Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Turcia este în căutare de soluţii pentru salvarea tancului Altay. Negocierile cu Coreea de Sud continuă
Industrie de apărare
Data actualizării:
Data publicării:
Turcia este încă în negocieri cu Coreea de Sud pentru a achiziţionarea unor motoare care ar urma să fie instalate pe tancurile principale de luptă Altay – construite de industria turcă de apărare ca parte a programului militar cu acelaşi nume – a precizat recent Ismail Demir, preşedintele Directoratului Turc pentru Industria de Apărare (SSB).

Într-un interviu acordat, pe 3 martie, postului de televiziune turc NTV, Ismail Demir a susținut că problema legată de găsirea unui motor pentru tancul Altay va fi rezolvată în curând, dar, în acelaşi timp, industria turcă de apărare vă continua să lucreze la dezvoltarea unor motoare proprii.

Într-o analiză anterioară, publicată în luna ianuarie, am precizat că industria turcă de apărare va dezvolta primul prototip al motorului ''Batu'' care va fi montat pe tancul principal de luptă (MBT) Altay. Dezvoltarea acestui motor fiind unul dintre obiectivele pe care companiile turce de apărare trebuie să le îndeplinească în anul 2021.

Pe baza noilor declaraţii ale preşedintelui SSB putem trage concluzia că Turcia, în prima fază, ar urma să monteze pe tancurile Altay motoare achiziţionate din străinătate, iar ulterior, dacă dezvoltarea motorului ''Batu'' se desfăşoară conform planului, acesta să fie montat pe toate tancurile care ies de pe linia de producţie.

 

Industria turcă de apărare va dezvolta primul prototip al motorului ''Batu''

 

Principalul tanc de luptă al Turciei, Altay – proiect lansat de compania turcă Otokar – ar urma să primească în anul 2021 un motor dezvoltat şi fabricat în integralitate de industria turcă de apărare. Ankara a anunțat dezvoltarea acestui motor ca pe o soluţie la înlocuirea motorului german MTU - planificat inițial să fie instalat pe tancul turcesc.

Pentru tancul Altay este planificată utilizarea unui motor numit Bătu, a cărui dezvoltare a început în 2018 la uzina BMC (o companie turco-qatareză care a câștigat anterior un contract pentru dezvoltarea acestui motor). Lucrările la noul motor vor fi efectuate de compania Otokar.

Bătu este un motor diesel ce ar trebui să dezvolte o putere de 1600 CP - alţi parametri tehnici nu sunt cunoscuţi, iar data începerii producției sale în serie este, de asemenea, necunoscută.

În mai 2011, macheta primului MBT Altay a fost prezentată publicului la expoziţia de apărare IDEF 2011 și primele prototipuri au fost livrate Forțelor Armate Turce, în noiembrie 2016. În noiembrie 2018, Președinția Industriilor de Apărare (SSB) a încheiat un contract cu producător de vehicule blindate BMC pentru producția în serie a tancului Altay, 

Bătu este un Powerpack dezvoltat de compania turcă BMC, care include un motor diesel și o transmisie automată. BMC a semnat un contract cu cu SSB, pentru dezvoltareaa acestuia, pe 13 iunie 2018.

BMC a lansat dezvoltarea unui nou motor cu o putere de 1.600 CP în colaborare cu producătorul italian Fiat / Iveco care va fi folosit pentru noul tanc principal de luptă Altay. Motorul pe care BMC îl va utiliza pe tancul ALTAY va avea un turbocompresor pentru a dezvolta mai multă putere.

 

Altay-un tanc care încă îşi caută un motor

 

Rețineți că tancul turcesc Altay este aproape gata pentru producția în serie, totul depin de găsirea unui motor pentru acesta. 

Programul de producție al Turciei pentru primul său tanc principal de luptă (MBT), de nouă generație, Altay a început să prindă contur în anul 2018, când guvernul de la Ankara și compania turcă BMC au semnat contractul pentru acesta.

Contractul prevede fabricarea unui prim lot de 250 de unități, suport logistic pe toată durată de viață operațională și construirea unui centru de mentenanţă. Ca parte a contractului, compania BMC ar trebui să proiecteze, să dezvolte și să producă şi o versiune fără echipaj a tancului Altay.

Programul Altay este împărțit în două faze: T1 și T2. Faza T1 acoperă producția primelor 250 de unități, iar T2 implică dezvoltarea şi producerea unei versiuni mult mai avansate. În cadrul programului Altay, Turcia şi-a propus să producă în cele din urmă 1.000 de tancuri, urmând să fie produsă și o versiune fără echipaj.

