Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
SUA își testează la maxim Forțele Aeriene: Un avion de realimentare KC-46 Pegasus a zburat non-stop două zile în jurul lumii
Forțele aeriene
Data actualizării:
Data publicării:
Un avion de realimentare în aer KC-46 a aterizat la baza aeriană McConnell, Kansas, pe 1 iulie, după un zbor record de 45 de ore fără escală, în jurul lumii. Misiunea, numită Proiectul Magellan, a reunit la bordul aeronavei două echipaje care, și-au testat limitele în timp ce alimentau avioanele Forțelor Aeriene americane în jurul planetei. „Realimentarea cu combustibil este un proces foarte specific: trebuie să fii la moment dat într-un anumit punct”, a declarat colonelul Brent Toth, comandantul aeronavei și șeful Grupului 22 Operații de la baza McConnell, pentru revista Air & Space Forces. „Și am făcut asta de patru ori în jurul lumii, fără să pierdem nicio bătaie.”
Avion de realimentare KC-46 Pegasus / Foto: Baza Aeriană Mcconnell, US AirForce
Avion de realimentare KC-46 Pegasus / Foto: Baza Aeriană Mcconnell, US AirForce

Proiectul Magellan este cea mai recentă operație de anduranță maximă (în engleză Maximum Endurance Operation – MEO) desfășurată de Air Mobility Command (AMC - Comandamentul de Mobilitate Aeriană) din Aviația Militară a SUA, arată revista Air & Space Forces. Termenul MEO este dat misiunilor pe distanțe lungi menite să testeze aviatorii din AMC care se pregătesc pentru a transporta trupe, echipamente și combustibil pe distanțele mari ale Pacificului într-un posibil posibil conflict cu China.

„Într-o epocă a competiției de mare putere, echipajele au nevoie de abilitatea de a opera pe distanțe mai mari față de trecut, iar Proiectul Magellan este următorul pas în obținerea acestei experiențe. MEO este noua construcție care schimbă jocul”, a precizat căpitanul Cody Donahue, ofițerul executiv al Grupului 22 Operații, care a luat parte la zbor și a jucat un rol cheie în planificarea acestuia, potrivit unui comunicat de presă al Aripii 22 Realimentare în Aer.

Misiunea: largul coastelor Californiei – Hawaii – Guam – Orientul Mijlociu – Europa – nordul Atlanticului

„Această [misiune] nu a fost doar decolarea și aterizarea undeva”, a spus colonelul Brent Toth, comandantul aeronavei. „Am făcut misiuni complexe în fiecare parte a lumii.”

Misiunea a fost desfășurată după un scenariu cu situații diverse, fiind tranzitate patru comandamente combatante în care aeronava a realimentat în aer avioane militare diferite, inclusiv unele aflate în misiune de luptă. La rândul ei, aeronava Magellan a fost realimentată în aer.

Pe 29 iunie, în jurul orei 16:00, avionul KC-46 a decolat de la baza McConnell.

A zburat spre vest, în sens invers mișcării de rotație a Pământului. În primele ore, aeronava Magellan a primit combustibil de la un alt KC-46 în largul coastei Californiei. Ulterior a realimentat un avion de transport C-17 lângă Hawaii, pentru ca mai târziu în timp ce se apropia de Guam să primească combustibil de la alte două KC-46 ale Aripii 22, prepoziționate în Guam. 

Deasupra Orientului Mijlociu, însetatul Pegasus a primit combustibil de la o pereche de KC-135 care au decolat de la Baza Aeriană Al Udeid, Qatar, unde un echipaj era de la McConnell, iar celălalt era de la Garda Națională Aeriană din Utah. Aeronava Magellan a alimentat două F-15E Strike Eagles care erau într-o ieșire de luptă deasupra Irakului.

Ulterior, avionul Magellan a fost alimentat, deasupra Angliei, de două KC-135 unul de la RAF Mildenhall, iar celălalt de la Aripa 22 prepoziționat la baza Mildenhall. Avioane de realimentare aeriană ale Bazei Aeriene McConnell, unde este staționată Aripa 22, au fost prepoziționate anterior în întreaga lume pentru a sprijini MEO Magellan.

