Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
SUA își testează la maxim Forțele Aeriene: Un avion de realimentare KC-46 Pegasus a zburat non-stop două zile în jurul lumii
Forțele aeriene
Data actualizării:
Data publicării:
Un avion de realimentare în aer KC-46 a aterizat la baza aeriană McConnell, Kansas, pe 1 iulie, după un zbor record de 45 de ore fără escală, în jurul lumii. Misiunea, numită Proiectul Magellan, a reunit la bordul aeronavei două echipaje care, și-au testat limitele în timp ce alimentau avioanele Forțelor Aeriene americane în jurul planetei. „Realimentarea cu combustibil este un proces foarte specific: trebuie să fii la moment dat într-un anumit punct”, a declarat colonelul Brent Toth, comandantul aeronavei și șeful Grupului 22 Operații de la baza McConnell, pentru revista Air & Space Forces. „Și am făcut asta de patru ori în jurul lumii, fără să pierdem nicio bătaie.”
Avion de realimentare KC-46 Pegasus / Foto: Baza Aeriană Mcconnell, US AirForce
Avion de realimentare KC-46 Pegasus / Foto: Baza Aeriană Mcconnell, US AirForce

Proiectul Magellan este cea mai recentă operație de anduranță maximă (în engleză Maximum Endurance Operation – MEO) desfășurată de Air Mobility Command (AMC - Comandamentul de Mobilitate Aeriană) din Aviația Militară a SUA, arată revista Air & Space Forces. Termenul MEO este dat misiunilor pe distanțe lungi menite să testeze aviatorii din AMC care se pregătesc pentru a transporta trupe, echipamente și combustibil pe distanțele mari ale Pacificului într-un posibil posibil conflict cu China.

„Într-o epocă a competiției de mare putere, echipajele au nevoie de abilitatea de a opera pe distanțe mai mari față de trecut, iar Proiectul Magellan este următorul pas în obținerea acestei experiențe. MEO este noua construcție care schimbă jocul”, a precizat căpitanul Cody Donahue, ofițerul executiv al Grupului 22 Operații, care a luat parte la zbor și a jucat un rol cheie în planificarea acestuia, potrivit unui comunicat de presă al Aripii 22 Realimentare în Aer.

Misiunea: largul coastelor Californiei – Hawaii – Guam – Orientul Mijlociu – Europa – nordul Atlanticului

„Această [misiune] nu a fost doar decolarea și aterizarea undeva”, a spus colonelul Brent Toth, comandantul aeronavei. „Am făcut misiuni complexe în fiecare parte a lumii.”

Misiunea a fost desfășurată după un scenariu cu situații diverse, fiind tranzitate patru comandamente combatante în care aeronava a realimentat în aer avioane militare diferite, inclusiv unele aflate în misiune de luptă. La rândul ei, aeronava Magellan a fost realimentată în aer.

Pe 29 iunie, în jurul orei 16:00, avionul KC-46 a decolat de la baza McConnell.

A zburat spre vest, în sens invers mișcării de rotație a Pământului. În primele ore, aeronava Magellan a primit combustibil de la un alt KC-46 în largul coastei Californiei. Ulterior a realimentat un avion de transport C-17 lângă Hawaii, pentru ca mai târziu în timp ce se apropia de Guam să primească combustibil de la alte două KC-46 ale Aripii 22, prepoziționate în Guam. 

Deasupra Orientului Mijlociu, însetatul Pegasus a primit combustibil de la o pereche de KC-135 care au decolat de la Baza Aeriană Al Udeid, Qatar, unde un echipaj era de la McConnell, iar celălalt era de la Garda Națională Aeriană din Utah. Aeronava Magellan a alimentat două F-15E Strike Eagles care erau într-o ieșire de luptă deasupra Irakului.

Ulterior, avionul Magellan a fost alimentat, deasupra Angliei, de două KC-135 unul de la RAF Mildenhall, iar celălalt de la Aripa 22 prepoziționat la baza Mildenhall. Avioane de realimentare aeriană ale Bazei Aeriene McConnell, unde este staționată Aripa 22, au fost prepoziționate anterior în întreaga lume pentru a sprijini MEO Magellan.

Spre finalul misiunii, KC-46 s-a bucurat de o primire de erou deasupra SUA continentale, unde avionul s-a întâlnit cu un alt KC-46 al Bazei McConnell. Împreună au alimentat trei bombardiere stealth B-2 Spirit ale bazei aeriene Whiteman, Missouri, precum și un alt KC-46 al bazei McConnell la bordul căruia s-a aflat, în calitate de observator, generalul de brigadă Gerald Donohue, director pentru operații de descurajare strategică și integrare nucleară în cadrul AMC.

