Avionul rusesc MiG-35 este o risipă de ruble: Generația 4++ este o stratagemă de marketing a Kremlinului
Avionul de luptă rusesc MiG-35, care a fost mult lăudat de industria rusă de apărare, nu este chiar de generația 4++. Jurnalistul militar Peter Suciu explică de ce MiG-35 este în primul rând un avion de vânătoare de generația a 4-a și nu de generația 4++ aşa cum îl prezintă Kremlinul.
MiG-35 Fulcrum-F este un proiect al Biroului rus de Proiectare Mikoyan, o filială a companiei ruse de stat United Aircraft Corporation [UAC]. Rușii îl prezintă ca fiind un avion de luptă ușor foarte manevrabil, capabil să atace ținte fixe şi aflate în mişcare, atât pe timp de zi, cât şi pe timp de noapte.
Oficialii ruşi din cadrul United Aircraft Corporation au susţinut mult timp ca avionul MiG-35 poate urmări simultan puțin peste 30 de ținte, dar şi că poate lovi simultan șase ținte. Industria aeronautică rusă este mândră de radarul pe care l-a integrat pe avionul MiG-35, susținând că acesta detectează țintele la distanță mare și este foarte rezistent la bruiajul electronic, arata Peter Suciu într-un articol publicat pe site-ul 19fortyfive.com.
Generația 4++ este o stratagemă de marketing a Kremlinului, un fel de echivalent al generației a V-a americane. Rusia încearcă să convingă lumea, și poate chiar pe ea însăși, că MiG-35 este echivalentul avionului de luptă F-35 Lightning II, proiectat de Lockheed Martin F-35.
Există, de asemenea, mai multe caracteristicii ale avionului MiG-35 pe care Rusia le-a prezentat cu mult fast de-a lungul anilor. Potrivit jurnalistului Peter Suciu, experții ruși spun că avionul de luptă atinge o viteză maximă de zbor de 2,25 Mach - MiG-35 are două motoare turbofan Klimov RD-33MK. Acesta poate transporta o suită de rachete și bombe, inclusiv rachete de precizie Kh-31A, Kh-31P, rachete Kh-29TE și bombe KAB-500Kr ghidate.
Cu toate acestea, este puțin probabil că toate aceste caracteristici menționate mai sus, atât de mult lăudate de Rusia, să fie o realitate. Este cunoscut faptul că MiG-35 nu este un avion de luptă nou, ci o versiune îmbunătățită. Predecesorul lui MiG-35 este binecunoscutul MiG-29K/MiG-29M/M2. Și mai frapant este faptul că MiG-35 este construit în jurul unei structuri de generația IV-a, dezvoltată la sfârșitul anilor 1980. Cu capacități atât de bune, acest avion de luptă ar trebui să fie în fruntea Forțelor Aerocosmice Ruse [VKS], iar astăzi, chiar și înainte de războiul cu Ucraina, Rusia nu poate lansa producția de serie pentru avionul MiG-35.
Cu vreo doi sau trei ani în urmă, Rusia a anunțat că va achiziționa 37 de avioane de luptă MiG-35. La vremea respectivă, acest lucru părea a fi minimul necesar pentru a atrage atenția clienților străini care doresc să finanțeze proiectul într-un fel sau altul. Cu toate acestea, și acest plan a eșuat. Astăzi, Forțele Aeriene Ruse au doar șase avioane de luptă capabile din punct de vedere operațional și două prototipuri ale acestui avion de luptă mult lăudat
Treptat, însă, interesul din partea altor țări pentru MiG-35 este aproape inexistent. Altfel, Rusia a afirmat că India, Argentina, Bangladesh, Malaezia și Egipt se arătau interesate. Într-o anumită măsură, SUA au un rol în negocierile eșuate și în eventualele înțelegeri dintre Rusia și clienții străini. Washingtonul atacă în mod activ peste hotare cu CAATSA, amenințând economiile mai mici cu sancțiuni economice dacă se gândesc măcar la un avion de luptă rusesc, indiferent care ar fi acesta.
MiG-35 este o risipă de bani, după cum scrie Suciu. Nu există niciun indiciu că acest avion de luptă ar intra în producția de serie, chiar dacă războiul din Ucraina nu ar fi început deloc.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News