Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Livrările de avioane F-35, suspendate de aproape un an, ar putea fi reluate încă din luna iulie: Urmează să fie acceptată o versiune incompletă a standardului TR-3
Industrie de apărare
Data publicării:
Zeci de avioane F-35 nou-nouțe, aflate în prezent aflate în depozite, ar putea începe să fie livrate chiar luna viitoare, după o întârziere de aproape un an, dacă actuala versiune a software-ului Tech Refresh 3 se dovedește stabilă și sigură, se arata intr-un comunicat de presa al Joint Program Office (JPO).
Pachetul de modernizări pe care îl aduce standardul Block 4 va permite avioanelor F-35 să transporte mai multe arme, să fie echipate cu noi senzori și să beneficieze de o îmbunătățire substanţială a capacităților generale. Sursa foto: BAE Systems
Pachetul de modernizări pe care îl aduce standardul Block 4 va permite avioanelor F-35 să transporte mai multe arme, să fie echipate cu noi senzori și să beneficieze de o îmbunătățire substanţială a capacităților generale. Sursa foto: BAE Systems

Utilizatorii de F-35, inclusiv forțele americane, au fost de acord să accepte provizoriu o versiune incompletă decât cea prevazuta in pachetul complet de software TR-3 pentru ca livrările să se pună în mișcare - ceea ce JPO numește o versiune „trunchiată” - iar acest pachet este tot mai aproape de a fi aprobat, a declarat un purtător de cuvânt al JPO.

„Software-ul trebuie să fie stabil, funcțional și ușor de întreținut și supus unui proces de testare riguros pentru a se asigura că este potrivit pentru ca piloții să îl folosească în siguranță”, a declarat purtătorul de cuvânt, potrivit Air & Space Forces Magazine.

Odată ce software-ul este considerat sigur și stabil, iar „planul de acceptare a versiunii incomplete a TR-3 este aprobat, software-ul va fi instalat pe aeronavă, o procedură destul de simplă, a precizat purtătorul de cuvânt al JPO.

Totuși, luna iulie este o dată care „ implică un oarecare risc”, din cauza a ceea ce ar mai putea apărea în timpul testelor, a spus JPO.

Surse din cadrul industrie militare americane, dar și guvernamentale, au declarat că stabilitatea software-ului este cea mai mare problemă în cadrul testelor în acest moment, deoarece sistemul se poate bloca în timpul unei misiuni și poate necesita reporniri.

Sursele au declarat că acest lucru se poate întâmpla de mai multe ori în timpul unei misiuni, creând potențiale probleme de siguranță dacă se întâmplă în afara unui mediu de testare.

În urmă cu două săptămâni U.S. Government Accountability Office (GAO) a emis un raport, prezentat și de DefenseRomania, raport care indică câteva provocări ale procesului de producție al F-35, în special pe partea de motorizare și noua versiune TR-3, ce ar putea duce la întârzieri ale livrărilor. De partea de motorizare a avioanelor de generația a 5-a se ocupă compania Pratt & Whitney.

Raportul oficial menționează că pe lângă noile motoare, F-35 ar fi trebuit să primească o importantă actualizare hardware și software, Technology Refresh 3 (TR-3), dar componentele de bază ale pachetului de actualizare TR-3 s-au confruntat, de asemenea, cu întârzieri de livrare, ceea ce a îngreunat efortul de modernizare fapt pentru care mai multe avioane nu au fost acceptate urmând să se aducă îmbunătățiri la instalarea și calibrarea TR-3.

Compania Lockheed Martin a construit cel puțin 80 de avioane F-35 în configurația TR-3, care au intrat direct în depozit în timp ce întregul pachet TR-3 a fost testat.

The Government Accountability Office (GAO) a estimat recent că ar fi nevoie de aproximativ un an pentru a livra toate aceste avioane, deoarece noile avioane continuă să iasă de pe linia de producție, iar Lockheed Martin nu a demonstrat niciodată că poate livra în ritmul preconizat de unul pe zi.

GAO a mai spus că Lockheed Martin nu mai are spațiu pentru a depozita avioanele și va trebui să găsească un alt loc pentru a le parca dacă livrările nu se reiau în curând. Nici JPO și nici Lockheed nu vor spune unde sunt depozitate avioanele din motive de securitate.

În cadrul expoziției internaționale Black Sea Defence And Aerospace 2024 (BSDA 2024), DefenseRomania a discutat cu oficiali ai Lockheed Martin inclusiv despre implementarea standardului TR-3 și raportul publicat de U.S. Government Accountability Office (GAO). 

Greg Day, Director International Business Development la Lockheed Martin, a adus câteva clarificări despre implementarea standardului TR-3, în cadrul unui interviu acordat în exclusivitate publicației noastre.

Iar veștile sunt bune cu privire la acest proces, în contextul în care în cadrul testelor de zbor TR-3 a atins capacitatea de 95%. În prezent Lockheed Martin, împreună cu oficiali americani, lucrează „la foc automat” pentru a completa procentul rămas. Implementarea TR-3 necesită însă multă muncă, în contextul în care vorbim de cel mai performant avion construit vreodată. Iar Lockheed își dorește ca F-35 să continue să domine în următorii 30 și chiar 50 de ani.