Echipajul – două echipaje de bază, care au lucrat în schimburi, și un medic

Pe lângă lungimea zborului, misiunea s-a remarcat și prin transportul a doar două echipaje de bază. În mod normal, trei piloți ai Forțelor Aeriene pot zbura ca echipaj augmentat timp de până la 24 de ore, dar AMC dorește acum ca echipajele de patru piloți să zboare până la 48 de ore pentru a se pregăti pentru viitoare conflicte, a explicat Donahue.

La bordul KC-46 s-au aflat patru piloți (câte doi pe schimb), doi operatori de realimentare (unul pe schimb), doi șefi de echipaj de zbor (unul pe schimb) pentru a supraveghea starea tehnică a avionului, precum și un medic de zbor pentru a supraveghea starea de sănătate a personalului.

Lista completă a echipajului l-a inclus pe Col. Brent Toth, comandantul aeronavei; Capt. Cody Donahue, pilot instructor; Capt. Daison Batangan, pilot instructor; Capt. TJ Buckley, pilot instructor; Master Sgt Jonathan Lauterbach, instructor operator de braț; Master Sgt Patrick Murray, instructor operator de braț; Capt. Jacob Heyrend, chirurg de zbor; Sgt Alejandro Melendez, șeful echipajului de zbor; și sergentul de stat major Dustin Shaffer, șeful echipajului de zbor.

La început, cele două echipaje Magellan au făcut schimburi de 10 ore dar, cu timpul, acestea s-au redus la șase - șapte ore. Când nu erau la locul de muncă, echipajele dormeau pe paturi într-o zonă de odihnă care a fost ținută în întuneric pe tot parcursul zborului.

„Am reușit să dorm de mai multe ori cinci sau șase ore cu o mască de somn și căști sau dopuri de urechi cu anulare a zgomotului”, a spus Donahue. „Nu este chiar prea rău și ne-a permis să menținem misiunea cu doar patru piloți zburând 45 de ore.”

Pentru a se pregăti de zbor, primul echipaj a încercat să se culce în jurul orei 4 dimineața și să doarmă până la amiază cu aproximativ trei zile înainte de decolare, în timp ce al doilea echipaj s-a culcat la patru după-amiaza și s-a trezit la miezul nopții.

„A fost destul de uimitor cât de repede ne-am putut adapta la noua cronologie”, a spus Donahue.

De asemenea, a ajutat faptul că un membru al echipajului a făcut prăjituri folosind bucătăria de la bord, iar un altul, pilotul instructor căpitanul Daison Batangan, a adus un tort de ziua de naștere pentru a sărbători împlinirea vârstei de 31 de ani la mijlocul zborului. Când s-au întors în SUA, echipajul simțea efectele unei zile foarte lungi, dar încă au realizat în siguranță ceea ce Toth a descris ca fiind una dintre cele mai complexe operații pe care le-a văzut la baza  McConnell.

„Întâlnirea cu un alt avion de realimentare și realizarea formației pentru alimentarea a trei B-2, a fost destul de fantastic”, a spus Toth.

„Aș zbura 45 de ore doar pentru a alimenta B-2 în orice zi a săptămânii”, a adăugat Donahue.

Când au aterizat înapoi la McConnell, echipajul a experimentat doar un răsărit și un apus în zborul lung spre vest. „Deși au trecut 45 de ore, am experimentat într-adevăr doar o singură zi solară”, a spus Toth. „Deci este o mică excursie mintală.”

Zborul Magellan a beneficiat de ani de cercetare în performanța umană. Pilotarea unei aeronave este o sarcină obositoare, iar AMC dorește să folosească cea mai recentă știință în domeniul somnului și al nutriției pentru a menține echipajele cât mai bine odihnite posibil în cursele lungi.

Comunicațiile - element cheie al misiunii

O parte din ceea ce a permis un șir atât de lung de întâlniri în aer a fost o suită de sisteme care permiteau comunicații dincolo de linia vizuală între echipajul Magellan, echipele de planificare de la McConnell și echipajele din întreaga lume. Rețelele de date tactice, cum ar fi Link 16, au permis urmărirea și comunicarea cu aeronavele receptoare aflate la sute de mile distanță pentru a afla în ce direcție se deplasau, de cât combustibil aveau nevoie și alți factori care în mod normal nu ar fi comunicați până când aeronava nu se află suficient de aproape pentru a fi realizat contactul radio.

