Mașinile de luptă ale infanteriei (IFV) Redback, care vor ajunge în dotarea Australiei în programul Land 400, vor fi dotate cu turele UT30 MK2. Exact același model care va fi integrat și pe transportoarele Piranha 5 ale României.
Solicitările au ca obiectiv salvarea locurilor de muncă din șantierele navale, capacitate strategică de producție de nave și, nu în ultimul rând, transformarea României într-un pol de competitivitate pentru industria navală europeană.
Industria construcțiilor de nave a fost puternic afectată de pandemia Covid-19 cu efecte negative majore asupra șantierelor și furnizorilor acestora, care sunt dependenți de economia mondială.
Potrivit unui comunicat al Anconav, emis către DefenseRomania, reducerea considerabilă a comerțului internațional, lipsa mobilității forței de muncă, neîncrederea investitorilor și incertitudinea economică, toate acestea au avut drept consecință stoparea contractărilor de noi proiecte.
În anul 2020, comenzile pentru nave din Europa au scăzut cu 62% în tonaj și 77% în valoare, comparativ cu 2019, cu impact negativ asupra întregului lanț de aprovizionare.
„Scăderea numărului de comenzi de nave noi s-a resimțit la nivelul industriei navale românești și estimăm că această criză se va adânci şi mai mult în anul curent. Acest fapt va avea o serie de consecințe negative concrete, după cum urmează: disponibilizări din marile șantiere, mai puține taxe și impozite colectate la bugetul de stat și, poate cea mai grava pe termen lung, pierderea capacității de producție la Marea Neagră”, precizează sursa citată.
DefenseRomania redă integral scrisoarea deschisă a Anconav adresată Guvernului României:
Asociația Constructorilor Navali din Romania, ANCONAV, reprezintă, începând cu 1995, anul înființării, interesele șantierelor navale și ale producătorilor, distribuitorilor de echipamente și materii prime din România, atât pe plan național, cât și internațional. La nivel național, șantierele navale au un impact major asupra economiei, industria construcțiilor de nave asigurând locuri de muncă pentru aproximativ 20.000 de angajați, iar cifra de afaceri realizată de șantierele navale reprezintă 1% din Produsul Intern Brut. Datorită celor nouă șantiere navale care funcționează în România, țara noastră se situează printre primele 5 țări europene producătoare de nave, având de asemenea, un număr semnificativ de personal implicat in aceasta industrie.
Totodată, prin intermediul programului Next Generation EU, Comisia Europeană a subliniat rolul strategic pe care îl are transportul naval la nivel european în a asigura sustenabilitatea lanțurilor de valoare şi a proceselor economice. Ținând cont de impactul pe care îl are transportul naval în securitatea economică a Europei, Comisia Europeană menționează în acest document faptul că se va acorda o atenție deosebită producției şi livrării de vehicule şi de nave sustenabile.
Având în vedere că România joacă un rol strategic în menținerea acestui sector, au fost deja înaintate către Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicațiilor, o serie de propuneri pentru a fi incluse în Planul National de Redresare şi Reziliență (PNRR) elaborat de Ministerul Fondurilor Europene, după cum urmează:
Promovarea unor facilitați ce vizează transportul maritimo-fluvial și implementarea unor tehnologii moderne, fapt ce va determina obținerea unui transport cu impact negativ minim asupra mediului.
Aceste facilitați cu caracter temporar pot duce la stimularea comenzilor de nave noi sau retehnologizarea navelor existente, cu condiția ca soluțiile tehnice să promoveze principiile Green Deal și Blue Growth ale Uniunii Europene.
Implementarea unei scheme de reînnoire a navelor aflate sub pavilion românesc.
Acest sistem ar fi menit să promoveze decarbonizarea și digitalizarea sectorului maritim, în conformitate cu acordul european și agenda de digitalizare. Acesta încurajează inovarea, creșterea industrială regională și ocuparea forței de muncă, pe întregul lanț valoric maritim. De asemenea, ar contribui la păstrarea suveranității tehnologice maritime strategice a UE și implicit a României, precum și a capacităților de producție maritimă.
