Oficialul moldovean al apărării Valeriu Mija confirmă că abordarea Chișinăului, referitor la apărarea teritoriului, s-a schimbat radical în ultimul an.
Oficialul moldovean al apărării Valeriu Mija confirmă că abordarea Chișinăului, referitor la apărarea teritoriului, s-a schimbat radical în ultimul an.
Avioanele poloneze F-35 se află deja pe linia de producție și vom primi steagul alb și roșu pe fuzelajele lor la mijlocul anului viitor. Cu toate acestea, cum rămâne cu piloții? În urmă cu două zile, ministrul polonez al Apărării, Mariusz Blaszczak sa întâlnit cu mai mulți piloți polonezi care au finalizat prima etapă de pregătire pentru operarea aviației de generație a Va. Aceștia vor fi primii care vor zbura în Statele Unite pentru a se antrena direct . pe avioanele F-35.
Ucraina cere cu disperare avioane de luptă F-16 Fighting Falcon, ori o altă soluție occidentală. Până în prezent, fără succes încă. Kievul susține că are nevoie mare de avioane moderne, ajungând la soluții de avarie, precum folosirea avioanelor MiG-29 în versiunea de antrenament, versiune care nu include nici măcar radar.
În cadrul ședinței care a avut loc ieri a Consiliului Suprem de Apărare al Țării (CSAT) s-a stabilit realizarea înzestrării cu avioane de generația a V-a de tip F-35. Acordul CSAT are nevoie de aprobarea Parlamentului.
România nu mai are de aproape 10 ani un avion VIP pentru deplasările externe ale președintelui și premierului. Începând cu anul 2010, Administraţia Prezidenţială a folosit un avion Airbus închiriat de la Tarom, dar în 2013 a renunțat la contractul cu această compaie și, de atunci, pentru deplasările externe ale șefului statului sunt utilizate avioane închiriate în regim charter de la companii private. România este printre puținele state care nu au avion prezidențial, dar imaginea ţării noastre ne costă enorm, dar este normal - avioanele prezidenţiale se cumpără, în general, câte două sau chiar trei, unul fiind utilizat în mod frecvent, iar celelalte fiind pregătite de zbor în cazul în care apar incidente cu aeronava oficială.
După ce pe 14 martie o dronă americană de tip MQ-9 Reaper, în valoare de 30 de milioane de dolari, s-a prăbușit în Marea Neagră, în urma unui incident în care au fost implicate două avioane de vânătoare Su-27 aparținând Forțelor Aerocosmice ruse, SUA au început să evite zborurile în proximitatea Peninsulei Crimeea.
Florin Spătaru, ministrul Economiei, în subordinea căruia se află industria de apărare din România, a vizitat în cursul zilei de ieri Avioane Craiova, societatea implicată în programul de modernizare a avioanelor de antrenament românești IAR-99.
Yurii Ignat, purtătorul de cuvânt al Forțelor Aeriene ale Forțelor Armate ale Ucrainei, a explicat care sunt motivele probabile pentru care avioanele de luptă rusești MiG-31K au părăsit aerodromul Maciulți, situat pe teritoriul Belarusului.
Administrația Prezidențială a anunțat că „procesul de modernizare a Forțelor Aeriene Militare va continua prin achiziționarea de avioane de ultimă generație F-35. În acest sens, membrii Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) au aprobat concepția de realizare a capabilității operaționale de apărare aeriană cu avioane multirol de generația a V-a”. Decizia vine la finalul ședinței CSAT.
Ucraina devine din ce în ce mai nerăbdătoare în cererile sale de a primi avioane de luptă americane F-16. Deși Washingtonul continuă să refuze, cererile Kievului nu se opresc. Până acum nu a fost luată o decizie oficială de a trimite avioane F-16 în Ucraina, dar ultimă declarație a ministrului ucrainean al apărării ridică multe semne de întrebare.
În acest an, NATO nu doar că își va continua programul de pregătire pentru luptă planificat înainte de invadarea Ucrainei de către Rusia, dar va include în acesta și noua forță armată aliată finlandeză.
În ultimele ore, pe rețelele de socializare, au apărut o serie de înregistrări video, care arată decolarea unor avioane de vânătoare ucrainene de tip Su-27 și MiG-29 de pe drumrile publice. Potrivit acestora, mai mulți militari ucraineni asistă la aceste proceduri de lângă șosea.
Numărul 2 din ministerul olandez al apărării, secretarul de stat pentru apărare, Christophe van der Maat, a cerut legislativului să aprobe achiziționarea sistemelor israeliene de rachete de artilerie PULS.
Bulgaria şi-a declarat disponibilitatea de a oferi Ucrainei flota sa de avioane de vânătoare MiG-29, formată dintr-o escadrilă de 16 aparate, potrivit unuia dintre documentele clasificate ale SUA scurse pe internet în ultimele zile, relatează Agerpres care citează agenţiile EFE şi Novinite.
China a anunţat luni că a mobilizat avioane de vânătoare ce "transportă muniţii reale" pentru a întreprinde "lovituri simulate" lângă Taiwan, precum şi port-avionul său Shandong, informează AFP.
U.S. Air Force nu renunţa la demersul de a retragere din serviciu 32 de avioane de luptă F-22 Raptor, de generația a V-a. Pe acesta tema au existat mai multe dispune de natură politică între Congresul Statelor Unite ale Americii și U.S. Air Force care solicită renunţarea la aceste avioane. Cu toate acestea F-22 Raptor rămâne un avion cu adevărat impresionant. SUA mai dețin 186 de avioane, programul interzicând vânzările externe ale F-22. Păstrarea capacității F-22 Raptor până la sfârșitul anului 2030 va costa peste 9 miliarde de dolari, iar această sumă depinde de faptul că legislatorii americani vor permite U.S. Air Force să renunțe la 32 dintre cele mai vechi avioane de luptă F-22.
