Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Forțele Aeriene Ruse au fost întărite cu două avioane de vânătoare de tip Su-57
Industrie de apărare
Data publicării:
Surse rusești de monitorizare a aviației au semnalat faptul că, în perioada 25-26 mai 2022, două avioane noi de vânătoare de generația a cincea de tip Su-57 aparținând Forțelor Aerocosmice ale Federației Ruse au efectuat o aterizare intermediară pe aerodromul Tolmachevo din Novosibirsk, în timpul transferului către locul de dislocare permanentă din partea europeană a Rusiei.

Fotografiile postate pe Internet arată faptul că noile aeronave au numerele de bord 53 și 54 roșii, precum și numerele de înregistrare RF-81777 și RF-81778. Acestea sunt primele două aeronave construite la Întreprinderea de aviație Y.A. Gagarin din Komsomolsk pe Amur în anul 2022.

Cele două avioane sunt aeronavele cu numerele cinci și șase din producția de serie, adică exemplarele T-50S-5 și T-50S-6.

Potrivit informațiilor cunoscute anterior, în anul 2022, este planificată livrarea către Forțele Aerocosmice ale Federației Ruse a patru avioane de vânătoare de tip Su-57.

Ultimele două avioane de acest tip din producția de serie au fost predate Ministerului rus al Apărării la sfârșitul anului 2021. Este vorba despre avioanele cu numerele de serie 52201 (T-50S-3) și 52202 (T-50S-4). Acestea au avut numerele de bord 02 și 52 albastre.

Pe 03 februarie 2022, cele două aeronave au fost filmate pe aerodromul Tolmachevo din Novosibirsk, în timp ce erau transferate către bazele lor din partea europeană a Rusiei. Acestea aveau acum numerele de bord 02 și 52 roșii, primul fără număr de înregistrare, iar al doilea cu numărul de înregistrare RF-81775. Aeronava Su-57 cu numărul de bord 02 roșu avea imprimată emblema Centrului de stat 929 pentru teste de zbor V.P Chkalov din Akhtubinsk (Regiunea Astrakhan), fiind destinat probabil acestei unități.

Avionul cu numărul de bord 02 roșu este cel care anterior a avut numărul de bord 02 albastru, fiind construit în anul 2021, cu numărul de serie 52201 (T-50S-3).

Primul avion Su-57 din producția de serie a fost primit de Ministerul rus al Apărării la sfârșitul lunii ianuarie 2021. Aeronava, cu numărul de serie 51002 (T-50S-2), a avut inițial numărul de bord 01 albastru și a fost transferată tot la Centrul de stat 929 pentru teste de zbor.

Al doilea avion Su-57, cu numărul de bord 52 roșu, care a fost filmat pe 03 februarie la Novosibirsk, se pare că a fost ultimul prototip PAK FA, adică cel de-al zecelea. Aeronava T-50-11 a zburat anterior cu numărul de bord 511. Se presupune că aceasta a fost introdusă în dotarea Centrului 4 pentru teste de zbor și pregătirea personalului navigant din Lipețk. Foarte probabil și aeronavele cu numerele de bord 53 și 54 sunt destinate aceluiași centru al Ministerului Apărării.

În luna august 2018, la forumul tehnico-militar Armata-2018, Ministerul rus al Apărării și compania Sukhoi au încheiat un contract pentru livrarea către Forțele Aerocosmice a primelor două avioane de vânătoare de generația a cincea de tip Su-57 (T-50S-1 și T-50S-2), cu motoare pentru prima etapă (Produs 117). Termenii contractului s-au referit la perioada 2018-2020.

Astfel, una dintre aeronave trebuia livrată în 2019, iar cea de-a doua în 2020. Ulterior, în iunie 2019, la forumul Armata-2019, Ministerul Apărării și compania Sukhoi au încheiat un nou contract, pentru livrarea a 76 de avioane Su-57 (inclusiv primele două aeronave din contractul inițial), cu termen de finalizare în 2027.