Prin intermediul unui astfel de demers, România poate dezvolta o strategie sustenabilă de securitate a transportului naval ce va putea aduce beneficii tuturor sectoarelor economice direct implicate (activitate portuară, șantiere navale, furnizori de servicii din domeniul transporturilor) dar si economiei regionale, prin asigurarea furnizării/livrării de materii prime si produse.
În acest sens, o dovadă elocventă a reușitei unei inițiative de acest gen, o reprezintă modelul anilor '70, când înființarea unei companii naționale de transport a stat la baza dezvoltării sectorului naval in Romania.
Implementarea unor programe suport pentru forța de muncă din domeniul naval ce vizează dezvoltarea abilitaților digitale și atragerea de noi resurse umane în acest domeniu strategic.
Cu toate acestea, în ciuda importanței acestui sector de activitate – transportul naval, am constatat cu dezamăgire că acesta nu a fost cuprins în niciunul din capitolele de investiții din Programul Național de Redresare și Reziliență, deși includerea in acest program ar fi reprezentat pentru țara noastră o oportunitate menită a crea, prin intermediul acestei industrii, poli de sustenabilitate viabilă ai economiei românești.
Industria construcțiilor de nave a fost puternic afectată de pandemia Covid-19 cu efecte negative majore asupra șantierelor și furnizorilor acestora, care sunt dependenți de economia mondială. Reducerea considerabilă a comerțului internațional, lipsa mobilității forței de muncă, neîncrederea investitorilor și incertitudinea economică, toate acestea au avut drept consecință stoparea contractărilor de noi proiecte. În anul 2020, comenzile pentru nave din Europa au scăzut cu 62% în tonaj și 77% în valoare, comparativ cu 2019, cu impact negativ asupra întregului lanț de aprovizionare. Scăderea numărului de comenzi de nave noi s-a resimțit la nivelul industriei navale românești și estimăm că această criză se va adânci şi mai mult în anul curent. Acest fapt va avea o serie de consecințe negative concrete, după cum urmează: disponibilizări din marile șantiere, mai puține taxe și impozite colectate la bugetul de stat și, poate cea mai grava pe termen lung, pierderea capacității de producție la Marea Neagră.
Aceste aspecte nefavorabile sunt vizibile, încă de la începutul crizei, și in cadrul șantierelor navale românești. Construcțiile navale se caracterizează prin termene de execuție foarte lungi, în medie 2-3 ani din momentul contractării până la livrarea unui proiect, iar pe toată această perioadă, depind puternic de buna funcționare a lanțului de aprovizionare, optimizarea acestuia asigurând respectarea termenelor contractuale pe tot parcursul procesului de producție.
Este greu de intuit dacă 2021 va aduce modificări majore, dar deja resimțim o accentuare puternică a efectelor negative ale pandemiei. Astfel, solicităm luarea de măsuri concrete de susținere, pentru a putea salva locurile de muncă din aceste șantiere, pentru a asigura capacitatea strategică de producție de nave de la Marea Neagră și, nu în ultimul rând, pentru a transforma România într-un pol de competitivitate în industria navală europeană, prin:
1. o abordare sectorială care să susțină și să dezvolte industria navală – soluții viabile și predictibile care să creeze oportunități de investiții
2. acțiuni concrete pentru a stimula cererea internă – mai multe comenzi din piața internă. Industria navală românească este un exportator major de produse navale fiind dependentă de economia mondială. Cererea externă a fost grav afectată de pandemie și estimăm că va exista o lipsă de comenzi externe indiferent de situația sanitară globală.
3. cooperare și suport pentru a salva locurile de muncă – sectorul public și cel privat trebuie să coopereze pentru a asigura o mobilizare strategică în vederea dezvoltării industriei navale cu ajutorul noilor tehnologii: o industrie navală mai digitală, mai sustenabilă și mai ecologic. Numai așa, se vor putea salva locurile de muncă actuale și se por putea crea altele noi din domenii conexe.
