automobile din Germania pentru a produce în principal echipamente de apărare, arată Reuters.
În timp ce unii lideri politici europeni își arată limitele (vezi scena dramatico-penibilă din finalul conferinței de la Munchen), directorul general al Rheinmetall, Armin Papperger, acționează rapid.
Fabricile din Berlin și Neuss unde compania produce în prezent piese de automobile, vor deveni parte a diviziei de arme și muniții a Rheinmetall și vor servi ca așa-numite fabrici hibride, asigurându-se că producția de automobile se poate desfășura în continuare.
„Mai presus de toate, fabricile vor beneficia de puterea industrială pe care o are Rheinmetall Group ca furnizor important de echipamente militare, precum și de cererea ridicată din partea clienților din Germania și din întreaga lume”, a declarat grupul german.
Compania a mai precizat că în aceste două facilități nu vor fi procesați explozivi, dar vor produce componente de protecție și mecanice pentru uz militar.
LEOPARD 2 și Puma vor fi produse într-o fostă fabrică de trenuri

Decizia companiei Rheinmetall reprezintă a doua astfel de măsură în decurs de numai o lună, după ce filiala germană a conglomeratului KNDS a anunțat că va prelua de la constructorul francez de trenuri Alstom o fabrică din estul Germaniei care produce acum material rulant.
KNDS, deținut în participații egale de Wegmann & Co GmbH din Germania și de statul francez, intenționează să producă acolo echipamente militare, inclusiv tancul de luptă LEOPARD 2 și vehiculul de luptă de infanterie PUMA.
Industria auto germană, o relație toxică cu China
Giganții auto din Germania s-au îmbogățit în China, intrând pe piață cu zeci de ani în urmă, când vânzările interne de mașini tocmai începeau să crească; succesul lor asiatic a ajutat să susțină salarii mai mari acasă.
Această tendință s-a inversat în 2018, când piața de mașini noi din China s-a contractat pentru prima dată din anii 1990, scăzând cu 3%. A scăzut cu 8% mai mult în 2019, înainte ca pandemia să stopeze piețele globale.
În zilele noastre, cotele de piață ale celor trei mari producători auto germani sunt în scădere, pe măsură ce rivalii chinezi introduc vehicule electrice mai ieftine, care au adesea tehnologie mai bună.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News