Prima aeronavă Su-57 din producția de serie (T-50S-1, cu numărul de serie 51001 și numărul de bord 01 albastru) a efectuat primul zbor la Komsomolsk pe Amur la începutul lunii decembrie 2019 și urma să fie predată beneficiarului pe 27 decembrie. Însă, pe 24 decembrie, în timpul testelor finale de fabrică, aceasta s-a prăbușit în urma unui accident, produs, cel mai probabil, de o defecțiune la sistemul de conducere a avionului.

Testele de zbor ale celui de-al doilea exemplar Su-57 contractat în 2018 (aeronava T-50S-2, cu numărul de serie 51002) au început la Komsomolsk pe Amur în octombrie 2020. Acesta a primit tot numărul de bord 01 albastru. Avionul a fost dat în exploatare în luna decembrie 2020, dar abia pe 29 ianuarie 2021 a fost transferat oficial către Ministerul rus al Apărării.

Comentariul autorului: În urma primirii celor două avioane Su-57, Forțele Aerocosmice ale Federației Ruse vor dispune de cinci aeronave de acest tip, două dislocate la Akhtubinsk (numere de bord 01 și 02 roșii) și trei la Lipețk (numere de bord 52, 53, și 54 roșii).

Probabil, următoarele două avioane Su-57, care ar trebui să fie primite până la sfârșitul anului 2022, vor fi livrate deja primului regiment planificat pentru înzestrarea cu aeronave de acest tip. Partea rusă intenționează să doteze, până la sfârșitul anului 2027, trei regimente cu avioane Su-57, din care două se vor afla cu certitudine în Regiunile Militare Sud și Vest, la linia de contact cu statele membre NATO.

Între timp, partea rusă a început deja întrebuințarea aeronavelor Su-57 în cadrul conflictului din Ucraina. Deocamdată, acestea sunt folosite timid, în afara zonelor de acțiune ale mijloacelor de apărare antiaeriană. Probabil și cele două avioane aflate în curs de transfer către partea europeană a Rusiei vor fi implicate în scurt timp în acțiuni de luptă deasupra teritoriului ucrainean.

 