ANCONAV reiterează, astfel cum a procedat cu fiecare ocazie, deschiderea totală spre un dialog responsabil și constructiv cu reprezentanții guvernului României, susținând în mod activ promovarea intereselor industriei navale din România şi mizează pe implicarea factorilor de decizie pentru asigurarea supraviețuirii sectorului naval din România.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News
Mașinile de luptă ale infanteriei (IFV) Redback, care vor ajunge în dotarea Australiei în programul Land 400, vor fi dotate cu turele UT30 MK2. Exact același model care va fi integrat și pe transportoarele Piranha 5 ale României.
Industria de apărare nord coreeană produce cu motoarele turate la maxim pentru a susține efortul de război al Rusiei.
Gigantul israelian Elbit Systems a câștigat un contract prin care va livra către Hanwha Defense Australia, parte a companiei coreeană Hanwha, sisteme de protecție, capabilități de luptă și sisteme de senzori de ultimă generație pentru mașinile de luptă ale infanteriei (MLI) Redback.
Până în primăvară, Ucraina se va confrunta cu o lipsă poate catastrofală de muniție și de mijloace de apărare antiaeriană, potrivit ABC News, care citează oficiali americani. În timp ce Congresul SUA continuă să dezbată dacă aprobă finanțarea suplimentară pentru Ucraina, se pune întrebarea dacă Pentagonul are un plan de rezervă pentru a acorda în continuare ajutor ucrainenilor.
În timp ce SUA efectuează deja teste și zboruri cu prototipuri ale unui avion de vânătoare de generația a VI-a, dezvoltat în cadrul programului NGAD, Rusia nu are nici măcar un concept pentru o aeronavă similară. Evgheni Fedosov, academician al Academia Rusă de Științe și director științific al Institutul de Stat de Cercetare Științifică pentru Sistemele de Aviație (GosNIIAS), a scris despre acest lucru într-un articol publicat de agenția rusă de știri TASS.
Rusia nu a primit încă rachete Fateh-110 și Zolfagar de la Iran, în timp ce Ucraina și-a dezvoltat propria rachetă cu rază lungă de acțiune, cu o rază de 700 km. În timpul forumului Ukraine.2024, au fost făcute doua precizări destul de interesante privind rachete. Prima se referă la rachetele balistice iraniene, pe care Rusia le-ar fi primit deja în număr de 400 de unități. Cea de-a doua precizare se referă la faptul că Ucraina lucrează la propriul program de rachete cu raza lungă de acţiune.
Pe fondul conflictului din Ucraina, intensificarea producției de tancuri de către Rusia pare să ducă până în Japonia și Taiwan, doi aliați de nădejde ai SUA. În mod interesant, se pare că un jucător important în cadrul acestui complex lanț de aprovizionare este China.
Forțele ucrainene și-au propus și au reușit să marcheze în forță cei doi ani scurși de la începutul războiului la scară largă provocat de Rusia.
Salonul aerian din Singapore, unul dintre cele mai importante evenimente de profil, nu a avut printre expozanți nicio companie din industria militară a Rusiei, remarcă Reuters.
Gigantul Elbit Systems a prezentat cel mai nou membru al familiei Hermes. Acest sistem aerian de operare fără pilot (UAS) de ultimă generație se mândrește cu o anduranță remarcabilă, versatilitate și performanțe operaționale terestre, aeriene și maritime.
Australia a anunțat în aceste zile un plan ambițios privind dublarea numărului de nave de luptă, până în 2045, în cadrul programului Tier 2, completare a Tier 1. Australia, care devine una din principalele forțe din regiune pentru contracararea Chinei, va ajunge la o forță navală fără precedent după cel de-al Doilea Război Mondial.
Marea Britanie va aloca suplimentar 4,5 miliarde de lire sterline (5,7 miliarde de dolari) în următorul deceniu pentru dezvoltarea de noi drone de luptă, angajându-se să-și echipeze cât mai rapid toate categoriile de forțele armate cu sisteme avansate de luptă fără echipaj.
Săptămâna trecută, președintele ceh Petr Pavel venea cu un anunț ce dădea speranțe tuturor: au fost identificate sute de mii de muniții de artilerie în străinătate, pe care le-ar putea transfera în Ucraina.