Spre finalul misiunii, KC-46 s-a bucurat de o primire de erou deasupra SUA continentale, unde avionul s-a întâlnit cu un alt KC-46 al Bazei McConnell. Împreună au alimentat trei bombardiere stealth B-2 Spirit ale bazei aeriene Whiteman, Missouri, precum și un alt KC-46 al bazei McConnell la bordul căruia s-a aflat, în calitate de observator, generalul de brigadă Gerald Donohue, director pentru operații de descurajare strategică și integrare nucleară în cadrul AMC.

Echipajul – două echipaje de bază, care au lucrat în schimburi, și un medic

Pe lângă lungimea zborului, misiunea s-a remarcat și prin transportul a doar două echipaje de bază. În mod normal, trei piloți ai Forțelor Aeriene pot zbura ca echipaj augmentat timp de până la 24 de ore, dar AMC dorește acum ca echipajele de patru piloți să zboare până la 48 de ore pentru a se pregăti pentru viitoare conflicte, a explicat Donahue.

La bordul KC-46 s-au aflat patru piloți (câte doi pe schimb), doi operatori de realimentare (unul pe schimb), doi șefi de echipaj de zbor (unul pe schimb) pentru a supraveghea starea tehnică a avionului, precum și un medic de zbor pentru a supraveghea starea de sănătate a personalului.

Lista completă a echipajului l-a inclus pe Col. Brent Toth, comandantul aeronavei; Capt. Cody Donahue, pilot instructor; Capt. Daison Batangan, pilot instructor; Capt. TJ Buckley, pilot instructor; Master Sgt Jonathan Lauterbach, instructor operator de braț; Master Sgt Patrick Murray, instructor operator de braț; Capt. Jacob Heyrend, chirurg de zbor; Sgt Alejandro Melendez, șeful echipajului de zbor; și sergentul de stat major Dustin Shaffer, șeful echipajului de zbor.

La început, cele două echipaje Magellan au făcut schimburi de 10 ore dar, cu timpul, acestea s-au redus la șase - șapte ore. Când nu erau la locul de muncă, echipajele dormeau pe paturi într-o zonă de odihnă care a fost ținută în întuneric pe tot parcursul zborului.

„Am reușit să dorm de mai multe ori cinci sau șase ore cu o mască de somn și căști sau dopuri de urechi cu anulare a zgomotului”, a spus Donahue. „Nu este chiar prea rău și ne-a permis să menținem misiunea cu doar patru piloți zburând 45 de ore.”

Pentru a se pregăti de zbor, primul echipaj a încercat să se culce în jurul orei 4 dimineața și să doarmă până la amiază cu aproximativ trei zile înainte de decolare, în timp ce al doilea echipaj s-a culcat la patru după-amiaza și s-a trezit la miezul nopții.

„A fost destul de uimitor cât de repede ne-am putut adapta la noua cronologie”, a spus Donahue.

De asemenea, a ajutat faptul că un membru al echipajului a făcut prăjituri folosind bucătăria de la bord, iar un altul, pilotul instructor căpitanul Daison Batangan, a adus un tort de ziua de naștere pentru a sărbători împlinirea vârstei de 31 de ani la mijlocul zborului. Când s-au întors în SUA, echipajul simțea efectele unei zile foarte lungi, dar încă au realizat în siguranță ceea ce Toth a descris ca fiind una dintre cele mai complexe operații pe care le-a văzut la baza  McConnell.

„Întâlnirea cu un alt avion de realimentare și realizarea formației pentru alimentarea a trei B-2, a fost destul de fantastic”, a spus Toth.

„Aș zbura 45 de ore doar pentru a alimenta B-2 în orice zi a săptămânii”, a adăugat Donahue.

Când au aterizat înapoi la McConnell, echipajul a experimentat doar un răsărit și un apus în zborul lung spre vest. „Deși au trecut 45 de ore, am experimentat într-adevăr doar o singură zi solară”, a spus Toth. „Deci este o mică excursie mintală.”

Zborul Magellan a beneficiat de ani de cercetare în performanța umană. Pilotarea unei aeronave este o sarcină obositoare, iar AMC dorește să folosească cea mai recentă știință în domeniul somnului și al nutriției pentru a menține echipajele cât mai bine odihnite posibil în cursele lungi.