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Bulgaria și Rheinmetall vor construi o fabrică pentru producerea de praf de pușcă și obuze
Polonia apasă pedala reînarmării. Miza strategică a acordului cu Coreea de Sud: Cum devine Varșovia un hub european pentru tancuri de luptă
Ucraina va produce propriile avioane Gripen. Acordul istoric cu Suedia care schimbă paradigma apărării: de ce este preferat JAS 39 în fața F-16
Germania intenționează să achiziționeze arme de peste 370 de miliarde de euro. F-35 și Tomahawk sunt pe listă
Adio F-35, bun venit Typhoon: Turcia semnează cu Marea Britanie contractul pentru 20 de avioane Eurofighter
Polonia, ''uzina NATO'' pentru un nou tip de rachete: Industria poloneză de apărare devine producătorul rachetelor de croazieră americane Barracuda-500
ROMARM începe să respire în sfârșit: Offset în programul K9, dar și discuții despre retehnologizare, producție, muniție și arme pentru Armată și MAI, pe agendă în Coreea
Rafale F5 e „noul avion” al Franței, cu motoare mai puternice. Planul B după ce ruptura de Germania în avionul viitorului de generația a 6-a e mai mare decât părea
Obuziere K9 Thunder și mașini de luptă Redback „made in Romania”, vândute în Europa? Cum plănuiesc coreenii să transforme România într-un „gigant industrial” în Europa de Est
Mai multă muniție pentru Polonia: Companii franceze și poloneze vor produce propulsori pentru obuzele de 155 mm
A început producția pentru România a obuzierelor K9 și a vehiculelor de alimentare K10. Când va fi mutată în țară producția
Un „păianjen” fabricat în România? Peste 25 de firme românești, gata să se implice în producția în țară a Redback, dacă România va opta pentru mașini de luptă Redback
Armata SUA, în fața unei dileme istorice: Imprimarea 3D a echipamentelor militare ca ultimă soluție pentru a nu depinde de marile companii de apărare
Artileria rămâne regina războiului. „România a ales soluția de ultimă generație K9 „Tunetul”, dar ușa ne este larg deschisă”
Noi submuniții permit unei rachete HIMARS să lovească trei ținte simultan. La raza maximă de acțiune se adaugă până la 120 de km
Arma secretă a Ucrainei: Cum a fost transformat un avion ultrauşor într-un mic bombardier strategic cu rază lungă de acţiune
Corespondență DefenseRomania din Coreea: K9, primul mare contract dintre cele două țări. Când ajung obuzierele și ce companii românești sunt prezente la Seul
FN SCAR / ©: DefenseRomania
EXCLUSIV
Arme de asalt și mitraliere made în România, propunerea grupului de armament FN Herstal. Fabrica, vizitată și de ministrul Moșteanu
Ucraina negociază un contract pe termen lung pentru 25 de sisteme Patriot: Finanțarea, asigurată din activele rusești înghețate
Cobra II, photo source: DefenseRomania
EXCLUSIV
Blindatele 4x4 Cobra II produse în România, un model ce va fi copiat? Industria turcă, tot mai dispusă să mute producția în România
Tehnologia occidentală alimentează în continuare mașina de război a Rusiei: Cum ocolește Moscova sancțiunile economice și cine plătește prețul?
Olanda, primul aliat european în programul de drone de luptă al SUA: F-35 primește un "coechipier loial" echipat cu Inteligență Artificială
Miliarde de dolari investite în van? De ce NATO a ignorat intensitatea războiul electronic (EW) rusesc, iar acum plăteşte un cost prea mare pentru interceptarea dronelor
,,Războiul robotizat'' este aici: Sistemele care „prind” şi ,,lansează'' dronele din mers. O inovație militară care a stârnit deja interesul Armatei SUA
Inovația care ,,stinge lumina'' Marinei Ruse: De ce drona ucraineană Magura a devenit coșmarul fiecărui amiral rus
Programe cheie pentru modernizarea României: Camioane Iveco, blindate Piranha 5 și Cobra II sau arme de asalt. Cum să revitalizăm inteligent industria cu bani europeni
Polonia, într-o cursă istorică a înarmării: Submarinele ORKA, între oferta Germaniei, tehnologia Franței și investiția în industrie a Coreei de Sud
Curajoasa „fantomă” care vrea să anuleze amenințarea cu rachete hipersonice a Rusiei: Investiția colosală a companie americane Raytheon în noul radar GhostEye
Furnizarea rachetelor Taurus către Ucraina devine şi mai complicată: O companie japoneză, implicată în dezvoltarea motorului noii rachete germane
Portdrapelul României în Europa? Singura armă modernă pe care o producem și o putem oferi altor state. A treia oară poate e cu noroc