Președintele rus, Vladimir Putin, a efectuat, pe 21.02.2024, o vizită de lucru în Republica Tatarstan. În primul rând, șeful statului rus s-a deplasat la Întreprinderea de aviație S.P. Gorbunov din Kazan, unde a urcat la bordul unui bombardier strategic Tu-160M.
Agenția de presă Reuters a informat, pe 21.02.2024, citând șase surse din Iran, SUA și Ucraina, că Teheranul a trimis Moscovei până la 400 de rachete balistice din familia Fateh. Cel mai probabil, este vorba despre rachete cu rază scurtă și medie de acțiune Zolfagar.
O rachetă balistică nord-coreeană lansată luna trecută de armata rusă în Ucraina conținea sute de componente produse de companii din SUA și Europa, a anunțat organizația Conflict Armament Research (CAR) în raportul său din februarie.
Rheinmetall BAE Systems Land (RBSL), compania mixtă pentru proiectarea, fabricarea și întreținerea vehiculelor militare creată de BAE Systems din Regatul Unit și Rheinmetall AG din Germania, a anunțat că primul Challenger 3 de pre-producție va fi testat în săptămânile următoare.
Într-un interviu acordat în exclusivitate DefenseRomania, general-locotenent (r.) John Deedrick, în prezent consilier al gigantului american SIG Sauer, a discutat despre planurile companiei americane, inclusiv România.
Moment istoric pentru industria aeronautică din Turcia: Kaan, primul avion de generația a 5-a dezvoltat de turci, a efectuat primul zbor.
Partidele din coaliția din Germania pregătesc o listă de propuneri privind armele destinate Ucrainei. Din câte se pare, lista nu include rachetele de croazieră Taurus, a anunțat presa germană la 20 februarie. Nouă propunere vizează creșterea livrărilor de muniție, de vehicule și sisteme de armament pentru Kiev, dar nu menționează în mod specific rachetele Taurus.
Așa cum remarca și viceministrul ucrainean al apărării, Ivan Havryluk, cea mai importantă armă rămâne în continuare artileria, care a distrus cele mai multe ținte inamice.
Danemarca dă un semnal important, odată cu anunțul șefei executivului privind transferul artileriei sale în Ucraina.
Potrivit ministrului german al apărării, Boris Pistorius, țările Alianței Nord-Atlantice vor trebui să cheltuiască pentru apărare mai mult de cele două procente din PIB, nivel agreat de statele NATO acum 10 ani.
Cel mai mare producător de muniție din Europa, concernul german de apărare Rheinmetall, intenționează să deschidă o nouă fabrică în Ucraina. Un memorandum de înțelegere pentru crearea unei companii mixte între Rheinmetall și partenerul său ucrainean a fost semnat sâmbătă, 17 februarie, în marja Conferinței de securitate de la München, în prezența ministrului ucrainean al Industriilor strategice Alexander Kamyshin și a ambasadorului ucrainean la Berlin, Alexei Makeev.
Societatea pe acțiuni "Ukrainian Defense Industry", fostul conglomerat ucrainean Ukroboronprom, a semnat un acord de cooperare cu compania germană de apărare Dynamit Nobel Defense. ,,Parteneriatul nostru este important pentru consolidarea capacităților de apărare, important pentru victoria Ucrainei și pentru construirea arsenalului lumii libere", a declarat Herman Smetanin, directorul general al JSC Ukrainian Defense Industry.
În cadrul unui anunț important făcut de Ministerul german al Apărării la 17 februarie 2024, Germania s-a angajat să consolideze capabilitățile militare ale Ucrainei prin livrarea a încă 18 obuziere autopropulsate pe roți RCH 155. Această inițiativă marchează o creștere considerabilă a puterii de foc a artileriei ucrainene și reprezintă o continuare a sprijinului acordat de Germania Ucrainei pe fondul tensiunilor actuale din regiune.