„Știam mai multe despre ceea ce se întâmplă pe acest zbor decât am știut despre majoritatea zborurilor din care am făcut parte de-a lungul carierei mele”, a spus Toth. „Așa că, deși a fost mai complex decât orice am făcut vreodată, am simțit că am fost mai informat decât am fost vreodată”.

În timp ce Link 16 este deja disponibil pe scară largă în alte structuri ale Forțelor Aeriene, cum ar fi Comandamentul de Luptă Aeriană, AMC încă se grăbește să ajungă din urmă în ceea ce privește conectivitatea. Anul trecut, șeful AMC, generalul Mike Minihan, și-a stabilit obiectivul de a dota 25% din flota de avioane de realimentare și transport cu comunicații dincolo de linia vizuală până în 2025.

Relativul nou KC-46 are echipamente de comunicații mai moderne în comparație cu frații săi mai mari din flota de mobilitate, cum ar fi KC-135 și C-130, dar zborul între patru comandamente combatante și sincronizarea rapidă cu fiecare pe același zbor este o realizare în sine, au explicat Toth și Donahue.

„Vorbim întotdeauna despre realimentarea în aer ca un fel de multiplicator de forță, ei bine, același lucru cu această legătură tactică de date”, a spus Donahue. „Acum vorbiți despre doi multiplicatori de forță pe o singură platformă, așa că înmulțiți exponențial forța.”

Nota autorului: Semnificațiile zborului – profund strategice

Este mai mult decât un test, consideră colonelul Toth. El crede că Proiectul Magellan a demonstrat capacitatea AMC de a ajunge oriunde pe Pământ.

„Decolarea din [SUA continentală], realimentarea unui C-17 deasupra Pacificului, o ieșire de luptă peste Irak și revenirea pentru a sprijini aeronavele de lovire globală (cele trei B-2 Spirit) demonstrează că într-adevăr putem oferi realimentare cu combustibil și să sprijinim acoperirea globală oricând și oriunde”, a spus colonelul Brent Toth, comandantul aeronavei.

Pe lângă antrenarea echipajelor și pregătirea excepțională a aeronavei pentru un zbor lung și solicitant, forțele armate ale SUA au demonstrat că pot asigura un continuum militar în spațiul aerian în jurul globului. Aeronava a zburat non-stop aproape 40.000 de km și a traversat NORTHCOM, INDOPACOM, CENTCOM și EUCOM – comandamentele geografice combatante în care există cele mai mari provocări de securitate din momentul de față. Este o demonstrație că SUA dispun, în emisfera nordică, de un coridor aerian sigur și, în același timp, suficient de apropiat de zonele critice de securitate.

În același timp, prezența bombardierelor B-2 Spirit în cadrul misiunii Magellan dă un sentiment de siguranță întregii lumi libere. Acestea vor putea să își îndeplinească misiunile strategice de oriunde ar decola și să întoarcă fără să-și facă griji că nu le va ajunge combustibilul, AMC reușind să demonstreze soluții pentru scenariile cele mai dificile.