Comisia pentru servicii armate a Camerei Reprezentanților, în cadrul revizuirii proiectului de lege a apărării pentru anul fiscal 2025, ar reduce aproximativ o treime din achiziția planificată pentru 2025 de F-35 și ar folosi banii pentru a consolida infrastructura de testare a programului, laboratoarele de integrare software și un al doilea laborator de integrare a zborurilor, pentru a accelera adăugarea de noi capabilități, cum ar fi TR-3. Acest pachet ar include nouă noi avioane de testare F-35. Cu toate acestea, dacă ar fi autorizate și alocate, niciunul dintre noile avioane nu ar fi livrat timp de mai mulți ani.


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

IAR-99 Șoim avansează...cu pasul melcului: Baza Aeriană Boboc încă așteaptă IAR-99 modernizat de Avioane Craiova
Un nou parteneriat strategic: Companiile Raytheon și Diehl Defence relansează producția rachetelor Stinger în Europa
„Pariem pe arme de înaltă tehnologie” - generalul Sirski, comandantul-șef al forțelor armate ucrainene
Torpila fantomă: Beijingul pregătește un Poseidon chinezesc pentru parada militară
De la promisiuni la o certitudine: Producția Cobra II la Mediaș. Cum „arată” fabrica Automecanica unde vor fi produse blindatele 4x4 ale României
“Flamingo”, în producția de serie: Presa occidentală a publicat prima fotografie a noii rachete de croazieră a Ucrainei
Schimb de gardă în sprijinul militar acordat Ucrainei: Statele europene depășesc pentru prima dată SUA
Un acord istoric: Contractul de 635 de milioane de dolari care schimbă regula jocului pentru industria de apărare a SUA
Războiul dronelor: Germania insistă pe o rachetă "ieftină" de 2.500 de euro. De ce nu e suficient de ieftină?
Din umbra incertitudinii la acțiune: Cum va schimba achiziția rachetelor Taurus strategia de apărare a Germaniei și echilibrul de forțe în Europa
Leopard 2 domină piața europeană. După Cehia, încă un stat NATO anunță că va avea un batalion de tancuri Leopard 2A8
O amplă anchetă asupra traficanților de arme bulgari dezvăluie posibile legături cu Rusia și rețele de crimă organizată
Cealaltă față a monedei. Cine se va „bate” pentru viitoarele mașini de luptă ale României care vor înlocui bătrânul MLI-84 Jderul și ce lecții trebuie România să învețe
Europa se înarmează într-un ritm istoric: Războiul din Ucraina transformă fabricile de armament în șantiere gigantice
Una caldă și una rece. Rheinmetall are probleme cu producția de muniție de 155 mm la fabrica pe care a promis-o în Ucraina
Portavionul Amiral Kuznțov nu „moare” singur. Ciudatul caz al unei nave ruse aflată în același șantier și care trebuia să devină fregată cu arme de ultimă generație
Distruse de drone ieftine? Cum salvează un blindaj vechi sovietic tancurile M1A1 Abrams de miliarde de dolari
O nouă inovație a Ucrainei: Cum au ajuns avioanele agricole Z-137, integrate cu rachete aer-aer R-37 (Video). „Ajutor” pentru F-16 ca vânător de drone?
Și totuși, F-35. Prima țară care dă înapoi de la intenția de a renunța la achiziția de F-35, decizie luată de curând de Spania
Test de succes pentru Aster 30 B1NT: Europa îşi ascute „colții” împotriva amenințărilor hipersonice
Semn al disperării sau adaptare continuă? Rusia recondiționează tancuri T-72A din anii '70 pentru frontul din Ucraina
Viitorul aviaţiei este aici: Imagine rară, în premieră, cu conceptul avionul de vânătoare de generația a șasea. Tot ce trebuie să știi despre F/A-XX
Posibila ofertă F-55 în loc de F-35 după eșecul în programul NGAD: O propunere care este „Marketing nu inginerie”?
Rebeliunea spaniolă: Spania renunță oficial la intenția de a cumpăra avioane F-35. Va alege acum din două alte opțiuni
Controverse privind mentenanța Abrams poloneze, inclusiv a motorului AGT1500. Unde își repară tancurile cel mai mare operator de Abrams din Europa?
Rușii ar fi integrat racheta lor hipersonică de „neegalat” pe Su-57 și visează la o flotă de „sute de Su-57” până în 2030, deși au livrat abia 20 de avioane
Unde vinde Japonia 11 fregate Mogami într-un contract uriaș în care a „învins” Germania. Pentru prima dată în istoria sa Japonia vinde armament la „scară industrială”
De la Katiușa la Geran-2: Ce trebuie să înţelegem din transformarea capacităților ofensive ale Rusiei prin drone?
Un ''frate mai mare'' cu ADN european pentru sistemul HIMARS: Noua generație de lansatoare de rachete GMARS a realizat primul test de tragere
T-14 Armata „indian”: Cum încearcă Rusia să-și păcălească aliații din India cu tancuri pe care le-au tot promis anterior forţelor ruseşti