Comunicațiile - element cheie al misiunii

O parte din ceea ce a permis un șir atât de lung de întâlniri în aer a fost o suită de sisteme care permiteau comunicații dincolo de linia vizuală între echipajul Magellan, echipele de planificare de la McConnell și echipajele din întreaga lume. Rețelele de date tactice, cum ar fi Link 16, au permis urmărirea și comunicarea cu aeronavele receptoare aflate la sute de mile distanță pentru a afla în ce direcție se deplasau, de cât combustibil aveau nevoie și alți factori care în mod normal nu ar fi comunicați până când aeronava nu se află suficient de aproape pentru a fi realizat contactul radio.

„Știam mai multe despre ceea ce se întâmplă pe acest zbor decât am știut despre majoritatea zborurilor din care am făcut parte de-a lungul carierei mele”, a spus Toth. „Așa că, deși a fost mai complex decât orice am făcut vreodată, am simțit că am fost mai informat decât am fost vreodată”.

În timp ce Link 16 este deja disponibil pe scară largă în alte structuri ale Forțelor Aeriene, cum ar fi Comandamentul de Luptă Aeriană, AMC încă se grăbește să ajungă din urmă în ceea ce privește conectivitatea. Anul trecut, șeful AMC, generalul Mike Minihan, și-a stabilit obiectivul de a dota 25% din flota de avioane de realimentare și transport cu comunicații dincolo de linia vizuală până în 2025.

Relativul nou KC-46 are echipamente de comunicații mai moderne în comparație cu frații săi mai mari din flota de mobilitate, cum ar fi KC-135 și C-130, dar zborul între patru comandamente combatante și sincronizarea rapidă cu fiecare pe același zbor este o realizare în sine, au explicat Toth și Donahue.

„Vorbim întotdeauna despre realimentarea în aer ca un fel de multiplicator de forță, ei bine, același lucru cu această legătură tactică de date”, a spus Donahue. „Acum vorbiți despre doi multiplicatori de forță pe o singură platformă, așa că înmulțiți exponențial forța.”

Nota autorului: Semnificațiile zborului – profund strategice

Este mai mult decât un test, consideră colonelul Toth. El crede că Proiectul Magellan a demonstrat capacitatea AMC de a ajunge oriunde pe Pământ.

„Decolarea din [SUA continentală], realimentarea unui C-17 deasupra Pacificului, o ieșire de luptă peste Irak și revenirea pentru a sprijini aeronavele de lovire globală (cele trei B-2 Spirit) demonstrează că într-adevăr putem oferi realimentare cu combustibil și să sprijinim acoperirea globală oricând și oriunde”, a spus colonelul Brent Toth, comandantul aeronavei.

Pe lângă antrenarea echipajelor și pregătirea excepțională a aeronavei pentru un zbor lung și solicitant, forțele armate ale SUA au demonstrat că pot asigura un continuum militar în spațiul aerian în jurul globului. Aeronava a zburat non-stop aproape 40.000 de km și a traversat NORTHCOM, INDOPACOM, CENTCOM și EUCOM – comandamentele geografice combatante în care există cele mai mari provocări de securitate din momentul de față. Este o demonstrație că SUA dispun, în emisfera nordică, de un coridor aerian sigur și, în același timp, suficient de apropiat de zonele critice de securitate.

În același timp, prezența bombardierelor B-2 Spirit în cadrul misiunii Magellan dă un sentiment de siguranță întregii lumi libere. Acestea vor putea să își îndeplinească misiunile strategice de oriunde ar decola și să întoarcă fără să-și facă griji că nu le va ajunge combustibilul, AMC reușind să demonstreze soluții pentru scenariile cele mai dificile.


