Danemarca intenționează să cumpere 20 de tancuri Leopard 1A5 de la o companie germană pentru a le dona Ucrainei
Potrivit informațiilor publicate pe site-ul danez "OLFI" la 1 februarie 2023, Danemarca intenționează să achiziționeze 20 de tancuri Leopard 1A5 scoase din uz, care sunt deţinut de compania germană FFG. Aceste tancuri Leopard 1A5 ar putea fi reparate și repuse în funcțiune și apoi trimise în Ucraina.
Tanc de luptă Leopard 1. Foto: Armata germană
Compania germană FFG dispune de un stoc de 100 de tancuri Leopard 1A5 care au fost în serviciul armatei daneze. În 2010, FFG ar fi cumpărat 100 de Leopard 1A5 din Danemarca pentru a le moderniza și apoi a le revinde, precizează site-ul danez OLFI.
Danemarca a comandat 120 de Leopard 1A3 de fabricație germană în iunie 1974, primele fiind livrate în martie 1976, iar ultimele în noiembrie 1978. Danemarca a modernizat Leopard 1A3 în configurația 1A5 și a obținut alte 110 Leopard 1A3 din stocurile armatei germane.
Leopard 1A5 este o versiune îmbunătățită a familiei de tancuri Leopard 1. Acesta păstrează designul Leopardului 1. Leopard 1A5 este echipat cu un sistem de control al focului complet modern și cu un sistem de camere cu termoviziune, astfel tancul poate fi operat pe timp de noapte şi în condiții meteo nefavorabile.
Leopard 1A5 este înarmat cu un tun L7A3 de 105 mm capabil să tragă toate tipurile de proiectile de 105 mm la standard NATO, fabricate de Canada, Franța, Germania, Israel, Marea Britanie și Statele Unite. Tancul are o magazie formată din 60 de proiectile, cu 42 de proiectile amplasate în carenă și 18 în turelă. Tunul are o rază maximă de tragere efectivă de aproximativ 3.000 m.
Al doilea armament al Leopard 1A5 include o mitralieră coaxială de 7,62 mm montată în dreapta armamentului principal. Mitraliera coaxială este operată de către artilerist, dar poate fi operată și de către comandant în modul "override". O a doua mitralieră de calibru 7,62 mm este montată la postul comandantului sau al încărcătorului pentru apărare antiaeriană.
Leopardul 1A5 este propulsat de un motor MTU MB 838 Ca M-500, cu 10 cilindri care dezvoltă 830 CP la 2.200 rpm, cuplat la o transmisie ZF 4 HP 250 cu 4 trepte de viteza înainte și 2 înapoi. Poate rula la o viteză maximă de 65 km/h, cu o autonomie maximă de croazieră de 600 km pe șosea și 450 km în condiții de teren.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News