Tancul cântărește 60 de tone, în timp ce poate atinge viteze de până la 70 km / h, iar armamentul principal al Altay constă dintr-un tun de ​​calibru de 120 mm - fabricat de compania turcă MKE printr-un contract de transfer tehnologic cu Hyundai Rotem din Coreea de Sud.

 

De ce Turcia nu are încă un motor pentru tancul Altay?


În lună noiembrie, DefenseRomania a precizat că oficialii turci din domeniul achizițiilor militare, precum şi angajaţii unei companii militare private, au negociat cu o companie sud-coreeană pentru a salva de la eşec programul primului tanc principal de luptă turcesc, Altay.

Compania turca BMC, producătorul tancului Altay, a purtat discuții cu compania sud-coreeană Hyundai Rotem pentru a rezolva problemele legate de lipsurile tehnologice care au ţinut pe loc programul militar pentru tancul Altay. Compania BMC poartă discuţii, prin Hyundai Rotem, cu alţi doi producători sud-coreeni din domeniul apărării: producătorul de motoare Doosan și S&T Dynamics, care produce transmisii automate.

După cum știți, Coreea de Sud și se confruntă și ea cu dificultăți în dezvoltarea unui motor pentru propriul său tanc, iar Germania a interzis furnizarea de motoare MTU MT883 din cauza embargoului asupra armelor impus Turciei.

Coreea de Sud a întâmpinat probleme similare cu programul său de producție în serie a tancului K2 Black Panther. Realizarea la termen a programului K2 Black Panther a întâmpinat întârzieri tot din cauza problemelor legate de motor și transmisie.

Primele 100 de tancuri K2 Black Panther au fost construite cu un motor Doosan de 1.500 de cai putere și o transmisie automată S&T Dynamics. În cadrul unui al doilea contract, tancurile au început să fie livrate la sfârșitul anului 2016. Dar, după ce transmisia S&T Dynamics a eșuat în timpul mai multor testele de rezistenţă, sud-coreenii au anunțat că al doilea lot de tancuri K2 Black Panther va fi unul ’’hibrid”, deoarece acestea vor avea un motor dezvoltat local și un sistem de transmisie RENK – fabricat de compania germană cu acelaşi nume.

Cu alte cuvinte, turcii doreau să folosească pe tancul lor un motor coreean foarte bun, dar şi o transmisie pe care nici coreenii nu o mai folosesc pe tancurile K2 Black Panther.

La început, Turcia spera să doteze tancul Altay cu motorul german MTU și transmisia RENK, dar discuțiile care au avut loc în ultimii ani cu producătorii germani au eșuat din cauza faptului că Germania a oprit vânzările de arme „susceptibile de a fi folosite” de Ankara. Germania este unul dintre numeroasele guverne europene care au limitat exporturile către Turcia din cauza ofensivei sale în nord-estul Siriei împotriva miliţiei kurde Unităţile de Protecţie Populară (YPG).