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Occidentul nu e rău când rușii au nevoie de el: Producția de avioane Su-57 a ajuns să depindă de „dușmanul din Vest”
Forțelor Aeriene Române au ridicat avioanele F-16: Forțele ruse au executat o nouă serie de atacuri cu drone asupra Ucrainei, în proximitatea frontierei fluviale cu România
România a anunțat când începe scoaterea din uz a F-16. Până la retragerea primelor F-uri vestea bună e că achiziția de F-35 e în calendarul stabilit
Rusia dezvoltă în China un program secret de drone militare
Matryoshka pe frontul din Ucraina: Militarii ucraineni au interceptat o dronă rusească Zala camuflată ca fiind ucraineană (Foto/Video)
Rușii au instalat sistemul de comunicații Starlink pe dronele Shahed-136. Primul UAV de acest tip a fost doborât de ucraineni în timpul celui mai recent atac nocturn al trupelor ruse
Rusia a aruncat deja peste 10.000 de bombe cu planare. Ucraina reacționează cu o armă care copiază modelul francez AASM HAMMER
China a efectuat un ”test de rutină” al unei rachete balistice intercontinentale. Ultimul astfel de test a avut loc în 1980
Moment istoric pentru aviaţia militară strategică americană (Foto/Video): U.S. Air Force prezintă bombardierul B-21 Raider în timpul testelor de zbor
Bătălia ultimelor generații de avioane: F-35 vs. Su-57. Rușii ar fi doborâți de americani înainte să știe ce i-a lovit
Ucraina așteaptă avioane Mirage 2000, dar poartă discuții și despre Gripen și Eurofighter Typhoon: De ce nu se rezumă ucrainenii strict la F-16?
SUA rămân în coasta Chinei: Sistemul Typhon cu rachete Tomahawk și SM-6 nu va fi retras din Filipine
Etapa a treia - România: Primul grup de piloți ucraineni a încheiat pregătirea în Franța și va ajunge la Centrul F-16 de la Fetești
Franța a încheiat formarea piloților ucraineni pe avioanele Alpha Jet: De ce este important pentru Ucraina?
NATO și-a testat capacitățile de luptă anti-dronă. Exercițiul a folosit și experiența unică a Ucrainei
Avioane de luptă israeliene au bombardat masiv sudului Libanului. O sută de lansatoare de rachete au fost distruse
Chinezii se laudă cu interceptările aeriene periculoase, făcute în stil rusesc (Video)
Britanicii stau cu ochii pe Crimeea: Un avion de cercetare radioelectronică RC-135W a zburat deasupra apelor neutre ale Mării Negre
Franța intenționează să modernizeze avioanele de luptă Mirage-2000-5 destinate Ucrainei: Ce şanse sunt ca aceste aeronave să răspundă cerinţelor ucrainenilor?
Criza celor 1.848 de piloți în SUA. Piloții ce se pregătesc pe T-38 pentru F-22 sau F-35 ar putea fi redirecționați către alte tipuri de avioane
Deși nu mai sunt vizibile, dronele de atac Bayraktar TB2 ale armatei ucrainene zboară în continuare în zona Mării Negre, îndeplinind misiuni de cercetare și indicare a țintelor 
Aviația americană începe construcția forței care va descuraja sau va învinge China
Rusia presează în „operațiunea Su-75”, răspunsul rus la F-35. Presiune pe un gigant asiatic căruia i s-a promis linia de producția și un preț scăzut
U.S. Air Force anunță care sunt bazele de desfăşurare pentru B-21 Raider: Acest bombardier stealth este destinat să joace un rol-cheie în strategia de descurajare a Statelor Unite
Ce presupune contractul de F-35 pentru România, pe lângă avioane. România ar putea deveni cel mai mare operator de F-35 din Europa de Est
Polonia caută sprijinul NATO pentru a-și proteja propriul spațiu aerian şi promite că trimite suplimentar avioane MiG-29 în Ucraina
Statele Unite aprobă potențiala vânzare a avioanelor de luptă F-35A către România
Avion de generația a 5 a / Foto ilustrativ: DefenseRomania
EXCLUSIV
Su-57 rusești ar fi efectuat peste 40 de atacuri în Ucraina. Să credem așa ceva? Cât este propagandă, cât dezinformare, cât realitate
Rusia își întreține avioanele Su-30SM cu avionică din Europa. Producătorii francezi de echipamente sunt păcăliți cu ajutorul unei companii din Kazahstan

