Airbus nu mai așteaptă avioanele de generația a 6-a și va dezvolta un nou UAV care va lupta alături de avioanele actuale
Gigantul european din industria de apărare, Airbus își va prezenta noul concept Wingman la Expoziția Internațională Aerospațială ILA de la Berlin.
„În aviația militară, un „Wingman” este un pilot într-o altă aeronavă care protejează și sprijină liderul zborului, oferă mai multe opțiuni tactice și contribuie astfel la succesul misiunii. În conceptul Airbus, Wingman va funcționa foarte mult în același mod - doar că nu este nici un pilot uman la bord. Este o dronă de luptă care va fi comandată de un pilot aflat într-o aeronavă de luptă actuală, cum ar fi Eurofighter. Drona va prelua sarcini de misiune cu risc ridicat care ar reprezenta o amenințare mai mare pentru aeronavele cu echipaj”, a sintetizat Airbus rolul viitoarei sale drone de luptă care va însoți actualele avioane tactice multirol de generația a patra.
Airbus va expune un model 1:1 (la scară completă), între 5 și 9 iunie, pe afișajul static al expoziției ILA. Modelul Wingman prezintă toate capabilitățile prevăzute, cum ar fi observabilitatea scăzută (caracteristica stealth), integrarea diferitelor armamente, senzori avansați, conectivitate și soluții de echipă.
Noua platformă Wingman va zbura din anii 2030 împreună cu avioanele de luptă din prezent. Primul beneficiar va fi Aviația Militară a Germaniei.
„Forțele aeriene germane și-au exprimat nevoia clară pentru o aeronavă fără pilot care să zboare cu avioanele sale de luptă cu echipaj și să sprijine misiunile înainte ca viitorul sistemul aerian de luptă (Future Combat Air System – FCAS sau aeronava de luptă europeană de generația a șasea) să fie operațional în 2040”, a declarat Michael Schoellhorn, CEO al Airbus Defence and Space. „Conceptul nostru Wingman este răspunsul. Vom impulsiona și ajusta în continuare această inovație făcută în Germania, astfel încât, în cele din urmă, să putem oferi Forțelor Aeriene Germane o soluție accesibilă, cu performanța de care au nevoie pentru a maximiza efectele și a multiplica puterea flotei sale de luptă pentru anii 2030.”
Deocamdată, Airbus nu folosește termenul de CCA (Collaborative combat aircraft – avioane de luptă) pentru viitoarele sale drone Wingman, prin care Forțele Aeriene americane desemnează o abilitate de lucru în echipă extrem de avansată, similară unui pilot uman. Dar, misiunile și modul de întrebuințare a dronei Wingman a Airbus, sugerează că ar putea intra în această categorie de înaltă tehnologie, care este CCA.
„Sarcinile Wingman pot varia de la recunoaștere până la bruiajul și angajarea țintelor la sol sau în aer cu muniții sau rachete ghidate. Piloții umani din aeronave, care acționează în calitate de „comandanți ai avioanelor de luptă” vor avea întotdeauna controlul asupra misiunii. Ei sunt întotdeauna autoritatea finală de luare a deciziilor, beneficiind în același timp de protecția și expunerea la riscuri mai mici pe care le oferă delegarea sarcinilor tactice către sistemele fără echipaj. Un accent suplimentar este pus pe creșterea masei generale de luptă într-o manieră accesibilă (economic și tehnologic – nota autorului), astfel încât forțele aeriene să poată egala numărul forțelor adverse în conflictele cu inamici egali sau aproape egali”, a mai precizat Airbus în comunicatul de presă.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News