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

Mega-achiziție de aproiape 2 miliarde de euro: Croația își transformă armata cu tancuri Leopard și obuziere Caesar
Mark Rutte anunță noua țintă strategică a NATO: 5% din PIB pentru Apărare. Președintele Dan: „Reînarmarea nu e o alegere, e o necesitate”
SUA readuc „Fat Albert”, cel mai cunoscut avion C-130 Hercules din lume, la Marshall Aerospace pentru o nouă cutie centrală a aripii
”Vom revigora industria de apărare. Avem o tradiție”. Nicuşor Dan dă asigurări că România implementează strategia pentru industria de apărare
Viitorul bombardier stealth B-21 Raider redefinește cabina de pilotaj? Mai puțini oameni implicaţi, mai multe sisteme AI la manşă
Transformarea Forțelor Aeriene Irakiene: Bagdadul pariază pe dronele Africane și Pakistaneze
Tancul K2 Black Panther produse de compania Hyundai Rotem. Sursa foto: Defence24.com.
EXCLUSIV
Analiză: Modelul polonez. Cum să cumperi tancuri și să-ți repornești industria de apărare. O lecție pentru România?
Turcia vinde armament și în Vest: Contract gigant în Europa pentru 45 de avioane de antrenament HURJET, în valoare de 3.1 miliarde de euro
Situație dramatică la Pokrovsk. Ocupanții își stabilesc noi poziții și dețin aproape 85% din oraș
La doar o zi după România, Rheinmetall își extinde rețeaua de fabrici de muniție într-un alt stat din Flancul Estic
Luna Cobra II în România. Ajung în valuri 256 de blindate 4x4 pentru Armată, concomitent cu începerea producției la Mediaș
Războiul viitorului, decis acum. Statele Unite forțează crearea „scutului” laser anti-dronă
Noul portavion chinez Fujian e un salt tehnologic demn de o superputere, dar China mai are de învățat: Fujian e la 60% din capacitatea USS Nimitz, un portavion bătrân de 50 de ani
SUA ezită cu Tomahawk, Marea Britanie nu. Un nou lot de rachete Storm Shadow a fost livrat Ucrainei pentru a pregăti iarna în teritoriile Rusiei
De ce aviația militară a SUA vrea să-și mărească flota cu încă 300 de avioane. Nu doar F-35, ci și misteriosul F-47 sunt parte a strategiei de contracarare a Chinei
În sfârșit pulberi, după decenii de dependență de Serbia: Rheinmetall Victoria începe în România construcția celei mai moderne fabrici. 200 de tone de pulberi, dar și capacități de artilerie
Războiul ca un joc pe calculator: Sistemul "viral" prin care Ucraina își recompensează operatorii de drone pentru distrugerea infanteriei ruse
Noua armă enigmatică a Chinei: O navă de luptă semi-submersibilă și fără echipaj ce ar putea schimba paradigma războiului naval
Rusia a lansat la apă misteriosul submarin nuclear Habarovsk. Rușii se laudă că submarinul va putea lansa 6 „supertorpile” Poseidon
TOP 10 arme „invincibile” ale Rusiei: Topul marilor eșecuri, de la bombardierele PAK de generația a 6-a, la Su-75 și tancurile „fantomă”
Rusia mizează pe Su-35, generația a 4++, folosit intens și în Ucraina livrând un nou lot. Numărul de Su-35 doborâte de ucraineni
Niciun F-16 Viper livrat. Un aliat al SUA cere despăgubiri din cauza întârzierilor F-16 Block 70, cea mai modernă versiune a F-ului american
Nava de Patrulare OPV 2600 Damen
EXCLUSIV
Cum își scufundă România propria industrie navală: Suntem la un pas să ratăm producția corvetelor ușoare în țară iar un gigant poate închide ușile
Nu doar Gripen. Kievul își dorește o flotă de 250 de avioane noi, inclusiv F-16 și Rafale. Cât costă ora de zbor pentru fiecare
Polonia își cimentează rolul de pilon strategic pe Flancul Estic. Varșovia va deveni hub regional pentru motoarele avioanelor F-15EX
Momentul strategic al Ankarei: Tancul Altay a intrat în producție (VIDEO). O victorie a industrie de apărare a Turciei care redesenează ecuația militară regională
Eurofighter, pe val dintr-un capăt în celălalt al continentului. Europa ridică ștachete și vrea să ia fața F-35 într-un stat care a pus semnul de întrebare pe F-35
România va achiziționa în comun sisteme antiaeriene Mistral 3. Într-un final contractul urmează să fie semnat anul acesta
Navele de luptă ale Europei vor doborî din 2029 drone cu laser iar în viitor și rachete. Fregata Sachsen a efectuat cu succes mai multe teste laser
Ordonanța privind investițiile în industria de apărare, pe masa Guvernului

