Unele problemele tehnice ale avioanele F-35 și negocierile prelungite cu Pentagonul afectează finanțele companiei Lockheed Martin
Negocierile mai lungi decât se preconiza cu privire la următoarele două loturi de F-35 destinate Pentagonului au împiedicat compania Lockheed Martin să încaseze aproximativ 700 de milioane de dolari în ultimul trimestru, au declarat marți oficialii companiei. Lockheed Martin nu a reușit să ajungă la o înțelegere pentru următoarele două loturi de producție - 18 și 19 - astfel încât a trebuit să cheltuiască banii companiei pentru a menține linia de producție în stare de funcționare.
Linia de producție a F-35 Lightning II. Foto: Lockheed Martin
„După cum era de așteptat, sectorul aeronautic a scăzut în principal din cauza întârzierii la înregistrarea veniturilor de aproximativ 700 de milioane de dolari, asociată cu întreruperea finanțării programului F-35, pe măsură ce continuăm să lucrăm la negocierile pentru lotul 18”, a declarat directorul financiar al companiei Lockheed Martin, Jay Malave, investitorilor în timpul unui apel privind rezultatele celui de-al treilea trimestru finaciar.
Directorii companiei au declarat anterior că prețul per avion va trebui probabil să crească în cazul loturilor 18 și 19, deoarece inflația, complexitatea din ce în ce mai mare a avionului și reducerea propusă de Pentagon cu privire la numarul de avioane achizitionate F-35 sunt toate factori care determină creșterea costurilor.
Compania trebuie să continue să construiască avioane, chiar și în absența unui acord formal, deoarece este „esențial” pentru sănătatea furnizorilor, a declarat directorul general Jim Taiclet.
De asemenea, constructorul de avioane va trebui să aloce 600 de milioane de dolari în acest an, după ce Pentagonul a suspendat recepția de noi avioane din cauza întârzierilor legate de noua versiune care ar fi trebuit să fie integrată pe avioanele F-35, denumită Technology Refresh-3. După reluarea livrărilor, Pentagonul a declarat că va reține bani de la companie, 5 milioane de dolari pentru fiecare avion, până când actualizarea completă va fi finalizată.
Lockheed Martin va recupera o parte din acești bani pe măsură ce va atinge diferite etape în dezvoltarea programului TR-3, a declarat Malave.
Avioanele livrate acum Pentagonului sunt prevăzute cu o „versiune incompletă” a TR-3, care poate fi utilizată pentru antrenament, dar nu este complet pregătită pentru luptă. Oficialii americani au decis să înceapă să accepte avioanele fără ''versiunea completă'', considerând că o ''caracteristică parțială'' este mai bună decât nimic. Inițial, compania ar fi trebuit să aibă TR-3 gata în aprilie 2023. Și, pe lângă întârzieri, noua tehnologie este pe cale să depășească bugetul cu 1 miliard de dolari.
Directorii Lockheed Martin au declarat anterior că pachetul TR-3 gata de luptă ar putea fi gata la sfârșitul primăverii viitoare. Dar compania pare să se fi îndepărtat de acest obiectiv în apelul de câștiguri de astăzi.
În timp ce Taiclet a declarat că „95%” din capacitățile de luptă au fost validate, compania va trebui să finalizeze multe alte teste pe noua versiune pe parcursul anului 2025 înainte ca aceasta să fie pregătită pentru prime time.
Compania Martin a livrat 48 de avioane F-35 în trimestrul al treilea și se așteaptă să livreze între 90 și 110 în total în acest an. Compania se așteaptă să livreze 180 de avioane pe an în următorii trei ani - o combinație de avioane noi care ies de pe linia de producţie și avioane care au fost garate - astfel încât „încasările în numerar se vor uniformiza în această perioadă de timp”, a declarat Malave.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News