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Rusia are mari probleme cu „radarele zburătoare”. De ce producția noilor avioane A-100 a fost suspendată, în timp ce resursele A-50 sunt aproape epuizate
Un stat baltic sugerează că ar trebui să doborâm avioanele ruse care intră în spațiul aerian aliat. Profesorul Carp: Pentru ca România să fie credibilă e nevoie de o reacție similară
Moment istoric în Europa: Japonia a dislocat aici în premieră avioane F-15 care au zburat alături de Eurofighter Typhoon (FOTO)
Unde și de ce s-a blocat avionul de luptă de generația a 6-a al Europei. Francezii acuză că sunt împinși pe scări și lansează 2 scenarii
Mesaj către pericolul de la Răsărit: În plină campanie intensă de provocări militare a Rusiei, un bombardier american B-52 a survolat estul Cehiei
Există un precedent când Rusia s-a mai jucat cu focul: În 2015 o țară NATO a doborât un Su-24 rus care i-a încălcat spațiul 6 secunde. Nu 12 minute
Rușii nu s-au limitat doar la a încălca spațiul aerian al Estoniei cu trei MiG-31. Două avioane au survolat la joasă altitudine și o platformă petrolieră a Poloniei
Provocare fără precedent pe Flancul Estic al NATO: Trei avioane rusești MiG-31 au încălcat spațiul aerian al Estoniei, amplificând tensiunile diplomatice
Socoteala de acasă a F-35 nu se potrivește cu cea din târg. Prețul F-35 pentru Elveția a explodat iar o comisie va analiza ce a mers prost
Germania vrea o soluție cu termen limită pentru viitorul avion european de generația a 6-a. FCAS, înlocuitorul Eurofighter, o dispută franco-germană?
Update nu doar la avioane. Un aliat esențial al SUA în Asia va dispune de un simulator F-16 Bock 70 Viper, cea mai modernă versiune a F-ului american
Aviația militară a Turciei a primit al 4-lea T-70. Programul elicopterului Black Hawk turcesc supraviețuiește pe modul „avarie”
Franța a dezvăluit indirect, în premieră, numărul de avioane Mirage-2000 livrate Ucrainei. Iar veștile nu sunt bune, departe de cele mai optimiste prognoze
F-22 Raptor stabilește un record istoric: Cea mai lungă lansare a unei rachete AMRAAM, dar performanţa rămâne la secret
Iese în sfârșit soarele pentru IAR-99? Primele 5 avioane ar putea fi livrate Armatei în aceste zile după ce ultima piesă din puzzle a fost livrată
Și-a retras Ucraina aeronava An-70 în Polonia pentru a o proteja sau se pregătește un transport aerian special?
Rușii se laudă cu un nou lot de Su-34. Finisajele trădează graba pe linia de producție, dar aeronavele rămân periculoase pentru fortificațiile ucrainene (VIDEO)
”Garda de Est” a NATO, întărită cu avioane Eurofighter britanice / Varșovia înființează Comandamentul Forțelor Medicale
Câte avioane de luptă a pierdut Ucraina de la începutul războiului? "Contabilii" rușilor numără de câteva ori același avion doborât
Moşteanu: Procedura doborârii dronelor e aprobată din iulie / Piloţii aveau autorizarea, au evaluat riscurile colaterale şi au decis să nu deschidă focul
MApN clarifică misterul dronei ”pierdute” de radarele avioanelor F-16: Drona a evoluat 50 de minute în spațiul României, dar ulterior a ieșit
Renunțarea la S-400, poarta către revenirea Turciei în programul F-35? Rusia ar vrea să răscumpere sistemele S-400 vândute Turciei
Bombardiere americane B-52, trimise să se antreneze în Europa, fix în timpul manevrelor ruse-belaruse ”Vest-25”
Al doilea bombardier B-21 Raider a decolat. Statele Unite accelerează testele pentru a-și consolida forța aeriană
Pierdere importantă și pentru Kiev: Un avion Su-27 s-a prăbușit zona controlată de Ucraina din regiunea Zaporojie
Kaan devine un program internațional pentru a concura cu F-35? De ce o putere din Orient s-a alăturat Turciei deși are „ADN occidental” în aviația militară
„Barajul nordic” de F-35. Un vecin al Rusiei pregăteșe un arsenal serios pentru flota de F-35: Peste 400 de rachete AIM-120, în cea mai modernă versiune D-3
Drone rusesti de tip Shahed / Parada de 9 mai, din Piața Roșie, 2025
EXCLUSIV
Ce semnal trimite Rusia cu incursiunea dronelor în Polonia. Analiză
În timp ce polonezii doborau drone Shahed, două F-16 ale României au fost și ele ridicate după detectarea unui grup de drone ruse și la granița cu România
Avioane poloneze și F-35 olandeze, implicate în doborârea dronelor rusești. Forțele teritoriale de la granița de est, în alertă maximă / Avioane tip AWACS patrulează deasupra Poloniei