Ştiri Recomandate

Lynk KF41 / rheinmetall
EXCLUSIV
Paradoxul periculos al reînarmării Europei: Cum logica „fiecare pentru el” riscă să slăbească NATO exact când amenințarea Rusiei este mai mare
O pace falsă pentru un viitor război prelungit?: De ce transformă Vladimir Putin ,,planul american'' într-un ultimatum pentru capitularea totală a Ucrainei
Este NATO pregătită dacă Rusia atacă „mâine”? Planul militar german „OPLAN DEU” dezvăluie vulnerabilitățile critice ale Europei
Mesagerul de serviciu al Kremlinului: Cum folosește Putin „pionul” Lukașenko pentru a șantaja Ucraina cu pierderea totală a litoralului dacă refuză planul Trump
Eficiența „chirurgicală” a avioanelor Mirage 2000 și paradoxul apărării aeriene ucrainene (Foto/Video). De ce o rată de interceptare de 98% nu este suficientă pentru a descuraja Rusia
Ucraina nu cedează la Pokrovsk deși rușii au schimbat tactica. Comandant ucrainean de pe front: În ritmul actual mai rezistăm un an. Și îi vom pune pe mulți la pământ în tot acest timp
În timp ce Macron încă se chinuie să introducă serviciul militar voluntar, Polonia nu-și face probleme: A recrutat deja 55 de mii de voluntari pentru 2025
Proiectul Octopus, dronă vs. dronă, o lecție și pentru România? Marea Britanie va produce lunar 2.000 de UAV-uri pentru ca ucrainenii să intercepteze dronele Shahed rusești
Avertismentul generalului Ben Hodges: De ce abandonarea Europei ar fi o „eroare de calcul fatală” pentru economia SUA. Iluzia păcii prin concesii teritoriale
Cum văd rușii România, deja a doua putere militară din Est. Suntem pe locul 10 în topul statelor ostile și anticipează F-35, bombardiere B-52 și avioane AWACS dislocate aici
Europa se pregătește să răspundă Rusiei cu aceleași arme: De la răspunsuri cibernetice la exerciții militare ad-hoc
Președintele Nicușor Dan spune că dronele ruse care intră „din când în când” în România sunt accidente. Una a survolat „accidental” 100 de kilometri
În timp ce vizitează Moscova mai des decât Bruxellesul, oficialii ungari concluzionează: "Da aderării Serbiei la UE. Nu aderării Ucrainei”
Investiție masivă în apărare: Polonia finalizează negocierile pentru submarinele ORKA. De ce a fost oferta suedeză considerată „cea mai bună”
Cum amplifică competiția în Orient primele avioane rusești Su-57E livrate vreodată extern. Ca răspuns multe țări vor F-35, dar unele trebuie să se mulțumească cu "second best"
Doi membri ai Gărzii Naţionale, împuşcaţi de un afgan, în apropierea Casei Albe. SUA suspendă procesarea cazurilor de imigrare pentru afgani
Războiul viitorului se joacă în cloud. Cum construiește NATO „coloana vertebrală” digitală a Ucrainei pentru a transforma datele în viitoarele arme letale ale câmpului de luptă
România devine epicentrul viitorilor piloți de F-16 în Europa. După ce au donat 18 avioane F-16, olandezii s-au declarat impresionați de Baza 86
Trump nu vrea să pericliteze dialogul SUA cu China și sfătuiește Japonia să nu provoace „dragonul roșu” pe tema Taiwanului
Rachete antiaeriene MANPAD Mistral pentru Armata României. Ce prevede contractul de peste 600 de milioane de euro semnat cu Franța
Între sabotaj și acaparare forțată: Strategia Rusiei pentru preluarea controlului centralei nucleare de la Zaporojie
Vladimir Putin ordonă „rusificarea” totală a teritoriilor anexate din Ucraina: Planul strategic până în 2036 pentru ștergerea identității ucrainene
Sancțiuni contra Rusiei. România vrea să introducă ”supravegherea extinsă” pentru companiile rusești
Parteneriatul anti-dronă forțează o reconfigurare militară: Cum lecțiile de pe Flancul Estic (România-Polonia) schimbă strategia de achiziții a Armatei SUA
Dilema strategică a Canadei: Avantajele tactice ale F-35 ,,cedează teren'' în fața autonomiei industriale promise de Gripen
Cu portavionul Amiral Kuznețov care nu a mai văzut mare de 8 ani, rușii ironizează Marina britanică pe care o numesc o „broască cu mușchi”
De ce abandonează SUA programul fregatelor din clasa Constellation, după ce americanii au construit doar două nave
Rusia a trezit colosul militar german. Pe lângă achiziții de F-35 sau Patriot, nemții vin cu o idee bună și pentru România: Veterani ucraineni împărășesc experiența de luptă împotriva Rusiei
Incendiu la depozitul de muniţie de la Mija. Ministerul Economiei: Au ars componente pentru grenade PG-7VM
Marina suedeză vrea fregate în Marea Baltică. FDI de la Naval Group sunt în pole position
Trump spune că Rusia a fost de acord cu unele concesii în planul de pace pentru războiul din Ucraina
Witkoff, consilierul lui Trump, a sfătuit Rusia cum să abordeze relația cu președintele SUA inclusiv în războiul din Ucraina (Bloomberg)
pixel