Germania și Franța au închis uşile pentru statele interesate să participe la programul ''Eurotank'': Beneficiarii principali, companiile Rheinmetall și Thales
Recent, a devenit cunoscut faptul că Franța și Germania - după luni de neînțelegeri - au reușit să se pună de acord asupra modului în care își vor împărți activitatea în cadrul proiectului privind crearea unui tanc de luptă de ultimă generație în cadrul programului Main Ground Combat System (MGCS): luna trecută, șefii ministerelor apărării din cele două țări au semnat un acord privind împărțirea activității la nivel industrial.
Franța și Germania au dezvoltat un nou concept al viitorului tanc de luptă principal, denumit EMBT Enhanced Main Battle Tank.
Recent, consorţiul KNDS, care conduce acest program, a declarat că, pentru moment, participarea altor acționari la proiectul tancului MGCS va fi închisă. "În acest stadiu, programul MGCS este exclusiv franco-german. Au fost desemnate companiile franceze și germane relevante", a declarat KNDS pentru Defence News. Reprezentanţii consorţiului au mai precizat că, în cele din urmă, va fi luată în considerare integrarea unor noi companii, dar numai dacă programul MGCS va fi redeschis și altor țări.
Conform recomandării guvernelor german și francez, două divizii ale consorţiului KNDS (germană și, respectiv, franceză), precum și Rheinmetall și Thales, ar trebui să primească 25% din acțiuni.
Trebuie menționat faptul că firma franceză Safran va fi implicată în mai multe sectoare cheie ale proiectului, în special, împreună cu Thales, sub marca Optrolead, va conduce activitatea privind sistemele de senzori. În plus, compania germană Hensoldt, potrivit Safran, va deveni, de asemenea, un partener important în acest domeniu.
În același timp, la sfârșitul lunii trecute, ministrul francez al forțelor armate, Sebastian Lecornu, a declarat că programul MGCS a făcut obiectul unor " discuții interesante " cu Italia, dar se pare că Germania s-ar putea opune în continuare oricăror eventuale derogări.
Potrivit informațiilor anterioare, activitatea derulată în cadrul programului MGCS a fost împărțită în opt domenii principale, în timp ce forțele armate franceze au dezvăluit cine sunt coordonatorii implicaţi în dezvoltarea anumitor componente.
De exemplu, șasiul și navigația vor fi dezvoltate de Germania, în timp ce dezvoltarea tunului, turelei și muniției vor fi împărțite între cele două țări, deși Franța ar urma să se ocupe separat de producţie unor "arme inovatoare", inclusiv rachete ghidate.
De asemenea, activitatea va fi împărțită între cele două țări în ceea ce privește sistemele de la bord și infrastructura, logistica și asistenţa tehnică. Germanii vor fi responsabili pentru apărarea împotriva dronelor, în timp ce francezii vor lucra la senzori. De asemenea, vor lucra împreună la dezvoltarea de simulatoare.
Despre noul Eurotank - programul franco-german care își propune dezvoltarea unui tank de ultimă generație
Designul EMBT sau Eurotank este unic și constă într-un echipaj de patru persoane, cu doi oameni în turelă, inclusiv un comandant de tanc și un artilerist, și doi oameni în față, inclusiv un șofer și un operator a sistemelor de luptă.
EMBT este înarmat cu un tun cu țeavă lisă L52 de 120 mm, capabil să tragă toate tipurile de proiectile NATO standard de 120 mm, conectat la un sistem de încărcare automată cu 22 de proiectile. Armamentul secundar al EMBT include o mitralieră coaxială de 12,7 mm montată în stânga armamentului principal.
De asemenea, pe turela tancului este instalată o staţie de arme controlată de la distanţa care dispune de o mitralieră de 7,62 mm montată în partea stângă față. Partea din spate a turelei este echipată cu un tun automat de 30 mm numit ARX 30, dezvoltat tot de compania franceză Nexter System.
Turela EMBT a fost proiectată pentru a oferi capacitatea de a integra noul concept de tun și muniție ASCALON, care constă într-o nouă generație de sisteme de armament de 140 mm.
În ceea ce privește protecția, EMBT este echipat cu blindaj pasiv și activ de ultimă generație, precum și cu sistemul de protecție activă TROPHY APS (Active Protection System) și E-LAWS LWS (Laser Warning System) de producție israeliană, dezvoltat de compania israeliană Elbit Systems.
Utilizând șasiul tancului Leopard 2, EMBT are un nivel ridicat de mobilitate pe teren accidentat și poate atinge o viteză maximă pe șosea de 65 km/h. Tancul este propulsat de un motor german MTU 883 EPP care dezvoltă 1.500 CP și are o autonomie maximă de croazieră de 460 km. EMBT are o greutate de luptă de 61,5 tone, o lungime de 10,45 m, o lățime de 3,85 m și o înălțime de 3,24 m.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News