Kawasaki C-2 cu rachete cu rază lungă. Pentru a integra rachetele pe avioane de transport, Japonia inovează sistemul de aprindere al acestora
În încercarea de a-și consolida capacitățile de apărare, Ministerul japonez al Apărării lucrează la echiparea aeronavelor de transport de producție internă Kawasaki C-2, ale Forței Aeriene de Autoapărare, cu rachete cu rază lungă de acțiune.
Avion cargo Kawasaki C-2. Photo credit: Ministerul Apărării din Japonia
Conceptul de lansare a rachetelor puternice de pe avioanele de transport nu este nou, însă rezolvarea problemelor tehnice implică de regulă modificări ale aeronavelor, pe care japonezi intenționează să le evite. De asemenea, pentru a obține un rezultat maxim cu investiții reduse, dar inteligente, nu se dorește dezvoltarea unei noi rachete care să respecte cerințele operaționale, ci adaptarea uneia deja dezvoltate, din categoria sol-navă.
Surse guvernamentale au informat, pe 6 august, că prin această măsură se urmărește “întărirea capacitățile de apărare a țării și desfășurarea de operații care vizează facilitățile inamice, inclusiv bazele de lansare a rachetelor, în scenarii de contraatac.”
Japonia inovează: Mecanism de aprindere a rachetei pentru a fi lansată de Kawasaki C-2
Ministerul are în vedere utilizarea unui mecanism unic de aprindere a rachetei aeropurtate. Spre deosebire de sistemele tradiționale de rachete, această tehnologie ar permite motorului rachetei să se aprindă după ce este lansată în timpul zborului, reducând la minimum necesitatea unor modificări ale aeronavei purtătoare.
Este important de menționat că strategia ministerului nu implică crearea de noi rachete special pentru aeronavele C-2. O variantă a rachetei ghidate sol-navă Type 12, cu lansare de pe aeronavă, proiectată să atingă o rază de acțiune de 1.000 de kilometri, este în prezent în curs de dezvoltare.
Utilizarea propusă a aeronavei C-2 aduce avantaje evidente. Aceste avioane de transport posedă o capacitate de transport mai mare de rachete în comparație cu majoritatea avioanelor de luptă, având ele însele o rază de acțiune mai mare.
Cu peste 25 de milioane de dolari alocate în acest an pentru cheltuielile asociate acestui proiect, ministerul se așteaptă ca pe parcursul anului următor etapa de cercetare tehnică să fie finalizată și să dea startul fazei de dezvoltare cuprinzătoare și de producție.
Despre avionul de transport Kawasaki C-2
Avion cargo Kawasaki C-2. Photo credit: Ministerul Apărării din Japonia
Aeronavă de transport cu rază medie de acțiune, C-2 este ea însăși un produs destul de nou al industriei aeronautice japoneze. A devenit operațională în forțele aeriene japoneze în 2016-2017, intenționându-se crearea unei flote de aproximativ 30-40 de aparate menite să înlocuiască aeronavele de transport tactic Kawasaki C-1 și C-130 Hercules (Lockheed Martin) mai vechi.
C-2 are o capacitate maximă de încărcare utilă de 37,6 tone, față de C-1, cu o capacitate de doar 10-12 tone, sau C-130 Hercules, cu 9 tone. Altfel spus, Kawasaki C-2 poate transporta aproximativ 120 de militari complet echipați, sau 8 paleți standard pentru transport aerian ori un elicopter UH-60J.
Într-un eventual clasament al capacității de transport, Kawasaki C-2 ar ocupa locul 7 în lume, după Antonov An-124 Ruslan (Ucraina/Rusia), Lockheed Martin C-5M Super Galaxy (SUA), Antonov An-22 (Ucraina/Rusia), Boeing C-17 Globemaster III (SUA), Xian Y-20 (China) și Ilyushin IL-76 (Rusia). Reamintim că singura aeronavă An 225 Mriya, considerat cel mai mare avion din lume, a fost distrusă anul trecut, pe 27 februarie, de atacurile ruse executate asupra bazelor aeriene din Ucraina, în primele zile ale invaziei.
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News