Cum se simte trecerea de pe MiG-29 pe F-16. Prima impresie a unui pilot ucrainean într-o declarație rară din timpul programului de trecere pe F-16
Un pilot ucrainean aflat în programul de pregătire pentru trecerea pe avioane de luptă F-16 Fighting Falcon a făcut, într-un moment rar, declarații cu privire la cum e trecerea de pe avioane MiG-29 sovietice pe F-16.
Pilotul ucrainean a făcut câteva declarații interesante cu privire la trecerea pe F-16, chiar din timpul programului de pregătire, într-un interviu acordat publicației ucrainene de sepcialitate Defence Express. Din motive evidente, identitatea pilotului nu a fost divulgată, fiind folosit indicativul „Moonfish”.
„Moonfish” a detaliat primele impresii despre F-16 în perioada de antrenament. Pilotul se află în programul de trecere pe F-16.
Pilotul ucrainean a confirmat că în următoarea perioadă vor începe zborurile pe avioane cu dublă comandă, cu instructori occidentali. Totodată, ucrainenii își arată speranța că în maximum 8 luni vor „înblânzi” avioanele americane.
„Sperăm să sătânim avioanele F-16 într-o perioadă de 6-8 luni”, spune Moonfish pentru sursa citată.
Foarte important de precizat e că atât grupul actual care face trecerea pe F-16, cât și următoarele vor fi constituite din piloți cu experiență în luptă. Contrar celor afirmate de propaganda rusă care a precizat în repetate rânduri că toți piloții ucraineni cu experiență au murit deja.
Pilotul ucrainean „Moonfish” confirmă că urmează primele zboruri cu instructori și vorbește de diferența dintre MiG-29 și F-16
Avioane americane de tip F-16 Fighting Falcon la Baza Aeriană Tucson, SUA. Foto: U.S. Air Force via Mil.in.ua
Piloții ucraineni urmează să efectueze primele zboruri cu instructori în cabină. Până în prezent s-au efectuat zboruri cu simulatoare care reproduceau 1 la 1 cabina F-16 și misiunile în cadrul cursului de instruire.
În ceea ce privește impresia pe care F-16 i-a lăsat-o în comparație cu avioanele sovietice MiG-29, Moonfish spune că cel mai mult a fost surprins de „prezența afișajelor multifuncționale și digitalizarea cabinei de zbor” care „atrag imediat atenția”.
Pilotul ucrainean spune că în general F-16 e un avion confortabil, în ciuda faptului că e destul de înghesuită cabina. Aceasta este în schimb „foarte ergonomică”.
Întrebat dacă e dificilă trecerea de pe avioane sovietice de tip MiG-29 pe avioane americane F-16, Moonfish a precizat că înainte de începerea oficială a programului piloții ucraineni au mai cochetat cu simulatoare de F-16.
E de așteptat însă ca această trecere să fie mai dificilă în ceea ce privește stăpânirea întregilor sisteme a aeronavei americane, a sistemelor de armament și a misiunilor de luptă. De-a lungul timpului experții au precizat că pentru operațiuni simple de decolare sau aterizare nu e nevoie de mai mult de 6-8 luni, însă pentru misiuni de luptă și utilizarea la maximum a capabilităților F-16 e nevoie chiar și de doi ani.
Ucraina va primi peste 61 de avioane F-16 Fighting Falcon. Dintre acestea 42 vor fi donate de Țările de Jos (Olanda) și 19 vor proveni din Danemarca. Norvegia a anunțat și ea că va dona avioane Ucrainei.
Danezii au cumpărat de-a lungul timpului 77 de avioane F-16A/B iar 48 dintre ele au fost modernizate prin programul MLU. Copenhaga plănuia să păstreze avioanele în serviciu până prin 2025.
CITEȘTE ȘI: Nefiind capabili să facă față rachetelor Storm Shadow, rușii merg la sol după piloții ucraineni de Su-24. „Vânătoarea” visează și F-16
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News