Cel mai mare blackout cibernetic din istorie? Haos în întreaga lume pe fondul prăbușirii sistemului Microsoft
Băncile, companiile aeriene, căile ferate, companiile de telecomunicații, posturile de televiziune și radio și supermarketurile se confruntă cu întreruperi masive de tehnologie în întreaga lume.
O pană informatică la sistemul Microsoft la nivel global provoacă probleme pentru numeroase companii din sectoarele aerian, financiar, al mijloacelor de comunicare în masă, precum şi în alte industrii, informează vineri agenţiile internaţionale de presă.
Oprirea sistemului IT a cauzat numeroase probleme, inclusiv întârzieri și probleme la aeroporturile europene și a afectat alte conexiuni de transport, relatează CNN.
Conform celor mai recente informații, problemele tehnologice globale au fost cauzate de o actualizare defectuoasă lansată de producătorul programului de securitate cibernetică CrowdStrike.
Agențiile de securitate cibernetică din Marea Britanie și Franța au declarat că întreruperea IT globală de vineri, cel mai probabil, NU a fost cauzată de un atac cibernetic - potrivit DW.
CrowdStrike este o companie americană de tehnologie care oferă o gamă de servicii de securitate care protejează utilizatorii de atacurile cibernetice. Potrivit informațiilor companiei, actualizarea defectuoasă a făcut ca numeroase servere și computere din întreaga lume să nu mai funcționeze.
CrowdStrike a anunțat că a identificat problema și a retras actualizarea defectuoasă, dar asta nu părea să ajute computerele deja afectate de probleme.
Microsoft a declarat că investighează problema care împiedică utilizatorii să acceseze aplicațiile și serviciile sale.
Haos în aeroporturi
Marii transportatori americani, inclusiv Delta, United și American Airlines, au suspendat zborurile, potrivit Administrației Federale a Aviației. Companiile aeriene internaționale, inclusiv Virgin Australia și Qantas, au și ele întreruperi. Băncile și companiile de telecomunicații din Australia și Noua Zeelandă au fost afectate, în timp ce spitalele și serviciile de sănătate israeliene s-au confruntat cu defecțiuni ale sistemelor informatice, au spus autoritățile.
Aeroportul Gatwick din Londra a declarat că este „afectat de problemele globale ale Microsoft” și a avertizat pasagerii cu privire la posibile întârzieri la check-in și la controalele de securitate. Dificultăți similare au fost raportate în Germania, Țările de Jos, Spania, Republica Cehă, Franța și alte țări.
Aeroportul din Edinburgh din Scoția a declarat că întreruperile sistemului IT provoacă așteptări mai lungi.
Autoritatea de aviație a Spaniei, AENA, care supraveghează aeroporturile din Madrid, Barcelona și din alte părți, a declarat că a avut loc un „incident de sistem informatic” care ar putea cauza întârzieri și că lucrează pentru a rezolva problema.
Ryanair a confirmat, de asemenea, întreruperea rețelei și le-a sfătuit pe pasageri să sosească cu cel puțin trei ore înainte de plecarea programată.
American Airlines a declarat că lucrează pentru a rezolva problema, deoarece aeroporturile și companiile aeriene din întreaga lume se confruntă cu perturbări majore.
Două spitale din orașele germane Luebeck și Kiel au anulat toate operațiile mai puțin urgente programate pentru astăzi.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News