Rusia dorește să-și construiască primul portavion cu motor nuclear, a informat, marţi, agenţia rusă de presă TASS, citând surse anonime din industria construcțiilor navale.
Amiral Kuznețov, singurul portavion al Federației Ruse se află în reparații încă din 2017
Portavionul, potrivit presei ruse, va avea un motor nuclear și un deplasament de aproximativ 70.000 tone, ceea ce face ca acesta să fie mai mic decât portavioanele americane, dar mai mare decât sigurul portavion rusesc, amiral Kuznetsov, care în toamna anului trecut a fost implicat într-un accident naval, fiind grav avariat.
Potrivit BusinessInsider, vara trecută, mass-media din Federaţia Rusă a raportat că marina rusă a început să dezvolte un sistem de propulsie nucleară pentru un portavion de ultimă generaţie. Dezvoltarea mult aşteptată de Rusia a noului portavion ar urma să înceapă în 2023, iar nava ar putea fi livrată flotei ruse până la sfârșitul anului 2030.
În ultimii ani ai războiului rece, Uniunea Sovietică a început să lucreze la un portavion nuclear, cunoscut sub numele de Ulyanovsk, dar căderea Uniunii Sovietice i-a determinat pe ruși să suspende dezvoltarea acestuia. Proiectul a fost sistat, iar coca portavionului, parțial construită, a fost dezasamblată.
Rusia, o putere navală rămasă mult în urmă
Statele Unite dispun de 11 portavioane, China, o putere militară în creştere, are două portavioane care seamănă cu Kuznetsovul ruşilor, dar chinezii lucrează la un al treilea portavion, care ar putea fi primul proiectat şi gândit sută la sută indigen. Cu toate acestea, Rusia are doar un singur portavion şi acela tras pe line moartă, ne putând fii operaţional, ceea ce este cam dezamăgitor pentru un stat care se pretinde a fi o mare putere militară.
Anul trecut, un doc uscat plutitor în care se afla vasul Amiral Kuznetsov, s-a scufundat în urma unei defecțiuni a alimentării cu energie electrică, cauzând căderea unei macarale pe puntea portavionului. Mai mulți muncitori care lucrau la atelierul de reparații a ambarcațiunii militare au fost răniți in acel incident. În plus, puntea de decolare / aterizare a navei a fost grav avariată, apărând o gaură de 4 × 5 metri.
În prezent, cel mai mare vas de suprafață al marinei rusești își așteaptă soarta lângă șantierul naval de reparații numărul 35 din Golful Kola, lângă Murmansk. Rusia nu dispune de un înlocuitor adecvat pentru docul PD-50 construit în Suedia în anul 1980, la comanda marinei sovietice, pentru a putea repara mai repede portavionul.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News