Cine și de ce ar cumpăra cele 30 de avioane Typhoon la care renunță Marea Britanie
Forțele Aeriene ale Regatului Unit al Marii Britanii au decis să scoată 30 de avioane de luptă Eurofighter Typhoon Tranche 1 din serviciu până în 2025, într-o mișcare neașteptată, după ce se intenționase modernizarea și menținerea lor în activitate până în 2040.
Mass media internațională a relatat că Egiptul a fost inițial interesat de Typhoon, când s-a anunțat că armata egipteană negociază cu Italia în acest sens în cadrul "acordului secolului" semnat de cele două părți, care a inclus fregate "Frame Bergamini”, sateliți și avioane de antrenament.
Avioanele britanice pot fi o bună oportunitate pentru Forțele Aeriene Egiptene, mai ales din punct de vedere al prețului. Se afirmă că prima versiune (Tranche 1) are multe capacități, deci poate fi achiziționată la un preț rezonabil și ulterior actualizată, în special în ceea ce privește radarul de bord.
Aceste aeronave au doar o medie de 2.544 de ore de zbor și sunt tentante pentru a fi cumpărate și modernizate ulterior. Acestea sunt capabile să fie operative încă 20 de ani sau mai mult dacă sunt modernizate, iar activitatea lor se poate prelungi la 7.000-7.500 de ore de zbor.
Mass media internațională consideră că Marocul ar putea cumpăra 5-6 aparate pentru antrenarea piloților în luptele aeriene, mai ales că Spania folosește același avion, sau să achiziționeze până la 12 aeronave (o escadrilă completă) și actualizate la standardele Tranche 3 sau 4 sau modernizate pentru a deveni specializate în misiuni SEAD (Suppression of Enemy Air Defenses) sau pentru a înlocui F-5 Tiger III.
Ce este în neregulă cu avionul Typhoon?
În primul rând, Trench 1 este un avion de interceptare excelent, dar îi lipsesc capacitățile ofensive de atac la sol, iar costul adăugării sistemelor și modificării designului nu este deloc unul scăzut.
În al doilea rând, prima generație este întotdeauna experimentală, iar tehnologia a avansat extrem de mult în ultimii 20 de ani.
În al treilea rând: unul dintre motivele pentru care țări ca Egiptul, India și Grecia optează pentru alte avioane de luptă, precum cele franceze Rafale, este dat de faptul că provin dintr-o țară care are dreptul de veto și este cunoscută pe piața armelor pentru independența sa.
Unul dintre motivele respingerii Eurofighter-ului de către India este multiplicitatea producătorilor săi, motorul este german, șasiul este britanic, radarul este italian iar unele piese sunt spaniole. Aceasta înseamnă că, în cazul unui conflict, potențialul cumpărător trebuie să aibă relații bune cu aceste patru țări pentru a beneficia de piese de schimb.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News