Ştiri Recomandate

De ce nu grăbește Belgia livrarea F-16 către Ucraina și așteaptă mai multe F-35? F-urile belgiene sunt mai speciale. "Nu uitați că avem avioane cu dublă capacitate"
Zelenski: După ce pericolul Tomahawk a trecut, Rusia și-a intensificat atacurile asupra infrastructurii energetice ucrainene
Aviația indiană, peste cea chineză, raportul care pătează imaginea dragonului asiatic. Mașinăria Beijingului se activează imediat și contestă "așa-zisul clasament" 
„Îl vom escorta, dar pe un scaun la Haga”. Sikorski spune că avionul lui Putin nu va putea survola Polonia
Tentativă de sabotaj dejucată la București: SRI a oprit un atac la sediul companiei Nova Post, coordonat de serviciile secrete ruse
Lovitură de precizie în Crimeea: Ucrainenii au distrus sistemul radar „Valday”, simbol al defensivei rusești anti-drone (VIDEO)
Noi submuniții permit unei rachete HIMARS să lovească trei ținte simultan. La raza maximă de acțiune se adaugă până la 120 de km
Arma secretă a Ucrainei: Cum a fost transformat un avion ultrauşor într-un mic bombardier strategic cu rază lungă de acţiune
Olanda taie partajarea de informații clasificate cu Statele Unite: De ce serviciile de intelligence nu mai au încredere în administrația Trump
Corespondență DefenseRomania din Coreea: K9, primul mare contract dintre cele două țări. Când ajung obuzierele și ce companii românești sunt prezente la Seul
Lideri internaționali se reunesc la București pentru a dezbate viitorul Europei și al regiunii Mării Negre
,,Războiul maritim al sancțiunilor'': Cum vor statele europene să destructureze rețeaua de petroliere rusești sub pavilion fals
Obuzier autopropulsat 2S1 „Hvozdika” al forțelor de ocupație ale Rusiei, prezente în Donbass.
EXCLUSIV
Davai ceas, davai Donbas: De ce vrea Rusia cu orice preț „fortăreața” ucraineană pe care nu o poate cuceri cu tancurile
Armata Ucrainei. Photo source: Генеральний штаб ЗСУ / General Staff of the Armed Forces of Ukraine
EXCLUSIV
De ce războiul din Ucraina nu se va încheia în următorii patru ani?
Parlamentul României, undă verde pentru achiziția de noi tancuri de luptă
FN SCAR / ©: DefenseRomania
EXCLUSIV
Arme de asalt și mitraliere made în România, propunerea grupului de armament FN Herstal. Fabrica, vizitată și de ministrul Moșteanu
Marea Britanie va avea o lege pentru doborârea dronelor
În lipsă de F-35, rușii zboară cum pot în modul ”stealth”: Poliția aeriană NATO interceptează constant aeronave rusești cu transponderele oprite
Robinetul cu gaze rusești se închide. Doar două state s-au opus
Khamenei îl ironizează pe Trump pentru declarațiile despre distrugerea industriei nucleare a Iranului: Continuă să visezi
Pragmatismul care doare | Mareșalul Richards: Ucraina nu poate câștiga împotriva Rusiei fără o implicare directă a forțelor NATO. Dar, asta nu se va întâmpla!
Zelenski: „Ucraina nu va ceda nimic Rusiei de dragul unui acord cu Putin”. Kievul cere garanții de securitate post-război
Photo source: Генеральний штаб ЗСУ / General Staff of the Armed Forces of Ukraine
EXCLUSIV
Geopolitica unei concesii păcătoase: Propunerea lui Trump de "împărţire" a Donbasului și reconfigurarea relațiilor SUA-Ucraina
Cobra II, photo source: DefenseRomania
EXCLUSIV
Blindatele 4x4 Cobra II produse în România, un model ce va fi copiat? Industria turcă, tot mai dispusă să mute producția în România
Ucraina negociază un contract pe termen lung pentru 25 de sisteme Patriot: Finanțarea, asigurată din activele rusești înghețate
Un submarin, o problemă mai adâncă: Întreținerea deficitară a flotei ruse de submarine Kilo, accelerată de evacuarea forțată din baza Tartus
EXCLUSIV
Diplomația Tomahawk a lui Trump: Cum a forțat președintele SUA dialogul cu Vladimir Putin și ce se joacă la Budapesta
Tehnologia occidentală alimentează în continuare mașina de război a Rusiei: Cum ocolește Moscova sancțiunile economice și cine plătește prețul?
Adio, gândire umană? Generalii americani se consultă cu ChatGPT: Cât de periculoase sunt erorile subtile ale AI-ului in planificarea militara
Lovitură de proporții: Europol a destructurat o rețea uriașă de „ferme de SIM-uri” care coordona 49 de milioane de conturi false la nivel global (FOTO)
Atac cu drone ucrainene asupra unui gigant industrial rusesc: Uzina de procesare a gazelor naturale din Orenburg, lovită la 1.000 de kilometri de graniță
SUA trimit un grup de bombardiere strategice în nordul Japoniei. În august, înainte de întâlnirea Trump - Putin, bombardierele americane au ajuns în Norvegia
pixel