Serviciul de Informații al Apărării din Ucraina (GUR) a făcut publice noi informaţii despre planul de modernizare și producție pe care complexul militar-industrial rus îl are cu tancurile T-62 și T-90. Conducerea GUR a raportat că forțele ruse de ocupaţie au primit în total 770 de tancuri de diferite tipuri şi configuraţii în ultimii doi ani, după începerea agresiunii militare.
Dintre marile puteri militare ale Europei, Franța are cea mai superficială implicare în ceea ce privește trimiterea de arme și muniții în Ucraina, potrivit unui nou raport al Institutul Kiel din Germania care cuprinde date şi informaţii relevante cu privire la ajutorul acordat Kievului. Grupul de reflecție din Germania și-a actualizat vineri sistemul de monitorizare a sprijinului acordat Ucrainei - cu date care cuprind ajutorul financiar și militar acordat Kievului până la 15 ianuarie.
Ministrul apărării naţionale, Angel Tîlvăr, a avut vineri, 16 februarie, o întrevedere cu Armin Papperger, CEO-ul companiei Rheinmetall AG, în marja Conferinței de Securitate de la München. Principala temă de discuție dintre cei doi oficiali a fost reprezentată de intensificarea cooperării industriale în domeniul apărării.
Lockheed Martin, gigantul din domeniul apărării, și-a declarat intenția de a accelera producția sistemelor sale de armament pentru a răspunde preocupărilor tot mai mari legate de securitatea globală. Această decizie vine pe fondul conflictului actual dintre Rusia și Ucraina, al tensiunilor din Orientul Mijlociu și al temerilor legate de acțiunile militare ale Chinei.
Ministrul apărării naţionale, Angel Tîlvăr, a avut azi o întrevedere cu președintele companiei Lockheed Martin, Jim Taiclet, în marja Conferinței de Securitate de la München.
O dronă, posibil de origini militare, s-a prăbuşit la 12 km de Brăila. Localnicii spun că ar fi scos un sunet ciudat înainte de prăbuşire. Drona a căzut pe un câmp, la aproximativ 12 kilometri de oraşul Brăila, mai exact în zona fermei Filipoiu, între comuna Frecăței și punctul de trecere al bac-ului. Localnicii din zonă au filmat drona care a trecut pe deasupra caselor lor şi au spus că ar fi scos un sunet ciudat, potrivit Antena 3 CNN.
Europenii au tot mai puțină încredere în capacitatea Ucrainei de a-și recâștiga teritoriile, dar mulți dintre ei cred că Rusia a atacat Ucraina pe nedrept și că ucrainenii ar trebui să fie sprijiniți din punct de vedere militar și uman. Aceasta este concluzia experților care au analizat opinia publică din principalele țări europene înainte de alegerile pentru Parlamentul European din iunie.
Forțele Armate Ucrainene lucrează la pregătirea liniilor fortificate pentru a rezista ofensivei rusești, dar probabil că lucrările nu avansează suficient de repede. Acestea sunt concluziile publicațiilor Politico și Financial Times.
Pe 27 martie 2024, Brazilia a găzduit ceremonia de lansare a submarinului Toneloro, construit pe plan local, al treilea pentru Marina braziliană, fabricat în cadrul proiectului francez ''Scorpene''. La eveniment a participat președintele Frantei, Emmanuel Macron, care, în discursul său, a prezentat mai multe domenii oportune în care ar dori să coopereze cu Brazilia. Unul dintre aceste domenii este industria aerospațială, iar Macron a oferit Braziliei cooperare în ceea ce privește construirea avioanele Rafale, precizează portalul francez Opex360.
Președintele rus Vladimir Putin a declarat recent că Rusia intenționează să distrugă avioanele de luptă occidentale F-16 care vor fi livrate Forțelor Aeriene Ucrainene.
În cursul nopții de 29.03.2024, Forțele Armate ale Federației Ruse au efectuat noi lovituri aeriene asupra unor obiective de pe teritoriul Ucrainei. Atacul a fost unul combinat, fiind întrebuințate mai întâi drone de atac de tip Geran, apoi rachete de diferite tipuri. O primă serie de explozii au avut loc în Regiunile Kiev și Cherkasî. Potrivit surselor rusești, încă un lansator de rachete antiaeriene ar fi fost distrus lângă Kiev. Acestea au raportat utilizarea rachetelor de croazieră lansate de bombardiere strategice Tu-95MS.