Ştiri Recomandate

Oboseala Occidentului față de războiul din Ucraina este în creștere: Cererea pentru rachete Tomahawk îi irită pe americani și consideră ca fiind o abordare nerealistă
Rușii au simulat o lovitură de răspuns la un atac nuclear (Video): Toate cele trei componente ale Forțelor Nucleare Strategice au lansat rachete balistice intercontinentale și rachete de croazieră
Grecia cumpără 35 de elicoptere UH-60M Black Hawk, același pedigree cu cele achiziționate și de România, dar nu pentru Armată. Ci pentru MAI
Universitatea Forțelor Speciale din Cecenia atacată cu drone: Un mesaj pentru Ramzan Kadîrov de la ''pretenii'' din Daghestan și Ingușetia
O companie din Ungaria vrea să stabilească noi standarde în aviație: Uaviator prezintă Phantom, o dronă cu caracteristici stealth capabilă să zboare 10 000 km
Germania nu vrut să ofere Ucrainei rachete de croazieră Taurus, dar dezvolta o nouă versiune a acestora pe paza lecțiilor învățate din război
După Ungaria și Slovacia, blocul pro-rus din cadrul UE ar putea include și Cehia, în urma alegerilor de anul viitor
Așa arată o Europă unită: Sistemul Patriot donat Ucrainei de România va fi înlocuit prin fonduri comune. Norvegia achită o parte importantă pentru un alt Patriot pentru România
Renumărare de fațadă a voturilor în Georgia. Cum discursul ”Pro-european” promovat de Visul Georgian ar putea hipnotiza și R. Moldova
Tomahawk, în vizorul Ucrainei: De ce livrarea rachetelor SUA cu rază lungă este un obiectiv nerealist
Implicarea forțelor nord-coreene în războiul din Ucraina determină SUA să-şi schimbe abordarea faţă de Rusia? Ridicarea restricțiilor privind utilizarea armelor americane nu este exclusă
Relația Rusia - Sudan. Sau cum extinde Moscova războiul pe orizontală
Prezența nord-coreenilor în Ucraina, punct de cotitură în război. Occidentul ar putea apăra spațiul aerian al Ucrainei de pe teritoriul României și Poloniei
Rusia a lovit clădirea-emblemă a Harkivului. “Ne vom reconstrui orașul, dar națiunea rusă va rămâne barbară pentru totdeauna!”
Paravanul ONU: După ce Israelul a eliminat un lider Hamas care lucra pentru ONU, ucrainenii arestează un voluntar ONU, suspectat de spionaj pentru Rusia
Trump pregătește un plan de pace pentru Ucraina: Un uriaș conflict înghețat, cu Europa în rol de garant
De la Iron Dome la Iron Beam: Implementarea sistemului de arme laser duce apărarea antiaeriană a Israelului la următorul nivel
F-urile noastre, liber la doborât drone rusești. România a făcut azi un pas mare în schimbarea legislației după provocările Rusiei din ultimele zile
Belgia alege sistemul european SAMP/T în detrimentul Patriot: Achiziţia este justificată de competiţia asumată cu industria americană
În așteptarea ofensivei rusești, armata ucraineană construiește noi fortificații în regiunea Zaporojie. În total, vor fi amenajate patru linii de apărare
Turcia, înapoi la programul de avioane de luptă F-35 cu condiţia cedării sistemelor S-400 către SUA. Ruşii insistă că nu se poate
Statele occidentale trebui să-şi schimbe abordarea faţă de războiul din Ucraina: Înfrângerea bate la uşă dacă ucrainenii nu primesc susţinerea pe care o merită
Australia și Japonia, în prima linie a strategiei SUA anti-China. Picătura care a umplut paharul: Vânzarea rachetelor SM-6 și SM-2 către Australia
Polonia prezintă sistemul de apărare antiaeriană împotriva dronelor SA-35MM: Muniție programabilă, cea mai importantă caracteristică
Rusia are încă forțe care nu au fost afectate de războiului din Ucraina, avertizează generalul Christopher Cavoli
Vot în Europa: Conservatorii din Bulgaria și socialiștii din Lituania câștigă alegerile / ”Visul Georgian” îndreaptă țara spre orbita Moscovei
Avionul ideal pentru Ucraina: Între F-16 și Mirage, câștigătorul neașteptat ar putea fi JAS 39 Gripen
Se mai întoarce cineva în Nord? Cât vor rezista în fața trupelor ucrainene cei 11.000 de soldați nord-coreeni și care e de fapt marele pericol
Georgia, încotro? Președinta pro-europeană cere oamenilor să iasă în stradă și acuză o „operațiune specială rusă” și fraudă masivă a partidului Visul Georgian
Dronele ucrainene au lovit o distilerie din Rusia, iar explozii au răsunat în Crimeea / Rusia a lansat rachete către regiune Harkiv
Ucraina poate schimba cursul războiului fără permisiunea Occidentului: Atacarea țintelor aflate pe teritoriul Rusiei, strict cu utilizarea propriilor drone
pixel