Avioanele F-22 Raptor sunt dislocate la Baza Aeriană poloneză Powidz, situată la aproximativ 250 km SV de enclava rusă Kaliningrad, și au început operațiile de descurajare pe 6 aprilie, potrivit unui comunicat de presă al Forțelor Aeriene americane din Europa și Africa (USAFE).
Prima misiune de interceptare a avioanelor de vânătoare F-16 românești în Țările Baltice. În data de 7 aprilie 2023, la numai șase zile de la preluarea misiunii de Poliție Aeriană întărită sub comandă NATO în Țările Baltice, două avioane de luptă F-16 ale detașamentului „Carpathian Vipers” au fost alertate de Centrul de operații aeriene NATO din Uedem, Germania.
Unitățile de aviație rusești își schimbă tactică pe linia frontului din Ucraina. Posibilele motive ar putea fi pierderea de avioane și epuizarea rachetelor de precizie de care dispune armata rusă. Acest lucru este menționat într-un raport al Institutului pentru Studiul Războiului (ISW) din SUA. Analiștii se referă în special la declarațiile făcute de purtătorul de cuvânt al Comandamentului Forțelor Aeriene Ucrainene, Iuri Ignat.
Sistemele de apărare aeriană NASAMS ale Spaniei au sosit în Estonia și vor fi staționate acolo timp de patru luni.
Dacă ar fi să dăm crezare anunțului companiei de stat ruse Ruselectronics, care este responsabilă de producția de sisteme și componente electronice, se pare că s-au înregistrat progrese importante în industria aeronautică a Federației Ruse. Într-un stat în care aproximativ 35% dintre cheltuielile bugetare au un regim clasificat ca secret, este greu să ne imaginăm cum inginerii ruși ne anunță că au descoperit un material revoluționar, care va face ca avioanele de luptă de generația a cincea ale Rusiei să fie practic imune la sistemele de detecție adverse.
Forțele ucrainene au fost văzute trăgând cu arme antiaeriene din anii 1940, de calibru 100 mm, care sunt folosite împotriva țintelor de la sol, în special vehiculelor blindate ușoare.
Jurnalul Gândirea Militară al Ministerului rus al Apărării a publicat un material privind crearea și perfecționarea sistemelor de luptă antisatelit în Federația Rusă. Acesta face referire, în special, la complexele aviatice de acest tip.
O aeronavă de patrulare maritimă ”Atlantic 2” a Marinei franceze a fost dislocată, în premieră, la Baza Aeriană Mihail Kogălniceanu de lângă Constanța, potrivit Le Figaro (3 aprilie) citat de Zone Militare (Opex 360).
Grupul de monitorizare Belarusian Hajun Project a informat, într-o postare pe contul său de Twitter, că, pe 06.04.2023, cele trei avioane de vânătoare de tip MiG-31K, purtătoare de rachete hipersonice Kinzhal, au părăsit teritoriul Republicii Belarus și au revenit pe aerodromul de dislocare permanentă din Federația Rusă.
Polonia oferă Ucrainei jumătate din toate MiG-29 disponibile și acesta este maximul de ajutor pe termen scurt pe care îl poate acorda. În timpul întâlnirii de la Varșovia dintre președinții Ucrainei și Poloniei, Volodimir Zelenski și Andrzej Duda, a fost anunțat numărul de avioane de vânătoare MiG-29 care sunt deja transferate de Varşovia către Forțele Aeriene Ucrainene.
Este clar pentru toată lumea că, deși au existat ezitări din partea unor state, sprijinul european și transatlantic pentru Ucraina este un angajament tratat cu mare seriozitate de partenerii Kievului. Menținerea și adaptarea sprijinului militar la nevoile concrete rezultate din evoluția în teren a luptelor i-au dat acestuia un caracter de stabilitate și continuitate, esențial pentru moralul trupelor ucrainene greu încercate în lupta de apărare.
Rusia și-a prezentat noile elicoptere de atac Ka-52 ca fiind „invincibile” înainte de războiul împotriva Ucrainei. Doar că eșecul aviației militare ruse de a stabili superioritatea aeriană în zona așa-zisei „operațiuni militare speciale” se vede în cifre: 25% din flota „invincibilelor” Ka-52 a fost pusă la pământ de ucraineni.
Forțele Aeriene Ucrainene au confirmat că folosesc acum rachetele ghidate cu precizie Joint Direct Attack Munition-Extended Range (JDAM-ER), furnizate de SUA, împotriva forțelor ruse de ocupaţie. Anunțul vine după ce oficialii americani au confirmat că versiunea JDAM-ER cu rază lungă de acțiune a fost furnizată Ucrainei, oferind capacitatea de a lovi ținte aflate la o distanță de până la 70 de km.
Ceremonia de schimbare a comenzii detașamentului Forțelor Aeriene Italiene dislocat în România pentru a executa misiuni de Poliție Aeriană întărită a avut loc marți, 4 aprilie, în Baza 57 Aeriană Mihail Kogălniceanu. Activitatea s-a desfășurat în prezența secretarului de stat din MApN Eduard Bachide, a comandantului Comandamentului Forțelor de Operații Întrunite Italiene, generalul-locotenent Francesco Paolo Figliuolo, precum și a ambasadorului Italiei la București, Alfredo Maria Durante Mangoni.