Forțele Aeriene americane (USAF) par să regândească planul de a începe retragerea avioanelor de luptă F-22 în jurul anului 2030 cum era preconizat, deoarece planurile de cheltuieli depășesc cu mult acea dată, conform cererii bugetare a serviciului pentru anul fiscal 2025.
Astăzi, se împlinesc 20 de ani de când România a depus oficial instrumentele de aderare la Organizaţia Tratatului Atlanticului de Nord, act istoric prin care țara noastră s-a integrat în familia euro-atlantică şi a evoluat împreună cu celelalte state membre ale NATO. Sunt 20 de ani în care România a primit cele mai solide garanții de securitate, datorită apartenenței la cea mai puternică alianță politico-militară din lume, şi a devenit mai puternică şi mai vizibilă în plan euro-atlantic.
Ministerul rus al Apărării a informat, pe 28.03.2024, că un detașament de nave de luptă aparținând Flotei din Oceanul Pacific, format din crucișătorul purtător de rachete Varyag și fregata Mareșal Shaposhnikov, a traversat Strâmtoarea Bab-el-Mandeb și a intrat în Marea Roșie.
Rusia amână livrările de sisteme de apărare aeriană S-400 nou construite către India, atribuind întârzierea propriilor priorități pe fondul războiului din Ucraina.
Într-un mesaj postat pe canalul său de Telegram, guvernatorul Sevastopolului, Mihail Razvozhaev, a anunțat că, pe 28.03.2024, un avion militar rusesc s-a prăbușit în mare, în apropierea coastelor orașului.
Potrivit președintelui ucrainean Volodimir Zelenski, Rusia va lansa o nouă ofensivă undeva în perioada mai - iunie.
Autoritățile germane au livrat un nou pachet de ajutor Forțelor Armate ale Ucrainei. Lista include drone, echipamente de deminare sau rachete antitanc RGW 90 Matador.
La mai puțin de un an de la inaugurare, Aeroportul internațional Braşov, în parteneriat cu batalionul multinațional NATO de la Cincu își propun să dezvolte, înainte de luna mai a acestui an, un port aerian de debarcare (APOD) care să permită aterizarea unor aeronave militare de mari dimensiuni, precum Airbus A400M Atlas sau Airbus A330 MRTT.
Într-o discuție ”liberă” cu piloții militari ruși din regiunea Tver, liderul rus Vladimir Putin a vorbit despre sosirea pe frontul din Ucraina a aeronavelor de luptă F-16.
Ministrul polonez al apărării, Wladyslaw Kosiniak-Kamysz, a declarat joi ţara sa şi-a informat în prealabil aliaţii despre demiterea comandantului Eurocorps, general-locotenentul Jaroslaw Gromadzisnki, iar aceştia nu şi-au exprimat vreo îngrijorare. Decizia vine în plin scandal de spionaj în Polonia, după ce înaltul oficial militar polonez face subiectul unei anchete a SKW - serviciul de contrainformații militare al Poloniei.
Serviciile speciale americane au oferit Rusiei doar o parte din informațiile pe care le dețineau despre amenințarea unui atac terorist în centrul comercial Crocus, relatează The New York Times.
Pentru cine a avut urechi să audă Rusia și-a anunțat luna aceasta obiectivele principale în războiul de agresiune pe care l-a declanșat împotriva Ucrainei.
Republica Cehă și Germania poartă discuții oficiale privind achiziționarea celei mai recente variante de tancuri germane - Leopard 2A8. Această informaţie a devenit publică în timpul unei adunări a Comisiei pentru Apărare din Parlamentul ceh. Potrivit documentelor oficiale ale comisiei, dialogul se concentrează asupra a 76 de tancuri Leopard 2A8. Parlamentarii cehi au afirmat că discuțiile au evoluat considerabil, ceea ce i-a determinat să anticipeze ''sosirea triumfală'' a tancurilor germane în Republica Cehă între 2027 și 2030.