Ştiri Recomandate

Atacurile Rusiei cu drone vizează inclusiv instalații electrice de la centralele nucleare ucrainene
Comisarul UE pentru Apărare: Provocările cu drone rusești din Polonia, România și baltice arată că Europa încă nu se poate apăra eficient de drone. ”Rușii învață. Noi?”
Mașină de luptă a infanteriei de tip Lynx. Photo source: Rheinmetall
EXCLUSIV
Noi detalii despre „achiziția” de Lynx a României: Care sunt semnele de întrebare înainte de decizia finală 
Cum dispare încet, dar sigur mitul „mâinii forte” a liderului de la Kremlin
Gazprom accelerează proiectul conductei de gaze către China. Costurile sunt uriașe; doar faza de proiectate înghite miliarde de dolari
Gripen latino american. JAS 39 Gripen învinge oficial F-16 american, tocmai în „curtea din spate” a SUA
Polonia, victima a două acte de sabotaj asupra liniilor de cale ferată din estul țării
Ucraina se confruntă cu o „criză a locuințelor fără precedent”. Cifrele dezastrului umanitar provocat de Rusia (Raport ONU)
De la giganți industriali la faliment iminent. Cum au ajuns fabricile de tancuri și avioane ale Rusiei să fie înecate în datorii și paralizate de birocrație
Rușii au încercat mai multe străpungeri în sudul Ucrainei. Zaporojie, frontul unde rușii încearcă să avanseze câțiva kilometri
Locuitorii din Plauru și Ceatalchioi, evacuați după ce o navă cu GPL a fost lovită de dronă și a luat foc. Explozia ar putea avea impact pe o rază de 4,5-5 km
Germania îi cere Chinei să se implice mai mult pentru a pune capăt războiului rus în Ucraina
Ucraina primește 100 de avioane Rafale de la Franța. Când vor ajunge pe front și, mai ales, cine plătește factura?
Atac strategic efectuat de ucraineni la Novorossiysk: Ucraina paralizează exporturile de petrol și distruge o baterie S-400. Analiza imaginilor din satelit
„Portavioane de buzunar” pe Marea Neagră: Ucraina a utilizat dronele Katran, înarmate cu torpile, pentru a anihila radarele rusești
Rusia atacă din nou la Dunăre. Un nou RO-Alert, emis în județul Tulcea, după un atac cu drone în proximitatea României
Inițiativa de muniție rămâne blocată la Praga: De ce NATO nu poate prelua proiectul abandonat de cehi
Încă o noapte agitată la frontiera României: Trupele ruse au lovit portul ucrainean Izmail cu peste 35 de drone
După Brazilia, și Columbia alege Gripen. Ofensiva suedezilor de la SAAB ar putea fi încununată cu un contract istoric pentru Europa: 150 de avioane livrate Ucrainei
Rușii publică lista țărilor ostile. Manipulare grosolană a propagandei: România, "retrogradată în urna" țărilor obligate să sprijine Ucraina
Ucraina și Grecia, acord pentru livrarea de gaze naturale lichefiate (GNL) până în martie 2026
Controlul asupra rezervelor de petrol ale Venezuelei. Propunere făcută de Maduro pentru Donald Trump? (NYT)
Rachetele europene care vor putea lovi la peste 1.000 km. Storm Shadow și ATACMS sunt letale, însă au o rază de doar câteva sute de km
Noi avioane Mirage și sisteme SAMP/T? Kievul anunță un acord "istoric" cu Franţa pentru apărare aeriană. Înțelegere și cu Grecia privind importurile de gaz
Ochi suplimentari pentru NATO în Marea Baltică: Suedia construiește două submarine clasa A26. Ce face România în Marea Neagră
De ce importă Rusia mii de nord-coreeni pentru fabricile de drone?
"Cea mai mare criză umanitară din lume". Emisarul lui Trump pentru Africa denunţă atrocităţi inacceptabile în războiul din Sudan
Obiectivul Rusiei pe 2025: 120.000 de bombe tip sovietic, transformate în bombe cu planare. Kremlinul lucrează și la creșterea razei de acțiune la 400 de km
Ucrainenii atacă linia ferată Transsiberiană pentru a bloca livrările de muniție din Coreea de Nord către Rusia
Cât costă cele mai cunoscute vehicule blindate din lume. Piranha 5 românesc stă chiar foarte bine
Lukoil nu mai forează în perimetrul Trident din Marea Neagră. Sancțiunile SUA pun reflectorul pe autoritățile române: "Nu ne vindem țara" americanilor de la Exxon Vs. blândețea față de Lukoil
NATO își flexează mușchii în Flancul Estic: Zeci de aeronave, exerciții în apropierea frontierei cu Rusia
pixel