Ştiri Recomandate

Compania Lockheed Martin vrea să resusciteze F-35: Cum noile tehnologii de ,,generația a șasea'' ar transforma radical avionul de luptă
"Băiețelul" european se maturizează: Şeful Rheinmetall explică de ce investițiile în apărare sunt singura șansă a Germaniei de a deveni un partener de încredere pentru SUA
România permite cu bună știință folosirea spațiului ei național pentru atacarea Ucrainei
Amenințarea de la graniță: De ce vrea Uniunea Europeană să replice modelul de apărare al Ucrainei cu un „Zid de Drone”
Câte avioane de luptă a pierdut Ucraina de la începutul războiului? "Contabilii" rușilor numără de câteva ori același avion doborât
Tensiunile dintre Rusia și NATO cresc în mod periculos: Oficiali ruși de nivel înalt afirmă că alianța se află “de facto” în război cu Moscova
Franţa este gata să joace rolul de garant al securității Poloniei: Ce mesaj transmite Rusiei desfăşurarea avioanelor Rafale în sprijinul polonezilor?
Ucraina răspunde ironiilor Ambasadei Rusiei la București: Afirmațiile cu privire la „date nesatisfăcătoare”, o practică rusească bine-cunoscută
Iată de ce e mai ieftin să te înarmezi pentru descurajare: Ucraina cheltuie 172 de milioane de dolari pe zi, doar pentru a se apăra de invazia Rusiei
Zid anti-drone în stil asiatic: Japonia dezvoltă sistemul de apărare costieră SHIELD
Adio F-16 și rachete costisitoare pentru doborârea dronelor? Ucraina anunță că e una dintre puținele țări care dezvoltă arme electromagnetice
MApN: Spațiul aerian românesc, încălcat de drone de 11 ori de la începutul invadării Ucrainei / Echipele poloneze anti-drone vor fi instruite de operatori ucraineni
Rusia simulează un atac cu Iskander și noile rachete balistice Oreshnik asupra Europei. Cele șase state luate în vizor de rachetele „imposibil de interceptat”
Putin se pregătește de întoarcerea veteranilor, planul fiind de a-i implica inclusiv în politică
SUA și Marea Britanie vor semna un acord privind reactoare modulare mici în timpul vizitei lui Trump la Londra
Moşteanu: Procedura doborârii dronelor e aprobată din iulie / Piloţii aveau autorizarea, au evaluat riscurile colaterale şi au decis să nu deschidă focul
J-20S este o nouă generație de avioane de luptă stealth cu două locuri, dezvoltate de Aviation Industry Corporation of China. Sursa foto: X.
EXCLUSIV
”Chinezii i-au prins din urmă pe americani”; cât e propagandă, cât adevăr. De la noul portavion ”Fujian”, la F-35 care depinde de pământuri rare din China
MApN clarifică misterul dronei ”pierdute” de radarele avioanelor F-16: Drona a evoluat 50 de minute în spațiul României, dar ulterior a ieșit
Bulgaria primește gratuit 7 nave pentru modernizarea Marinei sale. Cu o condiție similară României în donația celor 18 avioane F-16 olandeze
Renunțarea la S-400, poarta către revenirea Turciei în programul F-35? Rusia ar vrea să răscumpere sistemele S-400 vândute Turciei
Două rafinării din Rusia au suferit avarii după atacuri cu drone ucrainene
Rușii au încercat să intre în Kupiansk prin conducte. Operația ucraineană de contrasabotaj a reușit
Tragere cu un sistem HIMARS al României Sursă foto: Forțele Terestre Române
EXCLUSIV
Cu o Polonie înarmată până în dinți, Rusia s-ar putea orienta către Axa sudică. De ce România nu e totuși o țintă ușoară, cu F-16, Patriot și HIMARS-uri
F-16 și Eurofighter au aprobarea să doboare drone. Vom primi echipamente suplimentare, anunță ministrul apărării
Franța și Germania au dezvoltat un nou concept al viitorului tanc de luptă principal, denumit EMBT Enhanced Main Battle Tank.
EXCLUSIV
Miliardele din SAFE, pe înțelesul tuturor: României i se deschide ușa spre tancul european sau drone MALE. Dar adio contractelor cu SUA, Israel sau Coreea?
“Vest-2025”: Bombardiere rusești Tu-22M3 au executat lansări de bombe de aviație “pentru distrugerea facilităților critice ale inamicului”
Trump spune că e gata să impună sancțiuni suplimentare Rusiei, dar cere statelor NATO să nu mai cumpere petrol rusesc
Exemplul de urmat al Varșoviei: O nouă tranșă de zeci de Abrams moderne mărește flota poloneză la 201 de tancuri americane
Rusia construiește o bază de rachete în Belarus, la doar 245 de kilometri de Polonia
Germania trebuie să-și dubleze numărul de militari pentru a îndeplini noile obiective NATO, anunță șeful Bundeswehr
Rusia, lovită grav la operația specială: Dronele ucrainene au mai paralizat unul dintre terminalele cheie la Marea Baltică
pixel