Fără niciun avion Gripen E/F vândut în ultimii 9 ani, suedezii de la Saab se declară pregătiţi să fuzioneze cu alte companii din domeniul apărării
Pe fondul cererilor tot mai mari pentru sisteme de arme moderne, dar și pe fondul aderări Suediei la NATO, compania Saab este gata să încheie noi parteneriate cu companii din domeniul apărării.
Gigantul suedez din domeniul apărării Saab este pregătit pentru achiziții și fuziuni cu alte companii din domeniul apărării, după cum a anunțat directorul general Micael Johansson în timpul unui discurs public adresat investitorilor și a rezultatelor din al doilea trimestru 2023.
"O parte din ambițiile noastre de creștere includ fuziuni și achiziții. Nu voi vorbi despre mărimea [companiilor avute în vedere], dar bineînțeles că avem un plan când vine vorba de țări importante precum Marea Britanie, SUA și este posibil să ne uităm și la Germania", a declarat Micael Johansson.
Trebuie precizat că Micael Johansson avea în urmă cu un an o abordare cu totul diferită. Compania suedeză SAAB recunoştea că, în toamna anului trecut, că este profund nemulţumită de faptul că avionul JAS 39 Gripen nu a înregistrat un real succes la export.
,,De aproape opt ani de zile compania SAAB se chinuie să vândă cea mai recentă versiune a avionului Gripen. Acesta a pierdut de multe ori în faţa lui F-35 în state care au derulat în ultimii ani programe de achiziţii pentru forţele lor aeriene'', preciza atunci Micael Johansson, președintele și directorul general al SAAB.
După aderarea Suediei la NATO, compania SAAB are o nouă abordare: Parteneriate în domeniul militar cu giganţii din industria apărării
În general, întreaga strategie a companiei vizează intrarea pe noi pieţe, pe fondul unei penurii evidente de arme. În același timp, compania beneficiază acum de aderarea Suediei la NATO, ceea ce înseamnă că îi va fi mai ușor să participe la toate licitațiile posibile pentru achiziționarea de noi arme derulate în țări membre ale Alianţei.
Pentru a realiza aceste obiective, este destul de logic că SAAB trebuie să se extindă și să coopereze cu alte companii, preluându-le pe cele mici și unindu-și forțele cu giganții din domeniul militar. În plus, crearea de societăți mixte în jurisdicția țărilor cliente este, în general, una dintre condițiile pentru promovarea și extinderea capacității de producție. Cu alte cuvinte, Saab își declară disponibilitatea de a întreprinde acțiuni destul de serioase.
Și dacă acordam atenție raportului companiei, puteți observa câteva lucruri cu adevărat importante. În special, cel mai mare domeniu de activitate al Saab în ceea ce privește comenzile este cel al sistemelor terestre, cu un portofoliu de aproximativ 4 miliarde de dolari, din care comenzile noi sunt de aproximativ 650 de milioane de dolari.
Această categorie de produse pe care compania le oferă la export include sisteme de arme precum lansatorul de rachete antitanc NLAW, sistemul portabil de apărare antiaeriană RBS-70 și lansatorul de grenade portabil AT-4.
Și, în ciuda unei creșteri de 23% a vânzărilor (comparativ cu T2 2022), marja de profit a scăzut cu 20%. Adică, se produc mai multe produse, dar costul lor crește.
Sistemele de informații electronice, de supraveghere, de și război electronic sunt un sector puțin mai mic în ceea ce privește portofoliul de comenzi. Este vorba despre comenzi noi în valoare de 450 de milioane de dolari pe care compania Saab l-a înregistrat dintr-un portofoliu total de 4 miliarde de dolari.
Compania înregistrează o creștere puternică în ambele domenii, determinată de interesul pentru avioanele de supraveghere Global Eye și de furnizarea de componente pentru avioanele Eurofighter.
Dar unul dintre cele mai cunoscute domenii în care compania Saab activează este cel al aviației, pentru că după cum bine ştim este producătorul avionului Gripen, cu un portofoliu total de 3,83 miliarde de dolari, din care doar 210 milioane de dolari sunt din contracte noi. Și, în ciuda creșterii de 11%, vorbim de comenzi curente - îndeplinirea contractelor cu Brazilia pentru furnizarea de Gripen E și cooperarea cu Boeing la noul avion de antrenament T-7A Red Hawk, deși este întârziat cu doi ani.
În același timp, Saab nu a mai avut niciun client nou pentru Gripen în ultimii 9 ani, iar acest avion pierde în mod constant competiția nu numai în fața F-35, ci și a F-16 în cadrul noilor licitații.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News