Cancelarul german Olaf Scholz a insistat asupra faptului că decizia sa de a nu furniza Ucrainei rachete de croazieră Taurus a fost menită să prevină o confruntare directă între Rusia și NATO. Scholz a declarat într-un interviu pentru Märkische Allgemeine că, în calitate de șef al guvernului, poartă responsabilitatea pentru chestiuni ce ţin de ''război și pace'', în special când vine vorba de securitatea în Europa.
Mai multe țări membre NATO informează cu privire la nivelul de pregătire pentru un eventual conflict cu Rusia, care de mai bine de 10 ani întreprinde acțiuni agresive împotriva Ucrainei și exprimă în mod constant teze propagandistice despre o confruntare cu alianța transatlantică.
O echipă de cercetători, condusă de apreciatul DLR Aerospace Center din Germania, face progrese semnificative în crearea unei generații avansate de avioane de luptă.
Excelența Sa Adrian Zuckerman, fost ambasador al SUA în România, este invitatul zilei la DC Media Group.
Ca parte a unei reforme majore, guvernul grec intenționează să-și dezafecteze o parte din aeronave de luptă mai vechi dar, și să vândă avioane F-16 și Mirage 2000. Acest lucru a fost anunțat, pe 25 martie, de ministrul Apărării, Nikos Dendias, cu ocazia Zilei Independenței.
Presupusa utilizare de către Rusia a rachetelor hipersonice Zircon ar putea însemna că Armata rusă duce lipsă de alte tipuri de rachete și că rușii testează sistemul de apărare aeriană al Ucrainei în acest mod, a declarat Ilia Yevlash, purtător de cuvânt al Forțelor Aeriene Ucrainene, pentru Radio Liberty. Newsweek susține că Rusia a folosit racheta hipersonică Zircon împotriva Ucrainei pentru prima dată, probabil luna trecută.
Declarațiile președintelui francez Emmanuel Macron privind posibilitatea trimiterii de trupe în Ucraina au provocat furia oficialilor americani, relatează Bloomberg, citând oficiali care au cunoștință despre discuțiile dintre aliații NATO. Potrivit surselor, aliații se tem că trimiterea de trupe străine în Ucraina "ar putea provoca o ciocnire cu Moscova".
Autoritatea Oficială de Statistică Turcă, TUIK, a dezvăluit că exporturile continue din Turcia către Israel includ explozibili, muniții și arme, de la începutul acestui an, în ciuda cererilor larg răspândite de a întrerupe comerțul cu Tel Avivul pe fondul agresiunii în curs împotriva Fâșiei Gaza.
Președinții Franței și Braziliei au inaugurat lansarea la apă a unui nou submarin din clasa Scorpene construit cu tehnologie franceză în țara sud-americană, ca parte a unui program mai complex, care își propune să construiască, până la sfârșitul deceniului, primul submarin cu propulsie nucleară din Brazilia.
Preşedintele ucrainean Volodimir Zelenski a solicitat din nou miercuri aliaţilor occidentali ai ţării sale să "accelereze livrarea" avioanelor de luptă F-16 şi să transfere mai multe sisteme de apărare antiaeriană Patriot, după o lovitură devastatoare a Rusiei în Harkov, al doilea oraş ca mărime al Ucrainei, informează France Presse.
Fostul lider al organizației teroriste palestiniene Hamas, Khalid Mashal, a anunțat că ostaticii israelieni deținuți de acest grup din octombrie 2023 nu vor fi eliberați până când Israelul nu va retrage trupele din Fâșia Gaza, a informat miercuri Times of Israel.
Spre deosebire de majoritatea armatelor occidentale, armata rusă nu investise prea mult până anul trecut în muniții de precizie cu rază lungă de acțiune. Aceasta fază a fost însă depășită de ruși, iar lucrurile au început să se schimbe.
Serviciile de informații cehe (BIS) au dezvăluit o rețea organizată de Rusia care a încercat să influențeze alegerile pentru Parlamentul European din diferite țări de pe continent.